Wie kent deze halve gare??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:44

Ik heb wel eens een paard dwars door een hek zien springen :j ook tijdens longeren (zonder leidsel). Hij sprong er zo doorheen, hek doormidden en daar stond dat paard dan, met zijn ene kant in de bak en andere helft in de weide. Verder werd die niet mishandeld of verwaardeloosd :n Het blijven dieren en doen wel eens dingen. Was overigens een 2 jarig paard

Ik praat overigens de foto's niet goed hoor, ik vind het ook neit allemaal een fijn beeld geven, maar nogmaals, ken het verhaal erachter niet
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 25-09-12 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:44

Alle foto's hierboven vind ik naar om te zien.

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:45

Hm, die foto's op de vorige pagina zijn inderdaad niet zo fijn. Maar iemand uitmaken voor halve gare vind ik echt ver gaan... Misschien zit er wel een verklaring achter de foto's. En misschien niet, in dat geval zou het inderdaad ook niet mijn methode zijn.

capopjekop

_Noah schreef:
Goh de sfeer slaat ineens om in het topic. Toch weer bizar om te lezen dat mensen elkaar gelijk weer een stempel moeten geven, of je nou voor of tegen deze man bent. Je hoeft niet gelijk iemand weg te schrijven of te bestempelen als "halve gare", "penny" ,"of kun je geen Frans".
De een beleren en omlaag halen en vervolgens lekker verder rellen, ipv zoals een enkeling hier een normale discussie aangaan.

Eerlijk is eerlijk met de foto's op zijn site is weinig mis. Die plaatjes die erna komen vind ik idd ook niet fijn om naar te kijken. Het zou mijn keus ook niet zijn om mijn paard bij zo iemand te laten trainen. Maar dan kun je nog wel normaal over iemand praten. De ts wist niet eens zeker of de facebook en de site van dezelfde man waren. Zo kun je zomaar door een vergissing iemands reputatie kapot maken. Eerst iets zeker weten en dan pas je mening geven. Ik denk dat er daarom fel gereageerd werd in het begin.

quera

lifaya schreef:
augurk schreef:
Een paard springt niet uit zichzelf een hek in :(

nee, hij is er in geduwd :')

Duwde jij hem :')

augurk

lifaya schreef:
augurk schreef:
Een paard springt niet uit zichzelf een hek in :(

nee, hij is er in geduwd :')

Jij vindt het kennelijk grappig.....
Triest hoor ;(

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:46

kyaraciara schreef:
Herfstwind schreef:

Oh het staat op Facebook, we moeten natuurlijk alles geloven wat daar staat. :D

Maar hoe kun je de foto's niet geloven?

Oh die foto's geloof ik wel hoor! En ik ben het daar absoluut niet mee eens. (edit: met de manier waarop het paard behandeld wordt bedoel ik)
Maar er staat dat het die Miguel is, en dat is niet zeker. :)
Laatst bijgewerkt door kimberley op 25-09-12 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:46

Ik denk dat de link van Cassidy een goede referentie is om verder te discussiëren, als het gaat over hoe ver men gaat in het heropvoeden van paarden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 16:47

Herfstwind schreef:
Hm, die foto's op de vorige pagina zijn inderdaad niet zo fijn. Maar iemand uitmaken voor halve gare vind ik echt ver gaan... Misschien zit er wel een verklaring achter de foto's. En misschien niet, in dat geval zou het inderdaad ook niet mijn methode zijn.

Waarom mag ik hem geen halve gare noemen, er zijn ergere scheldwoorden.
Ik word ook maar gewoon domgeboren genoemd.
Geen hond die mij hier persoonlijk kent.
En die stomme penny heeft ook nog eens gelijk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:48

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:49

jesito schreef:

Iedereen wordt dom geboren.
En dan is het aan jezelf hoeveel je gaat leren....
Om te leren moet je lezen, horen wat anderen vinden, discussieren.
Vragen stellen
Nieuwsgierig zijn naar het hoe en waarom.
Niet te snel conclusies trekken.
En geen aannames doen.
En als je een mening hebt, die fout blijkt te zijn, bereid zijn om deze bij te stellen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 25-09-12 16:52, in het totaal 2 keer bewerkt

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:49

jesito schreef:
Herfstwind schreef:

:)

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:50

jesito schreef:
Herfstwind schreef:

Zo heb ik je dan ook niet genoemd. Dat vind ik net zo goed niet netjes van degenen die dat tegen jou gezegd hebben. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:52

Heb er wel eens een gehad die steigerde bijna de box uit, dier was zo goed als nooit in handen geweest altijd buiten gestaan (en dan praten we niet over NL). Kun je wel lief en aardig doen, maar als dat dier eenmaal doorkrijgt dat hij sterker is dan jij bent (en dat kan snel gaan) is het hek van de dam. Wil niet zeggen dat je hem dan meteen maar op moet binden natuurlijk, maar ik weet niet wat hier de situatie was. Wil niet zeggen dat ik de foto's fijn vind om naar te kijken trouwens of dat het direct mijn manier zou zijn.

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:53

Cassidy schreef:
jesito schreef:

Iedereen wordt dom geboren.
En dan is het aan jezelf hoeveel je gaat leren....
Om te leren moet je lezen, horen wat anderen vinden, discussieren.
Vragen stellen
Nieuwsgierig zijn naar het hoe en waarom.
Niet te snel conclusies trekken.
En geen aannames doen.
En als je een mening hebt, die fout blijkt te zijn, bereid zijn om deze bij te stellen.

Goed dat je het na "hoeveel je gaat leren...." nog wat aangevuld hebt ;)

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:54

Cassidy schreef:
Koia schreef:
Springt jouw paard ook vaak het hek in als je met hem traint?

Hoeveel paarden heb jij beleerd zien worden?

geen een :) daarom vraag ik het.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:54

augurk schreef:
Goed dat je het na "hoeveel je gaat leren...." nog wat aangevuld hebt ;)

Je kunt maar beter volledig zijn. Halve woorden werken niet op een forum :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:57

Koia schreef:

Je hebt ze ertussen zitten die het gevecht met je aangaan. Niet altijd meteen met zadelmak maken maar later in het traject. Valt onder de noemer uitproberen en dat kan inhouden dat ze je proberen te pletten tegen de bakrand, met hun voorbenen over de bakrand komt, nou ja vul maar in. Als je een paard krijgt die het bij een vorige trainer heeft kunnen winnen, heb je je handen vol om dat recht te breien. Dat kan echt niet met een opgeheven vingertje en "foei".

Kijk even naar dit filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=VJxg94Cq ... re=related

Met dit paardje kon ook Buck niets meer. Enkeltje slachthuis.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 25-09-12 17:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wie kent deze halve gare??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:59

Jeetje, nog nooit een paard tegen een hek op zien rennen?
Heb ze genoeg gezien. Jonge dieren trainen, zadelmak maken. Dat gaat niet liefjes van ahh, toe...

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:02

Cassidy schreef:
Koia schreef:

Je hebt ze ertussen zitten die het gevecht met je aangaan. Niet altijd meteen met zadelmak maken maar later in het traject. Valt onder de noemer uitproberen en dat kan inhouden dat ze je proberen te pletten tegen de bakrand, met hun voorbenen over de bakrand komt, nou ja vul maar in. Als je een paard krijgt die het bij een vorige trainer heeft kunnen winnen, heb je je handen vol om dat recht te breien. Dat kan echt niet met een opgeheven vingertje en "foei".

Dank voor de uitleg :)
Ik heb het geluk gehad om inderdaad nooit een paard tegen een hek op te zien rennen (of er doorheen, noem maar op).
Niet elke vraag is persé sarcastisch bedoeld hoewel dat soms moeilijk uit tekst is op te maken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:04

En daarom vraag ik door...:j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:05

HorseTopShop schreef:
Paard rent zelf het net in. Niemand die dat forceert.

En hoe zou dat nou ontstaan zijn? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:06

Cassidy schreef:
Koia schreef:

Dank voor de uitleg :)
Ik heb het geluk gehad om inderdaad nooit een paard tegen een hek op te zien rennen (of er doorheen, noem maar op).
Niet elke vraag is persé sarcastisch bedoeld hoewel dat soms moeilijk uit tekst is op te maken.[/quote]

Om een voorbeeld te geven, ik weet niet of jullie vlak voor de spelen de reportage over de Sjiem hebben gezien?
Hij ging er rustig bij liggen, plette zijn ruiter bijna tegen de bakrand. Uittesten.
Je maakt mij niet wijs dat Jeroen Dubbeldam zijn paarden net zo 'mishandeld' zoals die man op de foto's.

Jolliegirl

Re: Wie kent deze halve gare??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:08

verhaal van De Sjiem heb ik ook gehoord idd!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:08

Cassidy schreef:
Koia schreef:

Kijk even naar dit filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=VJxg94Cq ... re=related

Met dit paardje kon ook Buck niets meer. Enkeltje slachthuis.

Jeetje, heftig! Was deze nog hengst of niet? Heb een hengst iets vergelijkbaars zien doen met zijn eigenaar, man ik dacht dat ze dood ging :oo zij eindigde eronder en toen schoot die er vandoor. Gelukkig viel de schade wel mee, en was het paard héél goed op zijn plek gezet daarna, (wat voor de "penny's" hier onder mishandelen zal vallen waarschijnlijk :') ) maar zoiets kan dus ook echt helemaal fout lopen. Paard had nog nooit eerder dat gedrag vertoont, maar er waren veel prikkels in die omgeving en denk dat die daardoor het ook even verloor.