Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sisco4life schreef:katiavl schreef:de beste ruiters staan aan wal alweerbekend fenomeen op bokt.
Ik vraag me af hoeveel mensen het hier beter zouden doen.
Aan de uitleg te horen weet ik het antwoord van sommige al
Daar ben ik het dan weer mee eens
Waratje schreef:
Wat je zegt over een paard met een bezem de trailer in krijgen? Tuurlijk hoort dat niet? Wat zou jij doen als je een dominantie probleem hebt en je paard wilt niet? Het zeker dominantie is engeen angst? Hem lekker zijn zin geven? Ben hier wel benieuwd naar, je mag het me ook pb'en.
promptertje schreef:luxket schreef:Even offtopic:
Wat je zegt over een paard met een bezem de trailer in krijgen? Tuurlijk hoort dat niet? Wat zou jij doen als je een dominantie probleem hebt en je paard wilt niet? Het zeker dominantie is engeen angst? Hem lekker zijn zin geven? Ben hier wel benieuwd naar, je mag het me ook pb'en.
Je zou het dominantieprobleem op kunnen lossen. Dat doe je meestal zonder bezem, en niet pas op het moment dat je die trailer in wil.
ikke schreef:A_M schreef:Mag ik vragen wat jullie doen als jullie paard allen maar staat te brullen... ik bedoel dat moet je je paard toch ook afleren! een paard moet toch ook stil staan als je er mee bezig bent en jij dat van hem vraagt:S ik vind dat wel errug kortzichtig hoor als je dan gaat zeggen jah hij loopt de hele tijd aan dat touw te rukken.......
Daar heb ik geen rukken, zelfs niet eens een touw voor nodig. Gewoon een korte mep met de vlakke hand doet wonderen hoor, buiten het feit dat een keer een brul terug geven vaak al voldoende is......
Opvoeding noemen ze zoiets ook wel eens, maar ja, we voeden de kinderen al niet op, laat staan de dieren........
promptertje schreef:= Buckstoppers en anti-steigerkappen blijf ik bijzonder paardonvriendelijk vinden,
luxket schreef:Als jij de ultieme oplossing weetWil ik die graag weten... Denk dat het lastig wordt, heb al van verschillende goede proffesionals hulp gehad.... En dit is een zeer groot probleem..
luxket schreef:Geef jij je paard nooit een tik als jij erop zit en hij begint spontaan te bokken, dan laat je alles lekker gaan.. Das niet gevaarlijk ofzo...:D
ikke schreef:Na, fijn. Voor zover ik nog ergens een flintertje interesse in hem had, dan ben ik nu dus ECHT genezen. Ik was na vijf minuten rukken aan de longeerlijn helemaal klaar met hem..............
promptertje schreef:luxket schreef:Geef jij je paard nooit een tik als jij erop zit en hij begint spontaan te bokken, dan laat je alles lekker gaan.. Das niet gevaarlijk ofzo...:D
Ik voorkóm dat mijn paard de behoefte krijgt om te bokken. Mijn paarden bokken niet, en krijgen nooit klappen. En met "nooit" bedoel ik echt "nooit". Maar ik heb mijn paarden dan ook al van veulen af aan, en helemaal zelf opgevoed, dat is een stuk makkelijker dan dat je de ellende van een ander op je bord krijgt.
promptertje schreef:
luxket schreef:En als je rijd en ze uit vrolijk heid gaan bokken met jou erop.. of doen ze dat ook nooit als ze blij zijn...
Ik heb er al proffesionele hulp van annemarie bij gehad en die heeft hem totaal van zijn angst afgeholpen alleen dominantie is ietwat lastig bij deze ruin. Dit is niet zomaar een paard, tis er 1 met een behoorlijk grote gebruiksaanwijzing.. Die af en toe niet volgens heb boekje op zijn plaats gezet moet worden... En dan doet hij het wel... Zou jij je dan in de zijk laten nemen of??? Dan nemen ze het leidersschap van jou over inplaats van jij van hun