Schiet mij maar lek.....
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kymalin schreef:Geen idee of het al genoemd is (had geen zin al die pagina's door te ploeteren) maar weten jullie wel waarom die paarden gaan liggen? Hij brengt het hoofd van het paard in een dusdanige positie zodat het paard eigenlijk even "flauwvalt". Dat is de reden dat ze gaan liggen
. Stel dat iemand jou je hoofd verdaait totdat je sterretje ziet, dan heb je toch geen andere keuze dan door de benen te gaan? En sorry hoor, maar als dat paardvriendelijk is....
Dat je letterlijk gewoon de benen onder z'n lijf wegveegt en daardoor niet anders KAN dan zich overgeven
. En dat die Endospink dan ook nog een keer een website besteedt aan hoe je dat zelf kunt leren (die ader dmv het hoofd verdraaien afsluiten)
is helemaal van de zotte. Sorry, voor mij heeft dit niks met kundigheid te maken!
sannekeee schreef:Polly , En gelijk heb je , als het om de gezondheid gaat , vind ik het helemaal niet zielig/erg want dan is het voor hun eigen best wil..
( als je het natuurlijk niet met veel geweld doet want anders is het wel zielig.. )
sannekeee schreef:Polly , En gelijk heb je , als het om de gezondheid gaat , vind ik het helemaal niet zielig/erg want dan is het voor hun eigen best wil..
( als je het natuurlijk niet met veel geweld doet want anders is het wel zielig.. )
Kymalin schreef:sannekeee schreef:Polly , En gelijk heb je , als het om de gezondheid gaat , vind ik het helemaal niet zielig/erg want dan is het voor hun eigen best wil..
Wat gebeurt is dat het hoofd in een bepaalde positie wordt gedwongen (als het ware naar achteren vouwen, strak omtrekken) waardoor de bloedtoevoer naar het hoofd stopt, met als gevolg dat ze flauwvallen. Misschien ziet het er niet altijd gewelddadig uit, maar dat maakt het niet minder erg. Ik heb die Endospink video's een paar maanden terug al een keer gezien en toen had hij nog een andere website (hij zat toen nog in Japan ofzo). Op die website legde hij stap voor stap uit, ondersteund door tekeningen, hoe je dat zelf bij je paard kunt doen. Te eng voor woorden
sannekeee schreef:Als je hem strak naar achteren of naar links leg vind ik het altijd zielig !! Eigenlijk Echt Altijd , maar als het anders het leven van die geit had gekost vind ik het ook weer zeilig las je het niet doet..
Maar HH is gewoon heeel zielig , zieliger dan elke manier van met paarden om gaan .. !!!
Kymalin schreef:maar weten jullie wel waarom die paarden gaan liggen? Hij brengt het hoofd van het paard in een dusdanige positie zodat het paard eigenlijk even "flauwvalt". Dat is de reden dat ze gaan liggen. Stel dat iemand jou je hoofd verdaait totdat je sterretje ziet, dan heb je toch geen andere keuze dan door de benen te gaan? En sorry hoor, maar als dat paardvriendelijk is....
Dat je letterlijk gewoon de benen onder z'n lijf wegveegt en daardoor niet anders KAN dan zich overgeven
. En dat die Endospink dan ook nog een keer een website besteedt aan hoe je dat zelf kunt leren (die ader dmv het hoofd verdraaien afsluiten)
is helemaal van de zotte. Sorry, voor mij heeft dit niks met kundigheid te maken!
Kymalin schreef:Belachelijk en respectloos. ....
Maanling schreef:Is deze theorie niet ook de theorie die al jaren geleden in de film The Horsewhisperer gebruikt werd? Daar werd op het laatst het getraumatiseerde paard (Pilgrim) ook op de grond gelegd op een niet zo vriendelijke manier (been opgebonden als ik me goed herinner) en toen moest dat meisje erop gaan zitten.
Cassidy schreef:Maanling schreef:Is deze theorie niet ook de theorie die al jaren geleden in de film The Horsewhisperer gebruikt werd? Daar werd op het laatst het getraumatiseerde paard (Pilgrim) ook op de grond gelegd op een niet zo vriendelijke manier (been opgebonden als ik me goed herinner) en toen moest dat meisje erop gaan zitten.
Hallo? Horse Whisperer is een roman, verzinsel, verhaal, FICTIE!
Maanling schreef:@ Kymalin: Dus een paard een voet opbinden, en hem daarmee dwingen op de grond te gaan liggen ter volledige overgave is iets anders als een hoofd omtrekken en hem daarmee te dwingen op de grond te gaan liggen ter volledige overgave?
Ja, een voet en een hoofd zijn twee verschillende dingen, maar de theorie erachter is toch hetzelfde? Je dwingt een paard in een positie van volledige overgave, en van daaruit werk je verder. Imo komt het beide op hetzelfde neer.
sannekeee schreef:En je laat toch je paard niet flauw vallen , weten die mensen dan niet hoe eng en verschikkelijk dat voelt ?