[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:50

kost ook wel een aardige duit denk ik?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:56

Zwerte schreef:
kost ook wel een aardige duit denk ik?

ja en nee... vergelijk het met wekelijks les nemen... ik doe al 3 jaar parelli en heb al die spullen op 3 jaar bij elkaar gespaard... Maar ik neem dan ook niet op regelmatige basis les. Als ik les wil ga'k naar een instructeur of raadpleeg ik mijn dvd's of de savvyclub. Savvyclub kost overigens maar 14 euro momenteel (20$, dus afhankelijk van hoe hoog de dollar staat betaal je iets meer of minder) per maand. Een koopje vind ik.

Als je bekijkt wat je jaarlijks aan les uitgeeft... Stel dat je voor 25 euro wekelijks les neemt, doe dat maal 45 weken (want er kan hier en daar omwille van een feestdag ook wel eens een les tussenuitvallen) dan kom je toch ook al snel aan 1125 euro...
Een pakket kost nog niet de helft... Het is dus maar hoe je het bekijkt Knipoog
Zo'n pakket is een grote kost ineens, maar uiteindelijk leer je, vind ik, meer dan je ooit zal leren bij je instructeur.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:58

@Zwerte: Nee, ik ben via een boertje wat we kennen op zo'n manier viavia eraan gekomen, het valt inderdaad niet mee hier in de omgeving..pff... Heb ook al gekeken om te kopen, maar alles hier in de buurt wordt van boer op boer of familie verkocht helaas

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:59

tja als student word dat me even te gortig... uiteraard is het het beste om les te nemen e.d. maar het is mijn bedoeling om me gewoon eens wat meer in te lezen in dit soort methodes en hieruit te pikken wat mij, en vooral mn paard, het beste ligt.
Lessen voor 25 euro per week zou ik ook al niet doen...
Ik snap je vergelijking en relatief is het dan ook zeker niet duur maar voor mij en waarvoor ik het wil is het wel te prijzig snappie?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 17:59

Ik heb mijn paarden in een eigen weiland staan, weiland is eigendom maar niet aan huis. Ideaal omdat ik hier geen gezeur van andere heb en lekker kan doen wat ik wil, mijn paardjes hebben een schuilstal, zandpaddock en twee stukken weiland, met bomen en struiken. In de zomer heb ik nog de mogelijkheid om ze op de wei van mijn ouders te zetten (is groter).

Stalbenen hebben mijn pony's geen last van ook niet als ze noodgedwongen een nacht op stal moeten staan.

Verder heb ik veel mooie foto's gezien.

En gezien dat er 2 langdurig niet kunnen rijden vanwege een blessure, als ik naar mezelf kijk, zou ik het niet kunnen tutten en wandelen en dergelijke meer missen dan het rijden, maar ik vind het wel belangrijk om actief met mijn paarden bezig te zijn. Rijden doe ik inmiddels al een dik jaar niet meer. En het mennen stond ook even op een lager pitje door blesures bij mijn baykes, dan merk ik wel dat het weer begint te kriebelen, maar nu heb ik mijn nieuwe tuigje binnen en maandag of dinsdag komt de instructeur me weer even helpen met de opstart na de rust.

Mijn merrie is vandaag op de keuring/ stamboekopname geweest. Ik kreeg daar de vraag of mijne altijd op stal staat, omdat ze zo weinig haar heeft. Ik moest wel even lachen, maar ze heeft inderdaad weinig haar. Ze is opgenomen in het stamboek maar kreeg geen premie, omdat ze een te steile schouder en te hellend kruis heeft en te bloot was (de dun). Ze is net als de rest hier de afgelopen week flink ingevallen, volgens mij door stres ivm het overlijden van Sonja. Maar nu mijn vraag, ze krijgen onbeperkt hooi (zo veel dat ze het niet op eten, ben nog gewend dat er een grote mee eet), gras, liksteen en muesli, een schep per dag. Ik voer de muesli omdat ik gemerkt heb dat al mijn pony's in de winter/najaar op hooi invallen en klachten krijgen die met tekorten te maken lijken te hebben. Nu is de optie die vandaag op e keuring werd geopperd meer voeren (2 scheppen of zo) maar is er ook nog een andere optie. Het gaat hierbij om een 3,5 jarige dragende en zogende merrie.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:07

dragende en zogende merrie zou ik zeker bij gaan voeren en dan met merriebrok! Wij voeren ook zeker niet standaard krachtvoer maar die merries echt wel. Ze hebben zo gigantisch veel energie nodig voor de groei van het veulen dat ze dit niet uit hun ruwvoer kunnen halen. Sommigen kunnen dit trouwens wel maar veel toch ook niet. Je zou natuurlijk ook de muesli op kunnen voeren maar ik ben bij zo'n dame zelf eerder geneigd om een voer voor dragende merries erbij te geven, om evt tekorten op te vangen.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:15

zal me ook even voorstelen
ik ben Annnemiek en 24 jaar en werk in de dierverzoring ( dierenasiel)

mijn paardje Chitto staat ook 24/7 buiten.
met schuilstal, waar die graag gebruik van maakt, vooral als het regent
en we zijn rustig begonnen met grondwerk parelli.
we doen rustig aan hij is ook pas 2 en 1/2.
Afbeelding

en natuurlijk Sugar
waar het allemaal mee begonnen is, helaas heb ik hem in mei moeten laten inslapen.
Afbeelding

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:23

Zwerte schreef:
tja als student word dat me even te gortig... uiteraard is het het beste om les te nemen e.d. maar het is mijn bedoeling om me gewoon eens wat meer in te lezen in dit soort methodes en hieruit te pikken wat mij, en vooral mn paard, het beste ligt.
Lessen voor 25 euro per week zou ik ook al niet doen...
Ik snap je vergelijking en relatief is het dan ook zeker niet duur maar voor mij en waarvoor ik het wil is het wel te prijzig snappie?

ik heb zelf ook de eerste 2 levels van parelli, ben geen student
maar ik neem wel om de twee weken les.
de les gever heeft altijd weer leuke nieuwe oefingen.
want als ik te lang alleen bezig ben loop ik wel eens vast, en wordt het saai voor mij en me paard

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:27

tja ik zou ook het liefste lessen nemen maar dat zit er financieel gewoon even niet in jammergenoeg!

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:33

ja ik ken het.
heb je wel anderen mensen in de buurt die je kunnen helpen ?
of van internet kan je ook al heel veel leren.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:34

nee ik ben mn oogjes aan het openhouden maar ik geloof dat het bij ons in de omgeving niet echt leeft... Ze zullen er vast wel zijn maar niet voor zover ik weet!
Daarom wil ik gewoon proberen zoveel mogelijk te lezen! Mijn eigen aanpak werkt met mn jonkie tot nu toe erg goed gelukkig, wonderbaarlijk goed zelfs.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:29

Merriebrokken heb ik gevoerd toen ik haar net had, daar hield ik haar inderdaad beter mee op gewicht, maar ik had het gevoel dat die brokken erg groot waren voor haar.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:34

ander merk proberen misschien? Ik weet zo uit mn hoofd het merk niet wat wij voerden maar zo groot waren die niet... en die hebben we aan een Awelshje gevoerd met zo'n minibekkie. Ze zijn er dus wel!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:42

Zij heeft het hoofd van een veulen, past ook in geen ander halster dan veulen halsters, dit dat formaat lijkt mij het geschikste. Ik had Pavo en dat zijn best grove brokken.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:50

klopt die zijn vrij grof. Maar kreeg ze die niet weg dan? Of is het je eigen gevoel?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:01

Ze kauwde er wel een half uur op Kwart schep, dat vond ik erg lang en als ik niet oplette dook ze de bak van haar veulen of een andere pony in en ging daar eten.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:17

zo ik dacht effe op mijn werk gauw kijken hoe snel het ging hier pfff gaat hard hoor wist nie dat er zoveel animo voor was

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:25

De kudde naturals is keihard aan het groeien!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:34

Idd, een hoop bijgeschreven sinds vanochtend... Haha!
Nee hoor ik ben helemaaal niet vaak op bokt te vinden Bloos
Laatst bijgewerkt door laura1986 op 10-10-08 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:35

Dat kun je wel zeggen!! Haha! Haha! Jeetje ik kan dit niet bijhouden hoor!

Wel gezellig Haha!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:37

Ik ga wat profielen bekijken, en hoop dat ik na een tijdje iedereen uit elkaar kan houden en herken wie en wat juist wel bij elkaar horen.. wordt nog een hele klus.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:39

Zijn er best veel, misschien voor het begin even een lijstje, met Boktnaam- echte naam/ en paardjes

Sonjim- Sandra/ Jimmy, Wieneke en Billy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:40

Dit gaat ook voor mij te snel nu ik nog zoveel moeite moet doen om iedereen te 'plaatsen' Bloos

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:54

Hej, ik zou me ook graag aanmelden hier als dat nog steeds kan. Ik houd mijn paarden ook aardig natuurlijk(naar mijn eigen idee)
Ik heb 3 pony's en 3 verzorgpony's die staan allemaal bij het zelfde huis maar wel in aparte weiden. Mijn eigen 3 staan overdag op een groot land en 's nachts op een beschut stukje land met inloop stal. Het grote land staat toch aardig op de wind dus vandaar dat ze 's nachts op een kleiner beschutter stuk staan. De 3 verzorgpony's staan dag en nacht op een beschut stuk land. Ze worden anatomisch bekapt(geen ijzers dus) en als voer krijgen ze geen bix maar meergranen mix zonder maïs. Oja mijn eigen zijn 2 haflingers en 1 shet en de verzorgponys zijn shetten. Mijn haflinger heb ik in het begin zonder bit gereden maar nu rijd ik met bit.

Oja en over mijzelf ik ben [naam] ben 16 jaar en ik doe opleiding paardenhouderij.

edit: ik doe aan centered riding en verder manieren van Klaus Hempfling en gewoon dingen die voor mij goed voelen Lachen

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:56

ik heb ook even profielen gelezen

@Zeeuwtje68
ik herkende Cheyenne, die heb je toch bij stalbosman gekocht?
ik heb haar daar op stal zien staan,toen vond ik haar echt leuk.
hoe gaat het met haar, ze ziet er goed uit.