[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:48

ik kies er daarom voor om thuis te blijven, ik zou geen moment rust hebben als ik Morrie zou moeten uitbesteden...... maar ik ben een extreme zeikerd in die dingen hoor....

Al ben ik hartstikke ziek, ik ga toch naar Morrie....

Bijna alle paarden hoesten bij ons, is er zoiets als kennelhoest bij paarden??? Ik hoop het toch niet.....

Had alweer mazzel: er ging iemand een ruin terug brengen, die laat Morrie dan gewoon los, scheelt mij 10 minuten klunen door het land en Morrie heeft meteen z'n drafje (of galopje) gehad Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:53

Kan ik me voorstellen!
Sinds ik Jovarna heb, ga ik niet langer meer dan een paar dagen weg.
Ik ben een keer een week samen met Jovarna op vakantie geweest.
Dit jaar ga ik bij m'n paarden op vakantie.
En volgend jaar ga ik weer een week met Jovarna.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:57

Tja, daar had ik helaas niets in te zeggen toen mijn ouders een vakantie boekten..
Maar hij staat goed waar hij nu staat en een vriendin van me gaat iedere dag een kijkje nemen bij hem, dus ga nu toch wel gerust weg.
Maar reken maar dat als we terug op Nederlandse bodem zijn, ik héél snel naar Auk toe ga Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:06

Mijn paard heeft in 2003 ruim 2 weken slechts op de wei gestaan, ze heeft er niets aan overgehouden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:12

opala schreef:
Kinke schreef:
haha Opala!! Hij is heel aardig en behulpzaam maar geen broer van George Clooney Knipoog

Het gaat toch om het innerlijk Clown Haha!

inderdaad, maar deze is pas 27 jaren jong, da's nog een piepkuiken Haha!
doe mij maar 1 van minimaal een jaar of 40 ofzo Tong uitsteken

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:22

Kinke schreef:
inderdaad, maar deze is pas 27 jaren jong, da's nog een piepkuiken Haha!
doe mij maar 1 van minimaal een jaar of 40 ofzo Tong uitsteken

Dus je wacht nog 13 jaar Haha! . Alle gekheid op een stokje, zoek het maar uit Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:34

opala schreef:
Mijn paard heeft in 2003 ruim 2 weken slechts op de wei gestaan, ze heeft er niets aan overgehouden.

Neu, lijkt mij ook niet dat paarden daar wat aan over houden. Clown

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:47

opala schreef:

Daar gaat het me ook niet om hoor Knipoog
Gewoon om het feit dat ik zo ver weg zit en nog nooit 2 weken weg geweest ben bij hem. (betekent overigens niet dat hij nooit 2 weken vrij heeft gehad hoor Lachen )

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:50

Morrie staat nu al 5 weken op de wei te niksen..... en dat gaat ie de rest van z'n leven ook doen... maar hij moet wel 2 x per dag tegen mijn rotkop aankijken Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:17

M'n ouders mogen voor Anouar zorgen, maar als zij er niet zijn ga ik niet weg.
Ik heb het wel gedaan, maar ik zit gewoon niet lekker als iemand anders voor Anouar zorgt. Beetje vervelende eigenschap van mij.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:41

Ik ben wat dat betreft dit jaar makkelijker dan voorgaande jaren. Oop kan prima voor zichzelf zorgen wanneer ze op de wei staat samen met ruim 20 andere merries. In de boxperiode is het een heel ander verhaal.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:55

Nu alle paarden dag en nacht buiten staan weet ik zeker dat er elke dag iemand in de wei komt. Dus dat is alweer anders.
Eerst stond hij samen met een haflinger buiten waarvan de eigenaar bijna nooit kwam. Ik wil dan wel elke dag even gaan kijken. Stel er is iets gebeurd, dan wil ik niet dat hij daar dagen ligt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:59

er komen bij ons iedere dag diverse mensen in de wei, maar de meeste zijn bang voor Morrie en beginnen al te rammen als ie in de buurt komt
Er is er eentje met ongeveer dezelfde ideeen als ik, op ijzers na, die Morrie helemaal geweldig vindt, in geval van nood zou ik haar wel durven vragen om Morrie te checken, maar het liefst doe ik het zelf

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:04

Bij ons op stal hangen nu allemaal schema's. Kan je invullen op welke dag je voor welk paard wilt zorgen als de baasje op vakantie zijn.
Voor als je niks te doen hebt denk ik.
Zou ik nooit doen. Iedereen is hartstikke aardig op stal en ze willen allemaal het beste voor de paarden, maar ik heb gewoon andere ideeen over bepaalde dingen waar zij zich totaal niet in kunnen vinden.
Blote voeten en zonder bit hebben ze allemaal bewondering voor (maar dat kan alleen bij Anouar denken ze) Maar zowat iedereen vind hem te mager. Ik niet en het is mijn paard, ik vind hem gezond zo

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:38

Ik kan hem nu vrij gerust achterlaten, een vriendin rijdt iedere dag langs om te controleren of alles oké is en checkt de waterbakken (en vult ze bij als ze bijna leeg zijn).
Ook komen er dagelijks meerdere eigenaren op het weilandenblok hier. Auk staat dus gewoon van zijn vakantie te genieten Lachen

Wel blijf ik het een beetje spannend vinden hoor, maar alleen om het feit dat ik hem nog nooit zo lang heb moeten missen Clown

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:41

ik sta bij een boer samen met andere meiden waarvan er een eind level 2 parelli is dus die houd mijn paarden in de gaten als ik op vakantie ben.. en ik de hare

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:43

Da's inderdaad mooi geregeld Dinka Lachen

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:48

dat is dus evenaar van het nh forum Knipoog

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:50

Kinke schreef:
handige site die weersite. Lijkt me een goed idee om het verven voor vandaag maar te staken Knipoog
Arno, hoe ging de wandeling met Volare?

Veel beter dan ik had verwacht. Ik dacht dat hij toch wel een armpje bij mij uit de kom zou rukken of dat hij er een paar keer vandoor zou gaan, maar het viel erg mee. Gisteren was hij in het begin nogal wild en moest ik heel wat kleine rondjes lopen om hem achter me te houden. Toen ik na een tijd op een heel rustig stuk zat waar normaal nooit ook maar 1 auto komt, kwamen er opeens 10 langs. En toen begon Volare net moeilijk te doen. Normaal loop je dan dus een rondje en dan zit hij weer braaf achter je, maar nu ging dat dus niet door die 10 ROT stink auto's. Ze hadden gelukkig wel door dat hij wild was en dus reden ze heel langzaam, en toen ging Volare met z'n kont op de weg staan maar ze stopten gelukkig.
Verder is er toen niets gebeurd.

Vandaag begon de wandeling een stuk rustiger. Maar na een tijd had hij wat shetland merries gezien (en wat is er nou aantrekkelijker dan een shetlandmerrie? Koe ) en dus ging hij hinniken (voor zover hij dat kan) ik gewoon doorlopen en toen ging hij weer eens steigeren. Paar rondjes gelopen en toen was het weer goed. Kwam een opaatje en omaatje tegen die ik gisteren ook al tegen was gekomen, zei het opaatje: "Oh, hij wordt al rustiger!"
Ikke trots Haha!
Hij loopt idd steeds netter en rustiger achter mij, maar ik blijf hem wel met 10 ogen in m'n rug scherp in de gaten houden.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:02

arno8 schreef:
Hij loopt idd steeds netter en rustiger achter mij, maar ik blijf hem wel met 10 ogen in m'n rug scherp in de gaten houden.

Op den duur went je paard aan allerlei dingen om 'm heen.

Alhoewel .... Oop went nooit aan grote trekkers, gisteren lag ik er dan eindelijk weer af sinds 7 maanden, mijn nek heeft een aardige klap gehad Clown . Ze went ook niet aan hopen zand en hopen ??? overdekt met plastic, maar .... ze ging wel een keer over de spoorrails zonder dat ik hoefde af te stijgen OK dan! .

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:09

Volare is gewoon druk door de dingen die hij ruikt, hij zit aan het begin van de rit echt te snuiven. Maar bang is hij totaal niet, hij is zo druk omdat hij zoiets heeft van: dit geurtje moet ik uitzoeken! En die hinnik in de verte, daar moet ik naartoe! En wat is dat geloei daaro? Loop eens door baas, ik wil het zien!

Maar hij liep me probleemloos achterna door zo'n wit met rood fietspoortje.
Ik ga deze week eens kijken of hij een stilstaande veerpont op durft, toevallig hebben ze er vorige week weer eentje in de prak gevaren die nu stil langs de kant ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:13

Kopieergedrag van veulens, doen wat mama ook doet.

Dus ook wanneer mama hengstig is en met de buren (ruinen) staat te flirten:

Afbeelding

Nagelbijten / Gniffelen

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:19

hahaha geweldig.
Die zal schrikken als de ruinen er opeens op reageren Haha!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:20

haha Jovarna, geweldig Haha! Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:20

Jong geleerd, is oud gedaan Haha!