Basje98 schreef:Tja, ik heb ook al gezegd dat ik het liefst geen ijzers of iets dergelijks gebruik, maar met de hengst heb ik dus echt het probleem dat hij z'n hoeven te kort loopt in de zomer, alleen al in de wei. Hij beweegt ontzettend veel, an als ik dan ook nog op zand train (heb geen andere mogelijkheid) worden zijn hoeven gewoon te kort. En als ik dan nog eens met hem naar buiten wil (wat ik ca 1 keer per week doe) kan ik dat al helemaal vergeten. Er moet dus gewoon een oplossing komen. Ik had dus al naar hoefschoenen gekeken, maar daar hebben we steeds het probleem met drukkingen en schuurplekken gehad. Het is daarmee gewoonmoeilijk 'de perfecte pasvorm' voor het paard/pony te vinden...
De rest van mijn paardjes (zijn er nog 7) kunnen allemaal zonder, mbv 'natuurlijk bekappen'. Er waren er twee die erg gevoelig liepen en daardoor moeite hadden met het evenwicht, maar dat is nu heel erg verbeterd.
Maar je moet wat als je paard niet zonder bescherming kan...
En nanoflex heeft geen wiel uitgevonden, maar gebruikt (bestaande) materialen op een andere manier. Ze zeggen zelf: "The next best thing to 'Barefoot'."
En.. Al geprobeerd inmiddels?
Hoe loopt hij zijn voeten dan te kort, scheef, of slijt hij de toon er af?
Tilt hij zijn voeten wel goed op? Misschien meer een bewegingsgerelateerd (leuk scrabble-woord) probleem?
Ik ben benieuwd!