Ik zou zeker hit proberen dan

Maar ken wel paarden die ik er denk ik niet in had kunnen zetten
Zowel paarden met losse pootjes als erg onderdanige
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

marilyn_TIE schreef:Waarom zijn er zoveel mensen die denken dat paarden niet in kudde zouden kunnen leven?
Of begrijp ik het verkeerd?
runningkawa schreef:Dat begrijp je verkeerd
Mijn paarden hebben altijd samen met andere gestaan...maar wel waar ruimte was om weg te kunnen.
En 25 paarden op 6000m2 valt daar bij bij totaal niet onder

op dit moment zijn de echte troublemakers en pestkoppen eruit, en is er nagenoeg geen ruzie meer. Alleen assertiviteit.

Daar ga ik niks over zeggen. Waarschijnlijk zal die situatie voor mij niet werken door dingen die ik al eerder over mijn paard heb uitgelegd. 

kletskoek. Maar zo kan ik nog wel een aantal puntjes noemen waarvan ik zeg wat de hit wel kan verbeteren. Maar dat zijn een paar dingen, en voor de rest is alles dik in orde. Roane schreef:Tja, en ik zeg als HIT gebruiker dat het meevalt, en ik zeg dat niet omdat ik puur en alleen goed over de hit wil praten. Ik kom er elke dag in, zie de paarden elke dag. Zeker de laatste paar weken is het heerlijk rustig geworden.
En ruimte; sommige stukken blijven soms uren leeg. Dat alle paarden op een kluitje bij elkaar gaan staan, ik hou ze niet tegen.op dit moment zijn de echte troublemakers en pestkoppen eruit, en is er nagenoeg geen ruzie meer. Alleen assertiviteit.
Dus qua ruimte. Tja, ik met HIT paard heb er geen last van.

Estragon schreef:Cowgirl schreef:Dat is idd dan wel een beetje het idee van een bedrijf met scharrel kippen![]()
Maar goed...ik blijf het dan nog steeds positief bekijken(nee ben geen familie van......) dat het nog steeds beter is dan een hokkie van 3x3.
Die vergelijking gaat echt niet op! Ik zal eerlijk bekennen dat ik er, voordat ik het had gezien, ook mijn twijfels over had. Ik dacht ook dat het veel te klein zou zijn. Toen ik het zag heb ik toch echt mijn mening moeten bijstellen.. Zelfs toen nog maar de helft van de actiefstal in gebruik was, hadden de paarden meer ruimte dan een kip in een scharrelschuur..
Maarja misschien dat het elders wel zo is... Zoals ik het heb begrepen hebben bij ons de paarden meer opp. per paard dan wordt voorgeschreven door HIT actief..
Ik raad de mensen die tegen dit concept zijn aan om gewoon eens te gaan kijken. Het is gewoon heel moeilijk oordelen als je het nooit gezien hebt.
Citaat:Ik zou HIT graag bij maneges willen zien, eigenlijk diep in mijn hartje wel verplicht willen stellen. Zo een kudde is vaak makker, immers de paarden worden regelmatig gereden, minstens toch wel flink wat uren per week en dan ook weer in diezelfde groep. Dan is dat trieste ophokken in de stront in het donker ook tot het verleden. De wisseling is meestal niet zo drastisch.
Roane schreef:Idem dito 2-jarig paard. De hit zou geschikt zijn voor jonge paarden. Sociaal contact enzovoort. Tja, ik weet niet. Volgens mij alleen voor jonge paarden met een hele grote mond, want ze moeten zich staande houden tegen grote en kleine paarden die vaak al zes jaar ouder zijn dan zij. Ze staan gewoon lager in rang, omdat ze jonger zijn, en dat leverde inderdaad problemen op.
Jong paard in kwestie was trouwens pension, er is gewoon besloten dat de hit voor haar niet geschikt was, en dat vond ik een terechte keuze.
Cowgirl schreef:Bij mij in de stad zijn 2 manege's maar als je er langs rijd vraag je je wel eens af of er nou echt paarden staan of dat er kippen gehouden worden. het enige bewijs is het bord MANEGE en de paardentrailers op het pad. Zomers en s'winters
JoviBan schreef:Cowgirl schreef:Bij mij in de stad zijn 2 manege's maar als je er langs rijd vraag je je wel eens af of er nou echt paarden staan of dat er kippen gehouden worden. het enige bewijs is het bord MANEGE en de paardentrailers op het pad. Zomers en s'winters
Zou me ook niet verbazen dat ze een paar felbegeerde 'sterren' hebben?

Dat is slecht voor de bodem.
Cowgirl schreef:Bij mij in de stad zijn 2 manege's maar als je er langs rijd vraag je je wel eens af of er nou echt paarden staan of dat er kippen gehouden worden. het enige bewijs is het bord MANEGE en de paardentrailers op het pad. Zomers en s'winters