Ook prive paardje wat ik rij, rij ik soms wel eens zonder zadel, maar zij wil nog wel eens bokken met aangalloperen zonder zadel
dus dat doe ik niet te vaak, haha! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dus dat doe ik niet te vaak, haha! Brittje schreef:Ik reed mijn wedstrijdpony meestal zonder zadel
Met trainingen had ik wel een zadel er op.
s'winters ging ik altijd met longeersingel en bijzet buiten rijden
En op concours deed ik altijd 2 touwen aan der halster en ging ik water halen tepaard.
Met mijn wedstrijd paard ga ik alleen met longeersingel rijden en natuurlijk ook wel een zadel maar ik meestal met longeersingel en bijzet want mijn paard kan zo beginnen te bokken en dan zit ik wat beter.
En mijn jonge wedstrijdpony doe ik het af en toe want hij is nog maar 3 1/2
(ik heb wel zadels hoor ik heb een zwart dressuurzadel van de theo sommer en een bruin springzadel van de jaguar)
Waratje schreef:Brittje schreef:Ik reed mijn wedstrijdpony meestal zonder zadel
Met trainingen had ik wel een zadel er op.
s'winters ging ik altijd met longeersingel en bijzet buiten rijden
En op concours deed ik altijd 2 touwen aan der halster en ging ik water halen tepaard.
Met mijn wedstrijd paard ga ik alleen met longeersingel rijden en natuurlijk ook wel een zadel maar ik meestal met longeersingel en bijzet want mijn paard kan zo beginnen te bokken en dan zit ik wat beter.
En mijn jonge wedstrijdpony doe ik het af en toe want hij is nog maar 3 1/2
(ik heb wel zadels hoor ik heb een zwart dressuurzadel van de theo sommer en een bruin springzadel van de jaguar)
Waarom die bijzet? En waarom gaat je paard bokken? Misschien vind jij zonder zadel wel leuk, maar je paard niet....
Het valt me op dat vrijwel iedereen in het topic vertelt hoe leuk zij het zonder zadel rijden vinden, maar vrijwel niemand aangeeft dat het paard het leuk vind. En ja, er zijn genoeg paarden die er geen problemen mee hebben of het zelfs wel leuk vinden, maar er zijn er ook die het gewoon niet leuk vinden. In dat laatste geval vind ik het respectloos naar het paard om het dan toch te blijven doen.
).
fransien schreef:in mijn ogen heeft zonder zadel rijden niets met stoerheid en durf te maken maar om het samen zijn met je paard en respectvol luisteren naar de gevoelens van je paard.dat vind ik pas het toppunt van het samen rijden met je knollie!
Waratje schreef:Waarom die bijzet? En waarom gaat je paard bokken? Misschien vind jij zonder zadel wel leuk, maar je paard niet....
Het valt me op dat vrijwel iedereen in het topic vertelt hoe leuk zij het zonder zadel rijden vinden, maar vrijwel niemand aangeeft dat het paard het leuk vind. En ja, er zijn genoeg paarden die er geen problemen mee hebben of het zelfs wel leuk vinden, maar er zijn er ook die het gewoon niet leuk vinden. In dat laatste geval vind ik het respectloos naar het paard om het dan toch te blijven doen.
fransien schreef:ik wilde het niet zeggen maar nu doe jij het en ik sluit me aan maar daar ging dit topic niet echt over.
maar als mensen hier hun stoere verhalen willen vertellen oke
ik weet dat flair het heerlijk vind en ik ook dus blijven we het doen dit is hoogstens een uurtje recreatief rijden lekker stappen aan de losse teugel.
maar mensen die met bijzet en weet ik wat allemaal perse nodig hebben om zonder zadel te rijden moeten het zelf weten ik zou even verder nadenken.
wat ik zo jammer vind is dat mensen hier reageren omdat ze zich zo goed vinden dat ze zonder zadel rijden en dat ze het zo goed durven.
in mijn ogen heeft zonder zadel rijden niets met stoerheid en durf te maken maar om het samen zijn met je paard en respectvol luisteren naar de gevoelens van je paard.dat vind ik pas het toppunt van het samen rijden met je knollie!
itsmi schreef:Hahaha! Gewoon proberen joh! Dacht ik in t begin ook, maar t valt mee. Goed voor de overgangen, doordat het niet zo lekker zit, rij ik vanzelf meer overgangen

Mijn paardje is lekker rond en zit dus heerlijk, je voelt haar ruggengraat ook absoluut niet.!