Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cassidy schreef:Het verhogen van de druk kan ook bestaan door, als het paard niet meteen naar je toe komt als je je afwendt en je blik naar de grond richt, een paar passen op hem af te lopen, en vervolgens weer weg te lopen. Het hoeft niet meteen in te houden dat je weer van voren af aan moet beginnen.
marocje98 schreef:heel erg bedankt voor de tips! Afgelopen zondag heb ik een join-up bereikt met een paard van een vriendin die een 'tikje' te dominant is (het paard bedoel ik dan). Het was vrij lastig, want het paard werd helemaal gek van de vliegen, dus het duurde even voor ik haar aandacht had. Maar even later liep ze toch braaf achter me aan en heb ik haar zonder dwang helemaal in kunnen sprayen met vliegenspray, terwijl ze daar eerst doodsbang van was. De volgende dag kwam ze naar me toelopen in de wei. Het lijkt mij dat deze poging is geslaagd! Bedankt!!
Gjilke schreef:Bij wat voor paard pas je de Join Up toe?
Ik heb nu een paard over de vloer, hij is 4, hengst, heeft gedekt, en een chronisch gebrek aan opvoeding gehad. Hij snapt gewoon niet dat hij niet over mij heen mag lopen. En dat hij naar mij moet luisteren. Hij heeft totaal geen respect voor mensen.
Ik heb zelf totaal geen ervaring met de Join Up, ik lees er nu hier voor het eerst over, omdat ik op zoek ben naar een oplossing. Zou het een oplossing zijn? En is er dan iemand die mij hier (op korte termijn) mee zou kunnen helpen?
Gjilke schreef:Als je ov hebt kan je met de trein naar Heerenveen komen.
Hij is opzich heel lief, alleen gigantisch onberekenbaar. En dat is wel een beetje gevaarlijk.
Ik ben wel met wat grondwerk begonnen, maar ook daar heb ik niet zo veel verstand van. Mijn eigen paarden zijn super braaf, en daarbij is NH niet echt nodig.
merrieveulen schreef:Gjilke schreef:Als je ov hebt kan je met de trein naar Heerenveen komen.
Hij is opzich heel lief, alleen gigantisch onberekenbaar. En dat is wel een beetje gevaarlijk.
Ik ben wel met wat grondwerk begonnen, maar ook daar heb ik niet zo veel verstand van. Mijn eigen paarden zijn super braaf, en daarbij is NH niet echt nodig.
ik neem aan dat je JU bedoelt, NH gebruik je nl bij ieder paard. het is gewoon met je paard omgaan als een paard zeg maar. maar ik kan kijken of ik weer een OV kaart krijg, begin nl weer met een studie dus...
ApolloLover schreef:Ben net 1 minuut lid van Bokt.nl en heb nu al de goede informatie gevonden!Ben ik blij om.
Een Join-Up heb ik nog nooit gedaan, alleen nu weet ik al zowat alles. Maar natuurlijk ga ik het nogniet uitproberen.