NH Arnhem -> wie gaat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Xanthe

Re: NH Arnhem -> wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:03

Heb bitloos mennen is het enige wat ik helemaal niet gezien heb Bloos
Had honger en ging patat halen Haha!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:11

Ik heb spijt nu ik de foto's zie Boos! Volgend jaar beter zullen we maar denken Lachen

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:46

Nog maar 364 dagen ofzo Knipoog

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:52

Ik heb zondag ook mee gedaan met het grondwerkparcour met Baron.
Voor hem en mij was het voor het eerst wat we deden en zo op een vreemd terrein
Sommigen dingen was wel erg eng volgens Baron maar uit eindelijk gaf ie toe en had toch zijn angst over wonnen Haha!

En zaterdag avond hebben we mee gereden bij Jaco dun
ook voor het eerst en dan met zo veel mensen.
Ik was er trots op hem hij deed erg zijn best Haha!

blondie3866

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:13

dat bit was helemaal niks Verdrietig paard kon nog niet eens een normaal rondje draven, hoe durf je dan met zo'n bit te rijden ?
meisje woond hier in de buurt...

jammer dat ze er niks van op heeft gestoken

wim vonck vond ik ook ontzettend goed Lachen en bij honza kreeg ik echt kippenvel ! dat was echt geweldig mooi

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:52

Mijn paard kon na 2 uur in het grondwerkparcour nog steeds niet rustig langs de obstakels lopen. Sommige dingen gingen uiteindelijk wel, maar lang niet alles. Hij bleef bij het meeste ook best gespannen. Maar goed, we hebben er wel van geleerd! Volgend jaar ben ik er weer bij, hopelijk ook met Witte!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:53

PinkiiY schreef:
Nog maar 364 dagen ofzo Knipoog

Ach ja, over een half jaar plaats ik gewoon een topic voor een meeting, ben ik van gezelsschap verzekerd.
(Nouja, ik hoop dan maar dat iemand mee wilt Knipoog )

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:28

Myukii schreef:
jasmijntjuh schreef:
@Myukii: welk paard had je nou achteraf? Kon je nergens vinden Knipoog

Verder was het echt geweldig, hele leuke demo's Ja
Heb er alleen wel erg veel spijt van als ik nu alles lees dat ik niet gewacht heb op Honza. Eerstvolgende demo ben ik er wel bij Haha!
Zijn er nog mensen die dan kunnen vertellen wat hij voor een demo deed, heb ik dan tenminste nog een beetje een indruk Knipoog

Gelukkig een stick + string kunnen vinden, dus ben ik ook weer erg blij mee. Helaas niemand echt herkend, alleen de mensen van equiplay Haha!

Ik had Fay (Fee, Fé?), die leuke drachtige merrie Lachen Kuikenmak paardje, erg lief Haha!
Over de Honza demo: hij kwam binnen op Gaston, en naast ze liep Maxime (arabiertje), paar rondjes gereden, sideways, allebei tegelijk echt zó knap, allebei de paarden zonder halster oid, keek echt mijn ogen uit. Natuurlijk op prachtige muziek ook Lachen
Nouja, een paar dingetjes laten zien, daarna is hij afgestapt en een korte uitleg over hoe hij zijn paarden traint enzo. Echt, dat accentje van hem, té cute Lovers Dat er geen een methode is die bij élk paard werkt, en dat hij daarom elk paard apart bekijkt, voor elk paard een soort eigen methode die bij het karakter past.
Daarna werd Maxime weggeleid, en ging hij verder met de demo met Gaston (ongeveer hetzelfde als de demo die op het filmpje is te zien die je ook vaak op bokt ziet, in denemarken volgens mij, ook dezelfde muziek enzo), dat was echt gewoon super om te zien (niet om je jaloers te maken hoor Clown ), wat die man kan met z'n paardje, helemaal geweldig! Passage, pirouette-iets, appuyeren, wijken, echt alles gewoon Pling

Ik kan maar niet ophouden met zeggen wat een geweldige man het is. En zeg zelf: Joyce Blaha klinkt zo verkeerd nog niet hahaha Nagelbijten / Gniffelen

Ook nog een knalroze string gekocht ook, ik ben nu bijna helemaal compleet, alleen een stick nog, maar die ga ik zelf maken en laten spuiten (roze Cool )

Wat leuk, dan heb je dus op Fee gereden Haha! Is inderdaad leuk paardje, was een jaar terug helemaal gek van der Knipoog
Verder bedankt voor de samenvatting, ga het steeds erger vinden dat ik er niet bijwas.. nja, volgend jaar beter.
Heb net Chris Irwin nog even aan het werk gezien (had les op het veld naast de bak), was ook wel leuk om te zien. Paardjes van Maaike en Elise, de shetjes van mirjam, en nog wat paardjes net ook nog gezien. Was ook leuk.
Haha, zie nu dat game ook mee heeft gereden (die bonte), had ik zondag helemaal niet meegekregen.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:42

Het was super, veel demo's gezien en stiekem de workshop Integrated riding vanaf een bankje in het zonnetje bekeken. Ook goed Haha!

Vond Honza erg mooi om te zien, maar heb echt genoten van Wim Vonck. Honza liet een mooie show zien,
maar Wim genoot zelf zo onwijs van het grondwerk met zijn paard. Fantastisch om te zien wat een plezier dat duo uitstraalde, hoe paard en mens samen genoten. "Dan gaan we nu echt leuke dingen doen: Levade" OK dan!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:43

Het was net als vorig jaar een heel geslaagde dag.

Genoten van alle demo's en babbelen met bekenden die je niet zo vaak ziet.

Ik heb behoorlijk wat gefilmd en ik heb de demo van Honza al online staan.

Nh_dag_stal_mansour_10-9-2006_honza_blaha.Wmv.Zip by Bigupload.Com

Even 30 seconden wachten (je ziet het tellertje aflopen) en dan de code invoeren en op download klikken. Hij is 280 mb dus het kan even duren.

Groetjes
Nienke

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:05

PinkiiY schreef:
Haha ik heb net Jovarna een pb gestuurd, ik heb het wél verstaan en ik vond dat er best heel wat in zat Haha!
Overigens was hij het ook niet eens met dat bit hoor, hij zei tegen haar dat ze alleen de "snaffle" teugel beet moest pakken en die andere laten hangen (alleen de normale ring van het bit dus)
Hij 'beet' het paard met die longeerzweep, hij gaf aan dat hij het paard met het hoofd naar hem toe wou hebben, maar het paard beukte elke keer maar door, en wat de dominante in de natuur dan doet is het paard bijten, want de onderdaan in kwestie doet iets wat niet mag.
Dat hij bij haar sporen aandeed, deed ie denk ik met de bedoeling dat zij niet telkens zo gigantisch in de buik zat te schoppen maar dat hielp niet echt, want ze bleef het maar doen..
Hij zei ook nog iets in de zin dat een paard voorwaartse drang moet hebben, en dat je hem niet moet dwingen, want dan is er iets niet goed. Hij gaf een zweepje om voor haar bij die counterbend iets meer achter achter de hand te hebben omdat het paard dus totaal niet reageerde op haar been..
Ik kreeg ook het idee dat hij het haar de hele tijd uit pobeerde te leggen maar ze snapte er niks van geloof ik..

Wil hem niet helemaal de hemel in prijzen hoor, maar zo heb ik het geïnterpreteerd Haha!

Okee bedankt ben ik toch weer wat wijzer geworden,
maar ik zou geen les van hem hoeven, eerder van Honza Haha!
maarja dat is onbetaalbaar... Huilen

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:27

Wicky schreef:
Het was super, veel demo's gezien en stiekem de workshop Integrated riding vanaf een bankje in het zonnetje bekeken. Ook goed Haha!

Vond Honza erg mooi om te zien, maar heb echt genoten van Wim Vonck. Honza liet een mooie show zien,
maar Wim genoot zelf zo onwijs van het grondwerk met zijn paard. Fantastisch om te zien wat een plezier dat duo uitstraalde, hoe paard en mens samen genoten. "Dan gaan we nu echt leuke dingen doen: Levade" OK dan!

haha dan heb jij mij oowk zien rijden!!
ik reed niet op die tinker maar op die andere bonte Knipoog die steeds zijn tong uit zijn mond had Haha!
jaja that's me Haha! haha niet mijn eigen paardje hoor maar een manege paard Lachen
en _angela_ reed op haar eigen paardje. die grote witte Knipoog

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:39

leandrotje schreef:

haha dan heb jij mij oowk zien rijden!!
ik reed niet op die tinker maar op die andere bonte Knipoog die steeds zijn tong uit zijn mond had Haha!
jaja that's me Haha! haha niet mijn eigen paardje hoor maar een manege paard Lachen
en _angela_ reed op haar eigen paardje. die grote witte Knipoog

Mocht jij dan aan ons vertellen dat het zadel knelde, of was dat de ander Tinker?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:25

dat was de tinker volgens mij Knipoog maar bij die haflinger knelde het zadel nog meer.... want mijn zadel knelde niet. Knipoog die lag goed

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:49

gelukkig lag het zadel van Witte ook goed... wel een opluchting hoor... en ander zadel kopen is geen goedkoop grapje..

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 00:22

Ik ben ook geweest, met Heidi en Barón en mijn camera's.
de fotos staan op www.paardenfoto.nl

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:02

Don_Marcello schreef:
Ik ben ook geweest, met Heidi en Barón en mijn camera's.
de fotos staan op www.paardenfoto.nl

jammer dat jullie bij het grondwerkparcour maar van 1 paard foto's hebben gemaakt...

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:25

Ja van mijn paardje Haha! of zo gezegt ons paardje van Marcel en mij Haha!
en automatisch maak je iets meer foto's van je eigen paardje Bloos Haha! Knipoog

Was voor mij de eerste keer en mijn Mannetje moest gewoon zoveel mogelijk van mij foto's schieten Bloos

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 18:01

We hebben lekker anoniem naar je zitten kijken toen je over dat blok/trap heen wilde. Mooi om te zien hoor hoe je hem aanmoedigd om nog een pasje te nemen.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:25

Ik vond dat hij het zo braaf deed ook al was ie soms bang maar door aanmoediging deed ie het toch

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:27

Ik heb tot mijn grote spijt helemaal niet mee gekregen dat de NH dag in Arnhem 10 sept. was, aangezien ik sinds kort mij pas aan 't richten ben op NH. En ik baal er echt zo enorm van. Vooral na jullie verhalen over Honza, heb meteen z'n site bezocht en heb dat filmpje van hem en Gaston bekeken, nou echt waar, zoiets heb ik nog nooit gezien!!! Ik ben ook naar de tour van Monty geweest, 2 jaar geleden, maar dit overtreft echt alles. Ik ga zeker ook alles in de gaten houden, wanneer hij weer in Nederland komt en ik ga volgend jaar zeker de NH dag niet missen! Verder ga ik druk verder met boeken bestuderen, paarden observeren en leren leren leren! Haha!
Even offtopic: Ben momenteel nog bezig met het boek van Chris Irwin, dat vond ik best een goed boek, maar na jullie reacties op hem, ga ik toch wel iets anders tegen hem aan kijken.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 00:58

Als je nog meer NH wilt zien, kom dan naar het horse event, er zijn diverse nh clinics!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 12:24

Hee Heidi, heb jou en Baron helemaal niet gezien joh!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:19

Wat jammer
het was wel leuk geweest dat je hem in het echt zag Haha!

Hij is zo lief en dat voor een hengst Bloos

ben je nog langs de stallen gewandeld want hij stond in een van die buiten stallen en het kon niet missen met 1 kleine witte met grijze manen (hij is maar 1.52 )
er stond daar nog een witte maar die was groter Haha!

Ik stond geloof ik naast een fries Haha!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:25

Ja, ik vind het erg knap zoals hij met je aan het werk is. Die van mij is toch snel afgeleid maar is ook nog niet vaak van huis geweest.