[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vue

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:58

Ha wat leuk, ik zie dit topic nu pas. :)
Hier nog een ' Natural'

Momenteel even bezig, maar druk bezig met het overleggen over de aanschaf van een knappe tinker baby.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:14

Zwerte: ik heb geen idee waar m'n laarzen vandaan komen, ik heb ze van mijn moeder gekregen, ik mocht kiezen uit effen zwarte of deze, en zeg nu zelf, deze zijn veel leuker! Zal het eens vragen anders.

RD: dat was niet alleen gevoelsmatig vroeg, dat wás VROEG! Het is vrij lang geleden dat ik rond die tijd al naast m'n bed stond :o .

Vue: hoi natural ;). Welkom en wat leuk dat je misschien een baby paard aan gaat schaffen! Leuk profiel, ben het zowaar nogal met je eens :D.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:16

hahaha vrij uniek op bokt!
Nee hoor, dat is een grapje. Ik krijg enorm vaak pb's met vragen hoe en waarom ik zo over dingen denk, omdat mijn profiel uitnodigend zou zijn tot het sturen van een PB en dat was ook precies de bedoeling +:)+

Ja, ben er ook zielsgelukkig mee. Ik zag dit kereltje geboren worden en had meteen het gevoel 'dit is hem, dit is mijn vriendje.' :j
Alleen het financiele gedeelte is nu nog even afwachten, maar we zijn er druk mee bezig.

edit; profiel gespiekt; jij hebt ook een heerlijk paardje zeg, ook nog een jonge frummel!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:31

Spannende tijd! Ik zag mijn paardje voor het eerst toen ze drie weken jong was, dezelfde dag was ze al mijn eigendom :). Dankje, ze is inderdaad heerlijk! Eind deze zomer wordt ze alweer twee (en heb ik haar dus ook alweer twee jaar).

Succes, hoop dat het wat wordt! Is het een bonte?

Ik zou ook weleens zoiets spectaculairs willen doen met mijn profiel, maar het ontbreekt me aan creativiteit. Ach, mensen lezen mijn posts maar dan weten ze snel genoeg waar ik voor sta ;).

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:35

Nee, hij is effengekleurd en zal donkerbruin of zwart worden denken we :D

Haha dat is waar!

Gaat hard he, zoveel mogelijk van genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:38

Hallo Vue, welkom. :)
Ik heb toevallig vorige week een keer je profiel gezien, was het er ook roerend mee eens. :D
Leuk dat je bezig bent met de aanschaf van een paard. Ik had ook zo'n 'dat is mijn paard' gevoel toen ik de advertentie voor mijn paard zag. Dat is bijna een jaar geleden, iets eerder dan ik eigenlijk de aankoop van een paard gepland had maar ik was nou eenmaal verliefd. :D

Dani, is dat vroeg ja? :D Ik ben geen ochtendmens maar ik sta toch altijd wel rond 7 uur op. Dan kan ik tenminste rustig aan doen. In de lente/zomer heb ik er niet zo'n moeite mee (behalve nu de klok net verzet is), maar in de winter is het wreed!

Vraagje aan iedereen: Ontwormen jullie standaard elke [vul zelf aantal in] weken of laten jullie mestonderzoek doen? Ik doe het eerste maar Spikkel had gisteren opgezette klieren na het ontwormen zondag. Had ze na het enten ook, dus ik vermoed dat het daardoor komt, vandaag was het weer over. Dus ik zit toch te denken aan een mestonderzoek de volgende keer. Ervaringen daarmee?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:18

Heeeeeey hallooooo allemaal!!!

Vue, welkom en ja, leuk profiel. ;)
Spannend dat je met een Tinkerbaby bezig bent. Ik las je verhaaltje over Billy, wat zielig... Wat zul je hem missen. ;(
Maar er komt dus waarschijnlijk een nieuwe paardenliefde. :)

Dani, jaaa, je mag de foto's wel plaatsen, hoor. No problem.
Ik zie daar weer hoe dun mijn beentjes waren na mijn ziekte in januari. :+
Wat een spillepootjes. :\

RP, ik doe niet aan mestonderzoek. Ik zou het wel een optie vinden als mijn paard in een weiland stond en ik zeker wist dat alle paarden ontwormd worden en ook nog eens allemaal tegelijk, maar daar kan ik bij ons niet vanuit gaan. En wat ik het enge er aan vind, is, dat ALS er wel een wormbesmetting is, je er zo laat bij bent. Ik heb ooit eens gezien wat een paard met wormen voor ellende krijgt en dat wil ik echt niet. Sam wordt dus standaard goed ontwormd. Mijn holistische DA, Steffi van der Laarse, hamerde daar destijds ook erg op. Zeker als ze nog zo jong zijn, zijn ze erg vatbaar voor wormen, vertelde ze. Ik neem liever geen risico. Maar ik snap het idee erachter wel prima, hoor.

Grappig dat jij en Dani ook meteen dat 'dit is MIJN paard gevoel' hadden, toen jullie Reina en Spikkel zagen. Had ik ook met Sam op MP destijds. Ik maar zoeken naar een IJslander of een leuke Haf, al hoewel het de bedoeling was dat we pas na een paar jaartjes een paard zouden kopen. Maar toen zag ik HEM en BENG. Love at first sight. :+:
Het heeft nog wat voeten in aarde gehad, maar uiteindelijk ben ik hem gaan bezichtigen en mijn gevoelens waren precies hetzelfde. Ik wist echt meteen dat HIJ het zou worden.
Heb nooit andere paarden bezichtigd en ik heb hem ook niet laten keuren. Hij was net 2 jaar en ik vond dat hij er prima en gezond uitzag. En dat is hij ook gebleken. :)

RP, hoe kan het dat jij een avondmens bent, maar toch om 7 uur fris en fruitig naast je bed staat? Ik heb daar zo'n moeite mee..... :o
Altijd al gehad. Moet nu ook echt op tijd op staan, dochterlief moet naar school, maar pfffff, ik vind het een verzoeking. Mijn dochter ook trouwens, dat is ook een echte uitslaper. Heeft ze niet van een vreemde. :D

Wie toch ooit verzonnen heeft dat je vroeg op moet staan??? Vooral in de winter, dat is helemaal tegennatuurlijk, zo in het donker. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:36

Twiggy2008 schreef:
En wat ik het enge er aan vind, is, dat ALS er wel een wormbesmetting is, je er zo laat bij bent.

Nou, dat is dus precies wat mij zo tegenstaat. Vandaar dat ik altijd standaard ontworm. Ik denk dat ik me toch zorgen maak als ik het van onderzoek laat afhangen...

Jij hebt toch later nog over Sam moeten mailen omdat hij al niet meer op MP stond maar je aan hem bleef denken? ;)
Ik was ook bijna te laat met Spikkel, het duurde een tijd voordat ik kon gaan kijken (zusje moest mee met de auto, het was totaal niet in de buurt). Toen het kon hoorde ik dat er al iemand anders kwam kijken voordat ik zou komen. Ik heb die dag zo gebaald en gehoopt dat het niet zou klikken tussen Spikkel en de potentiele nieuwe eigenaar. :o Was gelukkig ook niet het geval. :D
Ik heb haar ook niet laten keuren, maar dat mag je op Bokt niet zeggen natuurlijk. :P

Enne, fris en fruitig heb ik niet gezegd. :P Ik zet mijn wekker altijd standaard een kwartier voordat ik mijn bed uit wil/moet, want het duurt even voor ik wakker ben. Maar ik heb nou eenmaal genoeg aan zo'n 6 uur slaap per nacht. Mijn 'echte' ritme is om 2/3 uur gaan slapen en om half 9 wakker worden, dat kan helaas alleen in weekenden en vakanties.

Ik pleit altijd voor werken volgens je eigen bioritme. Ik geloof serieus dat er heel veel mensen beter werk af kunnen leveren als ze niet achterlijk vroeg op hoeven te staan. Dat het niet in alle beroepen kan snap ik, maar ik denk echt dat heel veel mensen er baat bij zouden hebben. ;)

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:39

Twiggy2008 schreef:

Vue, welkom en ja, leuk profiel. ;)
Spannend dat je met een Tinkerbaby bezig bent. Ik las je verhaaltje over Billy, wat zielig... Wat zul je hem missen. ;(
Maar er komt dus waarschijnlijk een nieuwe paardenliefde. :)

Ja, ik mis hem nog iedere dag, hij was een enorm bijzondere pony, en ik ben met hem opgegroeid :j
Helaas heb je niet alles zelf in de hand, hoe hard je je best er ook voor doet..
Trouwens, dit is de kleine tinkerman die hopenlijk mijn leven gaat verrijken:
Afbeelding

Twiggy2008 schreef:
Wie toch ooit verzonnen heeft dat je vroeg op moet staan??? Vooral in de winter, dat is helemaal tegennatuurlijk, zo in het donker. :P

Ja, draaama hé ?
Bah..

In het ontwormen en mestonderzoeken heb ik me nog niet zo verdiept, kan daar weinig zinnigs over zeggen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:45

Wat een schatje Vue! Ik ben helemaal niet zo van de Tinkers, maar dit vind ik echt een moppie. :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:51

Wat een ZOETIE, Vue!!! :+:
Kopen!!!! :D :D :D

RedPassion, ja, ik ken jouw verhaal nog :j . Heeft ook zo moeten zijn met Spikkel en jou. En gelukkig maar!!! Ja, het thuisfront hier wilde destijds nog even wachten met het kopen van een paard, maar ik was zooooooo gek op Sam op MP (ik zat al maanden rond te surfen op MP natuurlijk ;) ). En na een paar dagen was hij ineens van MP verdwenen. Gelukkig had ik het emailadres van zijn toenmalige eigenaresse bewaard en een paar weken later waren we het hier thuis inmiddels wel eens over het aanschaffen van een paard, dus toen heb ik als een speer gemaild of Sam er nog was. En YESSSS, hij was er nog!!! En wat ben ik blij met hem, hij is HET gewoon. :+:
En nee, ik heb manlief niet overgehaald, het was zijn eigen idee. :D

Heb in 3 jaar tijd zoveel van Sammy geleerd en nog steeds leer ik zoveel van hem over paarden. Niet dat ik niet van andere paarden veel heb geleerd, hoor, oh, absoluut wel, maar Sam was mijn eerste eigen paard en nog een jonkie ook. Je begint samen bij de basis. :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:54

RP, ik heb jarenlang in de muziekbizz gewerkt (platenmaatschappijen) en daar begon ik altijd pas rond 9.30 uur. Een schappelijke tijd, vond ik dat. Veel gezonder. :j

Echt, als de wekker afgaat elke donkere, kille winterochtend vraag ik me weer af welke idiote mafkees DAT verzonnen heeft. :roll: 8)7

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:12

goedemiddag! Het topic komt weer lekker tot leven!!!

Welkom Vue!

RP, ik tel met je mee tot de volgende winter hoor... heb het nu alweer te warm buiten :( ja in tshirt....

Ik had niet direct het "mijn paard" gevoel bij rock. Ik vond hem wel gelijk ontzettend leuk maar ging hem toch verzorgen dus dacht er verder niet over na. Totdat hij weg moest! Dat kon ik niet laten gebeuren dus toch maar gekocht ook al was dat de planning helemaal niet... Het ging nog wel erg komisch. Christa (weet niet of het hier duidelijk is, dat is een vriendin van me bij wie ik rock en twan heb staan. Verzorg al jaren haar paardjes en het is mn 2e thuis) vertelde me dat ze rock moest verkopen. Ze had een paard nodig voor de orun cursus en had daar geld voor nodig. Ik voor de grap zeggen dat ik hem dan wel koop. Haar reactie: ok! ik wil zoveel voor hem hebben. Ik weer antwoorden dat ik maar een grapje maakte, financieel kan dat nooit. Kijk mn vriend aan, zijn reactie: ach, waarom ook niet? Daarna dus overlegd en het kon dus wel :D

Vroeg opstaan ben ik ook een ramp in! Ben absoluut een avondmens en slaap liever tot een uurtje of 8 a 9. Ben afgelopen week voor het eerst sinds ehm vorig jaar weer elke dag om 7 uur opgestaan....ben kapot! Nou was ik ook ziek vorige week dus dat zal ook wel meespelen maar het is niks voor mij!

Ontwormen doe ik regelmatig. Nadeel van eitellingen is dat er ook wormen zijn die niet altijd eitjes uitscheiden. Deze mis je dus. Geen eitjes is geen garantie dat er geen wormen zijn. Dus ik ontworm liever op regelmatige basis, goed afwisselen van kuren en vooral niet onderdoseren.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:43

Gaaf issie hé Twig ? :D

Dankjewel Zwerte !

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:33

ik zie nu dat ik vergeten ben erbij te zetten dat het een ontzettend schattig tinkertje is!!! nu hou ik sowieso al van tinkers maar wat een lekker ding zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:49

Twiggy, ik leer ook heel veel van Spikkel. :j Een paard die echt helemaal van jezelf is is toch anders. Op een bepaalde manier sta ik ook veel meer open voor haar dan voor andere paarden en pony's in mijn leven. Simpelweg omdat ze helemaal van mij is en alles op mijn manier kan gaan en ik niet bang hoef te zijn dat ze verkocht wordt of iets dergelijks.

Om 09.30 beginnen, dat is inderdaad een redelijke tijd! Ik trek het op zich wel om om 7 uur op te staan, maar ik merk dat ik nog energieker ben als ik een tijdje mijn natuurlijke ritme kan volgen.
Ik ben nu ook helemaal van slag door die zomertijd, heb hoofdpijn en op rare tijdstippen trek. Zo'n uurtje maakt een behoorlijk verschil. ;)

Zwerte, wat een grappig verhaal! Je was dus ook helemaal niet van plan om een paard te kopen?
Ik had het vanmiddag ook al (te) warm! Droeg dan wel een vest, maar dat is ook al een deel van het probleem: Ik voel me niet prettig in zomerkleding. Nee, de zomer is mij te warm en te licht. :+

Ik wissel wormkuren af en geef geen onderdosering, dus ik denk dat ik het lekker zo laat. :j Heb er toch een prettiger gevoel bij dan bij mestonderzoek.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:58

nee ik was het helemaal niet van plan! Nouja, twan dan wel maar die is niet te koop :( ik ben dus nog altijd aan het wachten tot ze hem aan me willen verkopen en dan heb ik dus twee paarden (oh die arme studenten hahahaha lang leve een vriend met werk!) Aangezien ik dus ook alleen in het weekend bij ze ben, was het zeker niet de bedoeling een paard te kopen. Dat wilde ik pas doen als ik afgestudeerd ben, werk heb en een boerderij! Maarja soms loopt het nou eenmaal anders! En ik word elke keer dat ik hem zie gelukkiger dat ik hem gekocht heb, wil hem absoluut niet meer kwijt!
Zomer is mij ook veel te warm en te licht... ik mis nu het donker en de kou alweer! Heb uiteraard de eerste warmtehoofdpijn al te pakken :( word weer betablokkers slikken voor mij binnenkort!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:11

Wat herkenbaar! Ik wilde Rood kopen maar die willen ze (nog) niet verkopen en toen viel mijn oog op Spikkel... Ik wacht ook totdat Rood wel te koop is. :o Hoe ik dat dan ga doen moet ik nog zien, maar het is echt mijn bedoeling en grote droom om mijn twee lievelingen samen te kunnen houden.

Oh ja, warmtehoofdpijn, dat is zo vervelend. :(:)
Ik kan helemaal chagrijnig worden van weermannen/vrouwen die in de zomer zeggen dat het 'lekker' weer wordt als het boven de 30 graden wordt. Dat vind ik helemaal niet lekker. :P

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:21

irritant he! Wat denk je van al die mensen die tegen je aanzeuren dat je niet zo chago moet zijn "want het is zulk heerlijk weer!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:27

Ja vreselijk he! Ik ben zo 'blij' dat jij het ook zo ervaart, we zijn echt ontzettend in de minderheid geloof ik...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:47

Ja, jullie zijn vast in de minderheid, want ik ben het niet met jullie eens. :D
Ik vind het heerlijk, die zon. Kijk, 30 graden hoeft van mij ook niet meer, hoor, dat zeg ik heel eerlijk. Maar ik ben die winter echt spuugzat en kan niet wachten op een graadje of 21, heeeeeeerlijk. ;)

Ben juist dol op zomerkleding, hoe minder kleding, hoe beter. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 06:21

Goedemorgen. :)

Nou, 21 graden is nog wel redelijk Twiggy. :j Maar 15 graden is ongeveer mijn grens wat betreft me prettig voelen. Bij die temperatuur kan ik nog kleding aan waar ik me prettig in voel zonder het heel warm te krijgen. ;)
Ik vind vooral reacties van mensen irritant: Het is zomer dus je moet vrolijk zijn en ik ben 'gek' omdat ik een lange broek draag. Laat me gewoon met rust, denk ik dan.

Maar ach, de laatste zomer ben ik heel redelijk doorgekomen, dus het zal dit jaar ook wel lukken. ;)

En nu stap ik weer op de luilakkenfiets om de paarden te gaan verzorgen. :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:10

Mogguh!!! :O :Z :D
Moet nog even op gang komen, hoor. ;)

Ik ga zo ook naar de paarden. Heerlijk weertje zo, toch?

Jullie moeten eens met Inge_ gaan praten. Die zit momenteel met 40 graden in Costa Rica, dat is echt niet leuk meer. :\

Sam is vandaag officieel 5 jaar geworden. Hij is zo volwassen geworden, zo veranderd. Zat gisteren nog oude foto's te kijken. Wat was hij toch nog veulenachtig, toen ik hem kocht.... Echt grappig om te zien. Geniet maar lekker van die jonge paarden, Dani en Vue, want voor je het weet zijn ze groot. En dat is ook heel leuk, hoor. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:32

Heb jij ineens een avatar? :D

Het is hier nog heel erg mistig. Vanmorgen viel het eerst wel mee, maar net op de terugweg was er redelijk dikke mist. Denk dat het zonnetje zo wel doorbreekt. :j
40 graden, wat vreselijk! Alleen daarom trekken de wat warmere landen me al niet. Ik 'moet' in juni een week naar Spanje en zie daar ook een beetje tegenop. Het schijnt daar 's nachts wel flink af te koelen, dus hopelijk is het een andere warmte dan hier.

Gefeliciteerd met Sam! *\o/* Geeft hem maar een dikke verjaardagsknuffel.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:39

Ik zal hem zo helemaal plat knuffelen, hihihi.......
Mijn wolliebollie paardje.... (al hoewel de wollies er af vliegen met dit weer ;) ).

In Zuid-Europa is de hitte anders, dat klopt. Ik trek het daar beter dan hier, over het algemeen. Ja, Inge heeft het zwaar, maar ze is aan het aftellen. Deze maand komt ze naar huis!!! Ing, als je dit leest: NU kan je zeggen dat je deze maand terug komt!!!

Ja, ik heb een avatar, leuk he. :+
Ik heb niets met 1 april. Dat was leuk toen ik nog op school zat, maar nu is het flauw. Vind je niet?