[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

johnnie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:34

Het FDH dieet is werkzamer.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:34

geen dieet voor paarden maar voor mensen dus.
Oh dan weet ik er idd niks vanaf. Ik doe niet aan dieten.
Ik ben een van die mensen die niet dik word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:36

Tsja johnnie, ik wil wel over mijn zwangere Jovarna beppen (graag zelfs ), maar daar kan/mag ik geen topic over beginnen hier.
Verder misschien een topic wat we zoal met ons paard doen, onze belevenissen e.d..
En verder.... wie clickert er weleens met z'n paard? Of wordt zo'n topic ook verhuisd?

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:37

Het mag wel in de huiskamer jovarna. Alleen geen apart topic.
Dus bep away
Leuk!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:38

nee clickeren mag. Ik klicker met Lan. Ze kan aporteren nu

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:04

Jovarna schreef:
Tsja johnnie, ik wil wel over mijn zwangere Jovarna beppen (graag zelfs ), maar daar kan/mag ik geen topic over beginnen hier.
Verder misschien een topic wat we zoal met ons paard doen, onze belevenissen e.d..
En verder.... wie clickert er weleens met z'n paard? Of wordt zo'n topic ook verhuisd?

Regels zijn regels echter je post bij wildvreemde en dat is natuurlijk jammer.
Ik clicker niet omdat ik de mening ben dat een paard voedsel niet als motivatie moet zien. Hier zijn tal van topics over.
Laatst bijgewerkt door johnnie op 31-01-06 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:05

johnnie schreef:
Het FDH dieet is werkzamer.

Echt niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:26

Zo, terug van de lunsj. Geen dieet voor mij, heb net twee kroketten op brood naar binnen gewerkt.

Oké, even inventariseren:
Is er belangstelling voor een topic over wat we zoal met ons paard doen, onze belevenissen e.d.? En een topic over clickeren? Dit laatste dan niet clickeren in het algemeen, maar over de oefeningen die we zelf zoal doen, hoe dat gaat en wat de paarden, en wij zelf, ervan vinden.

Roept u maar.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:30

Ik verbeter mijn antwoord op voedsel verstrekken als motivatie bij het clickeren; dit gaat bij sommige paarden niet op zoals mijn merrie en wellicht ook bij veel andere paarden.
Sparkley word er vervelend van en niet zo zuinig. Ik doe belonen met rust en strelen en hier reageerd ze stukken beter op.

Neemt niet weg dat ook ik haar wel eens verwen, echter in der bakje.

Echter het beloningsmoment bij een paard moet gerelateerd worden aan dat moment en dat is binnen 3 seconden. Bij grondwerk zoals een bepaalde oefening leren kan beloning stimuleren dat klopt maar dit is helaas voor enkele paarden teveel van het goede.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:34

Jovarna schreef:
Zo, terug van de lunsj. Geen dieet voor mij, heb net twee kroketten op brood naar binnen gewerkt.

Oké, even inventariseren:
Is er belangstelling voor een topic over wat we zoal met ons paard doen, onze belevenissen e.d.? En een topic over clickeren? Dit laatste dan niet clickeren in het algemeen, maar over de oefeningen die we zelf zoal doen, hoe dat gaat en wat de paarden, en wij zelf, ervan vinden.

Roept u maar.

Het probleem Jovarna zit in het thema, alles wat je doet met je paard en wij ook heeft met NH te maken. Ik denk even beppen over je zwangere paard kan rustig hier gepost worden echter ik denk dat Anya bedoeld het moet geen hoofdthema worden. Proportioneren dus

Hoe gaat het met de merrie dan?

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:38

Nee, ik bedoel dat je in een huiskamerachtig topic, zoveel kunt en mag praten over je drachtige merrie als je wilt. Dus in dit topic. Al tik je alle 500 pagina's half vol. Maar een apart topic met als titel: mijn drachtige merrie op naturals, dat wordt verplaatst naar KS. Zoiets dus.

Ik klicker er alleen bij John. Voor de grap. Juist vanwege dat voedselelement. Dus Lan kan apporteren en compliment en daar laat ik het bij. Zo is het voor ons beiden een leuk dingetje. Ik ben het gaan doen, om te kijken of het werkte. En inderdaad: operante conditionering. Werkt

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:46

Leuke dingen met je paard doen is altijd leuk. Sparkley is streng gehouden hetgeen ik in veel dingen terug zie. Ze heeft enorme voedselnijd en dan weet je genoeg. Bij haar moet ik to the point blijven hetgeen me soms wel eens wat ergerd, het is echter niet anders.

Echt spelen doet ze niet, ze kan wel erg vrolijk zijn en van die oprispingen krijgen en dat is het. Maar ze is enorm lief en toegankelijk, met vlagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:47

Johnnie, ik begreep van Anya dat een topic over clickeren wel mag. Dus ik ga er straks eentje starten.
Kunnen we hier verder over zwangere merries.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:49

je hebt nog steeds niet verteld hoe het nu met haar is

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:51

Lets go girl maar waarom clickeren. Overleg eens een ander thema bv wat kun je doen met je paard om plezier te hebben. of zoiets in deze trend

johnnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:52

Anya schreef:

Ja intereseerd mij ook wel

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:52

Vertel op

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:54

Citaat:
Overleg eens een ander thema bv wat kun je doen met je paard om plezier te hebben. of zoiets in deze trend

mosyen......

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:55

Op zijn Bels graag

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:55

amai ,niets doen, tijd doorbrengen met je paard zonder dat je iets van hem vraagt......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:02

Anya schreef:

Oké, eerst zwangere Jovi dan maar
(Ik wilde eerst de topic over clickeren beginnen voordat jullie hier daarmee verdergaan, haha.)
Maar goed, eerst mijn zwangere dame.
Het gaat erg goed met haar; overmorgen is ze 8 maanden zwanger. Ze krijgt al een lekker buikie en vrijwel dagelijks heb ik contact met het veulen. Ik leg mijn hand op Jovarna's buik, dan duurt het eventjes en dan gaat het bewegen. Ik vind dat telkens weer zó bijzonder! Vorige week hadden we buiten de radio aan en ik stond daar met Jovi, met mijn hand op haar buik. Er kwam een mooi nummer op de radio (jammer dat ik niet meer weet welk nummer), en ik zong het nummer zachtjes mee. Nou echt, het veulen begin gewoon te 'dansen' op mijn hand. Echt geweldig!
Wat ik ook zo mooi vind, is dat Jovarna me op die momenten zo lief en 'begrijpend' aankijkt; het geeft me het gevoel dat we haar zwangerschap echt delen, dat het echt iets van ons tweetjes is.

Verder is Jovarna heel erg easy going, heel relaxed, tevreden en wijs.
Ook begint ze een beetje lui te worden, terwijl ze nog 3 maanden te gaan heeft. Hoewel we allang niet meer fanatiek rijden en ik rekening houd met haar zwangerschap, wil ik haar wel in conditie houden met wandelingen en rustige bosritten. Dat lijkt me gewoon goed.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:10

Heel leuke omschrijving Jovarna en lijk me ontzetten spannend een zwangerschap zo te volgen. Bewegen zal zeker geen kwaad kunnen

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:11

Gaaf! Klinkt als dracht volgens het boekje. Heel mooi moment met die muziek ook.

Lan had rond die tijd schijnweeën omdat Wiz wat te groot was en drukte.

In conditie houden is wel een goed plan. Ik ging zonder zadel rijden met Lan (zadel paste ook niet meer en zat ongemakkelijk). Dat vond ze echt heerlijk, die gezellige keutelritjes. Hebben we volgehouden tot ze een week voor de tijd aangaf geen zin meer te hebben.

Heb je foto's?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:31

Schijnweeën, waar uitte zich dat in? Moest je toen ook iets doen of laten?

Ik wil ook meer met bareback gaan rijden en denk erover om die (dure! )van Voest te kopen, die lijkt me fijner voor Jovarna dan het pad dat we nu hebben.

Jovarna vind de ritjes ook best fijn hoor, als we eenmaal goed en wel in het bos zijn. Dan geniet ze echt en sjouwt ze ook lekker door. Maar het stuk op de heenweg... sjok sjok. En maar zeggen dat ze zwanger is en dat ze dikke beentjes heeft, .

Had Lan ook weleens last van vocht in de onderbenen? Vorige week begon dat bij Jovi, hoewel ik denk dat het ook van het vele stilstaan komt. Ze liep niet zoveel toen de wei zo keihard was.

Foto's? Zat! Ik zal er eentje van m'n weblog plukken (anders neem je daar maar een kijkje ).

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:36

ga vanavond foto's kijken (zit op werk). Ik heb gewoon een dikke westernpad genomen. Stuk goedkoper. Lan had dikke benen idd afspoelen vond ze heerlijk. En de buik sponsen met lauw water vond ze heel onstpannend.

schijnweeen: paard gaat op grond liggen en drukt. Ze moest dan omhoog gezeuld en met de billen op de trailerklep gezet. Dan stond de achterkant hoger en zakte het veulen weer wat.

Ze kunnen ook koliekig worden van de bandjes (ophanging baarmoeder). Als het veulen draait bijvoorbeeld.