[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jackie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 10:12

@Evita: je zou dat paard een graasmasker om kunnen doen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 10:17

Dan blijft nog de vraag....zal het graasmasker een volgende bevangenheid voorkomen??? Er schijnen paarden te zijn die binnen een half uur aan hun taks zitten en anderen doen er een aantal uren over...
't is moeilijke materie

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 10:22

Kan je het paardje niet een maandje op proef krijgen? Schijnheilig

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:35

Net lekker gereden, gewoon rustig aan.

Anouar z'n manen worden al best lang. Ik twijfel of ik er vlechten in zou doen. Ze zeggen dat de manen dan langer worden. Wat denken jullie?
Ze worden dan misschien wel mooier doordat de puntjes niet steeds afbreken.
Paarden met mooie lange manen hebben bijna altijd vlechten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:41

ik heb er bij Morrie gedurende de hittegolf vlechten in gehad, omdat ie een dubbele manenkan heeft, niet zo lang haar, maar wel eehl veel haar
Het enige is dat als je na een week de vlechten eruit haalt, dat er hele bossen los haar meekomen, dat is het haar dat er nogmaal iedere dag uitvalt..... net zoals wanneer je zelf nepdreads of nepvlechten gehad hebt en ze er na 6 weken uithaalt (hè tinkerloos Clown )

Ik heb Morrie even opgehaald aan de fiets en z'n wonden met betadinescrub uitgewassen, vond ie niet leuk, maar dat was jammer....... hij vond alle veranderingen die aangebracht zijn aan het erf maar matig, hij is net als ik: houdt niet van verandering

Morries manen hingen toen ie kwam tot halverwege z'n voorbenen, maar de bovenste 30 cm was vervilt en er was een stuk tot bloedens toe afgeschuurd tijdens het transport naar NL. Ik heb ze toen gekortwiekt en langer dan ze nu zijn, worden ze niet meer, heel raar. Ze hangen wel aan 2 kanten, maar dat is volgens parelli weer een slecht teken: dat is een teken dat ie z'n rug niet goed kan gebruiken

Ik heb nu weer een ander probleem: het parelli tournement is precies gelijk met ringsteken hier in het dorp, ik durf die dag dus eigenlijk niet goed weg......

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:44

Je verliest elke dag best veel haar, maar dat heb je niet door omdat het in je borstel blijft zitten enzo. Als je dan vlechten in hebt sparen de losse haren zich op. Dus ik denk niet dat er echt veel haar uitvalt door de vlechten.

Anouar z'n haar ziet er niet uit. Op het midden van z'n manenkam zit een kruin. Toen het nog kort was zat het haar van af die kruin tot z'n oren gewoon naar voren. Nu is het daar net iets te lang voor, maar het is nog niet lang genoeg om echt naar beneden te hangen. Het staat nu een beetje half opzij

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:49

gewoon kort knippen net als bij een Fjord, dat is bij ons in de buurt mode..... Haha!

een Noriker hoort een dubbele manenkam te hebben, dus ik ben allang blij dat ze naar 2 kanten vallen

Bij de buren lag vanmorgen een paard-etende badkuip in de wei, ik had ineens een paard van 3 meter groot aan een touwtje, ik vond het niet echt leuk moet ik zeggen Nagelbijten / Gniffelen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:51

Hij heeft het nu 4 jaar kort. Het is wel goed geweest om het eens flink kort te maken. Toen het nog lang was was het niet mooi, heel dun en dood. Nu is het weer gezond en voller.

Die Morrie, zie het al helemaal voor me *LOL*

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:03

Kinke heeft tijdens haar eczeemdeken seizoen ook vlechten, anders blijft er niks van over. In de winter laat ik het gewoon los hangen. Ze zal nooit een dikke bos krijgen maar het is behoorlijk lang Lachen
Ik snap hem niet Els, wat hebben dat Parelli tournament en ringsteken met elkaar te maken??

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:04

als Morrie zo doet, breng ik hem het liefst meteen terug, dan ben ik echt bang voor hem, met rijden deed ie dat ook wel eens, dat was het moment voor ie op hol ging... *brrr* neus hoort op de grond, niet in de lucht

Dat is ook de reden waarom ik zo bang ben voor tuigers, neus in de lucht, hertenhals weggedrukte rug .... niet mijn soort paard

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:11

Ik word juist niet blij als Anouar z'n neus naar beneden doet tijdens het rijden. 's Winters heeft ie daar nog wel eens last van. Dan ben je lekker aan het draven, duikt z'n hoofd ineens tussen z'n voorbenen springt hij een paar keer achter elkaar met vier benen van de grond, al rennend.
Lekker ontspannen met de neus over de grond is natuurlijk iets anders, maar hij bijna altijd z'n hoofd omhoog en z'n neus naar voren

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:14

als Morrie z'n hoofd omhoog doet en z'n neus naar voren moet je als de sodemieter zorgen dat je op de grond komt, want dan heeft ie iets engs gezien en is ie aan het vertrekken...... neus over de grond is ie relaxed en is het goed

Bijna alle paarden hoesten bij ons, ook Morrie gaf wat kuchjes aan de fiets, proestte nog wel na, ik denk dat het van al die giftige vliegensprays komt die er in grote hoeveelheden worden opgespoten, krijg ik zelf ook last van
Maar ff en paar dagen foenegriek door het eten doen, dan is het hoesten zo weer over

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:19

bij ons groeien er hele rare dingen in de weilanden, in beide polders: vliegenmaskers en halsters...... zowel bij de merries als bij de ruinen, heel vreemd, zou iemand ze gezaaid hebben, en zouden ze nu opkomen ofzo Verward Schijnheilig

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:21

Morrie schreef:
bij ons groeien er hele rare dingen in de weilanden, in beide polders: vliegenmaskers en halsters...... zowel bij de merries als bij de ruinen, heel vreemd, zou iemand ze gezaaid hebben, en zouden ze nu opkomen ofzo Verward Schijnheilig

Whahah vertel Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:26

iemand had zo'n ding in het ruinenweiland gevond, want het lag bij het hek, ik vond er later nog eentje en hoorde dat iemand er in het merrieweiland ook 2 gevonden had........ nu schijnt het dat paarden 's nachts niet of slecht kunnen zien door zo'n ding, dus ik kan me voorstellen dat ze ze dan afwurmen.......

het hoofd van het paard van de boerin lag helemaal open van zo'n vliegenkap....... die staat nu met z'n kop in de klei weer bloot op de wei

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:30

Whaha ok Ja *LOL*

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:40

Bij ons in de wei kan je ook rommelmarkt houden, er ligt genoeg

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:51

*haha* gisteren een zakje war salami in had gezeten ,hebben ze even geproefd hoe ze later gaan smaken... breezer flesjes vind je in het voorste weiland in het weekend, platsic zakken in alle soorten en maten enz. en laatst werd er geklaagd over de elastiekjes in Morries vlechten, er was er eentje uitgetrokken en die lag in de wei, stel je voor dat een paard dat op zou eten Clown

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:56

Kaylee heb ik geen kap of touwtjes om ook al zitten er rondom haar ogen een heeeleboel vliegen. Lijkt mij niet lekker zitten voor zo'n paard en van zo'n kap ben ik altijd bang voor een daas/vlieg die er onder gaat zitten. Schijnt geen fijn gezicht te zijn. En idd mag niet in de nacht om, heb zelf wel eens door zo'n ding gekeken en idd je ziet overdags al flink minder. Ding (van de paardendrogist) werkt tevens als zonnebril.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:57

Bij Zorro had ik wel altijd een kap of touwtjes om die miste de helft van een onderooglid en had altijd soepogen dan moet je wel.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:03

Anouar heeft weer touwtjes, kap was geen succes, die kon ik elke dag gaan zoeken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:09

Morrie heeft 3 jaar op de alm overleefd zonder toetsers en bellen, en ze maken die kappen niet in zijn maat, hj is bovendien laag in rang, dus zo'n ding (of halster met touwtjes) is zo weg......
Ik smeer nu er zoveel vliegen zijn de ogen 2 x per dag in Bright eye en dat gaat prima. Ze hebben allemaal veel vliegen op het hoofd, maarnog niet half zoveel als de koeien, zag ik van de week dat is echt vreselijk.

De dames die met Norikers naar Santiage de Compostella zijn gewandled, zijn er aangekomen, las ik net hier 1 paard is voortijdig opgehaald, die trok het niet (Ara's Truusje)
Helaas is de toch op ijzers met widea's gemaakt en met bitten in en boomzadels..... maar goed... mischien doe ik het ooit nog zonder, in een volgend leven ofzo Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:15

het onweert hier heel eng en er komt opd e radar een bak ellende aan... vreselijk

De boer/in zijn niet thuis, dus de stroom kan er niet af in de weilanden (schakelaar zit binnen)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:24

Draadje doorknippen Haha!

Bah, zit heel de dag al binnen te typen...
Hoop binnen een uurtje klaar te zijn, zodat ik straks nog met Volare kan wandelen (wat ik gisteren trouwens overleefd heb!).

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:26

ik zit er nu 10 km vandaan en er is hier een wolkbreuk....... alles staat blank en het regent pas 5minuten