Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Il0na schreef:Ik vind het ook heeel leuk die teddy's.
De mijne wordt dan ook zeker niet geschoren.
Rijden wel zo om de dag lekker buiten
en hij kan dan wel goed zweten, maarja.
Voor mezelf heb ik thermolaarzen gekocht
met tentenkamp vorige week, en mn skibroek al opgezocht.
Laat de kou maar komen!
(ik rij gewoon met skibroek, geen thermobroek)
O ja, en heb vaak teenwarmers voor in je schoenen.
Van die soort warme maandverbandjes als je ze uit het zakje
haalt, echt super lekker voor als ik lange buitenrit maak in
de kou. Je kunt ze bestellen bij de paardendrogist!
laetitia schreef:Ik heb dat nu dus ook.Hoe doen jullie dat nu het zo vroeg donker wordt?? Mijn jaarling staat bij een boer die totaal geen verlichting heeft!!
En ik kom vanaf mijn werk dus rond half 6...ik moet hem dus gaan 'zoeken' in het donker!!!!
Hebben jullie daar ook ervaringen mee?
Tinkerloos schreef:Die van mij staat idd. bij de andere Tinkers.
Ik heb merrie en veulen samen staat.
Ik wilde een plek waar ik 24/7 buiten kon staan met de paarden,en toevallig was het ook nog eens een opfok adres.
Ik kom elke dag,en zie die van jou dus ook elke dag lopen.
Leuk beest hoor,hoe oud is ze nu?
Sees schreef:Ik heb vannacht gewoon naar gedroomd over mijn paardje buiten in de kou zonder deken. Gisteren heb ik flink gedressuurd, lang uitgestapt, nog ± 30 minuten de zweetdeken opgedaan maar toen moest hij toch echt weer eens de wei op. Deken eraf en hij was helemaal op temperatuur maar wel nog nattig tussen zijn voorbenen en op zijn boeg, ik heb hem ingesmeerd met zand en na even slikken tóch de wei op gezet (stoer hè van mij).
Maar wat had ik het moeilijk toen mensen aan me begonnen te vragen of ik de regendeken niet weer op zou doen aangezien het kouder gaat worden volgende week...Ze vinden mijn paard allemaal prachtig in zijn dikke vacht maar die van hun staan wèl allemaal onder een deken, de meesten onder ongevoerde regendekens maar sommigen hebben al een gevoerde deken er op liggen.
Sees schreef:En vanaf vandaag heeft mijn paard weer een deken op.... Dokters orders
.
Ik loop al drie jaar te tobben met een vage kreupelheid die van linksvoor lijkt te komen. Na allerhande medische onderzoeken (we hebben echt de gehele medische mallemolen gehad, ik zal jullie het gehele verhaal besparen) zijn we via een heleboel omwegen uitgekomen bij een boomloos zadel, natuurlijk bekappen, een (voor zover mogelijk is op een pensionstal) aangepast dieet en een 'vriendelijker' bit (voor zover een bit ooit vriendelijk is). We wilden het dit jaar dus ook echt dekenloos proberen, ik heb mezelf vermanend toegesproken toen iedereen zijn regedekens om begon te doen en zelfs toen de stoerste paarden onder een dekentje kwamen te staan, bleef ik mijn ventje stug blootvoets terug de wei in zetten. Tot vandaag...
Vanmorgen kwam de osteo om mijn paardje nog eens te bekijken. Ze vond hem enorm vooruit gegaan en prees zijn verbeterde rechtheid. Ze had echter twee adviezen: dressuurmatig FLINK in training en een deken op. Waarom? Hij moet sowieso deze week bijkomen van de behandeling en dan is kou op zijn spieren blijkbaar funest, daarbij kan ik hem niet warmlopen, mocht hij het wel koud krijgen of mocht hij stijf zijn want hij mag niet aan de arbeid deze week. En daarnaast moet ik nu dus minstens 3 à 4x in de week flink dressuurmatig aan de slag (naast 1 à 2 keer in de week longeren), dat betekent dat ik hem voor de 'gezondheid' van zijn rug en het verminderen van zijn kreupelheid behoorlijk achter zijn broek moet zitten maar dat ik zijn natuurlijke weerstand niet verder op kan bouwen omdat ik de deken op moet doen. Aan de andere kant, hoe graag ik het ook zou willen maar met die vacht die hij zou krijgen in de winter, ben ik echt vreselijk lang bezig om hem droog genoeg te krijgen om hem weer op het land te kunnen zetten. Met een huishouden, een fulltime baan, een vriend etc etc etc kan ik niet iedere dag 4 uur op stal rondhangen...
Ik BAAL echt ZO enorm hiervan. Ik was echt vol goede moed om de winter dekenloos door te komen. Ik had zijn training er op aan willen passen...Maar om hem dus lekker in zijn lijf te houden moet ik JUIST meer trainen wat betekent, meer zweten, zwaardere klap op die spieren etc. Mijn osteo is ook geen voorstander van dekens maar omdat ze bij ons nergens kunnen schuilen (open veld, altijd wind, geen bomen) lijkt het haar wel verstandiger om een dekentje op te doen.
Ik heb echt een beetje het gevoel dat ik heb gefaald zeg maar...ik zit ook nog zo in dubio of er geen gulden middenweg is. Een schuistalletje is geen optie omdat we twee kuddes hebben die ± 3x per jaar worden omgeweid, dat betekent 7 schuilstalletjes (we hebben 7 weilanden).
Hebben jullie nog ideeën?