[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 00:02

Hé wat grappig Smurf. Lan ramt ook een gat in het ijs van de badkuip op de wei om te drinken. En ze heeft een zelfdrinker op stal. Maar het eerste wat ze doet is buiten drinken. Het enige wat ze volgens mij ophoudt tot ze binnen staat is haar plas. Ze staat nog niet binnen of hoppa. Volgens mij klettert het niet zo in het stro.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 00:04

die van ons plassen ook altijd midden in het stro! En dan precies nadat wij hun slaapplekje hebben schoongemaakt en opgestrooid. Ze zijn wel kieskeurig dat ze hun benen niet natspetteren, maar vervolgens gaan ze er lekker in liggen..rare beesten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 00:06

Morries drinkbak is de enige die vast zit, want hij staat als enige de hele dag buiten..... hij krijgt een emmer water als ie op stal komt en dat is het dan.....

In de bak liggen ook plekjes met ijs, dan "voelt"eerst met z'n neus en dan weet ie dat het glad is, Oostenrijkse ervaring denk ik....

Als de weg echt te glad is, gaat ie gewoon niet mee, dan doet ie geen stap meer. Soms is het net alsof ik een slim paard heb......

Ik sta bij een omgeschoolde koeienboer, hij heeft nu meer paarden dan koeien staan inmiddels, maar sommige dingen zal hij nooit begrijpen van paarden en aan psychologie doet hij ook niet.

"Peerd is gemaakt om te werken voor z'n baas en z'n baas mot baas wezen.... punt uit......"

Partnership en Harmony is niet aan hem en mijn stalgenoten besteed......

In de zomer is het echter perfect: weilanden genoeg, de paarden grazen achter de koeien aan en staan 24/7 op de wei.....

johnnie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 00:36

Slim paard die Morrie, de baas is te gierig om ABS te laten plaatsen. Geen wonder dat hij weigert

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 08:52

laatst zei een mede-Parellier dat ik wel even de rem moest installeren voor ik lopend de weg op ging (over erop zitten hebben we het überhaupt nog niet), maar ja, onderdelen bestellen is altijd moeilijk bij zo'n Tiroolse oldtimer....... duurt wat lang enzo, ABS is niet beschikbaar voor dit model

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 11:22

Mijn boer is ook redelijk natuurlijk, maar hij blijft erbij dat de paarden 's nachts binnenmoeten. Ook heeft hij de neiging om ze met regen en koud weer binnen te houden. Ondertussen vreet arabesk de halve stal op van de zenuwen...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 11:29

Die neiging heeft mijn stalhouder dus ook, ondertussen weet ie best dat ik vind dat paarden best tegen wat slecht weer kunnen, dus wie weet.

Gisteren had trouwens een stalgenootje de 3 paarden (behalve de fries van de stalhouder) lekker naar buiten gezet omdat ze dus weer binnenstonden
Vandaag werk ik thuis, dus ik ga zo weer eens kijken of ze buiten staan, en ze dus anders de sneeuw in gooien met een pak hooi.

Zaterdag heb ik trouwens weer les gehad van eveline, ik zie toch echt het verschil met de eerste keer dat ze langs kwam, toen kon walter namelijk nauwelijks stilstaan, nu ging dat een stuk beter. Ook begint hij in te zien dat mensen eigenlijk ook best gezellig zijn en dat kroelen erg lekker is

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 11:55

ik heb net 2 uur gegleden over 15 km, ongelooflijk, in de 30 jaar dat ik auto riijd heb ik nog nooit zoveel ongelukken gezien, de laatste 200 meter kon ik niet verder, allemaal auto's in de prak en niet gestrooid, ik heb er een uur gestaan, toen dor de politie over het fietspad geleid...... de school wilde de laatste 200 meter niet strooien, taak van de gemeente, maar de strooiwagen kon er niet langs, omdat er allemaal auto's dwars over de weg stonden....

Morrie staat buiten. op een betonpad, dat ik wel gestrooid heb..... ik hoop dat ie nog heel is vanmiddag.....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:01

Jeetje, ik ga zo eens kijken hoe het er hier aan toe is, het heeft hier wel gesneeuwd, maar ik heb geen ambulances of politie gehoord.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:06

En net precies rijdt er natuurlijk een ambulance voorbij

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:27

geen sneeuw hier maar een laag ijs op de weg, er komt net een collega binnen helemaal over de emmer, haar auto staat op een hekje

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:40

smurf schreef:
geen sneeuw hier maar een laag ijs op de weg, er komt net een collega binnen helemaal over de emmer, haar auto staat op een hekje

hier regende het gewoon

vanochtend was het wel erg glad, ik werd wakker van de langsrijdenden ambulances.... had vergeten mijn wekker te zetten. Geluk bij een ongeluk, want tegen de tijd dat ik de weg opging was er al lang en breed gestrooid.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:09

Wij hebben sneeuw hier. Iets verder op is het ijzel. Daar knalt van alles op elkaar heb ik gehoord.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:09

hier breekt de zon alweer door, het is hier wederom strakblauw!! (Petten in de duinen)

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:35

he? sneeuw ijzel ongelukken?

Nou ik loop dat misschien achter omdat ik in friesland woon maar het regende hier vanochtend en nu is het donkere buien met af en toe zon.

Wendy, is dat eveline van het naturalhorsemanship forum?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:58

ik heb net anderhalf uur bij een auto van een collega gestaan die shocking klem op een hek stond... m'n collega was enorm over de emmer, haar eerste aanrijding......echt zielig
Maar hij is nu weggesleept

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:13

evitatinkle schreef:

Wendy, is dat eveline van het naturalhorsemanship forum?

Ja

Nadat het behoorlijk mis was gegaan tussen Walter en mij heb ik hulp gezocht en ben uiteindelijk bij haar terecht gekomen.
Af en toe komt ze eens langs voor een les, haar vriend woont ook in enschede, dus dat is goed te combineren.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:14

smurf schreef:
ik heb net anderhalf uur bij een auto van een collega gestaan die shocking klem op een hek stond... m'n collega was enorm over de emmer, haar eerste aanrijding......echt zielig
Maar hij is nu weggesleept

Een tijdje geleden had ik ook mijn eerste aanrijdinkje, ik was ook totaal van slag.... stom he? Een auto is maar een vervoermiddel, maar je schrikt je toch een hoedje.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:27

een aanrijding is altijd naar! Ik reed in december tegen een dikke dure auto bij ons in de straat gereden. Komt dat rijke luiszoontje naar buiten, moest ik maar 'even iets invullen'.
Zo vervelend, ik in mijn paardrijkleren en modderschoenen bij hem naar binnen. Nou ja goed, lang verhaal, ieniemiene deukje die met blote oog bijna niet waar te nemen is. Het was ook niet mijn auto waarin ik reed...

Als iemand tegen mijn auto was gereden en zo'n klein deukje had achtergelaten dan had ik het lekker gelaten. Wat een gedoe, een auto is toch een gebruiksvoorwerp, niet een verlengde van je p.enis ??

johnnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:41

evitatinkle schreef:
een aanrijding is altijd naar! Ik reed in december tegen een dikke dure auto bij ons in de straat gereden. Komt dat rijke luiszoontje naar buiten, moest ik maar 'even iets invullen'.
Zo vervelend, ik in mijn paardrijkleren en modderschoenen bij hem naar binnen. Nou ja goed, lang verhaal, ieniemiene deukje die met blote oog bijna niet waar te nemen is. Het was ook niet mijn auto waarin ik reed...

Als iemand tegen mijn auto was gereden en zo'n klein deukje had achtergelaten dan had ik het lekker gelaten. Wat een gedoe, een auto is toch een gebruiksvoorwerp, niet een verlengde van je p.enis ??

Wat moet ik me hier lezen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:50

evitatinkle schreef:
Wat een gedoe, een auto is toch een gebruiksvoorwerp, niet een verlengde van je p.enis ??

Haha, dat zie je goed! Want voor veel mannen is dat inderdaad zo.

Johnnie, berg je maar!

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 16:03

Ik zie ook veel vrouwen die graag naast en in een verlengde pe.nis zitten Maar eheeeee dit is wel een NH topic hé

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 16:55

Ehm, ik kijk graag naar de formule 1 hoor, op een verloren zondagmiddag...

Zonet naar stal geweest, paarden stonden buiten in het kleine weitje, zonder hooi of water. Beide maar gegeven dus, stallen schoongemaakt en straks terug om binnen te zetten

Paarden waren heel blij met me, ze hadden wel zin in hooi

Het blijft leuk om de onderlinge verhoudingen te bekijken, ze zijn weer wat veranderd. De fries (dominant) nam een tijd de jongere merrie in bescherming, maar ze zal wel hengstig zijn ofzo, want Walter is nu weer haar favoriet sinds een aantal dagen

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 16:58

wat is dit precies voor een topic?? klinkt wel leuk

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:29

ik moet zeggen dat het topic weer leuk begint te worden! Ik geloof niet dat iemand het er nog over gehad heeft, maar ik ben blij dat je terug bent smurf!