[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:53

Ik zei het al, blond.
En ik zie hier geen topic over natuurlijk bekappen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:54

Klopt, dat staat in een ander deel van bokt, wat de huiskamer heet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:56

Oooooooh!
Ja vind jut gek dat ik die niet ken, daar kom ik immers niet. Maar... alles wat NH is, zoeken we op!
Effe lezen dus Tot straks!

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:04

Jovarna schreef:
Oooooooh!
Ja vind jut gek dat ik die niet ken, daar kom ik immers niet. Maar... alles wat NH is, zoeken we op!
Effe lezen dus Tot straks!

Erg ver lopen Jovarna, ben je de weg kwijt geef maar ne kweek op z,n belz

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:11

Ik heb voor Wit voor zijn voorhoeven schoenen van de smit, en ik vindt het een ramp om ze aan te krijgen. Ik heb ze aangeschaft ivm een hoefzweer en het herstel daarna (ik wilde toch kunnen rijden). Ik ben blij dat hij ze niet meer nodig heeft....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:18

ben ik weer.
Zo, 368 pagina's maar liefst... Ik heb de eerste en laatste gelezen, heb me aangemeld en zal er voortaan ook 'es meelezen.

Oh ja, ps: ik heb geen moeite met het aandoen van de hoefschoenen. Ik moest er met een paar keer even handig in worden, dat wel, maar nu krijg ik ze vrij gemakkelijk aan.

dola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:04

''Hoe ver ben je ondertussen, wat doe je, waar loop je tegenaan?''

Ik houd me niet precies aan de levels van parelli, maar het meeste pak ik wel van parelli vind de methode erg goed, bij ons op stal doet bijna iedereen actief PNH zelf vind ik het wel moeilijk om me aan een strikt programma te houde

Ik doe eigenlijk van alles met alleen de stick rijden en met zadel en hoofdstel, grondwerk, loswerken sommige dingen van vrijheids dressuur , lekker buiten rijden Waar ik vast loop is eigenlijk dat ik toch wel blijf hangen wil meer uitdagingen en dingen van L1/2 verfijnen.
Soms neem ik een les om het weer ff allemaal op te frissen

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:24

Leuk allemaal nieuwe mensen!

Ik ben ook al zo'n combineerbeer wat NH 'stylen' betreft. Neem van iedereen wat mee. Het enige wat ik nog wel zou willen veranderen is zonder bit rijden maar dat zit er voorlopig nog niet in. Dus nog even verder met happy mouth bitje totdat we weer een goede lesgever tegenkomen.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:28

Hoefschoenen zijn handig maar de mensen die ik ken hebben ze een tijdje gebruikt en daarna nooit meer. terwijl het een dure aanschaf is!
Wij wilden eventueel ook hoefschoenen voor onze ene arabier. Maar nu we een jaartje verder zijn was dat eigenlijk helemaal niet nodig. Op asfalt lopen werd steeds beter. Nu kan ze al hele stukken draven en zoekt ze nog maar af en toe de berm op.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:39

evitatinkle schreef:
Hoefschoenen zijn handig maar de mensen die ik ken hebben ze een tijdje gebruikt en daarna nooit meer. terwijl het een dure aanschaf is!
Wij wilden eventueel ook hoefschoenen voor onze ene arabier. Maar nu we een jaartje verder zijn was dat eigenlijk helemaal niet nodig. Op asfalt lopen werd steeds beter. Nu kan ze al hele stukken draven en zoekt ze nog maar af en toe de berm op.

Toen ik de ijzers bij mijn pony heb laten weghalen, had er nog nooit iemand van natuurlijk bekappen gehoord.
Ik heb met regulier bekappen en de schoenen best lang aangemodderd. Soms liet ik ze uit, maar dan was het weer een drama ,enorm gevoelig lopen.

sinds ik aan NB ben gaan doen , kon ik de schoenen heel snel weglaten!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:42

evitatinkle schreef:

Ja maar wat geeft dat? Als de schoenen niet meer nodig zijn, dan is dat toch geweldig? Ik denk dat Jovarna haar schoenen ook niet lang meer nodig zal hebben. Dan heb ik haar de afgelopen tijd toch mooi door de gevoelige periode geholpen, veel beweging kunnen geven en hebben we heerlijke bosritten kunnen maken.

Het zou zo jammer zijn dat mensen geen hoefschoenen aanschaffen juist vanwege de aanschafprijs en het feit ze misschien niet lang nodig zijn.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:56

Mijn paardje doe ik al haar hele leven NB. Die van mijn zusje nu ongeveer een jaar. Die hoeven waren ontzettend slecht toen we eraan begonnen.

Voor ons was de prijs voor de hoefschoenen juist wel een reden om ze niet aan te schaffen. Ik ben ook blij achteraf dat we het niet gedaan hebben, we hebben ons prima gered.

Maar dat neemt niet weg dat ik hoefschoenen een geweldige uitvinding vind en dat je ze zeker moet proberen bij een paard wat van ijzers af komt en pijnlijk loopt!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:56

Ik moet even mijn penny-moment met jullie delen. Ik had eerst voor de tweede keer met Barbie de seven games gedaan. Dat ging super goed. Ik was heel tevreden. Barbie ook.

Daarna was ik toch lekker bezig dus Seven en Lan los in de bak. Eerst even rollen Lan rolt zich op 5 cm na tegen de betonnen bakrand aan, dus ik denk oliebol die ligt zo vast, maar ze zag kans om zonder problemen op te staan. Lenig is ze wel dus.

Daarna hebben de dames echt even heerlijk gehold. Knetterhard. Ik moet dan leuk stampen en dan kunnen zij weer Ie-end met veel merrie kabaal en bokjes weg. Ik roep Lan, die slaat haaks af en komt in galop naar mij toe, maakt een slidingstopje en staat keurig stil bij mij.

Vervolgens roep ik Sev en die galoppeert eerst een jolig rondje en komt bij mij tot stilstand maar is zo jolig dat ze op de plek staat te bokken, met haar staart in de lucht. Echt gewoon blij. Helaas met haar billen half naar mij, dus daar moest ik wel even achteraan om duidelijk te maken, dat bokken wel mag, maar niet mijn richting uit. Toen kwam ze heel erg lief naar me toe. Heel vertederend.

Meestal doe ik dan nog wat los werk met Lan. Lopen en Lan loopt los naast mij. Ik ga draven en Lan draaft mee. Ik stop, Lan stopt. Maar opeens stond Seven er ook. En die deed ook mee. Was ik toch door de bak aan het hollen en stoppen met aan iedere schouder een paard. Echt helemaal geweldig. Ik heb een Penny gevoel

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:58

Super Anya, net die scene uit Black Beauty (voor de penny's onder ons) They're dancing!

Zou je een filmpje van moeten maken, dit soort dingen zijn altijd zo mooi om naar te kijken!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:00

Dat wil ik wel proberen, maar kan alleen overdag. Onze binnenbak is heel donker. Of ik moet wachten tot de buitenbak weer begaanbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:01

Wat geweldig Anya. Daar kun emotioneel van worden, of niet dan. Wat een rijkdom!!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:03

Ja ik stond al met een klein brokje toen Lan zo perfect afsloeg en stopte (Lan is namelijk van zichzelf geen voorwaarts paard, en omdat ze moederloos veulen is en alleen opgegroeid heeft ze heel veel moeite gehad met leren spelen).

En Seven was een heel angstige pony, die nooit uit haar dak ging vroeger. En al helemaal niet iets uit zichzelf deed. En dan zo'n verrassing. Dat is geweldig.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:08

Wauw!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:15

evitatinkle schreef:
Super Anya, net die scene uit Black Beauty (voor de penny's onder ons) They're dancing!

Zou je een filmpje van moeten maken, dit soort dingen zijn altijd zo mooi om naar te kijken!

oehhh das mijn lievelings scene....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:21

Helemaal geweldig van dat soort momenten... das waar je al dat geduld voor hebt!!!!

dola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:01

Wauw das idd echt mooi

Heb net een documantaire gezien over wilde paardend die ze weer willen uitzetten, was een merrie die had een veulen maar de hengst had het veulen door getrapt en toen was de merrie doodgegaan omdat ze niet bij het dode veulen weg wou

Wel mooi hoe die paarden in die kudde's leven met alle rangordes..

Ik ging gisteren loswerken in de hele bak en ze bleef in een heel klein rondje om me heen terwijl ik al best een tijdje niet meer zonder leadrope eraan had gewerkt

Als jullie loswerken gebruiken jullie dan een hele bak of zette jullie em af?

johnnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:14

smurf schreef:
mijn hoefschoenen zijn maten 5, kijk maar op de site van Marquis (links zijn hier streng verboden, dus je zal moeten googelen) hoe groot dat is, daar kan jouw paardje met 4 voeten in 1 schoen.......

Das goedkoop dan, heeft ze der maar een nodig

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:57

dola schreef:

hangt van het paard af. Lan en Seven doe ik gewoon in de binnenbak. Maar die zijn op grotere afstand aanspreekbaar. Wizkid doe ik in de roundpen. Als ik die niet had zou ik de bak afzetten. En zo rond mogelijk maken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:14

dola schreef:

Ik hoef de bak niet af te zetten; Jovarna blijft over het algemeen wel bij me als ik iets met haar wil doen. Wil ze er toch een keer tussenuit knijpen, dan mag dat best even (leuk, als ze af en toe ondeugend of eigenwijs doet ).

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:46

Ik gebruik de longeerbak... gewone bak hebben we ook niet