[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:27

vond je uitleg in dat topic op BEH erg goed trouwens arno OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:40

Afgelopen week heb ik veel in de wei gezeten. Plekje in de schaduw en genieten maar!

Tis zo geinig om te zien hoe Banouck Jovarna soms kopieert. En tegelijkertijd ook erg haar eigen gang gaat, op onderzoek gaat, zelf wel weet waar het gras lekker is etc.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:46

Jovarna schreef:
Afgelopen week heb ik veel in de wei gezeten. Plekje in de schaduw en genieten maar!

Tis zo geinig om te zien hoe Banouck Jovarna soms kopieert. En tegelijkertijd ook erg haar eigen gang gaat, op onderzoek gaat, zelf wel weet waar het gras lekker is etc.

Ik kan mij zo voorstellen dat je je op bepaalde momenten rijk voelt, dat je dat mag aanschouwen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:49

Da's helemaal waar Oop! Ik voel me iedere dag enorm rijk!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:52

Dat is ook heerlijk hoor, urenlang alleen maar kijken naar je paard.
Nam eens een vriendin mee toen ik een wandeling ging maken met Auk, we stopten onderweg om hem te laten grazen op een groot veld en ik ging in het gras zitten.
Ik zat werkelijk te genieten, terwijl zij al na een kwartier vroeg of we weer verder gingen.

Terwijl ik het alleen al heerlijk vind om naar mijn kanjer te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:52

Ik lig helemaal in een deuk.
Dankje arno!
Zie het veulen-geboren-topic hierboven (of onder). Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:58

Auky schreef:
Dat is ook heerlijk hoor, urenlang alleen maar kijken naar je paard.
Nam eens een vriendin mee toen ik een wandeling ging maken met Auk, we stopten onderweg om hem te laten grazen op een groot veld en ik ging in het gras zitten.
Ik zat werkelijk te genieten, terwijl zij al na een kwartier vroeg of we weer verder gingen.

Terwijl ik het alleen al heerlijk vind om naar mijn kanjer te kijken.

Ik doe het ook, maar niet urenlang. Nadat ik haar in de wei terug gezet heb, mag ik graag nog even kijken naar haar ... tot haar aandacht alleen nog gevangen wordt door het gras en vaak is die aandacht daarvoor er al snel Knipoog .

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 00:09

Ik ga eens naar bed!

Heb trouwens misschien wel bijna een pensionklantje. Iemand die haar 23-jarige merrie met pensioen stuurt. Ze staat al 10 jaar niet meer op ijzers Haha! dus ze is welkom.

Lijkt me wel leuk als het doorgaat.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 00:11

hihi inderdaad Haha!
Daarom zei ik net ook dat ik zijn uitleg in het topic op BEH bijzonder goed vond, hij kan het zo leuk verwoorden he Haha!

[edit] was dus een reactie op Jovarna Clown

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 00:28

Daarom ben ik vanavond nog even naar de paardjes wezen kijken..kan er uren doorbrengen met alleen maar observeren.

Arabel was weer lekker 'mijn mens kom hier en knuffelen' zonet. Dan jaagt ze elk ander paard weg wat in de buurt komt en gaat ze zo voor je staan..'links of rechts, waar wil je gekriebelt worden?' Haha!

Wat is BEH? of ben ik nu dom?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 00:30

Beweging en Hoefverzorging, een subforum onder 'Paardenwelzijn'.

Maar ik ga eens slapen.. tot morgen Doei!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 00:35

o, ik kijk nooit meer verder op bokt eigenlijk. Vind ik eng...Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 07:38

het verbaast me te lezen dat jullie paarden schrikken van trekkers en hopen zand met plastic enzo....... de mijne doet dat ook en het is voor mij reden om nooit meer met hem de weg op te gaan, omdat ik het onverantwoord gevaarlijk vind voor de medeweggebruikers..... ik heb altijd gedacht dat mijn paard niet verkeersmak te krijgen is, maar die van jullie schrikken er dus ook voor....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:31

Morrie schreef:
het verbaast me te lezen dat jullie paarden schrikken van trekkers en hopen zand met plastic enzo....... de mijne doet dat ook en het is voor mij reden om nooit meer met hem de weg op te gaan, omdat ik het onverantwoord gevaarlijk vind voor de medeweggebruikers..... ik heb altijd gedacht dat mijn paard niet verkeersmak te krijgen is, maar die van jullie schrikken er dus ook voor....

Wanneer ik een trekker ruim vantevoren zie aankomen, maak ik dat ik ergens kom waar uitwijkruimte is, dit keer was ik te laat. Bij een hoop zand moet ik soms afstappen anders gaat en blijft ze in haar achteruit. Toch is het voor mij geen reden om niet meer over straat te gaan, het is het risico wat erbij hoort, alleen vindt mijn nek het wat minder. Ik ga zelden lange stukken langs de weg, maar dit keer ging ik eens richting huis. Je hebt vakantie en je doet gek Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:43

Anouar schrikt niet van trekkers en vrachtwagens. Of ze van voren of van achteren komen, Anouar sjokt onverstoorbaar verder.
Eerst was dat niet zo. Toen we net op deze stal stonden. Toen ging ik met bit en martingaal naar buiten en voor elke vrachtwagen dook ik de bosjes in. Dat werkte niet.
Toen zette ik hem gewoon stil als er een vrachtwagen kwam en beloonde hem als de vrachtwagen voorbij was (ho is ook echt ho bij Anouar, of iets nou eng is of niet) Na een paar keer had hij door dat het helemaal niet eng is.
Als we aan het stappen zijn en hij vind iets eng gaat hij gewoon even stilstaan tot ik zeg dat het goed is. In draf en galop gaat hij gewoon langs iets engs als ik been geef

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:48

het is bij Morrie een poosje redelijk goed gegaan, tot ie vorig jaar door een boer met een trekker werd opgejaagd nadat ike raf gesprongen was. Nu is het onhelstelbaar, vrees ik.
Mij ontbreekt de savvy om ermee om te kunnen gaan, dus ik ontwijk het: ga de weg nooit meer op.

Nu moet ik erbij zeggen dat mij bij de koop werd verteld dat Morrie "etwas scheurlich" is met trekkers en ander grosse Fahrzeuge..... understatement van de eeuw dus

Morrie kan ook van een kleinigheidje flippen (rightbraind raken in parelli termen) en ik heb duidelijk een groot gebrek aan savvy, want ik flip net zo hard dan, omdat ik precies weet wat er gaat gebeuren......

Advies van Eddy Modde was dan ook: paard verkopen en savvy opdoen met een makkelijker paard.... maar ja..... het zou beter zijn als ik helemaal geen paard meer zou nemen, denk ik.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:52

Kom maar een keer bij Anouar Haha! Een makkelijker paard kan je niet hebben.

Probleem bij ons is dat Anouar nogal een ei is. Hij heeft soms zulke stomme dingen dat ik helemaal in een deuk lig. Daar maakt hij dan weer misbruik van

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:59

13 aug. kom ik langs Len, maar dan hebben we andere dingen te doen: voer doormeten en paard in de trailer duwen......

Mijn Parelli niveau is zo bedroevend dat ik me niet aan een ander paard zou durven wagen zonder dat Eddy Modde ernaast staat en precies zegt wat ik moe doen.
Morrie heb ik al verziekt, dus ik blijf ver uit de buurt bij andere paarden.
In de wei komen er altijd 2 naar me toe, die willen dat ik de vliegen even van hun neus veeg (de rest zit onder masker en deken) dat durf ik nog net, de rest van de paarden houd/blijf ik uit de buurt

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:03

Mijn Parelli niveau is nog bedroevender hoor, ik ken helemaal niks Haha!

Ik zou zorgen dat Anouar zo de trailer in huppelt. Hij gaat er altijd in, maar soms moet hij even denken, dan duurt het 3 minuutjes ipv 1

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:10

Morrie schreef:
Morrie kan ook van een kleinigheidje flippen (rightbraind raken in parelli termen) en ik heb duidelijk een groot gebrek aan savvy, want ik flip net zo hard dan, omdat ik precies weet wat er gaat gebeuren......

Door eerdere voorvallen, denk je in dezelfde situaties die zich voordoen het gedrag van je paard te kunnen voorspellen en ...... dat is nu zo mooi ..... soms gebeurt er niets (tegen alle verwachtingen in). Ze heeft bijv. sinds een voorval in de winter geweigerd spoorwegovergangen over te gaan onder het zadel, maar nu deed ze het totaal onverwacht wel en dat vind ik een cadeautje Cool .

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:20

Walter is onderhand bijna bomproof. Logisch als de jumbojet over je weiland heen vliegen op niet zulke hele grote hoogte Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:32

Ik zat me te bedenken dat de dag waarop ik op trektocht ga (13 augustus) ik Anouar precies 4 jaar heb.
Wat gaat dat toch snel.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:28

Zaterdag zijn we wezen rijden en kwamen we erg veel trekkers met aanhangers tegen, met hooi erop.
De polder weggetjes zijn hier niet zo breed en vaak of prikkedraad of een sloot erlangs.
Shy liep er zo lang, gelukkig wel want die sloot was erg stijl Haha!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:58

Auk heeft tijden gehad dat hij echt over de weg op hol sloeg als er een trekker aankwam, maar dat is gelukkig allang voorbij.

We hebben eens dankbaar gebruik gemaakt van een geparkeerde trekker, daar wat grondwerk naast gespeeld en sindsdien is hij een stuk makkelijker wat dat betreft.
Hij vindt het nog steeds wel spannend, maar zal niet meer als een gek gaan spurten als hij er een tegen komt.
De laatste keer bleef hij zelfs doodkalm staan, oren naar voor.
Kan zijn dat dit geluk was, of dat hij er langzamerhand echt niet meer bang voor is. Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:00

Lenneke_ schreef:
Ik zou zorgen dat Anouar zo de trailer in huppelt. Hij gaat er altijd in, maar soms moet hij even denken, dan duurt het 3 minuutjes ipv 1

bij Morrie duurde het de laatste keer dik 3 uur..... Verdrietig

ik heb in het lege weiland gespeeld, en Morrie had er weer es een keer zin in, helaas ligt z'n andere hak nu ook open, daar ligt een hele lap af Boos! maar hij liep niet kreupel...

Bji de eerste galop klapte ie onderuit, zoals gewoonlijk, ik denk dat ik toch maar ijzers neem, dan kan ik kalkoenen indraaien Clown
Bij de volgende 20 galoppen sprong iets voorzichtiger aan en bleef ie op de been.

De boer kwam langs in de trekker en zie latern: was je weer es lekker aan het spelen?
Hij begint het te snappen, dat het geen werken, maar spelen is.....

Alles was wel een beetje weggezakt bij Morrie hoor, na 5 weken niets gedaan te hebben, heb een paar behoorlijke fases-4 uit moeten delen, maar nu snapt ie het wel weer.....