Lenneke_ schreef: Bij paarden die een deken op hebben wordt de deken eraf getrokken om te poetsen en vevolgens moeten ze in hun nakie los stappen en -draven. Bij het uitstappen krijgen ze dan nog een dekentje op als ze geluk hebben.
Of rijden jullie los met een uitrijdeken en laten de deken op met poetsen?
Ik trek het paard van stal, zet hem op de poetsplaats onder het solarium, doe dan even snel een borstel er overheen, zadel op, doe wollen uitrijdeken op en doe die pas weer af als we warm zijn.. om hem na de training er weer op te doen....... na het rijden gaat hij weer onder het solarium, waar ik hem afzadel en op laat drogen...... om dan zijn staldeken weer op te doen. Zo kan het ook
Jovarna schreef: Ik weet niet waar jij woont, maar in Drenthe hebben we nazomers t/m circa half november met volop zon, ook tijdens de wintermaanden en in het voorjaar hebben we genoeg zon. Wellicht niet zo krachtig als de afgelopen weken, maar de zon ìs er wel.
Ik zeg nergens dat dit zonlicht de grootste reden moet zijn om je paard dekenloos te laten. Ik gaf aan dat de aanmaak van vitamine D gedurende dat half jaar (okt-maart of zelfs langer) nauwelijks zal plaatsvinden, vanwege die dekens. JIJ vindt dat onzin, prima, maar het is en blijft een feit en een argument.
stel dat je een mooie nazomer krijgt......... dan staan dekenpaarden ook zonder dek omdat het gewoon te warm is.... een deken gaat niet per datum op, maar bij temperatuur.
Citaat:
KiWiKo schreef:Daarnaast komen veel wedstrijdpaarden niet heel veel buiten in de winter......
Ook dat is niet-natural en hoef je hier niet als argument aan te dragen.
ik hoop niet dat je hiermee bedoeld dat sport (wedstrijdrijden) niet samen gaat met natural!
Het is overigens niet mijn bedoeling om natural belachelijk te maken, schijnt wel zo over te komen....helaas.. ik vind de stroming uiterst intressant, sterker nog ik vind het een hele goede wending! En ik hoop ook van naturals een hoop te leren. Alleen vind ik sommige argumenten gewoon nergens op slaan, zullen jullie ook van sommige van mijn argumenten vinden..... en dat mag, zolang je er maar over nadenkt.