De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:25

ik heb, op aanraden van de DA, sokken afgeknipt, moest eigenlijk geschoren, maar ik had geen scheermachine, heb alleen de vetlokken laten zitten.
Een Noriker hoort helemaal geen behang te hebben, las ik net op m'n nieuwe stukje site Clown is niet handig voor een bergpaard, blijft teveel sneeuw in hangen, in Morries geval dus modder.....

Ik zei nog tegen iemand met een van de jeuk stampende Tinker: zal ik het bij de van jou ook ff doen, maar die begon meteen te flippen Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:33

Yeah, Morrie met strakke pootjes Cool
Scheren gaat sneller en is netter, maar als het haar maar weg is tenslotte!

Er staat bij mij op stal een Fries, die heeft ook chronisch last van "iets" in z'n sokken, maar ze mogen er beslist niet af Wat is dat toch dat dat heilige haar blijkbaar boven het welzijn van het paard gaat...

In Emmeloord stond een tinker die 2 benen kaalgeschoren had voor een of ander onderzoek, de andere 2 waren nog harig, dat zag er écht niet uit *LOL*

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:35

moet je wel een scheermachine hebben en die heb ik niet, die van Martine is te zwaar om benen te scheren en die was ook niet op stal...

Na deze regeperiode ga ik beginnen met hydrocortiderm, zo lang het nog zo nat is, blijf ik wel CTC spuiten....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:44

Het werkt niet fijn nee met zo'n grote machine op de benen. Maar ik betwijfel ook of je er bij Morrie wel doorheen komt met een opscheermachine... Het heeft toen in Emmeloord bij Nes 3 machines gekost om z'n achterbenen kaal te krijgen voor een scan en dat zijn professionele machines! De een na de ander liep vast met een lege batterij op dat dikke stugge haar van hem.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:48

alle scheermachines bij ons gaan gewoon op stroom, niet op batterij en als ze door die enorme haarballen van shetlanders heenkomen, komen ze zeker door Morries behang heen, zoveel heeft ie nu ook weer niet!

Er moeten nog 2 shetten geschoren worden en ik moest van Klaas die jerrycan Sebacil maar ff snel illegaal gaan scoren Sigaar Cool

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:49

Margreet schreef:
Goed nieuws over je paard gouda! Heeft hij er nog iets specifieks aan gedaan of is het gewoon de tijd die het moet gaan doen? En die gallen?

Hij heeft de hoeven een beetje bijgevijld zodat ze weer wat ronder waren. Over de gallen heeft hij niet echt wat gezegd. Ik vertelde dat de da/fysio zeiden dat dat komt omdat ze teveel achteroverleunde en hij zei dat kan. Dus we gaan het nu aankijken morgen even fysio bellen en kijken of ik al weer kan rijden. Kaylee's nek is nog wel gevoelig maar je ziet er amper meer wat aan. En dat onregelmatige lopen misschien is dat nu over omdat ze weer rust heeft gehad en weer wat bijgevijld is. Ik heb nog steeds het idee dat ze niet lekker liep of loopt vanwege die dikke knie pas. dik is het niet meer maar het is wel hetzelfde been. Ook al zei da dat het niet meer warm en dik is en dat het daar niet aan ligt maar weet niet vond het wel toevallig ook omdat ze alleen kreupelt als je haar omdraait of op een volte zet.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:51

Dus als een paard mok heeft kun je beter ook zijn/haar sokken eraf halen? Kaylee heeft voor een rijpaard ook best wel sokken laat ze zitten voor de afwatering maar eigenlijk vind ik het bij haar geen porem. Ook aan de achterkanten van haar voorbenen heeft ze lang haar net een geit Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:55

ik heb wel de vetlokken laten zitten, dat zorgt voor een goede afwatering, die zijn wel nuttig voor een paard dat buiten loopt, bij osn halen voor de jaarlijkse wedstijd van de rijvereniging altijd alles weg en dan komen de echte problemen pas, want na de wedstrijd moet het paard weer naar buiten.......

Volgens mijn DA wordt er weinig onderscheid gemaakt door de paardeneigenaren tussen mok, mijten, schimmels en schurft, als het aan de onderbenen zit, is het mok, punt uit......en men smeert de meest vreemde dingen op, tot aan afgewerkte motorolie aan toe

Ze gaan dit jaar een "mok-avond" organiseren, vorig jaar hadden ze een "wormenavond" , volgend jaar een "NB-avond", heb ik gisteren voorgesteld Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:02

Bij ernstige mok zou ik de kootholte leegscheren, maar de vetlok wel laten zitten, dan heb je het beste van allebei zeg maar. Je afwatering is nog (deels) intact, maar je kunt het wel goed droog en schoon houden en er goed bij komen met je middeltjes. Als je dat een beetje handig doet, dan kan het ook bij een paard met veel behang bijna onzichtbaar.

Ik rij dan wel wedstrijden, maar ik haal niet alles weg. Ik knip het een beetje bij in de vorm van het been, dan lijkt het heel wat, maar er zit nog een dikke laag haar op. Hij heeft toch al een stevig onderstel, dus dat valt niet op.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:08

Haalde het bij zorro altijd allemaal weg met de schaar Bloos Hij had niet zoveel maar zag dat iedereen het deed en zag het kwade er niet van in. Bij Kaylee heb ik ze laten groeien wel even wennen zo harig.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:15

Die echte lange flossen gaan er bij mij ook af hoor, vind ik geen gezicht! Net als pluimen uit de oren.
Ik maak er niet van die "stekeltjes" van zoals bij een geschoren been, onderaan z'n kogel zit nog wel een klein puntje haar en daar druipt dan het water vanaf. Maar zo vaak wordt hij niet nat eigenlijk, alleen op de spuitplaats Haha!
Als ik op vakantie ga en hij 24/7 het land op gaat, dan mag hij wel harig zijn en dan stop ik van tevoren ook met knippen.
Nooit problemen met mok, dus het zal wel goed zijn zo...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:41

Misschien doe ik dat ook wel lekker de schaar erin en wat laten zitten om af te druipen. Maakt er zo oud die lange sokken en past niet echt bij haar.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:44

Ja sokken eraf, geen gezicht al die lange flossen overal aan. En altijd maar jeuk en mok en schurft en mijt. Gewoon eraf die handel. Ja

Bob heeft een hele mooie trui voor me meegenomen met massage hippique en een paard erop geborduurd. En mijn naam eronder. Ook heb ik een pet gekregen met Veseo Sunce erop Lovers

Vandaag hebben we met Ves en Rex in de bak gespeeld. Om de beurt. Eerst Rex alleen en dat vond ie doodeng. WHAAAAAAAAA ik ben hele-maal alleen. Nadat hij gekalmeerd was en uitgerent, (hij kan echt mooi lopen) konden we een beetje met hem rondlopen. Daarna hebben we met Ves in de bak rondgewandeld, die boeit het geen zak. Gezellig toch zo met mijn mens wandelen!!
Dat moeten we ze echt leren dat ze ook alleen kunnen zijn, ik zie me al door het bos crossen met een Haflinger achter me aan. Nagelbijten / Gniffelen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 21:43

Zal een zware dobber worden Cookies!

Andor en Merrit krijsen ook de boel bij elkaar als de ander weg is.
Daarom start Merrit ook de endurance van Austeritz niet ,hij kan echt niet zonder Andor! En al helemaal niet een nachtje uit logeren....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:04

Oh dat is zooo irritant als paarden zo aan elkaar plakken!

Nes kan ook niet alleen zijn, maar hij plakt niet aan 1 specifiek paard, gelukkig. Als er maar een ander paard in het zicht is, niet te ver weg, dan is het goed.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:15

Morrie heeft dat gelukkig niet, hij plakt alleen aan Margreet en aan mij, verder aan niemand Clown Maar hij gaat ook rustig met 1 van ons 2-en weg, terwijl de ander achterblijft.

Wat ie altijd wel doet is op vaste plekken een poging tot hinniken doen als we alleen met hem weggaan...... varieert tot een hinnik vanuit z'n tenen tot een soort gepiep van een klein varkentje Cool

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:43

Je moet 'm ook niet zo strak aansingelen Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 23:07

Margreet schreef:

Hehehe, dat is om zijn buik een beetje in te snoeren Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 23:19

Een corset voor Morrie Pling
Met baleinen uiteraard en dan flink aansnoeren Extreme duivel

Nes liet zich weer flink horen vandaag, ik stond er bij in de trailer om z'n hoofdstel in te doen, wat maakt dat een herrie zeg in zo'n kleine ruimte, echt niet grappig!
Hij is überhaupt heel "spraakzaam" de laatste tijd, ook tegen mij, dat is wel schattig.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 08:03

Margreet schreef:
iksingel bijna nooit meer aan, wil hem het niet meer aan doen... hooguit 2 x per week en dat moet flink strak ja, anders lazer ik met zadel en al op de grond

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 08:25

Kaylee heeft dat wel dat hele plakkerige. Ik ben samen met Chubby verhuist van de oude stal naar de huidige. Daar stonden ze met zijn 2-en los nu ook. Als ik Kaylee er uit wil halen heb ik sowieso een probleem chubby wil eerst. Nu staat er aangrenzend aan de paddock een nieuwe haf waar chub wel interesse in heeft dus dan is het voor mij wel makkelijker. Alleen kan Kaylee niet zonder chub. Wil niet stilstaan met poetsen en kan wel 7 x haar poep opruimen echt een schijtpaard dan Haha! niets mee te beginnen. Nu heeft Kaylee dus een hekel aan de haf die naast haar op stal staat die mag niet met chun spelen over het hek Extreme duivel binnenkort moet die bij hun op het land staan zodra Kaylee hele dagen mag. Ben nu nog met halve uurtjes aan het opbouwen volgende week uurtje of 2 uurtjes vanwege die aanleg voor spierbevangenheid. Ze loopt nu al wat soepeler dus de ponybrok helpt denk ik. Alleen die olie vind ze niet zo begint eerst aan dr hooi en als dat dan op is en het stro is niet meer interressant dan begint ze 's-nachts aan dr biks. Nou ja dan schrokt ze het tenminste niet naar binnen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 08:27

Antheman schreef:
Zal een zware dobber worden Cookies!

Andor en Merrit krijsen ook de boel bij elkaar als de ander weg is.
Daarom start Merrit ook de endurance van Austeritz niet ,hij kan echt niet zonder Andor! En al helemaal niet een nachtje uit logeren....

aaah pittig stel is het toch Haha!

Als ik nou achter je aan hobbel met Andor Haha! ik moet er toch zijn, Esperanza gaat starten met Ginger en Arabesk mag toch nog niet lopen.

Ginger gilt ook altijd naar Arabesk, terwijl ze een half jaar geleden nog baalde van die rode stinkerd Haha! Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 07-04-05 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 08:28

smurf schreef:
hooguit 2 x per week en dat moet flink strak ja, anders lazer ik met zadel en al op de grond

Dat wil ik zien, want vlgs mij blijft het zadel wel om het paard heen hangen Knipoog Clown

Gouda: fijn dat het allemaal minder ernstig was dan dat het eruit zag OK dan!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 08:31

Ja ik dacht dat dat ernstig was een gebroken voetas (snapte ook niet helemaal wat dat was Bloos ) en de da begon al over zooltjes en wiggen. Dus ik was een beetje in paniek maar blijkt het gewoon te horen bij Kaylee omdat ze toontredend is. Ze lijkt wel een beetje op mij ik heb ook flinke x-benen Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 08:38

Citaat:
Dat wil ik zien, want vlgs mij blijft het zadel wel om het paard heen hangen

nou echt niet hoor, je wilt niet weten hoe vaak ik al met diverse zadels aan de zijkant heb gehangen. Morrie is rond en heeft geen schoft, zo'n zadel blijft echt niet boven als ie een flinke zijsprong maakt, wat ie helaas nogal eens doet....

Toontredend... praat me er niet van, daar word ik dus bijna dagelijks op aangesproken, Morrie heeft superkromme benen en maait ontzettend. hoort wel enigszins bij het ras hoor.

Ik poetste net m'n tanden en er brak weer eens een kies af, niet een puntje, maar gewoon een halve kies, kan gelukkig om 11.50 bij de tandarts terecht, maar het is een exemplaar dat hij de vorige keer al als verloren beschouwde, dus hij zal eruit gaan.... helaas de eerste kies (onder) dus lachen met open mond behoort tot de verleden tijd. Nu heb ik nooit zoveel reden tot lachen, dus dat scheelt weer Verdrietig