Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) van 23 jaar is toch best wel left brain extravert. Ze is de leider van de kudde en ook duidelijk de stabiele factor voor de meer onzekere paarden. Haar levenservaring draagt daar natuurlijk ook aan bij maar dat dominante heeft ze altijd gehad. Ze is altijd een snelle leerling geweest pakt nieuwe dingen goed op. Soms moet ik haar echter weleens overtuigen dat ze een bepaalde oefening echt kan. Dan zet ze eerst zeilen bij door harder te gaan, weerstand te bieden etc maar zodra ze het dan even goed doet en je beloont heeft ze het door. Daarna kent ze het ook meteen "voor altijd". Ik noem dat het: oh bedoel je dat moment"
Ze heeft overigens dan wel een voorkeur voor paadjes waar we nog nooit zijn geweest. Die gaat ze dan ontdekken!
Sizzle schreef:Ik zie echt nooit een switch of zo.
Ze is gehoorzaam en is dan ook gewoon meewerkend, maar ze is echt nooit introvert, echt nooit. Dat paard zou echt de hele dat keihard kletsen als ze zou kunnen praten.
Het maakt niet uit hoe geconcentreerd ze eruit ziet, ze weet precies dat de stalkat dadelijk aan komt wandelen of dat er wandelaars onze kant op komen etc etc.
De oren en ogen zijn nooit rustig behalve bij het zonnebaden.
Alsof je het over mijn paard hebt. 
Op de terugweg zag ze uiteraard niks vreemds aan aan de hopen zand (even verderop lagen er nog een paar).
) zeker van dat ze een LBE-er is. Echt alles is zó herkenbaar! Ik vond haar altijd een beetje een rare, maar hier zitten allemaal lotgenoten! Geweldig karakter vind ik het. Lekker brutaal, eist respect, maar toch meewerkend en eigenlijk altijd wel in voor alles. Heerlijk dier. Ook die rare dingen die ze dan eng vinden! Dat zorgt hier eigenlijk altijd wel voor hilarische situaties. Bijvoorbeeld een bospaadje waar we dan écht niet normaal langs kunnnen omdat mevrouw er even snuivend voor wil gaan staan. Dat je 5 minuten daarvoor nog op het knopje bij het stoplicht hebt kunnen drukken, kan je je op dat moment amper voorstellen.
Ik zou Lana helemaal niet kunnen plaatsen in één horsenality, want ze let super op als we bezig zijn met grondwerk, is niet lui tenzij ze helemaal kapot is, en speelt spelletjes in loswerk als de beste. Ik moet echt eens op film zetten hoe zij als een gek achter mij aan dendert als ik wegloop, hilarisch zicht, vooral als je de rennende persoon bent, want dan hoor je achter je gewoon een symfonie van protjes, briesjes, heel hoge hinnikjes en hoor je haar gewoon door de lucht vliegen met haar rare bokken. Ze is wel erg op eten georiënteerd. Daarnaast schrikt ze dan weer enorm van andere paarden. Gek, eerlijk waar!
Tobbes schreef:Dat is de reden waarom ik die van mij naar niet leer springen
Al is ze wel erg goed in om over plassen te springen (erg leuk)

Het is een indicatie, meer niet (net als andere persoonlijkheidstesten trouwens).Wendy schreef:.
En om te ontdekken welke sectie van het schema het meest van toepassing is, is het van belang dat je leert observeren. En ook dat op zich is alweer een doel, want daardoor leer je het gedrag van je paard beter kennen.