www.dehorsemanshipshoeve.jouwweb.nl

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_NY

Re: www.dehorsemanshipshoeve.jouwweb.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 01:15

NH is toch een bepaalde visie van je omgang met het paard.. de methodes zijn allemaal anders, ook hoef je in mijn ogen niet perse 1 methode aan te houden maar kun je ook van verschillende methodes jou ding tot 1 geheel maken.. de mensen die de methodes bedacht hebben zijn ook geen onsterfelijke goden..

ik lees dat grietje van iemand gehoord heeft dat diegene parelli niets vond en dat die persoon ook gemotiveerd heeft waarom, tja dat je daarmee de methode niets vind en dus de mensen die de methode wel prettig vinden in het ongelijk stemt is daarvan een logisch gevolg.. dus nee, per definitie NIET gelijk, maar in dit geval wel met elkaar in verband gebracht..

ze zit nog in haar ontwikkeling, don't be so hard on her. over 10 jaar zal ze waarschijnlijk dit topic teruglezen en zich diep schamen en wat grinniken over hoe ze er toen over dacht en hoe ze er nu over denkt..

Mandy_NY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 01:17

en als dat zo is lijkt het me leuk om dat te horen :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 01:20

Suggestie: lees het hele topic eens door?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 01-04-11 01:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandy_NY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 01:22

suggestie, doe niet zo bijdehand.. heb ik gedaan..

heb BTW ook even rond gekeken naar andere berichten en zie dat je er nogal een sport van maakt om je kennis bij andere mensen op te dringen.

suggestie: niet tof..

ik ga slapen word depressief van zulke gesprekken die niet eens in dit topic thuis horen.. Ajuuus

Mandy_NY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 01:25

wijze opmerking moeders die meeleest..
mischien is het een idee om een cursus Natural humanship te volgen, het leren omgaan met mensen is ook
een belangrijke competentie in het leven

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 01:29

Mandy_NY schreef:
wijze opmerking moeders die meeleest..
mischien is het een idee om een cursus Natural humanship te volgen, het leren omgaan met mensen is ook
een belangrijke competentie in het leven

Dan een reactie voor de moeder die meeleest.
Een mens heeft maar beperkte energie die hij weg kan geven.
Daar moet je heel zuinig mee omgaan.
Helaas is dat een van mijn valkuilen. Ik geef teveel energie weg. Energie die niet het gewenste effect heeft. Energie die ik ergens anders voor had kunnen gebruiken...waar het wel zoden aan de dijk zet.
Weer een leermoment voor mij: hou het beetje kennis wat je hebt voor jezelf. Een ander weet het toch niet te waarderen als je het probeert te delen....

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 11:58

Mandy, je haalt me de woorden uit de mond.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:02

Ik heb een andere, speciaal voor mandy en haar moeder: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
En eentje uit de NH: 'zo zacht als mogelijk, zo hard als nodig'. Imo niet alleen bedoeld voor paarden, maar ook heel goed toepasbaar in de omgang met mensen.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 12:07

Vjestagirl@ Ik zou niet weten hoe ik het verder nog kan uitleggen, tis ook heel veel want er zit zoveel in en bij horsemanship.
Cassidy@ Ik ga nu niet meer terugvallen hoor, ik probeer nu op de goede weg te blijven.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:18

*aait met carrotstick schouder van cassidy* komt wel goed schatje..... schuift glaasje roosvicee over tafel.

Mandy_NY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:36

Wendy schreef:
Ik heb een andere, speciaal voor mandy en haar moeder: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
En eentje uit de NH: 'zo zacht als mogelijk, zo hard als nodig'. Imo niet alleen bedoeld voor paarden, maar ook heel goed toepasbaar in de omgang met mensen.

Als we in de trant van spreekwoorden gaan spreken heb ik er ook een, google m maar..

kinderen doen kinderwerken.

waarom stop je er dan je moeite in, en cassidy, je hebt de opmerking van mijn moeder totaal in het verkeerde perspectief gezet..

wat ze bedoelde was, dat je sociale vaardigheden in haar (en mijn) ogen te wensen overlaat, je praat tegen het kind alsof ze 30 is en kijkt daarbij niet naar het gedrag wat een kind van 15 kan vertonen op deze leeftijd.. dat zal ook echt niet veranderen door het lezen van posts op bokt..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:48

Ik heb de ervaring gemaakt dat 15 jarigen zeer zeker volwassen behandeld willen worden. Er zijn speciale jeugdfora hier op bokt, daar kun je redelijk beschermd bokken. Begeef je je daarbuiten, en als je mee wilt doen aan volwassen discussies, kun je van mij volwassen tegengas verwachten. Ik ben ook niet van plan om daar ook maar iets aan te gaan veranderen.

Mandy_NY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:52

was ook geen opdracht, maar dan heb ik je bij deze mijn perspectief op je posts gegeven :) no hard feeling van mijn kant hoor

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:54

None taken.

Mandy_NY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:01

je hebt het toch gelezen, dan heb ik je ze toch gegeven..
dat je er niets mee doet, doet me niet zo veel.. :o

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:10

Mandy_NY schreef:
je hebt het toch gelezen, dan heb ik je ze toch gegeven..
dat je er niets mee doet, doet me niet zo veel.. :o

Blijkbaar wel, want anders zou je het niet nog een keer opnoemen :D

Mandy_NY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:15

(zinloze.en.offtopic.discussie.nl) vind het prettig, als mensen de bedoelingen van mij posts begrijpen en niet misplaatsen alsof ze bedoeld waren om er ook iets mee te doen.. deel graag mijn mening en I don't give a damn of iemand er iets mee doet.. is aan de persoon zelf of diegene het begrijpt en de mening deelt.. hoef het niet eens zo nodig te weten..

add. ook een beetje de bedoeling van een forum denk ik

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 09:59

Ik begrijp jullie beide wel.
Trouwens bedankt nog hoor!
Zit nu op de goede weg, begrijp nu veel meer van paarden enzo, en dat is ook zoveel dat kun je nooit allemaal op 1 site zetten en uitleggen. Alleen de basis.
Weetje, ik had het zelf eigenlijk ook verkeerd geleerd. Want ik zat eerst nog in een tijd dat ik heel veel nadacht over horsemanship, teveel en toen ging ik met saskia naar de paarden en leerde ik om alleen te denken wat nodig is. En toen ging ik aanvoelen, en had ik eigenlijk alleen geleerd dat van het bewust zijn enzo.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 17:58

Edit, nu ik een andere visie heb ga ik de site ook veranderen, omdat ik er nu anders over denken, en ook anders schrijven ga, qua horsemanship zelf bedoel ik dan. Natuurlijk let ik ook wel op de spelling enzo. Mijn zusje moet me nog leren hoe fotos en videos naar de computer te doen via de camera. Het staat ook wel in het boekje maar dat werkte niet want daar heb je zon programma voor nodig, en mijn zusje wist wel een manier waarbij je niet zo programma nodig had. Als ik dat eenmaal geleerd heb ga ik dus ook dat dagboek op de site bijhouden, over hoe het gaat bij de paardjes enzo.
Bokt profiel even omgooien, nieuwe fotos op hyves toevoegen, lekker met de paardjes bezig blijven enzo :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:03

Klinkt goed!

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 18:15

Dankje, das fijn om te horen!
Natuurlijk zal ik de spelling nog niet perfect doen, maar ik doe mijn best.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:26

Klinkt goed! Veel succes en vooral plezier!

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 16:53

Dankje!
Jij en de rest van dit topic ook met de paardjes en alles!
Ik hoop dat de mensen de filmpjes dan leuk gaan vinden, want wij doen hele gewone dingen wefke en ik, geen vrijheidsdressuur ofzo.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 17:55

Oja, nog even over parelli. Ik heb de site nog eens even wat doorgelezen en mijn gedachten zijn erover verandert. Het is en blijft wel je paard in een hokje zetten, maar het is niet slecht als je het niet verkeerd doet. Het is wel goed voor de mensen, die leren hoe met een paard om te gaan, door theorie en oefeningen. En opzich is parelli zijn idee ook niet slecht. Als ze ook maar naar de signalen van het paard kijken. Ik zie het nog wel steeds als trainingsmethode. Kort samengevat: Het is snappen waarom een paard zo reageert, en weten hoe daarop in te spelen. Ik denk dat het belangrijkste verschil is, dat je eerst zeg maar een stukje theorie over het paard leert, en later snapt wat je fout deed. Wat bij ons iets anders is, want wij kijken meteen naar waarom het paard zo op ons reageerde. Denk ik, ik heb niet die lespaketten en weet dus ook niet helemaal hoe het is. Dat is een beetje hoe ik het nu zie.