[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:52

Volgens mij ben ik de enige hier.... :+
Maar dat is nog niets... ik ga mij nl tijdelijk afmelden.
Naast mijn werk, huishouden, veeverzorging en andere beslommeringen, is daisy een beetje de brui aan het verzorgen van haar kroost aan het geven en moet ik al beginnen met bijvoeren. Gezien de spoken daarbij nog een enorme knoeiboel achterlaten, hun bed volpoepen en plassen zodat het miljoen keer verschoont moet worden en mij zowiezo geen rust gunnen en we daarnaast ook nog bezig zijn met de verhuizing moet ik ff wat dingetjes wegstrepen.
We hebben strakjes trouwens ook een poosje geen internet meer.
Maar waar mogelijk zal ik af en toe toch ff meelezen.

Strakjes val ik dan wel weer in.
tot over een paar weekjes.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:58

Hey Liljebo, het is inderdaad rustig hier, maar ik heb het ook erg druk ... :j

Je pups zien er fantastisch uit, echt schattig. Veel succes en sterkte met de verzorging van ze! Dat het maar mooie, gezonde honden mogen worden. Ga je ze zelf houden? En natuurlijk ook succes en veel plezier met de verhuizing, ik hoop dat het allemaal gaat lukken :).

Tot snel Y;( :wave: . Greetz!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:01

Ik val ook heel even in voor nu, maar Liljebo, succes met alles, lieve hondjes :+: en tot over een paar weekjes!!! :)

sonjim

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:03

Ik heb het ook druk dus vandaar wat rustiger hier, houdt wel het bijlezen makkelijk. Liljebo succes met de pups en dergelijke.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:16

ik heb een vraag aan een van jullie: weet iemand wat er met het paard van airiin (irene) is gebeurd? ik heb hier en daar gelezen dat ze er over dacht om hem weg te doen (de eeuwig groene weilanden), maar ik kan nergens vinden wat ze werkelijk met Roxy gedaan heeft. ik ken airiin en ik kende haar paard ook en ik hoorde van de week dat ze haar weg had gedaan. En nu was ik een beetje (beetje veel) nieuwsgierig wat ze nu gedaan heeft. Ik weet dat ze in Nieuw-Zeeland zit en dat ze niet zelf kan reageren. Daarom maak ik verder ook geen opmerkingen over haar besluit, wat dat dan ook wezen mag. Wie weet wel wat?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:40

Ze was er nog over na aan het denken dat is het laatste wat hier bekend is. Ik hoop dat ze voor zichzelf de juiste keuze heeft kunnen maken en daar rust mee heeft.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 09:24

Heey Sheela, ik denk dat wij net zo nieuwsgierig zijn als jij. Welke beslissing ze ook heeft genomen, ze zal het vast in het voordeel van Roxy hebben gedaan...

Trouwens, wáár is iedereen :D? Leven we nog??
Ik ga vandaag eindelijk Reina verhuizen, wensen jullie allemaal ons veel succes??

:# :wave:

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:56

Ik leef nog, ik heb de pony's vandaag terug gebracht naar de wei en blij dat ze zijn, crossen en rennen over de wei en rollen dat het een lieve lust is.

Dani veel plezier en succes met Reina verhuizen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:33

Oh ja, de beslissing van airiin zal vast in het voordeel van Roxy zijn. maar volgens mij had het niet zover hoeven komen. Maar goed, dat is mijn mening. Het is haar beslissing.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 08:46

Alles goed gegaan met het verhuizen van Reina???

Ik ben effe wat minder op internet te vinden......ben veel aan het lezen en heb de tv en de computer een beetje in de ban gedaan :P . Maar vandaag gaat van dat voornemen weinig komen. Ik had gisteravond weer een té leuk feest met té lekkere drank :o en er waren ook nog leuke mannen (en geloof me die kom je niet vaak tegen :+ ). Ik ben dus een beetje heel ernstig brak :O

Heel irritant trouwens want ik lag er om een uurtje of 5 in en ben nu al weer wakker -O- straks dus nog maar even kijken of ik me kan omdraaien en nog wat kan maffen. Verder maar de hele dag een beetje rustig aan doen want ik moet morgen weer werken en voel nu dat ik geen 20 meer ben O:)

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 09:37

Ik leef ook nog hoor, heb het alleen enorm enorm druk de laatste weken, vooral met m'n werk. Ik draai dagen van 10 uur en meer omdat we het allemaal niet weg gewerkt krijgen. De aanlevering van koopdvd's in onze videothekengroep is zo groot dat we het niet bijgehouden krijgen. Ik hoop dat we binnenkort weer wat personeel bij krijgen, zodat ik me weer wat meer op m'n eigen werk kan richten.
Met casandra gaat het geweldig goed! We zijn terug aan het rijden geslaan en dat gaat beter dan ik ooit had durven dromen! Gisteren hebben we zitten voetballen vanuit het zadel en hebben we samen, jaja in het zadel, op het blok gestaan. zolang ik het speels en luchtig houd is ze een geweldig paard om mee te rijden!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:09

Oké, leuk dat jullie er nog zijn :). Over de verhuizing heb ik net een verhaal geschreven op mijn blog... Tis nogal lang geworden, maar oke, ik doe wel even een copy-paste! (Blog zelf zal binnenkort ook 'in the air' gaan, maar is nog niet af ;).)

Citaat:
Met de verhuizing is het helemaal goed gegaan. Ze stond in drie kwartier op de trailer, tsja, het duurt weleens wat langer als je het op een paardvriendelijke manier wilt doen he. Ze heeft onderweg één keer geprobeerd om over de stang te springen, maar dat was niet uit eens uit paniek ofzo, ze dacht: 'Hmhm, als ik nu vóór die stang ga staan kan ik veel beter bij het hooi'. Ze stond heel rustig te wachten tot ze weer bevrijd werd uit haar benauwde positie (lang leve camerabewaking in de trailer én lang leve mijn oh zo kalme jaarling).

Daar aangekomen heb ik haar meteen de groep in 'gegooid', de paarden waren gelukkig heel relaxed, door Tjits werd ze wel de hele tijd naar de andere kant van het land gejaagt, ze mocht niet bij de hooibak komen en elke stap die ze richting kudde zette moest ze van Tjits weer in d'r achteruit .. Maar goed, het hoort erbij. Ik ben met Reina nog even door het hele land gelopen, alle hekken door, ik wilde het zelf nog eens goed zien en dan heeft Reina meteen ook een idee waar ze zich bevindt. Ze is tot de conclusie gekomen dat riet eng is. Verder heeft ze uit eenzaamheid wel wat gehinnikt, dus heb ik uiteindelijk een van de shetjes bij haar gezet achter in het land (de paarden konden nog wel bij elkaar komen), toen ik wegging stonden ze tevreden te grazen.

Gisteren ben ik weer even gaan kijken, Tjits en de shetjes stonden vooraan bij de hooibak en Reina en Sammy stonden zij aan zij te grazen achter in het land! Volgens mij is het dik aan tussen de twee, hihi. Ik ben Reina uit het land gaan halen en Sam is heel lief met ons meegelopen. Ik heb met Reina wat over het erf gewandeld, door de bak etc. Even alles laten zien, voor het idee. Ze was wel wat zenuwachtig zo in haar eentje. Ik heb haar eten gegeven en nog even wat gepoetst en haar toen weer bij haar nieuwe vrienden gezet. Ik ben mijn spullen op gaan ruimen en toen ik even later weer even bij ze ging kijken waren Reina en Sam weer met z'n tweeën naar achteren gelopen. Echt zo lief van Sam dat hij haar zo goed opvangt. En ook lief van Reina, net één dag op haar nieuwe plek en ze is zo braaf...
Ja, ik denk dat het wel helemaal goed gaat komen hier.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:52

Even een egobericht van mij. Ik ben vandaag met Jimmy naar de da geweest, en de uitslag is prut.
De da is begonnen met kreupelheidsonderzoek, rechtuit, op de volte en buigproef. Jimmy's linker been is duidelijk het probleem, op de volte loopt hij linksom beduidend slechter dan rechtsom. Op grond van het beeld zou je denken aan een belastingsprobleem, dus onder in het been. Daarom uitverdoofd (de kogel en hoef tegelijkertijd, mede ivm de maat van de pootjes). Daarna net zo kreupel als voor het verdoven.

Hij is vervolgens van hoef tot en met schouder op de foto gezet. Röntgelogisch geen afwijkingen te vinden, dat is op zich al beter nieuws dan ik verwachtte. Hij heeft echt perfecte botten/ gewrichten.

Vervolgens een echo gemaakt (3 maanden geleden is dat ook gedaan) De zwarte vlek van toen is weg. Echter zowel de biceps als de spier die vanuit de schouder naar de hals loopt vertonen een afwijking. De Biceps hoort plat te zijn en is duidelijk opgezet en rond bij Jimmy en in die andere spier is er sprake van verkalking, dat kan ten gevolge van een ontsteking ontstaan zijn.
De da vind de afwijkingen wel een verklaring voor de kreupelheid, maar na drie maanden rust plus medicinale behandeling had er verbetering in moeten zitten. Mocht hij verder verslechteren, dan is er geen behandeling mogelijk.

Enige mogelijke behandeling is rust, minimaal 1 jaar (alleen in de wei, niet wandelen niks en dan heel langzaam opbouwen beginnende met 5 minuten stappen) en de prognose is gezien het herstel in de afgelopen weken slecht.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:04

Gisteravond was mijn dochter Anouk uit geweest en zij had een tijd staan praten met Nick, de ex van airiin (irene). Zij vroeg hoe het met hem was en hoe het met Roxy was afgelopen. Airiin blijkt Roxy dus verkocht te hebben en ze heeft Roxy dus niet in laten slapen.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:48

Ik heb gisteren weer zalig gespeeld met casandra :)
Het rijden begint ook steeds beter te gaan.
ik post even een linkje naar de foto's ;) [GVL-ITP] Casandra in the picture

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:35

Sonjim: wat een narigheid weer. Onthoudt wel dat paarden (mits ze geen pijn hebben natuurlijk) ook gelukkig kunnen zijn met hun vriendjes op de wei he. Dus dat rust geven komt sowieso weer goed... Ik hoop voor Jimmy natuurlijk wel dat het gaat verbeteren, dat hij weer wat meer kan gaan doen in de toekomst. Hoe oud is hij? En wat als er geen behandeling meer mogelijk is zoals je zegt? Kan hij doen nog een lekker leventje slijten als grasmaaiertje? Poeh zeg, wat een pech, veel sterkte met alles en een dikke knuffel voor Jimmy!

Sheela: ik weet te weinig van Roxy's verhaal om te oordelen. Ik weet niet wat nu beter voor Roxy zou zijn... Inslapen of verkopen. Ik kan er niets zinnigs over zeggen en wacht liever op een reactie van Airiiin zelf :).

Willeke_nijs: fijn dat jullie zo lekker op weg zijn, ik ga zo even je fotootjes bekijken.

Hier alles goed... Nothing new... Lekker z'n gangetje :D.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:12

Een paard dat qua kreupelheid op een schaal van 0-5 2-5 scoort, 5 is op 3 benen 0 is rad, lijkt mij ook pijn te hebben. Daarbij vertoond hij het gedrag van Sonja Sjaggie en bijterig.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:21

Hallo :wave:
Kan ik me hier melden?

Ik ben Murielle, 17 jaar en woon in Hoenderloo (Gld).
Sinds kort verzorg ik een aantal paarden die volledig Parelli zijn getraind. Het is de bedoeling dat ik er uiteindelijk ook alles mee kan gaan doen.
Vandaag kennisgemaakt met Parelli, en de 7 games gedaan. Het is nog even wennen, maar ik vind het wel superinteressant :)
Heb de dvd 'Horsenality's', ga die maar eens kijken.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:17

Wat is het uitgestorven hier zeg! :oo

Sheela, ik heb geen idee hoe het met Roxy is afgelopen. Heb airrin nog gepb´t voordat ze wegging maar geen reactie gekregen...

Sandra, wat ontzettend balen van Jimmy zeg.. Hoe is het nu met hem? Sterkte joh... :(:)

En welkom Marielle!

Hoe gaat het verder met iedereen hier?
Met mij prima, ik zit inmiddels alweer bijna 3 weken in Costa Rica. Bevalt prima hier, afgezien van het feit dat Tjitse niet bij me is...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:08

Jimmy gaat wat beter gelukkig. Hij is niet meer kreupel en daardoor mag ik met hem gaan stappen, en hierdoor draait hij in gedrag ook helemaal bij, het is echt een chaggo rot shet als hij niet mag werken.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 09:44

Hellow allemaal,
Hier is het weer eens enorm druk! Gisteren is Anna komen lesgeven.
Heb voor jullie ook even een verslagje geplaatst:

[GVL-ITP] Lesdag Anna Limburg

Over een klein uurtje vertrek 'k naar Tessenderlo. Een vriendin van me krijgt vandaag een adoptiepaard aan dat een jaar bij haar blijft. Zo kunnen we nog wat bijkletsen. Soort van mini meeting :)

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:32

amai wat is het hier stil geworden de laatste dagen :)
Nog enig leven in de brouwerij?

Hier loopt alles op wieltjes! Ik heb vandaag m'n level 1 online gefilmd. Het ging echt goed!
http://www.youtube.com/watch?v=C1JCFengHTU

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:05

Schaam, schaam, schaam, ik hem me al veelste lang niet meer gemeld bij jullie :o

Hoe gaat het met iedereen?
Ik zelf ben net terug van een maand stagelopen bij een dressuurruiter in duitsland, elke dag gewerkt met prachtige PRE hengsten :D Niet echt veel natuurlijke insteek van de ruiter, maar op de pensionstal is het wel erg goed geregeld. Een deel van de pensionpaarden (vnl ijslanders) staan in groepstalletjes, max 5 met uitloop, stukje zand, stukje grint, stukje rubber, onbeperkt hooi en schitterende schuilstalletjes. Zal kijken of ik snel een foto kan uploaden ;)

Helaas was er bij terug komst minder leuk nieuws voor mij en vandaar deze advertentie. Onze kinderboerderij gaat het paardenbestand inkrimpen en we zoeken voor twee dames een fijn baasje. Iemand die nog een leuk paard zoekt?
Zie mijn onderschrift :)

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 08:39

oh leuk dat hier weer wat leven in de brouwerij komt!
Hoe gaat het met iedereen?

Ik heb gisteren voor de 2de keer weer helemaal op de parelli way gereden. Het ging nog niet fantastisch, maar wel steeds beter. Ik klommel nog veel met die stick en m'n teugels. Daar raak 'k steeds weer in de knoop. Maarja ik denk dat ik hier gewoon doorheen moet. Je moet eens weten hoe vaak die stick al tussen casandra haar oren gekletst is, maar gelukkig vergeeft ze't me en beangstigt dat haar niet. Zalig stabiel paard heb ik toch!
Haar oren gaan dan wel eens naar achter zo van: hééé vrouwke: laat dat!

Gisteren hebben we een paar rondjes follow the rail en pushing passenger in draf kunnen doen! *\o/* *\o/* *\o/*
Ook de figure 8 begint goed te gaan. Ik denk dat ze't patroon door heeft want ze doet het bijna vanzelf :)
En voor ik het wist stonden we met z'n tweeën op het blok! Zalig gewoon!!!!

Ik ben zooooooo blij dat ik weer kan rijden zonder zure reacties!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:52

jippieeee vanochtend opende ik mail mailbox en vond ik de uitslag van onze L1 official audition!
Ben geslaagd voor level 2 online! Ben echt zooooooooooo blij!!!!