Ik geef een overenthousiast paard niet op zijn flikker. Heel simpel.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sanne83 schreef:Ja natuurlijk dat zal het zijn
![]()
Ik geef een overenthousiast paard niet op zijn flikker. Heel simpel.
sanne83 schreef:Er is een verschil tussen je hulpen doorzetten zodat je niet op je bek gaat en een paard "op z'n flikker geven" .
sanne83 schreef:Grappig dat dat niet ok is als het Linda Parelli is, maar bij jou opeens wel.
Net als bij Linda zeg ik, je bent een stap te ver gaan en je moet op dit moment dus een stapje terug in training.
Even weer opnieuw opbouwen tot je ook een respons krijgt als je paard overenthousiast is.
LDRD schreef:gaya1 schreef:Mijn band en begrip voor paarden is in de 2 jaar dat ik parelli doe enorm verbeterd, word beter begrepen en zij kunnen hun natuurlijke gedrag uiten.
Ik mag toch hopen dat jij niet regelmatig van je paard ervanlangs krijgt zoals paarden onderling dat nogal eens plegen te doen?
Daar is een mens namelijk niet tegen bestand. Daarom zal een paard zijn natuurlijke gedrag m.i. toch liever niet botvieren op de mens. Het is maar goed dat paarden ons niet zien als kuddegenoten.
Gini schreef:gaya1 schreef:Maar paarden onderling doen dat echt niet, parelli is compleet gebaseert op de communicatie die paarden doen.
De 7 games is niet meer het spel die paarden onderling spelen, dat kan zacht maar ook mega onvriendlijk zijn.
Maar ik ben geen paard? Waarom zou ik dan als een paard willen communiceren?
ikke schreef:sanne83 schreef:Grappig dat dat niet ok is als het Linda Parelli is, maar bij jou opeens wel.
Net als bij Linda zeg ik, je bent een stap te ver gaan en je moet op dit moment dus een stapje terug in training.
Even weer opnieuw opbouwen tot je ook een respons krijgt als je paard overenthousiast is.
![]()
![]()
Sorry, maar dat gaat dus gewoon helemaal nergens over. Ik ga niet trainen voor die 0,1% die ik niet onder controle zou hebben. Dat los ik ter plekke op. Ik heb voldoende middelen in huis om dit paard bij de les te krijgen; bleek gisteren in de les ook.......
gaya1 schreef:Gini schreef:
Maar ik ben geen paard? Waarom zou ik dan als een paard willen communiceren?
Omdat je communiceerd met een paard die alleen paardentaal begrijpt.....
gaya1 schreef:Omdat je communiceerd met een paard die alleen paardentaal begrijpt.....
Gini schreef:gaya1 schreef:
Omdat je communiceerd met een paard die alleen paardentaal begrijpt.....
Kan jij paardentaal dan? Kan jij je oren in de nek leggen of juist spits naar voren steken? Beheers jij het hinniken, brommen, gillen,....? Kan jij je nek erop zetten en een paard imponeren? Kan je steigeren en hard uitslaan met de achterbenen? Kan jij met je mond de schoft krabbelen en toelaten dat het paard met jou hetzelfde doet?
Je bent geen paard, dus je kan niet in hun taal communiceren. Dat is iets ijl en abstract wat naturals ervan maken. Wij praten in onze eigen uitgevonden taal tegen paarden en die dieren zijn gelukkig nog zo intelligent/dom? genoeg om ons te willen begrijpen.
gaya1 schreef:Omdat je communiceerd met een paard die alleen paardentaal begrijpt.....
Citaat:Het enige wat in het fokbeleid veranderd is is de bouw en form, het natuurlijke gedrag van een paard krijg je er niet uitgefokt.
gaya1 schreef:hahaha mijn paard gaat achteruit op mijn vinger beweeg(dat simuleerd het oor), ik kan mijn groot maken wat mijn imponeerd, ik kan springen en dominant zijn wat stijgeren naboots, en ik heb handen gekregen om te kriebelen wat paarden met hun mond doen.
Ik zou zeggen kom een keer langs dan kan je het zien..........!!!!!!!
Als je er in gaat verdiepen vind je de mogenlijkheden vanzelf wel, en gek genoeg doet iedereen het onbewust alleen maak ik het voor mijzelf bewust.
gaya1 schreef:hahaha mijn paard gaat achteruit op mijn vinger beweeg(dat simuleerd het oor), ik kan mijn groot maken wat mijn imponeerd, ik kan springen en dominant zijn wat stijgeren naboots, en ik heb handen gekregen om te kriebelen wat paarden met hun mond doen.
Shadow0 schreef:Citaat:Het enige wat in het fokbeleid veranderd is is de bouw en form, het natuurlijke gedrag van een paard krijg je er niet uitgefokt.
Dat is echt absoluut niet waar! Gedomesticeerde dieren verschillen wel degelijk ook in natuurlijk gedrag van wilde dieren!
fransje23 schreef:gaya1 schreef:hahaha mijn paard gaat achteruit op mijn vinger beweeg(dat simuleerd het oor), ik kan mijn groot maken wat mijn imponeerd, ik kan springen en dominant zijn wat stijgeren naboots, en ik heb handen gekregen om te kriebelen wat paarden met hun mond doen.
Je denkt toch niet werkelijk dat het paard het verschil niet door heeft tussen een vinger en een paardenoor?
sanne83 schreef:ikke schreef:![]()
![]()
Sorry, maar dat gaat dus gewoon helemaal nergens over. Ik ga niet trainen voor die 0,1% die ik niet onder controle zou hebben. Dat los ik ter plekke op. Ik heb voldoende middelen in huis om dit paard bij de les te krijgen; bleek gisteren in de les ook.......
Prima, maar waarom dan commentaar hebben op Linda dat ze het ter plekke oplost?
Ik heb daar zelf niets mee, niet bij jou, niet bij Linda, niet bij wie dan ook.
Ik train juist voor die momenten. De andere momenten zijn makkelijk.
gaya1 schreef:Als ik hier 2 hengsten/ruinen neerzet die bijde even dominant zijn en er nog geen rang in groep is, reken maar dat je dit krijgt.
Ik heb het gezien door mijn prachtige roze bril, want daar blijf ik lekker door kijken omdat mijn paard zich daar goed bij voelt.
Het enige wat in het fokbeleid veranderd is is de bouw en form, het natuurlijke gedrag van een paard krijg je er niet uitgefokt.
Wat je selecteerd in eigenschappen heet karakter
ikke schreef:sanne83 schreef:Prima, maar waarom dan commentaar hebben op Linda dat ze het ter plekke oplost?
Ik heb daar zelf niets mee, niet bij jou, niet bij Linda, niet bij wie dan ook.
Ik train juist voor die momenten. De andere momenten zijn makkelijk.
Omdat Linda probeert met een kanon een mug dood te schieten.