Gewoon doen wat je leuk vind

Zo vind ik de friendly games ed heel leuk om te doen.. En het volgen ed..
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
willeke_nijs schreef:Dan even reageren op bovenstaande quote: De stallen met betonnen vloer zonder vloerbedekking zijn stallen waar paarden vrij in en uit kunnen lopen. Een paard zal zelden uit zichzelf in een stal gaan liggen, tenzij die niet anders kan (bijvoorbeeld als ze 's nachts op stal gezet worden). Een paard dat vrij de stal in en uit kan zal eerder op de wei gaan liggen waar ze goed kunnen zien of er gevaar aankomt. In een stal kunnen ze dat niet zien, en omdat er maar één opening is kunnen ze in geval van gevaar niet weg. Dus dat wat betreft de stal. Nu waarom geen vloerbedekking? Wel de hoeven worden op een natuurlijke manier bekapt. Het is belangrijk dat paarden veel op harde ondergrond komen zodat de hoeven uitharden. Dus als het paard toch niet in de stal gaat liggen of lang in de stal staat, is het geld weggooien om daar een vloerbedekking te leggen. Bovendien omdat ze toch niet lang op stal staan en dus vrij rondlopen, moeten ze over beton om in de stal te komen waardoor hun hoeven uitharden. Dus vandaar
Maar dit geld enkel voor in-uitloopstallen... Niet als je je paard op stal gaat zetten, want dan spreekt het vanzelf dat je een bedje maakt zodat je paard confortabel kan gaan liggen.
Morrie schreef:waarom posten/lezen jullie dan überhaupt bij naturals als je je zo groen en geel aan ons ergert????
Ik , als natural-extremist en ook nog es Parellier, haal het niet in m'n hoofd om bij rijtechnisch of wedstrijden te lezen, laat staan te posten, daar heb ik geen enkele affiniteit mee namelijk.
Niet dat ik jullie hier niet wil hebben hoor, ik heb de emotional fitness wel om ermee te dealen, maar ik snap niet dat jullie je bewust komen ergeren hier.
Wendy schreef:@dorientuh: En dat is nu precies waar het om draait!
Het gaat er volgens mij om dat er soms een verdraaid beeld van naturals ontstaat door ehm, wat overactieve promotie door sommige mensen en het beeld dat het alles of niets zou moeten zijn.
shan schreef:speedster lijkt me een prettig een prettig mens die probeert de zaak van meerdere kanten te bekijken.![]()
manie schreef:Naturals zijn de Jehova's van de paardensport.
Heel irritant allemaal, vooral de extremisten.
Wat me opvalt is het enorme aantal hoefzweren bij het natuurlijk bekappen, vreselijk gewoon
Ik heb het met hun paarden te doen werkelijk!
Citaat:(
ik vind de term boerenverstanders beter klinken dan normals, hulde aan Amondi )
Citaat:Ook al ben je er nog zo van overtuigd dat dit goed is (respecteer ik, ieder zijn mening) Dan denk ik dat je daar niet zomaar naar moet overstappen met een volwassen paard. net zo goed als je niet zomaar afwijkende beenstanden na bijv. 7 jaar
plotseling rigoreus moet gaan corrigeren.
Citaat:En dan nog al die cursusjes,
paard bekappen in drie avonden.
Speedster schreef:manie schreef:Naturals zijn de Jehova's van de paardensport.
Heel irritant allemaal, vooral de extremisten.
Wat me opvalt is het enorme aantal hoefzweren bij het natuurlijk bekappen, vreselijk gewoon
Ik heb het met hun paarden te doen werkelijk!
...Waarvan hier weer een schoolvoorbeeld...
dorientjuh schreef:Quote:
Ook al ben je er nog zo van overtuigd dat dit goed is (respecteer ik, ieder zijn mening) Dan denk ik dat je daar niet zomaar naar moet overstappen met een volwassen paard. net zo goed als je niet zomaar afwijkende beenstanden na bijv. 7 jaar
plotseling rigoreus moet gaan corrigeren.
shan schreef:Waarom discusieren hier ook 'normals' (term slaat imo echt helemaal nergens op) mee.
Morrie schreef:ik had al ervaring met NH, Emiel Voest is regelmatig op het bedrijf geweest waar ik een aantal jaren gewerkt heb (en weg moest bij omdat het mij toch aan savvy ontbrak) maar die heeft het mij niet bij kunnen brengen: je hebt er geen gevoel voor, zei hij altijd. Ik heb ook cursussen bij Baalbergen gedaan en ook dat bracht mij niet de nodige savvy. Ik hoop die wel te ontwikkelen bij de Parelli programma's m.b.v. cursussen.
Anders zou het wel erg tragisch zijn: 38 jaar de verkeerde hobby uitgeoefend...... had ik beter meteen postzegels kunnen gaan verzamelen......
Citaat:In de regel zullen mensen met paarden nooit het gevoel (savvy, toch?) krijgen, zelfs niet na het belijken van 100 parelli videobanden, tig clinics en boeken van wat voor goeroe dan ook.