Maar dat maakt het alleen nog maar duidelijker dat je je paard zelf moet laten kiezen , pas DAN heb je het echt goed voor elkaar.
Ik wil die van mij echt niet verplicht opsluiten in alleen maar een stal , maar ook niet verplicht in alleen maar een wei of paddock zonder iets van schuilmogelijkheid.
Ik ben dan ook blij dat ik een goed plekje gevonden heb , want voorheen baalde ik dat het diertje 's nachts opgesloten stond , maar overdag baalde ik dat het bvb. erg warm of koud en nat was en ze nergens kon schuilen.
Nu is het HEERLIJK : beest heeft alle vrijheid om zelf te kiezen , en ik hoef me totaal geen zorgen te maken want ze zorg wel voor haar eigen comfort. Ideaal toch ! Paardje en ik zijn allebei diep gelukkig met dit plekje.
Ook al zou ik bepaalde dingen liever anders hebben.
Ik vrees dan ook het eventuele moment dat ze hier weg zou moeten. Dan wordt het weer een hele zoektocht want ik wil niks anders meer voor haar dan dit , waar ze helemaal zelf kan beslissen waar ze behoefte aan heeft.
Vreselijk om je paard zo op stal achter te laten , waarbij je het dier letterlijk alle vrijheid afpakt terwijl je zelf lekker kan gaan doen en laten wat je wilt. Ik zou me constant schuldig voelen , wat heeft dat dier misdaan dat 'ie als een gevangene moet leven