[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:10

Wat heerlijk, he, die paarden in de wei met anderen. Mooi, warm kleurtje heeft Rock. :)
Lekkere wolliebollie.......

Sammydepemmy staat uitgebreid in mijn profiel, hoor. ;)
Tig foto's, kijk maar eens..... :D

Rotmensen, daar zou je ook van kunnen zeggen dat het door andere mensen komt en soms is dat ook zo misschien. Maar er lopen er zat rond waarvan ik denk dat ze het toch echt van nature zijn. :j

Bij paarden komt het idd door mensen in elk geval, als ze 'rotkarakters' hebben.
Ik ken zelf wel hele gecompliceerde paarden, maar zou dat niet meteen als rotkarakter bestempelen. Ik merk dat ik bij dieren genuanceerder kan denken dan bij sommige mensen. Hoe zou dat toch komen? :=

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:19

haha dat heb ik dus ook Twiggy. Bij dieren denk ik veel genuanceerder en zie altijd het goede erin. Bij mensen eerder andersom...

Vooral die foto van de zomer is mooi qua kleur he? Grappige is dat de enige kleur waar ik niks mee heb, vos is... en wat is mijn paard?
Sammy is zo'n schatje! Kijkt wel ondeugend op sommige foto's!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:32

Moet eerlijk zeggen dat ik over het algemeen juist van het goede uitga bij mensen, hoor. Ik heb echt fijne, lieve mensen om me heen eigenlijk. Ik heb een behoorlijk goede intuitie en pik de 'mindere' types er vrij snel uit over het algemeen. Die hou ik graag op afstand. En als iemand me echt wat gemeens flikt, dan ben ik vrij rigoreus.....

Dieren zijn nog zo puur en zo overgeleverd aan ons, de mens. Maar ik ben niet dol op alle dieren, hoor. Spinnen enzo, moet ik niets van hebben. 8-)

Ja, ik hou wel van warme kleurtjes, maar ik vind elk paard altijd wel iets moois hebben (net als bij mensen). Zeker als ze goed in hun vel zitten en dat uitstralen. Dan maakt de kleur me eigenlijk niet eens zoveel uit.....

Maar jij bent niet zo dol van de kleur vos, maar hoe vind je Rock dan nu? Ik vind hem er prachtig uitzien. Lief koppie ook. Hoe groot is hij?

Sam is een enorme schat, maar idd een donderstraal eerste klas!!! :D
Zit echt een enorme kop op dat beest, hoor, en ik moet er vaak erg om lachen, ook al moet ik dan weer wat verzinnen om hem te slim af te zijn. Goede hersengymnastiek af en toe voor mijn koppie. :))
Maar oh, wat zijn we klef met elkaar..... :+:

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:34

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:42

ik ben gewoon echt geen "mensen-mens". Maar ben ook zeker geen kluizenaar hoor :D Ik heb ook zeker hele lieve mensen om me heen.

Ik vind rock nu niet echt mooi qua kleur. Ik heb er gewoon niks mee. Er zit een heerlijk koppie op maar zo langgerekt (echt lang fries hoofd). Dus tja ik zou mn eigen paard niet omschrijven als een schoonheid. Maar hij begint wel lekker breed te worden en daar hou ik wel van :D Hij is nu ongeveer 1,60. Zn ogen zijn wel prachtig! Hij straalt vrijwel altijd een bepaalde rust uit, tenzij hij bang is natuurlijk. Dat maakt hem weer mooi. Alleen als ik puur kijk naar uiterlijk vind ik hem niet mooi. Ik vind twan bijvoorbeeld veeeeel mooier! Maar ach, wat maakt dat uiterlijk uit he? Ik heb rock gekocht om zn karakter :D

Saskiakefie: wat loopt ie lekker ontspannen! Achterhandje er nog bij en klaar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:18

Goh Zwerte, op de één of andere manier heb ik altijd gedacht dat Rock ook een Fjord was! Niet dus, heel ander type zelfs. Ik vind hem wel mooi hoor. :j Kleurtje ook, maar ik houd dan wel van vosjes.

Ik herken wel dat je omgeving niet begrijpt dat je hem laat staan als hij zijn dag niet heeft. Ik hoor vaak dat je dan gewoon moet 'doorpakken' maar zo ben ik gewoon niet. Het is ook absoluut niet zo dat mijn paard altijd haar zin krijgt maar ik zie ook het nut van het gevecht aangaan niet. Daar worden we allebei niet gelukkig van.

Twiggy, ik denk ook dat mensen wel van nature rotmensen kunnen zijn. Bij kinderen zit dat er soms gewoon al in, vermoed ik tenminste in bepaalde gevallen. :+ Ik pik meestal ook de 'goede' en 'slechte' mensen er wel uit met mijn intuitie maar toch ga ik niet (meer) uit van het goede in mensen. :o Heb wel heel lieve mensen om me heen hoor, maar 'vreemden' geef ik niet snel het voordeel van de twijfel.

Zo, ik ga lekker douchen en nog wat drinken, dan 'moet' ik naar bed. Morgen helaas weer vroeg op.... :Z

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:45

Als Sam zijn dag niet heeft, laat ik hem ook staan, hoor. Nou moet ik zeggen dat hij meestal een prima hummetje heeft, maar soms merk ik dat hij ergens niet zo'n zin in heeft en dan doen we wat anders. Bv. een tijdje terug deden we regelmatig los werken in de round pen (ik wilde wat oefeningen met lichaamstaal er goed in krijgen) en ik kan me voorstellen dat die rondjes niet altijd even boeiend zijn. :+

Nou, dan gaan we spelen en grondwerken in de bak of lekker buiten wandelen of rijden of werken aan de lange lijnen. Sam heeft wel veel beweging nodig (anders wordt hij te vol en te energiek. Gekke combi misschien, maar het is echt zo :D ).

Sowieso zijn er altijd 1 a 2 dagen in de week dat ik alleen even bij hem op het land kom kijken, dus 'rust'dagen heeft hij wekelijks wel. Maar dat 'doorpakken', nee, daar ben ik ook echt niet van. Ik wil wel dat mijn paard plezier heeft in zijn tijd met mij. Dwang en mijn eigen zin doordrijven vallen daar niet onder. We doen het samen of we doen het samen niet. ;)
En ja, ik weet dat veel mensen bij de paarden dat niet begrijpen. Die kijken je aan van 'jij bent gek'. *Ja, ik ben gek, ja*. :P

Ben blij dat hier ook mensen zijn die dit WEL begrijpen. En die ook naar hun paard luisteren en zichzelf dan even opzij zetten. :)

Hmmm, RedPassion, ik geloof zeker dat kinderen een eigen unieke karakter hebben, maar ik denk wel dat de ouders en de omgeving bv invloed uitoefenen op bepaalde karaktereigenschappen. Als ik vervelende kinderen meemaak, kan ik dat 9 van de 10x bij de ouders terug halen. Sommige ouders halen die vervelende eigenschappen soms ook meer naar boven door hun eigen benadering. En dan heb ik het niet over gewone vervelendheden, want elk kind is wel eens vervelend, de mijne ook :o , maar echt dat bepaalde vervelende, if you know what I mean. De ouders zijn het grote voorbeeld voor kinderen, he. ;)

Ik vertrouw vreemden ook niet meteen, hoor, maar ik ga gewoon niet meteen uit van het slechtste. Snappen jullie de nuance?

Moet morgen ook vroeg weer op, maar zaterdag kan ik uitslapen, fijn vooruitzicht...... Truste!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:56

Oh ja, de ouders hebben er zeker heel veel invloed op. :j Maar ja, dan zie ik het dus zo dat die rotouders rotkinderen kweken. :D Ik vind de kinderen van tegenwoordig vaak zo ontzettend brutaal en hard, maar dat is dan ook weer de tendens van de hele maatschappij. Ergens wel logisch dus.
Vandaag was ik trouwens bij de DA met mijn ratten en daar was ook een meisje van een jaar of 10 met haar ratten. Kind was zo lief en zorgzaam, dat vind ik dan weer heel vertederend. Geeft toch een beetje hoop voor de toekomst, haha.

En ja, ik snap de nuance. :j Ik wil heel graag dat ik het 'van het slechte uitgaan' kan veranderen in 'niet vertrouwen maar wel een kans geven en van het goede uitgaan'. Wordt aan gewerkt. ;)

Okee, nu ga ik echt naar bed. :+ Welterusten!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:20

Het schijnt toch zo te zijn dat minimaal 80% van wie je uiteindelijk bent afhankelijk is van hoe je ouders waren? Van de hoeveelheid liefde en aandacht die je hebt gehad en hoe je opgevoed bent etc... Dacht ik hoor.

Zwerte: binnenkort ga ik weer allemaal leuke foto's verzamelen en mijn profiel vullen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:43

Ik denk ook dat invloed van ouders ontzettend groot is. Er zullen echt wel een aantal rotkinderen zijn maar over het algemeen ontstaat dat door de opvoeding vrees ik. Alhoewel dan het ene kind er meer aanleg voor heeft dan de ander!

Nuance is duidelijk en ik wou dat ik zo kon denken. Maar ik ga niet van het slechtste uit, eigenlijk stap ik altijd overal neutraal in. Wat dat betreft weer voordeel van de twijfel dus :D

Fijn dat we hier op dezelfde golflengte zitten met dingen zoals het laten staan op slechte dagen! Ik vind het echt heerlijk om er eens over te kletsen met mensen die het begrijpen!
Ik doe het dus al jaaaaren bij twan (nu zo'n 7 jaar denk ik) en er werd altijd geroepen dat hij dus zou gaan drammen enzo. Helemaal omdat hij echt uberdominant is, dit zou hij tegen me gaan gebruiken. Nou, eerder het tegenovergestelde dus! Hij heeft gewoon altijd lol bij me. En als hij geen zin heeft, heb ik hem geleerd om dit subtiel te laten merken ipv keihard zn zin doorzetten. Dan is het aan mij om te beslissen wat we doen, en daar legt hij zich keurig bij neer.

Rock is idd geen fjord! Wel half fries :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:58

Dani, 80%, dat is wel veel! Het zou best kunnen hoor, als ik naar mezelf kijk.
Ben benieuwd naar nieuwe foto's in je profiel, ik heb niet echt een beeld meer van je paard.

Zwerte, ja heerlijk hè dat hier mensen zijn die het wel begrijpen. ;) Rock is half Fries, weet je ook wat de andere helft is?

Ik heb weekend! *\o/*

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:10

zn mama is een bonte kwpn'er. Hij heeft verder geen papieren want zijn "fokker" heeft een kudde bonte dames en gooit hier af en toe een hengst bij in. Dit keer een fries dus! Geloof dat hij nog steeds met die fries fokt, fries x kwpn schijnt wel lekker te verkopen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:36

Ik denk dat kinderen altijd 'hard' geweest zijn. Vroeger werd er ook enorm gepest en ik had ook echt rotjochies in de klas zitten (jaren 70 :D ). Ik ben wat dat betreft blij dat mijn dochter vrij assertief en extravert is. Hopelijk blijft dat zo als ze op school zit (ze gaat woensdag voor het eerst wennen op de kleuterschool!!!).

De gedragingen van ouders zie je altijd terug in hun kinderen. Altijd heel fascinerend en confronterend, als je daar als ouder voor open staat. :+

Zucht, ik word altijd zo moe als mensen gaan zeggen dat je paard het tegen je gaat gebruiken, als je gewoon naar hem luistert en je aanpast aan hem als je merkt dat het even zijn dag niet is. Zo'n enorme onzin!!!! Ik heb ook een hele dominante pony, maar dit gebruikt hij juist helemaal niet tegen me. Nog nooit iets van gemerkt, van 9,9 van de 10x vindt hij het juist leuk om iets te gaan doen. Ik denk juist dat paarden waar overheen gewalst wordt, weerzin tegen werken ontwikkelen. Ben ik van overtuigd! :j
Ken zat van die gevallen in mijn omgeving. :=

Leuke kruising, Zwerte. Ik zou willen dat ik wist wat de vader van mijn Sam geweest is, maar helaas..... Ik ben er nog niet achter gekomen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:37

Haha, je zou het niet zeggen .. bonte kwpn'er x fries! Grappig, ik houd wel van leuke kruisingen.

Nou goed, voor iedereen die niet meer weet hoe m'n jaarlingetje eruit ziet een foto. Deze is alweer van een aantal maanden terug. Ik moet echt meer foto's gaan maken, ga ik eeuwig spijt van krijgen... :

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KQIUAMNB.jpg

En deze is alweer van een jaar geleden, maar vind ik zó schattig:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZVNEK8WA.jpg

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:39

Het is trouwens echt heerlijk weer buiten :) !!!! Heb heerlijk met Sam gegrondwerkt vanmorgen in het zonnetje, hij deed het zo goed allemaal. Ik was echt trots..... En daarna nog even met bareback pad door de bak uitgestapt, want hij was behoorlijk nat.... Wintervacht, zonnetje en werken, dat is wat heftig nu. :D

En daarna rende hij in volle galop naar de kudde, die achter in het land aan het grazen waren. Het wordt steeds groener, zo leuk!!!

Het verhaarfestijn is trouwens begonnen, hoor. :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:53

hier is het verharen ook al flink begonnen. Vooral twanneke, die maakt altijd zo'n giga berenvacht! Rock valt wel reuze mee gelukkig. Hoop dat het dit weekend dit weer blijft, kan ik ook lekker met rock gaan spelen!

Dani: hoe groot is ze nou? En die tweede is inderdaad wel errug schattig!
Apart he, bont x fries en er komt een vosje uit. Het friese zie je niet echt terug op foto's maar IRL komt het steeds meer naar boven. Hij is vrij breed van zichzelf, vooral brede gewrichten. Maar als meneer zn kop dr op zet en gaat draven, nou dan zie je wel wat zn papa voor ras is! De hoge hoofd-halshouding is ook zijn eigen favo houding en die knietjes kunnen erg leuk de lucht in gaan. Alleen jammer dat dit maar heel af en toe is, want zo druk doen word je toch echt te moe van!

Twiggy, dat is inderdaad vermoeiend. Toen ik jaren terug met deze "aanpak" bij twan begon was ik zelf nog lang niet zo zeker als nu (tja pubertje van een manege af) en twijfelde ik of ze niet misschien gelijk hadden. Jaren later hebben we wel bewezen dat het niet zo werkt!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:02

Leuke foto's van Reintje, Dani!!! Wat een zoetie op die liggende foto. :+:
Vanmorgen stond ze weer met Sammy neusje aan neusje te grazen in het zonnetje.

Zwerte, ja, als je dat hele traditionele gewend bent, dan kun je je er waarschijnlijk niets bij voorstellen dat je je ook aan je paard aanpast. ;)

Bont x Fries = vos, hmmmm, wel apart, ja. :j
Maar goed, die bonte kan dat gen gedragen hebben, denk ik....

Sam heeft ook een lekker vachtje, maar verhaart over het algemeen wel heel snel. Ik merk nu al dat er al een laag vanaf is, terwijl ik hem afgelopen week weinig geborsteld heb. Ik ga zo ook lekker genieten van het mooie weer buiten. Mijn dochter speelt al lekker in de tuin, Tijgertje, een van onze katten, loopt er ook rond en ik wil onze twee nijnen ook even lekker laten rondspringen.......

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:34

Twiggy2008 schreef:
Leuke foto's van Reintje, Dani!!! Wat een zoetie op die liggende foto. :+:
Vanmorgen stond ze weer met Sammy neusje aan neusje te grazen in het zonnetje.

Aah lief ... Ik zou ze graag gezelschap houden, ik wil ook naar buiten! Wel even wezen lunchen buiten, heerlijk. Weet je dat ik me de hele week raar heb gevoeld omdat dat ik 'r vorige week niet gezien heb? Terwijl ik 'r minder zag toen ze in Overijssel stond.
Fijn dat het met Sam zo goed ging vanochtend! Zondag wordt het weer koud he helaas ...

Ik heb werkelijk geen idee hoe groot ze is Zwerte. Op de 1ste foto sta ik naast haar en ik ben toch zeker 1.80 (dus ik hoop dat ze lekker groot groeit voor het beeld later :D). Mama is 1.53 en papa is 1.62, kan dus alle kanten op. Ik hoop dat ze rond de 1.58 wordt, ik heb niets met grote paarden eigenlijk, maar door mijn lengte is dit wel een minimum.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:13

Ik ben zelf ook 1,80 dus ik hoop dat rock ook nog wel iets groeit, ik vind de 1,60 die hij nu is nog wat te klein juist... Maar ik heb dan ook wel paarden van 1,80 gereden.

Ik wil ook wel naar buiten maar ben een beetje ziek :( en dat terwijl ik vanavond een concert heb! Echt typisch voor mij, ziek worden als je leuke dingen gaat doen...
Helemaal op dit soort mooie dagen baal ik als een stekker dat ik in utrecht "vast" zit. Niks lekkerders dan in mooi weer lekker op het platteland met mn knollies bezig te zijn! Echt balen dat ik ze alleen in het weekend zie... nog een paar jaartjes volhouden en dan komt mn eigen boerderijtje! Hoop ik.
Ik heb wel gister mn gigantische balkon (3 m2 ofzo hahaha) afgezet met gaas. Mijn lieve angstkat begint het lef te ontwikkelen om op het balkon te zitten namelijk en ze kan zo door de railing heenvallen. Nu dus niet meer :D Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ze zich echt veilig voelt op het balkon, ze woont hier nu al 1,5 jaar! Of eigenlijk moet ik me afvragen OF ze het ooit veilig genoeg vind! Ben al blij dat ze erop durft en af en toe van het zonnetje durft te genieten (voordat ze weer naar binnen vliegt)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:33

Paarden van 1,80 zijn voor mij veel te groot. Ik ben maar een klein meissie. ^)

Naar wie ga je vanavond, Zwerte? Jeetje, je zit wel in de buurt met Utrecht (ik zit in Loosdrecht). Vanuit het land van onze kudde, zie je in de verte Utrecht liggen (mooie horizon), de Dom en wat fabriekspijpen. ;)

Heb je zo'n angstkat? Wij hebben er ook eentje, die het liefst op zolder in een hoekie zit en dan 's avonds, als het wat rustiger in huis is, pas naar beneden komt. Maar die andere speert heerlijk rond buiten sinds een paar dagen. Dat was ook een binnenkat, maar we zien haar liever buiten. Ze is echt aan het ontdekken, echt schitterend. En gelukkig komt ze ook weer binnen. :)
Maar onze introverte, emokat heeft die behoefte om naar buiten te gaan nou weer totaal niet. Die zit liever achter het raam in het zonnetje.

Ik moet helaas weer even stofzuigen, de was opvouwen, konijnen schoonmaken en andere huishoudelijke taken doen nu...... :roll:

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:47

Ik wil later als ik groot ben ook op het platteland gaan wonen :j. Met paarden aan huis. En honden en katten enenen ... En ojah, mijn vriend is ook welkom.

Twiggy: ga je je konijnen schoonmaken joh? Doe je die in bad dan :D ;) ?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:52

Whahahahaaaaaaaaa, ja, die beessies gaan dagelijks in bad :P . En dan aan hun oren aan de waslijn in het zonnetje. Ruiken ze straks weer lekker fris. :+

Ik maak dagelijks hun hok schoon, haal al het natte/vieze er uit en vul het weer aan met schoon en droog spul. En ondertussen mogen ze lekker rondracen door de tuin. Moet ik alleen wel eerst die Tijgerkat van me binnen halen. :7

Ik wil later ook een boerderij!!! :):)
Kunnen we niet met z'n allen een boerderijtje kopen? :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:55

Ik ga vanavond naar Kamelot :D Ben helemaal verslaafd eraan!
Als je in die horizon Utrecht ziet, dan zit je waarschijnlijk tegen mijn flat aan te kijken (niet dat dat te herkennen is vanaf daar, maar op goede dagen kan ik bijna totaan hilversum kijken). Ik woon helemaal aan de noordelijke rand namelijk, tenminste nog wat rustiger dan echt in de stad!

Ik heb idd een angstkat. Ze is in de eerste weken van dr leven niet zo best behandeld (bijv in de bleekwater gegooid omdat ze vlooien had...op 4 weken leeftijd) en waarschijnlijk daardoor een hyperactief angstsysteem. Haar reacties kunnen echt heel overdreven zijn en ze vliegt in de aanval. Ik heb haar nu 1,5 jaar bij mij op de flat, hiervoor was ze van mn ouders. Die hebben nog meer katten en deze leek altijd nogal een einzelgangertje. Wel snel bang en erg aanvallend af en toe maar verder sta je er niet bij stil. Totdat het mis ging toen we 2 jaar geleden een nestje hadden. Mama had nogal wat sterke beschermingsdrang en viel alle andere katten aan die in de buurt kwamen. Op een ochtend kwamen we beneden en overal lagen plukken haar en Wappie (mijn kat dus) wilde naar buiten. Daarna is ze 3 maanden buiten geweest, ze durfde niet meer binnen te komen. Buiten vond ze altijd wel fijn maar bleef altijd in de tuin. Nu durfde ze dat niet eens meer en de wereld verderop is eng. Flink afgevallen en continu in de stress. Van alles geprobeerd, zelfs kalmeringspilletjes. Toch besloten haar te vangen en als laatste redmiddel mee naar utrecht (ze is nu 11).Hier zijn geen andere katten en is haar ruimte beperkt. Ze is hier in een paar maanden een totaal andere kat geworden. Heel aanhalig en rustig en gelukkig :D Eerste 3 dagen is ze niet van haar plek afgekomen, een mandje die in een hoek onder een krabpaal verstopt zit. Echt paar dagen bijna in coma gelegen, zo uitgeput was ze.
Het is nog af en toe wel lastig met dr maar ik ben heel blij dat ze hier zo is opgeknapt. Als er iets echt engs gebeurd moet ik dr opzoeken om haar te kalmeren, anders blijft ze er in hangen. Met aaien moet je rekening houden, haar teveel belemmeren resulteert in een angstaanval. Zo moet je er wel steeds rekening mee houden maar dan is het een schat van een beest! Alleen erg jammer van die dikke vacht die continu verhaard...tja het zal de stress zijn! Echt 365 dagen per jaar...
Ik heb nu nog steeds op dagen met storm of veel regen altijd gelijk de gedachte: jeetje wat ben ik blij dat die arme waps nu niet meer bang en koud onder een struikje ligt! Want och wat was dat beestje zielig en bang!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:04

Zwerte, leuke combinatie wel! Fries x KWPN is volgens mij redelijk populair tegenwoordig, ik hoor het vaker.
Naar welk concert ga je?
Edit: Oh, ik zie het al. Kamelot, gaaf! Veel plezier.

Twiggy, ja vervelende kinderen zijn van alle tijden maar ook tegen volwassenen? Volgens mij is dat echt van de laatste jaren. Ik werd laatst door een rotjochie uitgescholden bij AH omdat ik hem geen voetbalplaatjes wilde geven. Nou, dan breekt mijn klomp hoor. :+ Hoefden wij vroeger niet te flikken!

Dani, wat een lieve foto die tweede. Mooi beestje!

Voor mij geen grote paarden (liefst rond de 1.50, boven de 1.60 vind ik groot ;) ). Ben zelf zo'n 1.70 en ik wil graag over een paard heen kunnen kijken en er zo op kunnen springen om zonder zadel te rijden.
Verharen is hier ook begonnen, maar gelukkig geen hele wolken haar, ze heeft ook geen dikke vacht.

Ik was van plan om vanmiddag met de paarden te wandelen maar uiteindelijk heb ik alleen maar bij ze in de wei gelegen. :o Viel zelfs bijna in slaap maar werd bruut gewekt door een Haflingertong. :D

En die boerderij, ja, die wil ik ook wel. Ik had toch met die boer moeten trouwen, dan had ik het nu voor elkaar gehad. }:0
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-03-09 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:04

Zwerte, is het erg, ik ken Kamelot niet..... Draaien ze dat op radio 3 (daar luister ik altijd naar)?

Ja, je kunt hier aan de horizon Utrecht zien. Daar tussenin heb je de Westbroekse Zodden, het Tienhoven's Kanaal e.d. Jij kunt vast H'sum zien (de TV toren en de Vituskerk?), ja, hahaha....
Grappig, dan zitten we zo dicht bij elkaar!!!

Jouw verhaal over jouw angstkat komt redelijk overeen met die van onze Beertje. Die is wel van jongsaf aan bij ons, maar ze is toen ze een paar maandjes oud was onderzocht in Utrecht en dat hebben ze niet zo netjes gedaan daar (ze heeft twee behoorlijke hartafwijkingen). We kregen een getraumatiseerde kat terug en god, wat ben ik kwaad geweest destijds op die mensen (en heb dat ook telefonisch goed geuit, kan ik vertellen :+ ). Het is helaas nooit meer 'goed' gekomen met haar. Zij heeft ook zo'n hyperactief angst en stresssysteem. Beertje vermijdt vooral en zit ze in het nauw, dan haalt ze uit. Tussen Tijgertje en Beertje botert het ook niet echt. Het is dat ik geen kat weg wil doen, maar ik neem er nooit meer twee op deze manier.

Overigens is Beertje bij mij wel aanhalig en lief. Ik ken haar blikken, die haar grenzen goed aangeven. Maar naar vreemden blaast ze.

Fijn dat Waps bij jou is nu en haar rust heeft gevonden in een warm, liefdevol tehuisje. Katten zijn ook typjes. :j

Ik ga weer wat doen in en om huis, hoor...... Heb een hele waslijst die ik af wil werken vandaag. :list: