[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:02

Spelen en een paar behoorlijke fases-4? Verward

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:12

ja, er moet wel reactie komen van het paard, ik heb een hele lange fase 1 maar als er niets gebeurt, moet ik toch iets doen.
Ik heb al een enorm respect probleem met Morrie, want hij heeft voor niets en niemand respect, hij lost alles op met brute kracht, hij weet toch dat hij altijd de sterkste is en altijd overal onderuit kan.....

Parelli is niet alleen maar aaien en lief lachen hoor, als dat zo zou zijn, had ik allang met een dwarsleasie in een rolstoek gezeten.....

Op de cursus ging alles op een superlichte fase 1 dankzij een paar level 2/3 mensen die me daarbij hadden geholpn, maar na 5 weken helemaal niets doen, was dat weer heel diep weggezakt en denkt Morrie alleen aan vreten......vreten en nog es vreten al moet ie mij daarvoor gewoon platwalsen.....

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:54

De moeder van Arabel vloog altijd de sloot in of het prikkeldraad als er een trekker aankwam. Dat wilde ik met Arabel niet dus die hebben we flink bomproof gemaakt. En ik ben nog steeds van mening dat je elk paard verkeersmak kunt maken..

Nu hebben we een nieuwe drempel om te overwinnen, hoe groot en lawaaiig het voertuig ook is, Arabel loopt door. Maar een stapel dood hout of een tekening op de weg is heeel eng. Gaat nu al beter gelukkig. Vroeger durfde ik nooit alleen de weg op, ze ging altijd steigeren en achteruit de weg op lopen. Dankzij onze uitstapjes en ritjes in vreemde omgevingen komen we nu overal langs.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:58

Citaat:
En ik ben nog steeds van mening dat je elk paard verkeersmak kunt maken..

kom het es proberen, zou ik zeggen, maar geheel op eigen risico..... ik heb het 4 jaar geprobeerd op allerlei manieren en parelli was de laatste optie, niet gelukt helaas.....

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:14

Voor elk probleem is een oplossing Morrie. Maar misschien niet 1 die jij of ik of Parelli kan bedenken..

Trouwens, met een keer proberen schiet je niks op. Dat duurt weken maanden jaren als ik alleen al naar Arabel kijk...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:20

ik heb tientallen paarden (Norikers) beleerd in de tijd dat ik op die stal woonde/werkte en verkeersmak gemaakt, de meeste Norikers zijn verkeersmak geboren, maar degenen die dat niet zijn, worden het ook nooit..... Morrie is niet de enige, er zit wel een zeker patroon in.
Als ik ooit tijd heb, ga ik van die anderen de papieren eens bekijken, kijken of het op een bepaalde lijn terug is te voeren....

Ik heb het niet 1 keer geprobeerd, maar ben langdurig aan het tobben geweest, er zijn heel veel mensen bij de boer wezen klagen in de loop der jaren dat dat mens met die onbetrouwbare Bels weer eens aan het stunten was in het verkeer. De boer zei dan altijd dat ik het tenminste bleef proberen.... inmiddels staat hij er niet meer achter en heb ik het ook opgegeven.

4 jaar is niet eenmalig dat is 4 x 365 dagen alleen de laatste tijd doe ik niets meer, omdat ik inzie dat het een verloren strijd is

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:29

Anouar ziet er weer tip top uit.
Hoeven gedaan, staart en manen mooi uitgeborsteld, lekker gepoetst en gemasseerd...
Een verwendagje. Hij vond het heerlijk

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:30

Anouar is homo Clown

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:32

Dan is Walter ook homo, want die vindt dat ook heerlijk Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:32

Dat is hij idd wel een beetje Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:33

Iedereen die hem voor het eerst ziet denk dat hij een merrie is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:38

Kinke is ook absoluut niet trekkerproof hoor, ik moet ook echt een uitwijkplek hebben. Ze flipt dan maar zal niet een paar kilometer een sprintje trekken Lachen Stilstaande grote dingen zijn geen probleem meer maar als het rijdt of de motor is aan dan wens ik wel eens een echt bomproof paard Lachen
Koeien, schapen, honden, andere paarden, fietsers enz. daar geeft ze helemaal niks om. Blijkbaar heeft haar vorige eigenaar er niks aan gedaan terwijl dat natuurlijk het beste is om een veulentje op te voeden ipv een zinnige 700 kilo wegende merrie Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:40

Wij zijn bang voor honden.
Nou ja, ik ben bang voor honden omdat ik bang ben dat Anouar schrikt en hij is bang omdat ik bang ben en daardoor schrikt hij juist.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:43

bij ons in de buurt stikt het van de ligfietsen, niet van die gewone maar met ombouw en dan in zebraprint of knalgeel ofzo, ook succes verzekerd bij veel paarden... *not*

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:47

Bij ons rijdt zo'n gele. Anouar gaat zelfs daar niet voor op de vlucht. Tenzij je met een groep gaat en ze gaan allemaal op de vlucht

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:53

ik werd, zo'n 20 jaar geleden, onder plaatselijke verdoving geopereerd en de neurochirurg vertelde dat hij zoveel patienten had in comateuze toestand die van paarden waren gevallen, even later vertelde hij dat zijn grote passie ligfietsen was..... dus ik zei: dat is handig, zo houd je jezelf aan het werk..... duurde ff voor ie het snapte Clown

Overigens had mijn operatie niets met paarden te maken, gewoon beklemde zenuwen.....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:57

Morrie schreef:
bij ons in de buurt stikt het van de ligfietsen, niet van die gewone maar met ombouw en dan in zebraprint of knalgeel ofzo, ook succes verzekerd bij veel paarden... *not*

hier bij ecn werkt iemand met zo'n gevaarte een soort gele banaan...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:58

Vanmorgen stonden alle hekken van de wei open. Maar goed dat de paarden achterin bleven.
Ik heb het voorste hek maar dicht gedaan, had geen zin om helemaal naar achteren te gaan

evita_

Ik heb ooit 4 weken in het ziekenhuis gelegen door een trekker. Van mn shetlander gevallen..bovenarm door schouderkom geschoten

Kinke

Ik liep een keer met Kinke door het dorp toen ze opeens een sprintje wou trekken, kwam er ook zo'n fietsende banaan aan. Die meneer stopte en hij zei iets...en Kinke helemaal verbaasd dat dat gele roofdier begon te praten, ze heeft de fiets en de meneer uitgebreid besnuffeld en vond het toen prima. Als er een hele groep aan zou komen lijkt me dat sowieso een probleem, die dingen zijn stil, liggen laag en ik kan me heel goed voorstellen dat paarden denken dat ze aangevallen gaan worden door die dingen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:00

Was die man hier ook maar zo vriendelijk. Die raced gewoon door, ook al lig je half in de sloot

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:03

Morrie heeft er ook een keer eentje mogen bekijken en besnuffelen, mar hij vindt die bananen nog steeds eng, racefietsers zonder bel of stem zijn ook eng, die zoeven zomaar met een bloedgang voorbij...... en gaan dan achteraf schelden, ze kunnen beter van tevoren even roepen......

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:04

Ik wordt ook regelmatig ingehaald door z'n 45 km wagentje. Dat past net op het fietspad en dan moeten ze je ook nog eens inhalen zonder even langzamer te gaan rijden of te waarschuwen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:05

ja die dingen zie je ook steeds vaker en ze schijnen op het fietspad te moeten, brommers moeten op de weg, die invalidewagentjes op het fietspad.... logica......

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:06

Bananen zijn redelijk te doen, maar ze moeten niet zon idioot oranje vlaggetje hebben want dan gaan de paarden wel snurken Knipoog