Het paard zoekt mij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

indian_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:37

Cassidy schreef:
A little knowledge is a dangerous thing....

En dan is het niet erg als je het op je eigen paard gaat botvieren, maar dan wordt het wel een probleem als je anderen gaat adviseren om het vooral ook maar zo te doen (en die hun paard vervolgens verkloten) en helemaal dramatisch wordt het als je paarden van een ander gaat trainen...en dat goed misgaat, omdat je er je eigen draai aan hebt gegeven zonder echt van de hoed en de rand te weten.

Botvieren doe ik niets op mijn paard. Oordeel niet zomaar. _-:(

Het kind terugvinden wat zoekgeraakt is. Eerst de ballast loslaten. Open staan voor communicatie met je paard (de brug waar KFH over spreekt). :)*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:50

indian_horse schreef:
Cassidy schreef:
A little knowledge is a dangerous thing....

En dan is het niet erg als je het op je eigen paard gaat botvieren, maar dan wordt het wel een probleem als je anderen gaat adviseren om het vooral ook maar zo te doen (en die hun paard vervolgens verkloten) en helemaal dramatisch wordt het als je paarden van een ander gaat trainen...en dat goed misgaat, omdat je er je eigen draai aan hebt gegeven zonder echt van de hoed en de rand te weten.

Botvieren doe ik niets op mijn paard. Oordeel niet zomaar. _-:(

Het kind terugvinden wat zoekgeraakt is. Eerst de ballast loslaten. Open staan voor communicatie met je paard (de brug waar KFH over spreekt). :)*

Dat is moeilijk voor overtuigde volgelingen. Probeer eens een Jehova's getuige te bekeren............

lailapri

Re: Het paard zoekt mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:54

Ik kan me wel vinden in hempfling, maar als ik wat van hem lees, dan lees in het als de bijbel, lees de woorden, overdenk het, laat het bezinken, ga gewoon door met wat ik doe en als ik dan een punt in het leven tegen kom dat ik denk huh zou die dat bedoelen? Lees ik het nog eens en zie ik er een heel andere betekenis in. Het is een boek wat je kan lezen en telkens weer anders beleefd en andere dingen van oppikt en meeneem in je leven, maar geen boek om als handleiding bij je paard te pakken.

Ik combineer de denkwijze met andere methodes om zo mijn gevoel en kunnen te kunnen verruimen.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:50

Sommige uitspraken van hempfling kan ik me wel in vinden.
Zoals be yourself, het is zo simpel, het is zo simpel.
Etc.
Ik denk gewoon dat hempfling in het begin wat te ver gegaan
is. Dat hij zich wel bewust van zichzelf geworden is, maar
gewoon te veel naar zich zelf kijkt, en teveel nadenkt.
Maar ook daardoor kun je goeie dingen verkrijgen, zoals
wat hij heeft, word alleen wel erg zweverig omdat hij zo diep gaat.
Kan ook helemaal fout zitten hoor.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:56

Er is al een tijd niet gepost.. maar ik sluit hier ook maar even aan :D Ik heb dit boek (en anderen van Voest o.a.) sinds een week in huis omdat ik met mijn paard ook aan de slag wil met NH. In eerste instantie was het even slikken toen ik zag hoe groot en dik het boek is (gekocht met cadeaubonnen :o ) Ik heb er even doorheen gebladerd en er staan in ieder geval mooie foto's in. Omdat het zo'n dik boek is ben ik er nog niet in begonnen maar heb zo al wel gezien dat er niet alleen richting het paard wordt gesproken maar vooral ook richting trainer/eigenaar .. Ben erg benieuwd in ieder geval wat ik van dit boek ga opsteken :D

Siesz52

Re: Het paard zoekt mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:55

Ik ben ook erg benieuwd wat je van dat boek opsteekt. Serieus!