Oké, leuk dat jullie er nog zijn
. Over de verhuizing heb ik net een verhaal geschreven op mijn blog... Tis nogal lang geworden, maar oke, ik doe wel even een copy-paste! (Blog zelf zal binnenkort ook 'in the air' gaan, maar is nog niet af
.)
Citaat:
Met de verhuizing is het helemaal goed gegaan. Ze stond in drie kwartier op de trailer, tsja, het duurt weleens wat langer als je het op een paardvriendelijke manier wilt doen he. Ze heeft onderweg één keer geprobeerd om over de stang te springen, maar dat was niet uit eens uit paniek ofzo, ze dacht: 'Hmhm, als ik nu vóór die stang ga staan kan ik veel beter bij het hooi'. Ze stond heel rustig te wachten tot ze weer bevrijd werd uit haar benauwde positie (lang leve camerabewaking in de trailer én lang leve mijn oh zo kalme jaarling).
Daar aangekomen heb ik haar meteen de groep in 'gegooid', de paarden waren gelukkig heel relaxed, door Tjits werd ze wel de hele tijd naar de andere kant van het land gejaagt, ze mocht niet bij de hooibak komen en elke stap die ze richting kudde zette moest ze van Tjits weer in d'r achteruit .. Maar goed, het hoort erbij. Ik ben met Reina nog even door het hele land gelopen, alle hekken door, ik wilde het zelf nog eens goed zien en dan heeft Reina meteen ook een idee waar ze zich bevindt. Ze is tot de conclusie gekomen dat riet eng is. Verder heeft ze uit eenzaamheid wel wat gehinnikt, dus heb ik uiteindelijk een van de shetjes bij haar gezet achter in het land (de paarden konden nog wel bij elkaar komen), toen ik wegging stonden ze tevreden te grazen.
Gisteren ben ik weer even gaan kijken, Tjits en de shetjes stonden vooraan bij de hooibak en Reina en Sammy stonden zij aan zij te grazen achter in het land! Volgens mij is het dik aan tussen de twee, hihi. Ik ben Reina uit het land gaan halen en Sam is heel lief met ons meegelopen. Ik heb met Reina wat over het erf gewandeld, door de bak etc. Even alles laten zien, voor het idee. Ze was wel wat zenuwachtig zo in haar eentje. Ik heb haar eten gegeven en nog even wat gepoetst en haar toen weer bij haar nieuwe vrienden gezet. Ik ben mijn spullen op gaan ruimen en toen ik even later weer even bij ze ging kijken waren Reina en Sam weer met z'n tweeën naar achteren gelopen. Echt zo lief van Sam dat hij haar zo goed opvangt. En ook lief van Reina, net één dag op haar nieuwe plek en ze is zo braaf...
Ja, ik denk dat het wel helemaal goed gaat komen hier.