[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:27

Ja, ik moet ook zo even richting de paarden. Hoop dat ik met Sam nog wat kan doen. Maar als het regent, laat ik hem lekker in het land staan. }>
Dan ga ik snel weer mijn warme huisje op zoeken. Heb nog genoeg huishoudelijk gedoe te doen, ik verveel me echt niet. :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:26

Nou, ik heb heeeeeeeeerlijk gereden vandaag, heb alleen een heerlijk natte kont van Sam's natgeregende rug (zonder zadel en zonder bareback pad gereden). :+
En pffff, wat was het koud buiten........

Zo lekker mijn dochter ophalen, verwarming vast aangezet en vanavond lekker een rustig avondje op de warme bank met een warm potje thee en wat leuke paardendvd'tjes....... :) :) :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:13

Koud vandaag he? Echt van die regenkou!

Ik ben (nog) helemaal niet thuis in boomloos e.d. maar wat is nou het voordeel van een barebackpad? Ik rijd twan altijd met een dekje + dekensingel. Maar ben wel erg nieuwsgierig naar zo'n pad!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:56

Hey Zwerte, nou, het was echt vochtig, naar koud, ja, brrrrrrrrr......
Zelfs net in de auto zat ik alleen maar te rillen. Maar goed, ik ben ook erg moe, dus..... Dan ben je ook vaak kouwelijk, he.

Het voordeel van een bareback pad, was voor mij wat extra 'stevigheid', aangezien ik Sam zonder zadel heb ingereden. Ik heb nogal wat gedoe gehad met het vinden van het juiste zadel. Sam heeft een extreem korte rug en ook nog eens behoorlijk 'steile' schouders, nou, vind dan maar een passend zadel. :+

Ik heb er inmiddels wel eentje, een boomloze (MyBarefoot Cheyenne, allerkleinste maatje, de Shetty), maar vind het stiekem heerlijk om zonder beugels te rijden. :+

Het zit echt zalig, hoor, zo'n bareback pad. Schuift een dekje met dekensingel niet? Sam heeft een enorm brede rug met geen schoft, zit zo lekker. Daarbij voel je alles aan je paard. Al zijn bewegingen, eventuele adrenaline (heel handig bij zo'n jong, springerig paard :D ), ontspanning....... Hierdoor voel ik hem nu juist nog beter aan, denk ik.

Verder is het gewoon heel relaxt rijden. Weinig extra gewicht voor het paard enzo....
Maar als jouw dekje met dekensingel ook goed werkt, is het hetzelfde effect, lijkt mij.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:01

mijn dekje ligt als een huis en schuift niet. Nou zit ik zelf op twan ook als een huis, die heeft ook een brede ronde rug zonder schoft. Zijn gangen kan ik dromen en elke beweging voel ik aankomen. Ik vind het ook echt geweldig en hij ook trouwens.
Ze zijn niet echt goedkoop geloof ik he? Daarom heb ik dus zo'n ding nog nooit gekocht, ben maar "arme" student he :P

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:05

Ik ben ook allesbehalve rijk, hoor. :$ ;)
Heb die van mij via MP van iemand over genomen. Ik wilde die van Emiel Voest altijd hebben, die is behoorlijk prijzig. Inge heeft 'm inmiddels gekocht voor Tjitse en hij is geweldig, maar voor Sam's rug dus veel te lang. :=
Dus dat houdt sowieso op.... Heb wel een andere gezien van (My) Best Friend ofzo. In een leuk kleurtje.... Maar heb er ook even geen geld voor nu. :+

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:13

twan heeft me dit jaar 360 euro aan dekens gekost.... := dus mn paardenpotje is een beetje errug leeg nu! Ik ben wel aan het sparen voor een marylot hoofdstel, die kleurtjes zijn zoooo gaaf! En handig dat je het op allerlei manieren kan gebruiken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:16

360 euro aan dekens???? Waarom dan???

Ik heb alleen een regendeken maat 165 (die past 'ie niet meer) en eentje maat 175 en die liggen echt weg te rotten in mijn zadelkast. :))

Dat Marylot hoofdstel heeft Inge ook, volgens mij. Ik mag het van haar een keertje proberen bij Sam, moet ik nog eens doen......

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:29

nou normaal heeft twan dus ook geen deken op. Heeft hij eerder wel gehad, toen ik hem nog intensief trainde. Toen had ik echt altijd al het probleem dat niks hem goed paste. Altijd te klein aan de voorkant en rond de schouders. Maar nog wel acceptabel. Dit jaar stond hij te bibberen buiten en was niet meer te genieten. Had het duidelijk koud, dit hadden we nog nooit gezien bij hem. Maar niet zo gek natuurlijk, hij staat erg veel stil vanwege zn pijnlijke pezen. Dus toch een deken maar zn oude deken zat voor geen meter meer omdat hij natuurlijk niet meer getraind is. Ik dus op zoek naar een geschikte deken.... drama en nog meer drama. Uiteindelijk kwam ik bij de bucas big neck uit, speciaal voor koudbloeden :D Kreng kostte 200 euro maar past perfect! Maar ze hebben die dus alleen in 300gr + fleece en regendeken met fleece. De overgang van zo'n dikke deken naar niks vind ik te groot en een ongevoerde regendeken vond ik weer te weinig met de vrieskou.... Dus waren ze beide nodig...
Maar alles om mn bolletje gelukkig te houden! Hij was gelijk veel blijer met die deken op. (btw hij heeft dus maat 195.... terwijl hij maar 1.42 groot is...hoezo tank?) Hij staat nu weer blij te zijn zonder deken natuurlijk.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:37

Kan me voorstellen dat je bij Twan een deken gebruikt hebt. Juist goed dat je hem een warmer alternatief gegeven hebt. Het was ook een behoorlijk koude winter.

Ik herken het probleem van die brede voorkanten bij die paarden, hahaha.... Sam heeft maar een 175, die om zijn nek goed zit, maar die verder echt veel te groot bij hem valt. Maar die 165 zat echt te strak om zijn hals en borst en tja, dan moet je wat.

Hij heeft die nieuwe deken 1x omgehad toen hij keelontsteking had afgelopen herfst en het een dag regende. Hij leek wel een ingepakte worst met die tent om zijn lijf. :D

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:20

Voor gezonde paarden vind ik dekens echt zo'n onzin, ik ga er lekker nooit aan beginnen ... :D Vind het ook helemaal niet zo mooi staan ... :o

Voel je je alweer beter Zwerte?

Brrrrrr, wat was het koud vanochtend!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:24

Haha Dani, vind je in mijn profiel, Sam met blauwe deken op niet schattig dan??? (met die ondeugende kop van hem) :D

Ik hou ook niet van dekens, hoor, het is ook onzin, als je paard een goede weerstand heeft en een mooie, volle vacht. Maar ik was van de winter wel blij dat ik Sam een regendeken op kon doen, toen hij zo'n keelontsteking had. Hij was toen echt ziekjes en stond gewoon buiten en dan merk je hoe hard het weer soms kan zijn in de winter.

Wat wel handig is, is dat je paard er zo schoon onder blijft. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:44

:wave:

Twiggy, je moet toch eens een deken overwegen als je geen natte kont meer wil na het rijden zonder zadel. ;) Dat is het enige voordeel dat ik kan bedenken aan dekens. :D

Ik heb alleen een zweetdeken voor Spikkel, die heeft ze 1 keer op gehad om te passen. Haar weidegenootje draagt wel een deken, ik vind het altijd zoveel gedoe als ik op hem ga rijden. Maar bij regen is het wel makkelijk moet ik toegeven, een droog paard.

Vandaag ook alweer regen, bah. Mijn regenpak krijgt niet eens de kans om op te drogen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:46

toch een voordeel aan enigzins ziek zijn (ik noem een voorhoofdsholteontsteking nog niet echt ziek... dat heb ik vrij vaak dus blijf dr echt niet voor thuis! Oorpijn neemt langzaam een klein beetje af gelukkig maar ik ben nog steeds moe en lamlendig... ), ik ga toch met de bus naar de uni dus blijf droog :D Om nou 10 km door dit weer te fietsen is zelfs voor mij geen pretje (winterliefhebber en wat regen kan ik ook wel waarderen).

Ik vind dekens voor gezonde paarden ook niet nodig maar heb het wel voor mn eigen gemak gebruikt. Twan word zo ontzettend doorweekt als hij in training staat met wintervacht (hebben we 1 jaar geprobeerd...) omdat hij echt een vreselijk dikke vacht aanmaakt. Ik vind het ook niet prettig om een druipend paard in de wei te zetten, ook al is zn huid dan al wel droog. Maar laatste jaren had hij er geeneen meer op, maar nu dus wel weer om medische redenen. Dat vind ik toch wel een goede reden :D
Ik weet nog niet hoe het met rock en wintervacht en training zal gaan maar gezien de dikte van zn vachtje is dat geen enkel probleem. Hij maakt een veel subtielere vacht aan dan die tank van me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:06

Oorpijn is wel zo vervelend Zwerte, fijn dat het iets af begint te nemen.
Ik houd ook van de winter en wat regen is helemaal niet erg maar dit gaat me te ver. :+ Ik ben minstens 7 keer zeiknat geregend vandaag, vooral zo vervelend als je dan nog moet werken. Ik hoop dat het volgende week wat beter is. Dan gaat de staleigenaresse op vakantie en moet ik dus wat vaker heen en weer fietsen.

Qua (winter)vacht zit ik eigenlijk wel goed met Spikkel. Ze heeft geen dikke vacht (wel warm genoeg) en ze verhaart heel geleidelijk nu. In de zomer is ze zijdezacht en lijken haar grijze haartjes zilver in het zonlicht. :+:

Ik ben net met de ratten naar de DA geweest, van eén van de oudjes moeten misschien rontgenfoto's gemaakt worden zaterdag. Ze blijft klungelen met haar luchtwegen/hart en heeft vanavond een injectie gekregen. Als ze morgen niet veel beter is moet ze op de foto om te checken hoe het verder moet... Echt het grote nadeel van ratten, ze is nu 2 en dus al best 'oud'. Het zijn geweldige beestjes maar als ze iets hebben zit ik altijd zo in de stress dat ik me voorneem om nooit meer ratten te nemen. Ik ga nu lekker douchen en met ze op de bank hangen en knuffelen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:06

RP: sterkte met je ratje! Hoe gaat het vandaag met haar?

Hebben jullie de bit al gelezen? Ze hebben een alternatief geschreven voor het 'Plan van Aanpak'. Wie had dat ooit gedacht ... :')

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:07

Zwerte, hoe voel je je vandaag? Vervelend als je je zo rot voelt.... Oorpijn is heel naar....

RP, hoe gaat het met je ratje? Hihi, ik zag je al helemaal op de bank zitten bedolven onder de ratten :D . Gezellig. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zelf geen ratjes als huisdier zou houden (is ook niet handig met twee poezen in huis := ). Ik ben meer van de konijnen en de katten in huis. ;)

Dani, ja, ik heb het in de AH laatst even globaal zitten lezen. Stonden wel wat interessante zaken in en ik was ook verbaasd dat zo'n supertraditioneel blad als BIT bepaalde zaken eens hardop zei in het artikel. :j
Gaan ze daar ook eindelijk het licht zien? :)*

Vandaag was het zowaar droog bij de paarden. En nog een paar daagjes en dan wordt het echt lenteweer, lees ik overal. Hmmm, eerst zien, dan geloven. Ik voel me tot op het bot koud als ik buiten ben, brrrrrrr.... Ben die winter zo ontzettend spuugzat. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:09

Bedankt Dani. :) Het gaat wat beter, ze lijkt veel minder benauwd en ik heb haar vandaag nog niet horen 'reutelen' (dat betekent dat je het ademen kan horen als een soort rochelend 'vochtig' geluid).
Ik denk dat ik haar dus morgen nog niet op de foto laat zetten. Ze moet sowieso voor de rest van haar leven aan een hartmedicijn, een eventuele foto is om te kijken of ze een tumor heeft. Zo ja, dan is het alleen nog symptoombestrijding en heel snel einde verhaal maar ze heeft dit al haar hele leven (wel in mindere mate) dus ik denk zelf nog niet aan tumor.
Denk dat ik wel snel foto's laat maken, gewoon om zekerheid te hebben maar het heeft nu niet zoveel haast dat het morgen al moet.

Ik lees de Bit eigenlijk nooit... staat er iets over op internet?

Edit, Twiggy, nou het rattenverhaal staat hier boven al. ;) Het zijn heel gezellige diertjes maar ik kan me voorstellen dat je andere voorkeuren hebt hoor. :D Ik ben eigenlijk wel gek op de meeste dieren, maar paarden, ratten en honden zijn favoriet. Ik heb trouwens wel een kat maar dat gaat wel goed.
Ik moet zo nog naar de paarden en denk dat ik wel nat ga worden...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:07

hallo dames!

Ik heb een erg drukke week gehad dus even weinig gereageerd.

Hoe is het met je ratje RP? Ik heb zelf ook jaren ratten gehad en het is idd vervelend dat ze gewoon niet oud worden. Terwijl je er wel echt gehecht aan raakt! Daarom doe ik dr niet meer aan, elke keer weer laten inslapen met tumoren e.d. Ik heb nu 2 konijnen en een kat en dat is voorlopig ook wel voldoende! Mijn mooie grote kooien staan nog bij mn schoonouders op zolder, doe ze nog niet weg want je weet maar nooit! Het ging met onze katten ook altijd goed.

En BIT...tja iedereen lift nu mee op het plan van aanpak van de sectorraad lijkt het wel! Maar hoe meer aandacht voor het probleem, hoe beter! Zal me worst wezen waar het dan vandaan komt, als het maar gaat veranderen!

Ik moet wel weer even blij komen vertellen hoe geweldig mijn paardje wel niet is (tja zie hem alleen de weekenden he) Gister had ik niet echt tijd om te oefenen met hem, heb alleen zn beentjes helemaal aangeraakt enzo. Vandaag dus meer gedaan, leek me wel leuk om samen met twanneke een wandeling te maken. Roel (mn vriend) met twan voorop en ik met rock erachter. Lekker langs de weg, kijken hoe hij daarop reageert en twan is ontzettend bomproof dus als het stuiteren werd met vrachtwagens ofzo, had ik een mooie buffer voor de veiligheid! Ik ben apetrots want hij was erg braaf terwijl hij het zoooooooo spannend vond! Auto's boeien hem niet eens (voordeel van de wei aan de weg!), alleen was het wat eng toen er eentje achter ons bleef hangen omdat ie af ging slaan. Verder van alles tegengekomen: vlaggen, rood witte linten, kliko's noem het maar op. Hij wist van gekheid niet waar hij moest kijken! Net een klein kind in disneyland. Hij werd echt helemaal hyper van de "leuke" spanning. Na 10 min stappen over de weg weer omgedraaid en terug (twan kan niet meer met zn pezen) Terugweg gaat twan altijd harder lopen en die wil nogal druk worden dan. Heenweg heeft rock heel braaf gestapt, af en toe een huppeltje. Een drukke twan jutte rock toen nog verder op dus op de terugweg was het een danspaard geworden! Hij bleef braaf naast me maar was zo druk dat ie probeerde te draven in staptempo. Allerlei rare huppeltjes kwamen eruit! 1 keertje even boos moeten worden omdat ie me bijna omver liep omdat er een shet aan het stuiteren was aan de overkant van de weg, daar wilde meneer wel even heen. Kostte wel moeite om zn aandacht weer te krijgen maar het is gelukt!! Toen zelfs nog een stukje voorop laten lopen. Vond hij erg spannend maar hij liep wel! 1 keer blokkade maar die had ik er zo weer uit. Kortom: erg geslaagd voor de eerste wandeling langs de weg! En zn 2e wandeling in zn leven.
Daarna nog gepoetst (gewoon los in de bak) en weer beentjes allemaal aangeraakt, kon nu zelfs zn kootholtes voelen zonder dat er voetjes de lucht in gingen! Dat wilde ik graag een keertje doen omdat hij in de blub staat en toch half fries is... maar zn holtes zijn prachtig schoon en niks te zien/voelen. Opluchting!
En toen kwam twan eraan... twan heeft nogal een jaloezie probleem (errug dominant) dus ik stond al klaar om hem een schop te geven dat ie moet oprotten (hij weet namelijk heel goed dat ik soms met andere paarden bezig ben en dat hij die dan niet heel boos moet wegjagen...) Maar nee, hij kwam heel lief naar rock toe en ze gingen lekker staan krabbelen. Was erg gezellig dus want ik was nog bezig met zn manen uitkammen Meneer begint ook een flink dikke manenkam te krijgen eindelijk!!
Daarna nog het lint moeten repareren omdat Angie erin bleef hangen.... en zo ben je wel een dagje bezig hihihi
Maar dus een errug geslaagde dag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:56

Zwerte, het gaat wel redelijk met het ratje. :j Alle ratten hebben wel gevoelige luchtwegen maar zij heeft het in extreme mate. De lente is gelukkig voor haar wel het beste seizoen; kachel minder aan en de ramen meer open voor frisse buitenlucht zonder dat het meteen stikkend benauwd is zoals in de zomer. Dus ik hoop dat ze het eventjes goed blijft doen op de medicijnen die ze nu heeft.

Je hecht je er inderdaad heel erg aan, ik tenminste wel. Het zijn gewoon heel aanhankelijke en lieve diertjes. Maar altijd die tumoren en/of luchtwegproblemen, vreselijk. Ik heb nu een groepje van 5, ik roep nu altijd dat dit de laatsten zijn maar dat is vast niet zo. ;) Ik weet alleen wel dat ik heel lang ontroostbaar zal zijn als de jongste, Pukkie, ooit dood gaat. Ze zijn allemaal leuk en lief, maar dat beestje is zo grappig. :D Elke dag nieuwe streken.

Het 'probleem' is dat ik niks leuker vind als huisdieren dan ratten... dus dit zullen vast niet mijn laatste zijn. ;)

Wat fijn dat het zo goed ging met Rock! Zijn tweede wandeling nog maar, echt super! Fijn zulke 'paarden'dagen. :)
Een weide langs de weg is inderdaad een voordeel wat betreft verkeersmak zijn. Je merkt dat ze dan toch al dingen gezien hebben en zich er minder druk om maken.

Ik heb gisteren ook gewandeld, met Spikkel, mijn ouders en hun honden. Was erg gezellig. Mijn ouders hebben ook een fiets gebracht. Ik weet niet hoe zo'n ding officieel heet, maar het is zo'n fiets met een motor er in, waar veel oude mensen mee rijden. :D Van mijn opa geweest, ik gebruik hem deze week even omdat ik wat vaker naar de paarden moet nu de staleigenaresse op vakantie is. Heb hem vanmorgen meteen getest, wat een lachen zeg. :D Gaat nog best snel zo'n ding, daar kwam ik in de eerste bocht achter. :o Ik ga straks wel op mijn gewone fiets hoor, maar om 's ochtends snel naar stal te gaan om de paarden buiten te zetten is dat ding best handig. :D

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:54

Zwerte: wat een leuk verhaal over Rock! Fijn dat hij het zo goed doet, het is ook zo leuk he met die jonge paarden.

Redpassion: zo'n fiets vond ik vroeger echt voor luilakken, maar lijkt me hartstikke handig inderdaad :D.

Ik vond vanochtend leuke foto's in mijn mailbox van een wandeling op de hei een tijdje geleden:

Ik met mijn winterse en verregende zwart bolletje wol (haast niet te geloven he dat dit een wit paard wordt):

Afbeelding

Reintje (één jaar en acht maanden nu) en ik ... :o :

Afbeelding

En Twiggy met onze lieve verliefde schatten:

Afbeelding

(Twiggy, je vindt het toch niet erg he dat ik ze op bokt heb geplaatst :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:07

Nou Dani, ik vind zo'n fiets stiekem nog steeds voor luilakken. :o :D
Maar hij is deze week wel erg handig, zeker als ik na het paarden verzorgen nog moet werken. Verder houd ik het gewoon bij mijn opoe-fiets zonder versnellingen, het is voor mij wel goed om veel te fietsen want ik houd van lekker eten. ;)

Wat een ontzettend leuke foto's! :+:
Die tweede is echt heel lief! (en jij hebt leuke laarzen!)

Inderdaad moeilijk voor te stellen dat ze wit gaat worden! Wel leuk, zo'n 'toverbal'. Spikkel zal ook blijven verkleuren, ze is nu al veel witter dan toen ik haar kocht en heeft meer spikkels. Heel benieuwd hoe dat verder gaat. Ik maak heel veel foto's, ook gedetailleerd, om de veranderingen te kunnen volgen.

Zo, ik heb net de badkamer uitgebreid schoongemaakt (ondankbaar rotwerk) en ga nu even naar Intratuin, mijn dak moet opgevrolijkt worden. :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:00

Ja, gezellige laarzen he ... ?! :=

Ik vind zo'n toverbal inderdaad onwijs leuk, ik heb het ook nog nooit van zo dichtbij en dan echt van jongs af aan meegemaakt (al is het bij ieder paard weer een heel ander proces). Reina is een zwartschimmel en zal echt lang donker blijven. Jammer vind ik dat haar neusje dan niet meer zo lief bruin zal zijn. Reina krijgt almeer wit/grijze haartjes door haar vacht en ze wordt steeds lichter, behalve haar benen, die zijn echt nog pikzwart. Leuk dat jij ook zo'n toverbal hebt, hoe oud is jouw Spikkel eigenlijk?

Ojah, nog even iets heel anders: gisterenmiddag toen de paardjes heerlijk rustig en vredig op hun land stonden landde er ineens een vogel op de kont van één van de shetjes. Het shetje bleef ongestoord door grazen. Even later zag ik de vogel op Reina haar kont zitten, die af en toe een beetje verbaasd achterom keek, maar het verder wel gezellig vond, denk ik. Het was zo'n leuk gezicht! Ik ben net even gaan zoeken op internet en ik vond een prachtige fotoserie van een groep koniks in de oostvaarderplassen (ik ben gefascineerd door 'wilde' paarden) met spreeuwen op hun rug. De vogels zoeken in dat gebied (en dus ook in ons gebied) naar eten en gebruiken paardenruggen als uitkijkpost. Leuk he :) ? Ik wilde het even delen, het was gisteren zo'n vertederend beeld en vooral een heel 'natuurlijk' plaatje ...

Hier de link (even naar beneden scrollen) (als je links klikt op koniks krijg je nog meer prachtige foto's te zien).

http://www.klaaswiersma.nl/foto/homepag ... hiefII.php

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:10

leuke foto's!! Hele leuke laarzen, waar heb je die vandaan?

Die luchtwegproblemen ken ik jammergenoeg erg goed. Een van mijn konijnen, het dametje, heb ik al vanaf dag 1 gedoe mee gehad. Eerste jaar heeft ze een aantal antibioticakuren moeten hebben vanwege chronisch niezen en snotteren. Waarschijnlijk is ze allergisch voor huisstofmijt o.i.d. maar antibiotica werken goed gelukkig. Ik heb nu een luchtreiniger aangeschaft en ze zit op zo stofvrij mogelijk stro en vlas. Gelukkig nu al een jaar ofzo geen problemen met dr gehad! Maar het blijft opletten, ze is erg gevoelig.

Zo'n fiets lijkt mij ook erg handig!! Maar idd wel een beetje voor luilakken hihihi

Toverbalpaarden, altijd interessant wat het nou uitiendelijk gaat worden! Van Rock weet ik het ook nog niet helemaal, hij word met de dag meer stekelharig namelijk... zn hele hals is nu al bezaait met wittige haartjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 06:42

Dani, Spikkel wordt 6 in juli. :) Ik heb haar in mei een jaar.
Wat leuk, die vogels op de paarden! Ik vind dat ook een prachtig gezicht. Pikken ze er ook winterhaar uit om nesten van te maken?

Zwerte, wat vervelend dat jouw konijn dat ook heeft. Fijn dat ze het nu goed doet maar je moet met zulke diertjes inderdaad blijven opletten en met wat dingen rekening houden.

Wat is het vroeg zeg! Gevoelsmatig dan, ik ben helemaal uit mijn ritme door die stomme zomertijd. Ik geloof dat ik binnenkort al weer begin met aftellen tot september. :+ (Ik haat de zomer.)

Nu weer op mijn luilakkenfiets ;) naar de paarden en dan werken. Tot later! :)