De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jackie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 22:43

gouda schreef:
Ja ik dacht dat dat ernstig was een gebroken voetas (snapte ook niet helemaal wat dat was Bloos ) en de da begon al over zooltjes en wiggen. Dus ik was een beetje in paniek maar blijkt het gewoon te horen bij Kaylee omdat ze toontredend is. Ze lijkt wel een beetje op mij ik heb ook flinke x-benen Haha!

lijkt wel of die veearts aandelen heeft in ijzers en zolen. en niet alleen de jouwe.

vorig jaar had Jackie 5 hoefzweren dankzij Strasser bekapping. ik kreeg te horen dat er ijzers met zolen onder moesten. ik heb nee geschud en de vent laten lüllen. er komen geen ijzers meer onder de voeten van mijn paarden. punt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 22:45

Antheman schreef:
Waar zit je scheur SM? Is hij horizontaal of vertikaal?
Je weet het wel leuk te brengen Bloos

Maar gewoon recht van voren in het midden vertikaal, een kleine 2 cm hoog vanaf de zool.

Vroegere smids hebben al eens zijsneden gemaakt, dat hielp dus niet. Ik heb al eens de snee van onderen breder gevijld, zodat ze er niet op steunt. Hielp ook niet.

Ze loopt er overigens geen stap minder om. Het hoort alleen niet.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 22:49

@Sugarmiss: Thrush Remedy van Absorbine. gekocht bij de winkel in de Madepolder. Wereldspul!

Als het een vertikale scheur is in de toonwand is het waarschijnlijk net als bij Jackie. Hoefwand wegvijlen daar, want er zit waarschijnlijk white line disease in die scheur. vandaar dat ie niet weggaat. goeie mustang roll maken. Succes ermee.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 22:51

Citaat:

altijd leuk om te weten......... Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 23:05

Hier wordt je toch simpel van Verdrietig
Wat een verschil met Amerika.
Hoeveel kostte die van jouw Jackie ??

Volgens mij moet ik met de verzendkosten erbij nog voordeliger uitzijn als ik het in de VS bestel. Zouden ze dit uit mogen voeren ??

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 05:56

Sugarmiss schreef:
Hier wordt je toch simpel van Verdrietig
Wat een verschil met Amerika.
Hoeveel kostte die van jouw Jackie ??

Volgens mij moet ik met de verzendkosten erbij nog voordeliger uitzijn als ik het in de VS bestel. Zouden ze dit uit mogen voeren ??

dat zou inderdaad kunnen maar op hun site staat dat ze het alleen naar US adressen sturen. en ik geloof dat ik in de madepolder voor een soortgelijk belachelijk bedrag opgelicht ben. niet veel minder iig, weet het niet meer precies. maar als je naar anderhalve flessen van je ongemak af bent.....
Jackie had toen ook behoorlijk rotstraal en bij jouw paard gaat het toch alleen om de scheur? dan heb je maar een fles nodig.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 08:23

De laatste bloedtesten zijn binnen. Kaylee heeft geen last van wormen en infecties id. Enige manier om dikke klieren te achterhalen is een punctie maar daar vond ze ze nog niet groot genoeg voor. Ze zijn wel groter geweest dat wel maar denk dat ik het hierbij voorlopig houd.

Morgen komt de fysio kijken. Haar nek is nog niet helemaal over en gevoelig maar misschien kan ik wat oefeningen met haar doen. Gister had ik weer iets dat ik niet begreep. Ging ze naar het land brengen en dat had ze door dus ze ging op de plek naast mij draven aan de hand. Toen liep ze goed tot ze terug ging in stap toen liep ze even een paar passen stokkreupel maar aan haar andere (rechter) voorbeen Verward Wat moet je daar nu weer mee? Hoeven zijn nagekeken daar kon het volgens da/fysio aan liggen ze heeft voldoende rust gehad, geen verdikkingen (behalve gallen) of warme plekken.

Verder is ze erg humeurig en word ze het niets doen zat. Ze is andere paarden aan het pesten en zie haar weer magerder worden (kwam net een beetje aan toen ik mocht longeren) en ze eet haar brok met olie echt met lange tanden. Ben haar nu met half uurtje aan het opbouwen op het land dat vind ze erg fijn maar ja hele dag net als andere paarden zit er gewoon even niet in vanwege dat lichte spierbevangen. Volgende week wil ik ze 2 uurtjes doen en de week erna halve dag. Moet haf er wel bij omdat dat weiland technisch niet anders kan. Hoop dat ze dan niet meer zo sjago is wat denk dat haf daarom niet aardig voor haar is omdat zij zo kribbig is. Normaal is hij lief tegen andere paarden zegt de eigenaar.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 08:36

Antheman schreef:
Pellie schreef:
leuk dat ie zijn eigen scoopies gaat ontwikkelen. een beide voorbenen AM?

gam stelt soms zijn eigen menu samen als hij de kans krijgt; berk, els, eik (ja zelfs eik), braam, wilg en fluitekruid Vork

Ja, beide voorbenen!

Leuk he, 2 jaar geleden had ie nog behoorlijke platpoten en kon hij nauwelijks een stap verzetten zonder zijn schoenen.

Heb jij een"gekruidde" wei dat Gam zijn menu kan samenstellen?
Zomers pluk ik altijd takken ,mijn zomerweide(weet nog niet of ik dit jaar daar weer terecht kan) is eigenlijk te klein, maar voor mijn rondbuiken dus prima. Op een gegeven moment is het gras echt op en voer ik van alles bij en vooral takken! Wilg, Els, eiken blaadjes zijn zwaar favoriet, Merrit vindt fluitenkruid ook heerlijk! Vork
Paar weken terug heb ik ze in het bos laten grazen en Merrit koos de brandnetel, ik heb hier nog steeds een emmer met gedroogde brandnetel staan, kan ik wel weer eens voeren. Knipoog
Andor koos de distel, dat begrijp ik wel , want we zijn hem aan het reinigen, daar past de distel erg goed bij. Koe

oeps idd distel... die was ik ook nog vergeten. nee de wei is niet uitgebreid, op distel en gras na. de rest eet hij bij het heen en weer wandelen van wei naar stal of wat ik voor hem afsnij etc.
helaas, als gam straks bij huis staat is het gebeurd met alle lekkers en zal ik zelf iets moeten creëren voor hem.

mooie foto van de hoef jacky!

ik probeer elke keer na het rijden ook iets van die dikke laag eruit te peuteren maar het zit goed vast moet ik zeggen. voor het nb-en lieten er soms hele plakaten los, nu gaat het een stuk minder snel. toen vond ik het erg dat het losliet, nu weet ik wel beter Lachen

kan me indenken dat je weer wat met kay wilt doen gouda, helemaal als zij zich gaat vervelen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 08:38

Wat lastig Gouda dat ze niet echt iets duidelijks kunnen vinden... lijkt me nogal frustrerend....

Over ijzers met zolen. Tien jaar geleden zag je die dingen nooit, nu steeds vaker... Net als paarden met vier winterdekens....

Oja ik heb gister een sjabrakje bij de LIDL gekocht Bloos , met zo'n bontlaagje, maar dat zie je niet aan de buitenkant, zandkleurig. Ben benieuwd hoe het staat bij rood haar Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 08:48

Haha iedereen loopt straks met paardenspullen van de Lidl, ik heb er ook een halster gescoord en een paar handschoentjes.

Woensdag komt de smid weer voor Nes, ik wil het even met hem overleggen, maar ik denk dat ik de achterijzers er onderuit laat halen. Denk ik al een poos over na hoor, maar nu is er nog een extra argument bij gekomen. Voor blijven ze eronder.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 08:52

Citaat:
Over ijzers met zolen. Tien jaar geleden zag je die dingen nooit

jawel hoor, de jachtpaarden die ik reed liepen altijd op ijzers met zooltjes en eentje zelfs met wiggen!

Het is mij door diverse DA's en smeden ook allang geadviseerd....

@Gouda, als je paard mager wordt, kan je maismeel (aanmaken met awater tot een papje) bijvoeren, zit er zo weer vlees op!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 08:53

Margreet schreef:
Haha iedereen loopt straks met paardenspullen van de Lidl, ik heb er ook een halster gescoord en een paar handschoentjes.

Woensdag komt de smid weer voor Nes, ik wil het even met hem overleggen, maar ik denk dat ik de achterijzers er onderuit laat halen. Denk ik al een poos over na hoor, maar nu is er nog een extra argument bij gekomen. Voor blijven ze eronder.

Hoe dat zo inene? Onze jomanda-invloed-straling? Haha! Haha! Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 08:57

Dat is niet zo "ineens" hoor, ik heb er alleen nog nooit wat over gezegd Haha!
Diverse redenen eigenlijk. Maar wat de doorslag heeft gegeven dat ik het NU ga doen is dat ze binnenkort het land op gaan en hij heeft helaas nog wel eens losse achterbenen, dan heb ik 'm liever zonder ijzers in het belang van anderen. Maar woensdag eerst even met meneer de smid overleggen, wat hij er van zegt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:03

jouw smid is daar wel voor te porren hoor Margreet, ik vrees alleen dat ie over steunsels en fopsels begint, dat ie ff gaat checken of je niet toevallig door mij bent besmet met het nb-virus Clown

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:14

Haha zal ik dan even een mooi antwoord op verzinnen Haha!

Ik verwacht geen problemen hoor. Vorig jaar ging hij van de ijzers af voordat ik op vakantie ging en nog dezelfde dag ging hij in gestrekte draf zonder een centje pijn over het puinpad naar achteren. Z'n weidemaatje daarentegen, die notabene alleen voor ijzertjes had, die moest ik zo'n beetje op m'n rug nemen, die kon amper meer lopen. Maar die zat uberhaupt een beetje raar in elkaar...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:28

Heeft een van jullie trouwens gisteravond "probleemwijken" gezien?
Werden gisteravond nog gebeld dat het huis van die kinderverkrachter gisteravond kort na de uitzending compleet kort geslagen is. Die kerel was zelf al vertrokken... De politie is afgetaaid, die durfde niet... ME erbij en alles, flinke rellen! http://www.nu.nl/news/508654/12/Onrust_ ... nding.html
Er waren wat dingetjes over dat het acteurs zouden zijn in dat programma, maar deze wijk is echt zo.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:31

helaas dat soort programma's moet ik altijd missen: te laat.... welke stad/wijk was het?

Vraag Stef om een flinke mustangroll, dan heb je het minst gedonder met de nagelgaten, hij maakt mustangrolls op verzoek, als je het niet vraagt, doet ie het niet.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:38

Graafsewijk in Den Bosch. Ik ken mensen die daar wonen, vandaar. Overigens gewoon hele normale, nette mensen die daar niet bepaald voor hun lol wonen.
Ik zal Stef even bellen hoe laat hij hem pakt, dan zorg ik dat ik er zelf even bij ben, doe ik normaal nooit.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:46

Op het nieuws hoorde ik zoiets, ik snapte het al niet helemaal...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:54

Is ook niet echt handig he om op tv te vertellen dat je je vergrepen hebt aan een kind van 8 en je vrouw regelmatig op de ogen "patst"... En al helemaal niet in zo'n buurt...

Hier nog een foto:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/52976

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:56

Margreet schreef:
Is ook niet echt handig he om op tv te vertellen dat je je vergrepen hebt aan een kind van 8 en je vrouw regelmatig op de ogen "patst"... En al helemaal niet in zo'n buurt...

Hier nog een foto:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/52976

Bah wat walgelijke dat SBS6 zoiets uitzendt.... net de docu 'bowling for columbine' gezien en in amerika hebben ze allemaal van dat soort sensatie beluste programma's... Boos!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 09:57

Margreet schreef:
Heeft een van jullie trouwens gisteravond "probleemwijken" gezien?
Werden gisteravond nog gebeld dat het huis van die kinderverkrachter gisteravond kort na de uitzending compleet kort geslagen is. Die kerel was zelf al vertrokken... De politie is afgetaaid, die durfde niet... ME erbij en alles, flinke rellen! http://www.nu.nl/news/508654/12/Onrust_ ... nding.html
Er waren wat dingetjes over dat het acteurs zouden zijn in dat programma, maar deze wijk is echt zo.

Ja, stevig in het nieuws geweest.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 09:58

Margreet schreef:
Dat is niet zo "ineens" hoor, ik heb er alleen nog nooit wat over gezegd Haha!
Diverse redenen eigenlijk. Maar wat de doorslag heeft gegeven dat ik het NU ga doen is dat ze binnenkort het land op gaan en hij heeft helaas nog wel eens losse achterbenen, dan heb ik 'm liever zonder ijzers in het belang van anderen. Maar woensdag eerst even met meneer de smid overleggen, wat hij er van zegt.

Leuk om te horen!
afgezien vh feit dat ze land opgaan ,wat is voor jou nog meer een reden om ze weg te laten?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:02

Bowling for columbine is ook heftig ja... Daar was ik wel even stil van. Fahrenheit 9/11 moet ik nog steeds een keer kijken.

Het zijn echt geen lieverdjes in die wijk, absoluut niet, maar het is daar een soort "code" dat je van vrouwen en kinderen afblijft en ik vind het eigenlijk helemaal niet erg dat zo'n kerel eens een keer aangepakt wordt. Maar waarom dat dan weer op tv moet ontgaat mij ook een beetje...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 10:02

Sugarmiss schreef:
Antheman schreef:
Waar zit je scheur SM? Is hij horizontaal of vertikaal?

Maar gewoon recht van voren in het midden vertikaal, een kleine 2 cm hoog vanaf de zool.

Vroegere smids hebben al eens zijsneden gemaakt, dat hielp dus niet. Ik heb al eens de snee van onderen breder gevijld, zodat ze er niet op steunt. Hielp ook niet.

Ze loopt er overigens geen stap minder om. Het hoort alleen niet.

Mijn edele deel noem ik doorgaans anders hoor Haha!

Misschien zit er white line in , maar bij Merrit was zijn witte lijn verbreedt en de hoefwand maakte aan de onderkant flares. De onderkant waaierde uit zeg maar. Dat is nu veel minder, maar er zitten nog steeds kleine haarscheurtjes in.