[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:24

ik wilde net nog vragen hoe jouw kat zo geworden was maar je bent me voor :D Wel vervelend zeg, dat ze haar hier zo hebben "behandeld". Enig idee wat er dan eigenlijk fout is gegaan?
Ik ben vorig jaar met waps naar de DA gegaan, voor het eerst sinds 10 jaar. Maar haar gebit was nogal slecht en ik wilde dat goed hebben voordat ze echt oud is. Eerst kennismaking, leek me belangrijk voor haar om eerst een goede ervaring te hebben. DA hier in de buurt die ik nog niet kende. Meneer vond dat onzin! Ook was het onzin om rekening te houden met de narcose, stress heeft niet zo'n invloed daarop...jammer dat ik vlak daarvoor net had geleerd dat het VEEL invloed kan hebben. Nou die heeft me niet weer gezien dus. Dan maar mn eigen DA maar dat is veel verder weg dus meer reistijd voor haar. Maar daar kreeg ze tenminste wel een infuus extra e.d. en werd ze extra in de gaten gehouden. Hij was juist blij dat ik het aangaf! Wel opvallend dat ze dan dermate bang is, dat ze letterlijk verlamd. Net een lappenpop! Handig maar wel erg zielig.
Wappie kan dus ook niet met andere katten, bleek wel. In haar eentje is ze veel gelukkiger en vooral rustiger. Blijkbaar toch ook beetje sociaal gestoord. (madam ligt nu prinsheerlijk voor mn toetsenbord, tegen mij aan te pruttelen)
Vreemden vind ze hier lang niet zo eng als bij mn ouders. Nou geef ik ze ook altijd instructies, alleen aaien als ze zelf naar je toe komt. En de manier waarop.

Ik zie vanaf hier idd de tv toren. Verder geen idee, ook wat hogere flats ten westen ervan?

Geeft niet dat je kamelot niet kent hoor. Alleen als metalfan hoor je dat te kennen :D Zullen ze ook vast niet op de radio draaien.
Edit: hier een youtube nummertje: http://www.youtube.com/watch?v=J-TUufvK0gU

RP: ik heb ook het idee dat de jeugd veel asocialer is geworden. Ik moest er vroeger ook niet aan denken om zo te reageren.
En dat is zo heerlijk, met dit weer in de wei liggen! Alleen jammer dat bij ons de bodem nog drama is en je dus in de blub moet liggen.... gelijk een modderbad :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:51

Lekker nummer is dat Zwerte. :j Ik ben wel meer van de 'female fronted' metal, maar dit kan ik op zijn tijd ook heel erg waarderen.

Wat belachelijk, die dierenarts. Bij sommige vraag ik me echt af of ze wel zo dol zijn op dieren. Ik reis ook altijd een stuk verder met mijn ratten om naar de DA te gaan, maar dan weet ik wel zeker dat ze in goede handen zijn en dat ik serieus genomen word. Ik heb genoeg dierenartsen meegemaakt die het 'maar' ratten vinden.

sonjim

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:58

Lekker gekletst hier weer. Qua karakters, mijne zijn alle 3 anders en Sonja was nog anders. Sonja was een dominant paard, maar wel een die juist door haar respect te geven opbloeide en helemaal voor je ging. Die heeft menig keer klappen voor mij opgevangen en zelfs toen we tijdens een rit samen onderuit gingen haar hals bijna verrekt, omdat ze naar mij keek in de val, geluk bij een ongeluk, want anders was het de vraag geweest of ik nu nog kon lopen, mijn voet lag achterste voren onder de buik van Sonja en doordat zij haar hoofd draaide tilde ze in de val haar buik op. Ze had een enorme kop erop en een karakter waar je geen 2 van vinden kunt, maar zo leerzaam als je ervoor open staat. En van binnen zo een ontzettend vriendelijk dier.
Jimmy is een doldwaze maf, die meestal hyperactief is en heel erg nieuwsgierig, maar tegelijkertijd kan hij ook erg schrikken, hoewel dat volgens mij aan zijn beperkt zicht ligt en niet aan zijn karakter. Het is ook een vechter en een paard dat heel erg open staat voor andere vormen van communicatie. Iets zeggen of op de standaard manier vragen helpt niet. Je moet in beelden denken en hem enorm belonen als het goed gaat en dan zie je hem groeien. Hij wil ook altijd werken, heeft nooit een baaldag (Sonja wel en die liet ik dan staan). Jimmy daarentegen baalt als hij niks mag doen. Nu met zijn blesure is dat heel duidelijk geworden, al mag hij 10 minuten aan de lange lijnen, daar geniet hij van ondanks de pijn.
Wieneke is een vriendelijke en zachtaardige goedzak, die alles toestaat. Ze wordt wel nu meer gericht op mij en minder op andere maar dat kan met de dracht te maken hebben. Zij werkt heel graag en leert heel snel, maar wil vooral duidelijkheid. Waar Jimmy zelf zijn weg zoekt, vraagt zij steeds en nu??

Billy is een verhaal apart in een woord zou ik hem beschrijven als zijnde kat of gezelschapshond. Hij knuffelt tuttelt, kruipt op schoot gaat op je voeten liggen met de pootjes in de lucht. Hij wil graag mee wandelen maar het liefst in je broekzak, is nergens bang voor en is nieuwsgierig aangelegd en begint nu hengst te worden.

Deze week heb ik veel tijd in de wei gezeten geknuffeld en lekker van de het weer genoten. Lekker als je om 2 uur moet werken dan heb je de hele morgen.
Verder heeft Jimmy vanmorgen zijn 2e behandeling gehad. Hij wordt behandeld door een shiatsu therapeut voor zijn spierverkalking. Sinds zij hem behandeld gaat hij lichtjes vooruit, terwijl het eerder echt slecht uitzag. Hij is weer vrolijker en actiever.

Over kinderen ik werk sinds november in de jeugdzorg (gezinsvervangend tehuis) en als ik heel eerlijk ben de meeste kinderen (ook de echte probleemjongeren) zijn diep van binnen schitterende kinderen, maar soms zo beschadigd. Als je dat diepst eruit weet te halen en aan de oppervlakte kunt laten komen super gewoon. Sommige ouders daar heb ik dan weer geen woorden voor, hoewel ook daar geldt dat het vaak een kwestie van niet anders kunnen is. Ik heb een vrij open vizier naar mensen en dieren en kan in de slechtste mensen nog een positief punt ontdekken, of in ieder geval een verklaring voor het gedrag, waardoor ik het gedrag ook makkelijker kan accepteren. Bij ons in de buurt zijn de kinderen ook nog beleefd heerlijk.
Mijn 3 pony's bij elkaar.
Afbeelding

Wieneke
Afbeelding

Billy en Jimmy
Afbeelding

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 07:57

Sonjim, wat een heerlijke paardjes heb jij zeg!!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:54

Sonjim, wat een heeeeeeeeeerlijke knuffels heb jij!!! Zo eentje zou ik er zoooo graag bij hebben voor mijn dochtertje. :+:
Wat een lieve wolliebollies.... Ik ben dol op Shets, heerlijke en eerlijke paardjes.

Ik ga zo heerlijk genieten van het prachtige weer buiten bij de paarden. :) :) :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:03

In mei wordt het nog leuker, dan loopt er een mega ukkepuk bij als alles goed gaat, namelijk het brusje van Billy. Wieneke wordt al flink dik nu.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:07

Wat een heerlijke pony's hierboven! :D

Vandaag weer een hoop gedaan met Blessa, ging zo fijn!
Zelfs een stukje liberty gedaan :):)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:24

concert was weer gaaaaaaaaaaf! Female fronted hou ik ook wel van. Delain stond in het voorprogramma maar jeetje het gebeurd niet vaak dat ik zo'n band echt slecht vind. Ik vond ze echt verschrikkelijk! Wel leuk dat Simone Simmons er weer bij was voor het duetje met kamelot (the haunting: http://www.youtube.com/watch?v=I438RH1o ... playnext=1)

Ik ga morgen bijlezen hier en verder reageren! Ik zit bij mn ouders in drenthe en internet vliegt er hier steeds uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:01

Sonjim, wat een leuke foto's! Heerlijk stel pony's, lekker wollig.

Zwerte, dat nummer met Simone vind ik heel gaaf! Zij heeft een mooie stem en ik vind het ook bepaald geen straf om naar haar te kijken. :D
Ik had eigenlijk afgelopen donderdag naar de cd-presentatie van Delain gewild maar ik kon niet. Heb wel vanmiddag hun nieuwe album gekocht (en eentje van Lacuna Coil). Klinkt tot nu toe wel goed. Houd je niet van hun muziek of zijn ze live slecht?

Allemaal genoten van het lekkere weer? Ik ben wezen shoppen met mijn moeder en zusje, haast zonde omdat het zulk lekker weer was. Maar het was wel gezellig en ik heb o.a twee nieuwe sportbroeken gekocht zodat ik me kan houden aan mijn voornemen om weer wat meer te sporten. :+

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:29

Wat een schatjes sonjim!! Echt leuk om wat meer te horen van de karakters van jullie paarden, krijg je toch een beter beeld bij de verhalen.

RP, ik vind delain blijkbaar helemaal niks. Ik kende ze eigenlijk niet echt maar haar stem staat me gewoon absoluut niet aan. Regelmatig was het gewoon vals en ze zingt steeds te hoog voor haar eigen stemgeluid. Verder was de muziek wel goed maarja zo'n stem verpest het dan toch voor mij. Lacuna daarentegen kan ik geen genoeg van krijgen! Ook al meerdere malen live gezien :D

Ik heb vanmiddag ook geshopt met mn moeder, die had een nieuwe outfit nodig voor een feestje.
Verder vanmiddag twan lekker zn deken afgehaald en even het dikste haar weg, hij vond het heerlijk! Hij mag nu lekker in zn blote kont blijven staan.
Rocky heb ik maar heel eventjes mee geoefend. Hij is er erg op ingesteld dat hij eten krijgt als ik kom, daar moet ik toch op gaan letten. Stond al vrolijk te hinniken dus en ipv eten nam ik hem mee naar de bak. Op zich ging het best goed, hij snapte het principe van ergens langs of overheen nu tenminste wel :D Weinig echte blokkades gehad daarmee gelukkig. Maar hij was errug traag, had er duidelijk niet zoveel zin in. Dus kort gehouden! Wel voetjes geoefend. Eerst benen aanraken zonder dat hij ze optilt, ging al veeeeeeel beter dan vorige keer. Dus 1 voetje optillen en weer neerzetten met commando erbij en duidelijk andere handelingen. Ging op zich ook wel maar hij raakte alweer verward. Volgende voetje snapte hij dr niks meer van en werd giga onrustig. Dus maar gewoon weer het aanraken afgemaakt en morgen weer proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:22

Oh ja, hoger zingen dan ze eigenlijk kunnen, dat doen er meer in het metal-genre. :7
Zonde is dat. Op de CD klinkt de zang wel goed maar daar kan genoeg aan bewerkt zijn.
Lacuna Coil wil ik ook zo graag live zien. Hopelijk op Graspop dit jaar.

Goed dat je zo rustig aan doet met de voetjes van Rock. Er zit in elk geval verbetering in. Ik geef de paarden altijd hooi 's middags maar ze hebben gelukkig wel door dat ik meestal meer kom doen dan alleen eten geven. Ik heb ook niet echt een vaste volgorde in mijn handelingen en kom ook niet op een vaste tijd, dus ze houden zich wel rustig en staan niet te hinniken en te schrapen tot er hooi komt. Hooguit met zijn tweetjes bij het hek met de oortjes naar voren als het erg lang duurt. :D

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:49

hallo hallo allemaal,
k ben gisteren met casandra nog eens het bos in geweest. Eigenlijk met het oog op endurance te starten volgende zondag, maar ik moet het aan me voorbij laten gaan. Ben moeten terug komen omdat m'n paard mank staat :(
Ze heeft in haar linkervoorvoet alweer een hoefzweer die open gebarsten is en loopt ongelooflijk mank op keitjes... Het is ons echt niet gegund. Verder ging de rit wel héél goed! Ze kon op momenten dat we gewoon door mul zand gingen of effen grond (zand of asfalt) netjes ontspannen en dan had ze ook totaal geen last van haar voet.

Over 2 weken parelli cursus in Geel!!! Ik kijk er enorm naar uit!!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:47

Willeke, misschien een rare vraag, hoor, maar je reed toch niet op je paard toen hij zo kreupel liep?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:24

Ik had gemerkt voor we vertrokken dat ze zo'n gat in haar hoef had. Ze heeft de dagen hiervoor ook geen enkel teken gegeven dat ze mank liep. Ik merkte het 's morges pas wanneer ik wat tuttelde en haar hoeven uit ging krabben. Heb dan gebeld met m'n bekapper (Raf Antheunis) en die zei tegen mij da'k gewoon moest rijden als ze niet mank liep, omdat dat het hoefmechanisme bevordert en de doorbloeding stimuleert van de hoef waardoor het genezingsproces vlugger zal gebeuren. In eerste instantie liep ze ook niet mank. Wij hebben nogal veel zandgrond. Het eerste stuk is zand en dan hebben we een heel stuk asfalt en dan begint pas het bos. Pas toen we in het bos kwamen kwamen we paadjes tegen met steentjes en toen liep ze eigenlijk pas mank. Ik ben daarna ook direct terug gekeerd.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:29

balen hoor willeke! Hopen dat ze snel weer goed loopt.

RP: komt lacuna op graspop? Daar ga ik als het goed is ook heen!
Ik ben normaal ook niet zo van vaste tijden en vaste rituelen maar moet het met rock wel gaan doen denk ik. Hij heeft er zoveel houvast aan. Of denken jullie dat ik het dan beter juist niet kan doen? Ik ga er ook met vanda over praten volgende les denk ik! Iig kom ik alleen het weekend dus dat is al enige vastigheid. Daar komt bij dat ik de afgelopen maanden niet meer heb kunnen doen dan hooi over het draad heen gooien vanwege mn knie. Dus maanden lang eigenlijk alleen maar gevoerd. Tja dan niet zo gek dat hij dat verwacht he :D
Vandaag niet meer geoefend, ben beetje te ziek voor. Heb weer eens een heerlijke voorste luchtweginfectie, compleet met gevulde holtes en een oorontsteking. Erg fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:22

Willeke, wat jammer! Veel beterschap voor Casandra.

Zwerte, ja, ze komen op Graspop. :j De zaterdag geloof ik. Ik weet nog niet welke dag ik ga. De bands die ik wil zien komen uiteraard weer op verschillende dagen en ik denk niet dat ik 3 dagen wil gaan.

Als jij denkt dat Rock er houvast aan heeft zijn vaste tijden en rituelen misschien wel een heel goed idee. Paarden zijn natuurlijk ook gewoontedieren dus ik denk dat er heel veel zijn die er wel bij varen. Bij Spikkel is het niet nodig, ik denk zelfs dat het nadelig zou zijn als ze aan een heel vast schema gewend zou zijn. Qua 'werk' moet ik sowieso geen vaste rituelen ontwikkelen, daar is ze te intelligent voor en dan gaat ze zich vervelen. Laatst had ik bepaalde oefeningen te veel gedaan en dan doet ze het al uit zichzelf, maar niet met veel plezier. De uitdaging is dan weg.
Maar het is heel verschillend per paard natuurlijk, jij kent die van jou het best. Bespreken bij de les kan ook geen kwaad natuurlijk. :)

Ik ga zo lekker Medium en Ghost Whisperer kijken, heerlijk zo'n zondagavond. Heb vanmiddag lekker met Spikkel gewandeld en wat grondwerk gedaan. Ze was wat stuiterig door de wind maar daardoor wel heel scherp aan de hulpen toen ik eenmaal haar aandacht had. ;) Echt heerlijk gewerkt.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:40

Hoi Allemaal!

Ook van mij beterschap voor Casandra! Wat balen Willeke ..

Sonjim, wat een schatjes, shetjes zijn zo lief in hun wintervacht.

Redpassion, jouw paard was dus ook stuiterig door de wind? Wat een verschil kan dat maken he. Twiggy en ik hebben gisteren even gewandeld met de paarden, maar bij ons moet je eerst over de dijk (smalle weg, nog smaller fietspad) waar het op zondag stikt van de motorrijders, wielrenners noem maar op, en niemand die er rekening mee houdt dat paarden wel eens kunnen schrikken :n. Door de storm was álles eng, witte hekjes, blaffende honden, ingespannen paarden die zo lekker over de weg kletteren met hun ijzers... Nou ja, we zijn in ieder geval redelijk snel weer terug gegaan, de paarden hoeven maar één rare sprong te maken en ze kunnen zo onder een auto liggen bij wijze van. Safety first he ;). Zélfs Reina liep de hele tijd naast me te snorken, nou dat wil wat zeggen hoor := .

Ik heb zaterdag helemaal niet van het mooie weer kunnen genieten. Vrijdag waren m'n vriend en ik even bij vrienden van ons langsgegaan, en dat was iets té gezellig en iets te laat geworden... :o Zaterdag echt heel lui en brak op de bank gehangen de hele dag. Ach, we krijgen nog kansen genoeg met de lente voor de deur!

Zo, dat was even genoeg bijdrage voor nu, ik ga maar eens aan het werk 8-) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:24

Dani, het weer heeft redelijk wat invloed op het gedrag van mijn paard. :j Op de meeste paarden denk ik, in elk geval dus ook op Reina en Sam. :D
Nu moet ik zeggen dat ik zelf op winderige dagen ook vaak heel energiek ben en op een zonnige dag wat relaxter, dus ik denk dat Spikkel en ik elkaars stemming ook nog versterken. We hebben gisteren in elk geval samen lekker een heel stuk gerend.

Wel erg vervelend dat jullie langs zo'n drukke weg moeten, daar zou ik me ook niet prettig bij voelen met een stuiterig paard. En andere weggebruikers houden inderdaad niet veel rekening met paarden. Ik heb het geluk dat ik binnen een minuut in het bos ben, daar ben ik op een 'stuiter'dag toch wel heel blij mee hoor. ;)

En luie dagen zijn ook heel lekker toch? ;) Nu is het mooie weer even voorbij maar het wordt vast wel weer lente-achtig binnenkort.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:42

Zwerte dankzij jou zit ik nu Kamelot te luisteren, gave muziek.

Mijn paarden trekken zich helemaal niks aan van het weer, ik dacht dat dat misschien kwam door het continue buiten lopen, maar dan zouden die van jullie er ook niet op moeten reageren.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:12

Ik denk niet dat ze zich persé iets aantrekken van het weer. Ik bedoel, de mijne is niet bang van een beetje regen of storm, die is echt wel wat gewend hoor ;). Het is meer dat het ze zo fris maakt. Merk je echt geen verschil? Straks als het volop zomer is zul je zien dat ze weer niet vooruit te branden zijn ... :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:53

haha ik steek iedereen aan met het kamelotvirus :D Live zijn ze net zo goed!

ik ken de weersinvloeden ook. Meeste paarden bij ons worden wat stuiteriger van wind, twan alleen niet. Enige weer waar twan op reageert is regen! Ontzettend stoere tank maar bij het eerste druppeltje wil hij liever naar binnen...buiten blijft hij chago.

Ik ben ziek :( Vanmorgen nog naar de huisarts geweest omdat ik zulke oorpijn nog nooit ervaren heb. Het was nog maar een lichte ontsteking zij ze en nog niet erg genoeg om wat aan te doen, waarschijnlijk gaat het vanzelf over...altijd fijn... ondertussen kan ik bijna niet slapen van de pijn maarja het standaard antwoord he: neem maar wat paracetemolletjes... Nouja ik moest wel terugkomen als het erger werd, als er troep uit gaat komen of als ik koorts krijg. Heb dr ook een heerlijke voorhoofdsholteontsteking bij en ben ongesteld :( Kheb medelijden met mn vriend :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:44

Beterschap Zwerte!

Mijn paard staat nu (nog) niet 24/7 buiten maar volgens mij maakt dat niet veel uit met reageren op weersinvloeden? Ik merk het bij haar in elk geval altijd erg goed. Van regen wordt ze wat kribbiger en vandaag was ze alweer erg stuiterig door de wind. :D Het was nog even spannend toen we langs een wei liepen waar twee gigantische paarden in stonden (die ene was zeker 1.80) die mee gingen doen. Ik was echt even bang dat die grote over de omheining zou komen. Maar het ging goed en ik heb nog heerlijk met haar gewerkt. Ze heeft een heel stuk voorop gelopen, ik heb sowieso vandaag veel gedaan met verschillende posities en dat ging heel goed. (en dat vind ik dan stiekem leuker dan rijden ;))

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:36

Mijne zijn in de zomer net zo energiek en stuiterig als in de winter en regen of storm maakt ook geen verschil. Bij de ukken althans, bij Sonja was dat wel een mega verschil.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:40

Op zich reageert mijn Sam helemaal niet zo op het weer, want hij is wel wat gewend (staat zijn hele leven al 24/7 buiten). Wel reageert hij op seizoensveranderingen. Dus ik denk dat DAT vooral aan de orde is geweest afgelopen weekend. De lentekriebels :D . Daarbij is hij jong, pubert nog lekker, reageert soms ineens heel sterk op 'vreemde' paarden, vooral als die hoefjes lekker tekeer gaan op het asfalt (klik-klak-klik-klak :+ ).

De laatste tijd is hij behoorlijk pittig buiten in elk geval :7 . Maar goed, ik ken die fases nou wel en ik maak me er niet druk over....... Het is meer dat die weg bij ons, waar we over moeten, in de zomer ook altijd drukker wordt (watersportgasten). En die gasten zijn niet altijd even beschaafd en voorzichtig in het verkeer. En dan druk ik me nog netjes uit....... 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:28

Je hebt gewoon een stel robuuste pony's Sonjim, die zijn blijkbaar niet zo onder de indruk van het weer. ;)
En Sam dus ook niet Twiggy, behalve zijn lentekriebels. :)

Ik ben blijkbaar alleen verwende en truttige pony's en paarden gewend. :D Maar dan kan ik me goed in inleven, want vandaag heb ik niet zoveel zin om naar stal te gaan door dat rotweer... ik keek net even op buienradar en zo te zien kan ik de buien toch niet ontwijken dus ik ga me er zo toch maar aan wagen. Ik heb zo het vermoeden dat Spikkel haar lunch vandaag onder het afdak wil hebben.

Op dagen als deze wil ik echt een auto hebben. :+