Wie heeft er ervaring met de ghost?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

skessa

Re: Wie heeft er ervaring met de ghost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:40

ik ben op zich erg aan mijn ijslandse beugels gehecht, omdat die haaks op de beugelriemen hangen en dat fijner voor mijn knieën is. Denk je dat die korfjes daar ook aan passen?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:59

ik heb geen flauw idee of dat zal passen..... ken geen Ijslandse beugels.....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:50

voor het geval iemand wil experimenteren met t-beugelriemen (of WIntec webbers) die kunnen NIET aan het Ghost zadel! zonder er een extra "ding"tussen te frotten

Ik heb een oude Ghost met nog rondere ringen voor beugelriemen en de Phantom heeft al platte en die t-stukjes gaan door geen van beide

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:18

he? Ik heb T-beugelriemen aan mijn nieuwe Ghost gemaakt (met grote, platte ringen) en ze bevallen super!
wat voor kleur zijn de jouwe?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:20

Foto Skessa! Ja

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:23

skessa schreef:
he? Ik heb T-beugelriemen aan mijn nieuwe Ghost gemaakt (met grote, platte ringen) en ze bevallen super!

ik ook, met snelsluitingen....

Citaat:
wat voor kleur zijn de jouwe?

wat beugelriemen??? zwart natuurlijk, van Wintec.... ik ben helemaal van de kleurenmanie af... werd er door iemand op gewezen dat het knap infantiel is voor iemand van bijna 50 om zich nog druk te maken om kleurtjes... dat heeft me even op de grond gezet en ik heb nu gewoon alles zwart, alleen het hoofdstelletje van Ukkie is lichtbruin, hadden geen zwart in maat shet....

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:25

Morrie schreef:
ik ben helemaal van de kleurenmanie af... werd er door iemand op gewezen dat het knap infantiel is voor iemand van bijna 50 om zich nog druk te maken om kleurtjes... dat heeft me even op de grond gezet en ik heb nu gewoon alles zwart, alleen het hoofdstelletje van Ukkie is lichtbruin, hadden geen zwart in maat shet....

En jij hebt je door zo iemand laten beinvloeden??? Heerlijk juist dat je lekker met de kleurtyjes bezig was! Wat voor leeftijd dan ook! Ik hoop dat ik over 15 jaar nog lekker voor elk paard een eigen kleur heb hoor! Ja

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:28

Foto, Jeddah, waarvan precies?? de beugelriemophanging?

En ik wil nog steeds heel graag van iemand een foto van de onderkant van een (zwarte) Ghostpad. Toch eens zien of dat misschien beter is voor mijn ijs dan de Equitex die ik erbij heb.
We hebben slechte ervaring met de HAF, qua onderkant, vandaar dat ik voor Equitex heb gekozen, maar de achternaad van de pad ligt op haar ruggegraat Verdrietig

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:30

die s\pads staan toch gewoon op de site van BZ???

Ik ga hem er niet af peuteren voor een foto. als ik hem ga wasen, zal ik een foto maken, ik heb singeltootbeschermers en dan haal je niet zomaar ff het pad er onderuit

Ik heb gisteren met het equitex pad gereden, kon terug lopen, want ik was er met zadel en al afgegleden..... die gaat dus onder de Phantom, ik blijf wel met het Ghost pad rijden, ligt tenminste stevig.

Zat er onder het testzadel geen Ghost pad?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:31

ja! Ja Ben wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt. Knipoog

Oja, was ik vergeten dat je daarom vroeg! Bloos Eerlijk gezegd heb ik met de Ghsot Pad ook niet ideaal een droge ruggegraat hoor. Hier een foto van acheren:
Afbeelding

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:33

Jij hebt de kussens echt veel verder uit elkaar liggen dan dat ik had.
Toen ik mijn Ghost ging testen zaten de kussens al zoals ze zaten,en ik heb het zo gelaten..
Maar hoe verder hoe beter lijkt dus wel?
(ik had ze zowat tegen elkaar aan zitten..)

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:33

Morrie, de Wintecs zijn inderdaad net iets dikker dan die van Innovatack, msischien is dat het probleem?
Misschien kun je ze er door een schoenmaker aan laten naaien? (stikseltje los, door het beugelriemoog en weer vast laten zetten) Tenslotte hoef je bij de Ghost dan niet je hele zadel naar de schoenmaker te brengen.

Ja, Morrie , die Ghostpads staan op de site van BZ, maar ik ben een beetje vergeten hoe die onderkant (kant die op de paardenrug ligt) eruit ziet. En die zie ik nergens afgebeeld.
Ik begreep van BZ dan het zwart van de nieuwe zwarte Ghostpads sympanova is, en daar reageerde mijn miepje niet goed op. Maar als het hetzelfde spul is als dat groene van de testzadels is het waarschijnlijk helemaal geen probleem. Daaromn ben ik zo benieuwd naar een zwarte onderkant Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:36

Ik heb geen idee of het hoe verder hoe beter is hoor TL. Maar gezien mijn Paints nogal een breden rug hebben en ik de rug wel vrij wil houden leek me dit het fijnst. Ik kan tijdens het rijden in stap, draf en galop mijn zweepje (tegen de dazen Knipoog ) met gemak eronder door schuiven.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:42

ik heb n mijn Ghost helemaal nooit iets veranderd, alles zit nog zo als BZ het heeft opgestuurd naar me... ik denk dat Morrie wel iets breder is dan de meest paarden hier.... maar ......ik rij hem nooit in het zweet (stap alleen en draaf soms 10 stapjes, meer kan ie niet met mij erop) en als het zo warm is dat ie zou moeten zweten, rij ik niet.... dat vind ik zielig voor hem,het moet welleukblijven voor hem en mij... rijden voor m'n verdriet (omdat het zo nodig moet) heb ik de afgelopen 40 jaar al vaak genoeg moeten doen, dat doe ik niet meer.....

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:44

Dan hoef je je ook geen zorgen te maken Morrie! Kans dat ie daarvan last krijgt is natuurlijk minimaal.

Ik rij wel graag en ook wel wat lageren afstanden en op tempo. :0 Dus voormij en mijn paarden wel belangrijk dat alles zo fijn mogelijk zit.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:54

Skessa.. het zwart is van het zelfde materiaal als het groene.. alleen de kleur is veranderd Ja .. ik zal nog even voor je snorren naar een foto!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:15

Afbeelding

voor de liefhebbers mijn beugelriemophanging met T-beugelriem van Innovatack

De ogen van mijn nieuwe Ghost zijn precies goed Haha!

Dat kussentje links onder het zadel is trouwens mijn schoftkussen, even er tussen gelegd om voor een paar keer te proberen of de aardappelvormige halve inlages er wel of niet inmoeten.

Zijn er mensen die al ervaring hebben met de Ghostpad in combinatie met stevige wintervacht?
Bij mijn HAFpad bleven er flink wat ijslanderharen vastzitten. Boos! Is dat bij de Ghostpad niet zo?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:17

Dat zier er keurig uit!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:23

ik vraag me aleen of of ik die witte plastic stukken zal laten zitten.
De beugelriemen zijn superfijn.
Nu nog op zoek naar een paar dichte stijgbeugels met gedraaide ophanghaak. Bestaan die???
Ik heb nu 2 zadels, 2 paar stijgebeugels is dan ook wel fijn Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:29

zulke beugels heb ik nooit gevonden vandaar dat ik die plastic heb nu met korf....

ik heb geprobeerd bij invova-tack te bestellen, maar de ene ging net met vakantie, de ander had ze niet meer en nummer 3 geeft geen sjoege.... dus helaas pindakaas...... heb nu aan beide zadels een paar wintec webbers met een snelkoppeling ertussen. Ben benieuwd wanneer ik ze kan testen, want er vallen steeds vreselijke stortbuien hier.......

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:45

Jeddah schreef:
Hier een foto van acheren:
Afbeelding

Ok, ik weet dat de ruiter op menig boomloos verder van het paard zit dan op sommige boomzadels, doch hier Wow! ik wel van zeg!!

Ik ga zo nog even op pad en zal een foto maken van waar ik mee rij. Maak je geen zorgen en je hoeft nog geen moderators in te lichten Tinkerloos, ik plaats alleen een link Schijnheilig en het is geen waardoordeel noch kritiek, alleen ter vergelijking.

HC

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:56

Wat is dat nou voor lamme opmerking???
Ik kan er niks aan doen dat jij beledigt bent dat je geen foto's meer mag plaatsen zeg..kom op hoor..
Mijn vorige opmerking over die link was goed bedoeld...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:53

Denk je TL? Daar is het leven hier veel te goed voor hoor, voor je ergeren aan Bokt of wat ook. Zowat elke avond op het terras, voor de deur, op de patio of in het dorp... of rijden.. of....
Ben nu net terug van ene práchtige rit. De maan staat héél mooi boven de bergen. Ga morgen wat later voor een echte maanrit en dan ploep in de jacuzzi onder de sterren.
Zit nu te geníeten van zelfgemaakte boterzachte ansjovis, hmmmmm en we hebben voorpret over de chorizo die we van de winter zelf gaan maken van eigen eco-pork. Nee, me ergeren en frustraties heb ik lang geleden achter me gelaten, daar is het enige leven wat je hebt veel te mooi voor Haha!

Het remlicht werkt trouwens
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BEXBGN3W-1.jpg

En het zadel... ter hoogte van de twist 3 cm. in totaal, onder mijn dijen 4 mm. leer
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4KJG747C.jpg
en droge ruggengraat...

Met een verbogen bbq-tang kan je trouwens heel makkelijk zadeldiktes meten als je dat zou willen.

HC

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:43

En daar hebben we HC, de enige die práchtige ritten maakt, véél kilometers rijdt en de enige die zijn paarden met halsband kan en mág sturen. Ga lekker even ergens anders spelen... Ik heb totaal geen idee wat jouw foto's te maken heben met die van mij, en eigenlijk wil ik dat ook niet weten. Ik ga namelijk zometeen even héérlijk rijden door de práchtige bossen hier in Drenthe met mijn gewéldige lopend paard die pérfect aan de hulpen staat op mijn súper zittend zadel! Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:51

Jeddah schreef:
... en eigenlijk wil ik dat ook niet weten.

Een veelzeggende crux Pling

HC