Naturals............hoe natural ben jij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Naturals............hoe natural ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:42

terorita schreef:
in de opfok...staan jonge dieren op veel stallen vanaf okt/nov binnen...

Persoonlijk blijf ik ver uit de buurt bij opfokbedrijven die dat doen.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:43

Pipo schreef:
Persoonlijk blijf ik ver uit de buurt bij opfokbedrijven die dat doen.

O O hier uit de buurtblijven......
ze staan hier dus inderdaad binnen...met uitloop naar buiten...in groepen van 6/7

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:43

Pipo schreef:
Zal ik dan de topicvraag even aanpassen Cer?

Prima, maak het wat breder, dan kan er breder geantwoord worden Ja

Verder is het erg lastig moderaten als de helft het okee vind, en de helf niet. En we willen tenslotte niet met twee maten meten, toch Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:45

even aan alle naturals ......................... stel je paard loopt kreupel en de kliniek constateerd artrose en raad speciaal beslag aan om zo min mogelijk pijn te hebben .... doen jullie dat ????

stel je paard heeft bronchites ......... geef je ventipulmin of laat je hem lekker zo erbij staan in sta volkomen achter pipo ik vind het onzin als je paard zijn been breekt laat je hem dan op natuurlijkewijze overlijden of geef je hem eem spuit ik vind naturals zulk onzin gooi je paard in het wild en kijk er niet meer naar om dat vind ik een natural

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:46

Cer kan hem niet meer aanpassen, maar volgens mij is de topic vraag redelijk helder: Hoe natural ben je........en die vraag is heel breed toch ?

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:47

terorita schreef:

Owhh sorry , ik dacht gelezen te hebben dat er iemand was de zei dat er ook veulenopfokstallen waren waarbij de veulens wel buiten bleven...
En ik meen hier ook reacties te hebben gelezen over mensen waarvan hun paard niet tegen regen kon , want dan waren ze wel zielig...Maar als veulen zullen ze toch ook wel regen op hun lijf hebben gehad?
Was dat niet zielig dan?
Er stond ook ergens in dit topic dat paarden al zover door geevolueerd waren dat ze niet meer tegen deze extreme weersomstandigheden zouden kunnen , maar als ze jong zijn , dan nog wel?
Het is er dus niet uitgefokt , maar........!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:47

[quote="dowie"]even aan alle naturals ......................... stel je paard loopt kreupel en de kliniek constateerd artrose en raad speciaal beslag aan om zo min mogelijk pijn te hebben .... doen jullie dat ????

Lijkt me niet. Clown
In de natuur krijgen paarden die artrose hebben ook geen ijzers o.i.d.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:49

dan gaan ze dus een lijdens weg af..en dat gun je je lief hebbende diertje wel??

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:50

mariekie schreef:
dowie schreef:
even aan alle naturals ......................... stel je paard loopt kreupel en de kliniek constateerd artrose en raad speciaal beslag aan om zo min mogelijk pijn te hebben .... doen jullie dat ????

Lijkt me niet. Clown
In de natuur krijgen paarden die artrose hebben ook geen ijzers o.i.d.

Dus met name moeten we elk paard met arthrose liquideren Clown want in de natuur gebeurt dit ook

Gaat leuk zijn als je naar de da gaat

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:50

Pipo schreef:
Deurne opleiding krijg je geen paardenverstand van Knipoog

Die lui verkondigden toch echt hun waarheid als dé waarheiden iedereen op stal lag aan hun voeten als ze wat zeiden
Afgod want ze hadden Deurne gedaan Afgod

Dit is trouwens wel al een x aantal jaar geleden.

Ow en over artrose met ijzers, iemand die ik ken heeft juist sinds het speciaal beslag eraf is, het idee dat haar verzorgpony veel beter in zijn vel zit, dus ik zou niet zo 1 2 3 het antwoord op deze vraag weten.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:51

terorita schreef:

Lang niet bij alle opfokken, alle paarden die naar polen gaan bv staan dag en nacht buiten, in de zomer en in de winter. In de winter kan het daar behoorlijk koud worden. Bij een tempratuur van -20 krijgen de paarden een afdakje boven hun hoofd, anders niet. En gek genoeg overleven ze het gewoon.

Deze geharde paarden komen vervolgens in Nederland, word een dekentje op gegooit ("anders krijgen ze het koud") en mogen niet meer naar buiten (als ze uberhaut het geluk hebben dat ze naar buiten kunnen) als het regend, of een beetje vriest.

Daarom heb ik er ook zo'n moeite mee om te geloven dat paarden zich aangepast hebben en niet meer instaat zijn om in het wild te leven, of volgens de natuur wetten. De wilde paarden van tegenwoordig stammen zelfs af van onze paarden. En er zijn verhalen bekend van paarden die ontsnapt zijn en het prima blijken te doen in het wild. Paarden die in Polen in de opfok staan, zullen die niet instaat zijn om in het wild te leven? Ik denk het wel. Ja

Citaat:
stel je paard loopt kreupel en de kliniek constateerd artrose en raad speciaal beslag aan om zo min mogelijk pijn te hebben .... doen jullie dat

pff zou wel een dilemma zijn. Atrose onstaat vaak door een gebrekkighoefmechanisme. Speciaal beslag klinkt voor mij dan erg raar in de oren. Want zo ver ik weet moet een paard met atrose zo geleidelijk mogelij bewegen (liefst 24/7 de wei op) met zo veel mogelijk hoefmechanisme. Dat zou dan mijn eerste optie zijn, heeft het paard dan nog steeds pijn, dan maar de ijzers.

@mariekie: In de natuur krijgen paarden geen atrose
Laatst bijgewerkt door smurf1988 op 09-03-07 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:51

dowie schreef:

stel je paard heeft bronchites ......... geef je ventipulmin of laat je hem lekker zo erbij staan in sta volkomen achter pipo ik vind het onzin als je paard zijn been breekt laat je hem dan op natuurlijkewijze overlijden of geef je hem eem spuit ik vind naturals zulk onzin gooi je paard in het wild en kijk er niet meer naar om dat vind ik een natural

Heel veel ziektes komen niet voor in t wild. Bronchitis wordt mede veroorzaakt door stof op stal. Mijn vorige paard had het en toen was ik nog 'normal' en de VA zei 'dit paard mag nooit meer op stal'

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:52

Waarom pas je je tekst aan Verward

Ow hoe weet je dat zo 100% dan Clown
Laatst bijgewerkt door mariekie op 09-03-07 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

dowie schreef:

Je kan die eerste vraag ook nog breder maken!
Paard heeft artrose en heeft speciaal beslag nodig om pijnloos door het leven te gaan EN er nog op te kunnen rijden. Wat doe je dan?
Dank je je paard af om je principes of help je het dier voor een pijnloos leven en voor je eigen plezier?

terorita

ben eerlijk gezegd benieuwd wie z'n paard in de opfok in polen doet.....denk eerlijk niet dat dit dure KWPNertjes zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:53

Nicolletje schreef:
Pipo schreef:
Deurne opleiding krijg je geen paardenverstand van Knipoog

Die lui verkondigden toch echt hun waarheid als dé waarheiden iedereen op stal lag aan hun voeten als ze wat zeiden
Afgod want ze hadden Deurne gedaan Afgod

Dit is trouwens wel al een x aantal jaar geleden.

Ow en over artrose met ijzers, iemand die ik ken heeft juist sinds het speciaal beslag eraf is, het idee dat haar verzorgpony veel beter in zijn vel zit, dus ik zou niet zo 1 2 3 het antwoord op deze vraag weten.

Ik heb ook Deurne gedaan Haha! Het is net als met je rijbewijs............daarna ga je het pas leren. Of niet Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:53

terorita schreef:
ben eerlijk gezegd benieuwd wie z'n paard in de opfok in polen doet.....denk eerlijk niet dat dit dure KWPNertjes zijn

Weet wel zeker van wel Knipoog
Er zijn een heleboel hengstenhouders en fokkers die inderdaad de paarden naar de Ardennen of naar Polen doen voor de opfok.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:54

Dus eigenlijk dekt het woord natural niet de hele lading maar heb je gradaties.

Natural grade 1 : laat paard hele dag op wei
Natural grade 2 : ook nog ijzerloos (hoef en bit)
Natural grade 3 : natuurlijk bekappen en boomlooszadel
Natural grade 4 : paard wordt niet bijgevoerd
Natural grade 5 : paard wordt niet geent en antibiotica en geen DA bij letsel
Natural grade 5 : het paard wordt niet gereden
Natural grade 6 : die houd geen paard, elke vorm van paard houden is ego, dus beperkend en heeft net het hek van de wei open gezet om het paard de ruimte te geven!

Haha! Haha! Clown

Maar serieus, ik vind natural niet hele lading dekken en het hele begrip eigenlijk onzin.

Ik lees vanavond weer verder! Ben nu weg Lachen

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:55

o.k Pipo weer iets geleerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:56

Visconti schreef:
Deze geharde paarden komen vervolgens in Nederland, word een dekentje op gegooit ("anders krijgen ze het koud") en mogen niet meer naar buiten (als ze uberhaut het geluk hebben dat ze naar buiten kunnen) als het regend, of een beetje vriest.

Daar sla je de plank al mis. Paarden krijgen geen deken op omdat ze het koud hebben of krijgen, ze krijgen een deken op omdat wij niet willen dat ze die dikke vacht aanmaken, omdat ze als ze die wel krijgen niet meer normaal te trainen zijn.
Verder gaan de sportpaarden gewoon een uurtje naar buiten, weer of geen weer, vries of geen vries. Vraag mij af op wat voor stallen je hebt gelopen, want het klinkt mij redelijk pennypony in de oren.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:56

Hoe doen naturals dat met dekken:?

Als je een hengst voor een merrie zet is toch ook niet natuurlijk.

Misschien wil die merrie die hengst wel niet.
Dat is toch ook ander dwang dan Verward Haha!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:57

das een goeie mariek

mariekie

Daar sla je de plank al mis. Paarden krijgen geen deken op omdat ze het koud hebben of krijgen, ze krijgen een deken op omdat wij niet willen dat ze die dikke vacht aanmaken, omdat ze als ze die wel krijgen niet meer normaal te trainen zijn.
Verder gaan de sportpaarden gewoon een uurtje naar buiten, weer of geen weer, vries of geen vries. Vraag mij af op wat voor stallen je hebt gelopen, want het klinkt mij redelijk pennypony in de oren.[/quote]

ROFL ROFL ROFL ROFL

Anoniem

of komt het in de natuur wel voor, maar zijn ze gewoon meteen opgegeten?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:58

Pipo schreef:
Daar sla je de plank al mis. Paarden krijgen geen deken op omdat ze het koud hebben of krijgen,

Pipo, hoe komt het dan dat het gros van de mensen denkt dat ze het koud hebben of ziek worden van geen deken Verward