Cowgirl schreef:Mijnes heeft een 2 maanden geleden een slokdarm verstopping gehad.
Dan ben je blij dat je paard s'avonds in het donker in een box kan staan voor:
1: continue toezicht tot de DA/eigenaar komt
2: behandelhok voor de DA
3: 1 nacht stalarrest omdat beessie ff niet mag eten ivm verdoving en irritatie slokdarm.
Mijn paard heeft inmiddels 6 keer slokdarmverstopping gehad. De eerste keer heb ik hem een nacht op stalgehouden zonder voer, de 5 keren daarna heb ik hem gewoon weer het land opgegooid, met goedkeuring van de DA. Dus die boxrust is niet nodig hoor.

pol013 schreef:Nu is dit 1 voorbeeld en zo kan ik er zoveel aanhalen. Ook ik zie genoeg dingen waar ik van baal maar dat zijn niet per definitie alleen hulpteugels. Dat zijn ook mensen die het denken paardvriendelijk te doen door hun paard niet te willen slaan maar hierbij het dier zo in het ongewisse laten dat het ook niet gelukkig en op zijn gemak kan zijn. Dat zijn ook de paarden die op een landje staan waar alleen nog nattigheid te vinden is. (en waar absoluut onvoldoende structuur in het gras kan zitten)
Mijn paard wordt niet per definitie gelukkiger van 24 uur per dag buiten. Hij wordt niet per definitie gelukkiger van geen werk en wordt ook niet gelukkiger als ik verzuim om af en toe de grenzen duidelijk te maken.
En dat is waar het uiteindelijk om draait. Een gelukkig en gezond paard...... Hoe je dat ook bereikt.
Geen enkel paard word ongelukkiger als je grenzen stelt. Om gevaarlijke situaties te voorkomen moet je dat ook doen.

anders count me in
hier haal ik uit dat boxrust niet nodig is of lees ik zo verkeerd 

. Beetje raar vond ik dat want het is niet alleen ongemakkelijk het doet ook veel pijn.