De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nienke07

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:57

hihi...mijn gorilla...is nog steeds niet bij het nestje jonge katjes van Sabine wezen kijken...durft niet...hij is denk ik bang dat ie ze ALLEMAAL wil hebben (terwijl hij nu nog roept dat ie er eigenlijk geen één wil!) Haha! Haha! Hoezoooooo hormonen????? Haha! Haha! Haha!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:00

Mijn paard is een beetje bang voor mannen. Ik heb altijd al moeite met haar voeten optillen en vooral om hoog houden. De vrouwelijke da die altijd bij kay komt heeft er ook moeite mee (ze gaat dan lopen, wankelen en trappen) maar een man nee die probeert ze meteen weg te schoppen vooral bij de achterbenen. Weet nog wel bij de aankoopkeuring toen was er niets met haar te beginnen. Hoefsmid gaf haar een trap en da ook Huilen naar gezicht maar kon er toen nog niets van zeggen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:02

elders op bokt gelezen:

Citaat:
Hij heeft de gallen en zilwratten (achterkant hoeven voorbenen) weggehaald en ze staat er weer keurig bij.

"hij" is in dit geval Fred Kammen, nb-er!!!

Die man kan daar steenrijk mee worden!!! Hoe zou ie dat doen ??? Cool

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 22:03

nienke07 schreef:
hihi...mijn gorilla...is nog steeds niet bij het nestje jonge katjes van Sabine wezen kijken...durft niet...hij is denk ik bang dat ie ze ALLEMAAL wil hebben (terwijl hij nu nog roept dat ie er eigenlijk geen één wil!) Haha! Haha! Hoezoooooo hormonen????? Haha! Haha! Haha!

Als ik het woord Kat maar uitspreek, schijn ik een heel bijzondere blik in mijn ogen te krijgen Haha! Haha! en roept MArtijn al direct: NEEEEEEEEE

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:03

Ik ga een tukkie doen. Ben morgen vrij en dat is wel nodig ook. Nacht van vrijdag op zaterdag niet kunnen slapen. Zondag op maandag ook niet en heb maandag zitten janken op mijn werk zo moe was ik mocht geen eens naar huis t werk moest eerst af. Toen moest ik bij baas en bazin op kantoor komen en gingen ze ruzien over wie het werk nu ging doen. Lekkere interesse. vrijdag naar de arbo dat kwam ze ook al niet uit en denk dat ik toch maar meer dan mijn rsi ga bespreken wel op een nette manier dat wel

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 22:04

smurf schreef:
elders op bokt gelezen:

Citaat:
Hij heeft de
gallen
en zilwratten (achterkant hoeven voorbenen) weggehaald en ze staat er weer keurig bij.

"hij" is in dit geval Fred Kammen, nb-er!!!

Die man kan daar steenrijk mee worden!!! Hoe zou ie dat doen ??? Cool

Dat had ik ook ergens gelezen ja en trok toen al mijn wenkbrauwen omhoog!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:12

Sebacil heb ik ooit tegen luizen gehad. Heb nog een half flesje/blikje staan. Is niet meer aan te komen inderdaad. Je moest met handschoenen aan werken; kan ik niet dus gewoon huppakee op mijn blote huid. ai dat spul bijt dus ... kan je dus wel handschoenen aanraden Knipoog

Met de huifbedpony gaat het niet goed overigens. Nog maar 25% kans dat ze nog geschikt zal zijn voor het huifbedwerk ... ze is nu echt ontzettend bevangen. De eigenaar weet het even niet meer wat hij nog moet doen op dit moment ... ja een andere pony met spoed trainen, maar aangezien hij ook een dood veulen heeft gehad dit weekend van zijn andere pony en huifbedhengst Oscar zit hij er even helemaal doorheen wat zijn pony's betreft.
De nieuwe pony geprobeerd onder het huifbed te zetten, maar dat haalde niets uit; is er nog lang niet aan toe.

Groeten
Ingrid

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 22:23

Toestand Ingrid Ach gut

Nare dingen allemaal!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:31

Wat een rotfoto Pellie! Door die 'snee' op de achterkant zou ik toch denken aan iets van een draad of toch de toon van het eigen achterbeen.

smurf schreef:
O ja Margreet: vanmiddag neusriem weggebracht, net alweer opgehaald, is al gerepareerd dus!

Super! Netjes gemaakt?

Ik heb net les gehad en hij ging erg fijn, gelijk vanaf het begin al, echt heerlijk! Ik voel me niet zo lekker en daar wil hij me dan nog wel eens op "pakken" maar nu was het juist het tegendeel, zo meegaand is hij lang niet altijd! Fijn paard Lovers Eerst botste het nog wel eens tussen ons, maar nu begint echt het gevoel van maatjes zijn te komen. Kun je verliefd zijn op je paard Verward Nou ja, dat gevoel een beetje Haha!

Morgen op pad voor die Orun examentoestand, het zal mij benieuwen. Ik krijg les van een gozer die op een handels/africhtingsstal werkt, dus dat zal wel goed zitten. Maar ook van een grietje die het gepresteerd heeft om als enige van de groep te zakken voor haar theorie Blond De rest van de ruiters is allemaal al een keer geweest tijdens de cursus, ik ben als enige "nieuw" en daar liep ze al over te miepen dat zij dat weer net had tijdens het examen. Dus aangeboden dat ze vanavond wel even bij mijn les kon komen kijken ter voorbereiding, maar ik heb niemand gezien. Nou dan niet hoor, haar examen, haar probleem. Ik zal morgen heus precies doen wat ze zegt Ach gut Stom eigenlijk, ik heb die hele meid nog nooit gezien, maar ik heb er nu al een vooroordeel over Bloos!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:52

Pellie wat een horrorverhaal van dat paardje bij jullie op stal Verdrietig . En op mijn sebacil ben ik heel zuinig ..........doe er al 2 jaar mee en er zit nog 3 kwart in.
Iedere winter heeft Jeanie wel wat last van mijt in de sokken. En idd handschoenen aan ik heb een hele doos in mijn kastje liggen.
En de arme huifbedpony Ach gut

Iets heel anders morgen mag ik naar de kantonrechter om de zaak rondom de schuurdeur met de woningbouwvereniging uit te vechten. Ik ga er van uit dat ik win anders kost het mij 400 euro en dus een nieuw zadel Verdrietig .

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 23:00

He bah Jeanie, het is dus niet gelukt om dit recht te zetten met de Woningbouwvereniging en de Deurwaarder?

Veel succes iig morgen Lachen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 23:26

Jemigdepemig...ben ik er een half dagje niet (en een avond...kapper geweest) leuteren jullie al weer 3 pagina's vol.
Fijn Cookies, dat Bob er weer is.
Gouda, ik hoop dat ze Kaylee weer opknappen.
Anth, hoe is het met de luizen? (dat was jij toch, ik raak de weg kwijt hier)
Pellie, wat een misere zo...al die boeren toch!!!! Boos!

Fred kammer haalt gallen weg zols iedereen die goed opgelet heeft dat kan...je steekt er een dikke naald in en laat hem leeg lopen. Daarna in de zwachtels voor de tegendruk en langzaam aan weer opbouwen. Zwilwratten doe je met een snoeischaar.
Dat laatste doe ik zelf ook....maar gallen! Daar waag ik me niet aan .

Aan mijn 2 katten heb ik zat...ik kom nu 's ochtenmds mijn bed al niet uit...die poezen grijpen me vast (met fluwelen pootjes op mn hoof of arm) zoooooooo lief Lovers

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 23:46

Buitenzinnig schreef:
Zwilwratten doe je met een snoeischaar.

Die vallen mij alleen maar op wanneer ik haar benen poets en het al loslaat Knipoog .

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:19

Zwilwratten bijt Isabella zelf af ... altijd al een apart geval geweest die pony van mij Haha!

Groeten
Ingrid

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:24

gouda schreef:
Ik ga een tukkie doen. Ben morgen vrij en dat is wel nodig ook. Nacht van vrijdag op zaterdag niet kunnen slapen. Zondag op maandag ook niet en heb maandag zitten janken op mijn werk zo moe was ik mocht geen eens naar huis t werk moest eerst af. Toen moest ik bij baas en bazin op kantoor komen en gingen ze ruzien over wie het werk nu ging doen. Lekkere interesse. vrijdag naar de arbo dat kwam ze ook al niet uit en denk dat ik toch maar meer dan mijn rsi ga bespreken wel op een nette manier dat wel

Ach gut
oh wat vervelend zeg, ook al in de stront....Smurf ook al.

Het is zo klöte als je je zo voelt op je werk, ik weet er alles van (destijds op die pokkeschool Boos! ). Het sloopt je helemaal en als je thuis dan ook nog eens niet helemaal lekker zit ben je er zo geweest...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:05

Margreet schreef:
Wat een rotfoto Pellie! Door die 'snee' op de achterkant zou ik toch denken aan iets van een draad of toch de toon van het eigen achterbeen.

Het lijkt sterk op een snijwond. Vaag dat er geen duidelijke oorzaak voor is gevonden.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:59

opala schreef:
Margreet schreef:

Het lijkt sterk op een snijwond. Vaag dat er geen duidelijke oorzaak voor is gevonden.

ja ik ga zo nog maar een keer lopen... wie weet.

gouda jij ook sterkte met je werk en gezondheidsperikelen.

en de huifbedpony gaat slecht... ook sterkte!

smurf ik dacht hier al eens een paar keer een zin te hebben zien staan "ik weet wel iemand, ik pb je even" of iets in die trant Lachen DPB doet het niet meer helaas...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:04

Wat voor omheining is er? En wat voor poort?

Ik ga nu naar stal, hopen dat hij niet al te ranzig is... Ik ga niet wassen voor zo'n "uitje" als dit, maar een beetje netjes is toch wel fijn.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:42

Margreet schreef:
Ik ga nu naar stal, hopen dat hij niet al te ranzig is... Ik ga niet wassen voor zo'n "uitje" als dit, maar een beetje netjes is toch wel fijn.

Succes OK dan!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:00

*aargghh* krijg net een smsje van mijn collega's die in Amtwerpen zitten vandaag, de rest zit in Parijs en Barcelona en ik ben de enige hier op de afdeling, ik kon niet mee omdat ik moet lesgeven bij de afdeling Horeca (over 5 minuten).......

Of ze nog iets Belgisch mee moeten nemen.... awel doet u mij maar een frietje met mayo...... ik heb ze een aantal typisch Belgische dingen opgegeven, kunnen ze leuk zoeken Clown Haha!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:04

Pellie schreef:
ja ik ga zo nog maar een keer lopen... wie weet.

Er zal toch niet een of andere gek daar bij jullie rondlopen. Je leest soms de gruwelijkste verhalen.

Smurf: Lief dat ze aan je denken

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:14

smurf schreef:
de DA belde net nog terug, het liep een beetje uit allemaal!

Heel verhaal, als de schurft niet weggaat kan ik...*tada* Sebacil halen, zij halen het uit Luxemburg, een fles waar je levenslang genoeg aan hebt voor 70 euro!

Maar aangezien het wel goed schijnt te gaan met de schurft kijken we het even aan.

Ze is erg geintersseerd in NB, ze komt kijken als ze in de buurt is en maakt zich zorgen om de voetas, die moet volgens haar gebroken zijn als je een paard laag in de hielen zet, wat zij niet wist is dat we de tonen ook bijwerken, ze komt het dus in het echt bekijken.
Van Strasser had ze ook nog nooit gehoord..... *foei*

Ze had al behoorlijk wat paarden doorgestuurd naar Utrecht die door de eigenaren behoorlijk verpest waren met zelf bekappen................. Cool

Aangezien het met Morrie wel goed gaat, laat ik haar kijken, leg ik het haar uit en wie weet wordt ze wel zo nieuwsgierig dat ze een foto wil maken Pling

Vorig jaar hadden ze een "wormenvoorlichtingsavond" voor de klanten, dit jaar komt er een "mokavond" en volgend jaar wil ze zich verdiepen in bekappen. Ze heeft 2 jaar geleden 3 maanden in Amerika gezeten om te leren tandartsen, dus het is wel een pittige tante!

Cool Haha!

Nou, smurf, maak je DA maar weer wat wijzer Slim

Wellicht is er dan op de mokavond ook plaats voor dit soort
(alto) informatie? :

http://www.natuurlijk-welzijn.org/artikel/Mok148.html

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 11:17

Isapaardje schreef:
Zwilwratten bijt Isabella zelf af ... altijd al een apart geval geweest die pony van mij Haha!

Groeten
Ingrid

Ohja, dat herinner ik me nog van paardnatuurlijk Haha!
Heel handig!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 11:20

Buitenzinnig schreef:
Anth, hoe is het met de luizen? (dat was jij toch, ik raak de weg kwijt hier)

Aan mijn 2 katten heb ik zat...ik kom nu 's ochtenmds mijn bed al niet uit...die poezen grijpen me vast (met fluwelen pootjes op mn hoof of arm) zoooooooo lief Lovers

Ga vanmiddag weer wassen met teatree en evt Frontline erop.
Gelukkig helpt Debra me! Haha!
Volgens mij valt het reuze mee, ik zag ook maar 2 echte luizen lopen en de rest waren neten.
Maar goed, je moet er wel wat aan doen!

De poezen slapen bij mij in bed, gaan ook door de wekker heen, pas als ik eruit kom, rekken zij zich uit en gaan sloompjes mee, richting eten Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:24

Citaat:
Wellicht is er dan op de mokavond ook plaats voor dit soort
(alto) informatie

ik ben niet zo alto, ik spuit gewoon liever gif dat helpt Clown
Bovendien krijgen wij info, we verstrekken het niet.....

Mijn klasje is in paniek, ze moeten een opdracht waar ze al 10 weken aan gewerkt hebben voor 11.50 inleveren en sommigen moeten er nog aan beginnen Extreme duivel gaat niet goedkomen dus.... }>