[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:58

Twiggy2008 schreef:
Apeldoorn is trouwens ook een hele mooie omgeving. Ik ben op landgoed Het Loo wel eens opgestegen in een luchtballon, ik ken de Apenheul en dat soort dingen, hahaha... De Veluwe, heerlijk om te rijden!!! En heb een vriendin, die daar oorspronkelijk vandaan komt. Hele lieve, intelligente, openminded en progressieve meid. :)
Je zit prima daar, toch?

Zeker, ik blijf hier voorlopig nog wel even denk ik. :j
Naar de Achterhoek ga ik nooit meer terug in elk geval, zelfs niet voor een huisje met een weide. Verder laat ik alle opties open, ik ben hier ook toevallig terecht gekomen dus ik zie wel wat het leven me brengt. ;)

Spikkel staat trouwens dichtbij het Loo, ik rijd ook vaak in de bossen daar.

Jeetje Inge, wat een 'streek' van je ouders... ze zullen het ongetwijfeld goed bedoelen maar ik kan me heel goed voorstellen dat je boos was/bent. En zo snel al. Wel fijn dat Natas voor Tjitse zorgt, dan is hij zeker weten in goede handen. :j Ik hoop dat je toch een heel fijne tijd zal hebben daar.

Timbers, fijn dat Timber uiteindelijk wel goed liep. Van mij mag de dooi ook doorzetten, sneeuw en vorst zijn leuk maar met paarden is er dan weinig te doen.

Ik ga vanmiddag een poging doen om op Spikkel te rijden, denk dat ik haar eerst maar even longeer om het lanceringsgevaar te verlagen. :+

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:27

Ik ben ook blij met de dooi! Maar ik hoop toch niet dat we nu maanden krijgen met veel regen en storm...
Reina krijgt vandaag haar jaarlijkse enting, ik hoop dat ze zich een beetje gedraagt :+ .

Inge, wat vlieg je al snel! Wat zul je je belazerd gevoeld hebben zeg. Gelukkig zijn je ouders wel lief en bedoelen ze het alleen maar goed. Ik begrijp je wel, mijn ouders begrijpen ook niet goed hoe groot de liefde voor een dier kan zijn. Ben je de 24ste nog wel bij de paardjes?

Redpassion, veel sterkte op je stuiterende paard vanmiddag :D.

Sonjim en Liljebo, hoe gaat het met jullie paardjes in de lappenmand?

sonjim

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:42

Jimmy ging beter, nu weer slechter. eerst joeg hij de nieuwe pony op nu andersom. Dus vanmorgen is besloten dat de nieuwe pony (in eerste instantie hier gekomen om te kijken of het klikt in de kudde en te beleren) toch verkocht gat worden aan derden.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:56

Wat erg Sonjim... |( Maar ik vind het wel goed dat je kiest voor Jimmy en voor wat rust in de kudde. Het kan nu eenmaal gebeuren dat het niet klikt. Ik hoop dat je een leuk baasje kunt vinden voor de pony.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:04

Zijn eigenlijke eigenaresse is al op zoek naar een ander baasje

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:55

Ja ik vertrek al heel snel.. 1.5 week nog maar!! ;( Kan het me nog niet voorstellen nu.... Nouja t is niet anders, moet er maar het beste van maken. Tjits heeft de beste verzorging die hij maar kan krijgen dus met hem zal het wel goed komen.

Ah Sandra wat jammer dat het niet klikt met de nieuwe pony. :\ En dat Jimmy weer achteruit gaat, wat een zorgen.... Sterkte meis. :(:)

Hoe is de enting van Reina gegaan Dani ? Heeft ze zich een beetje gedragen? ;)
De 24e ben ik er hoor! Dat wil ik niet missen. Denk dat ik die hele laatste dag bij Tjitse zal rondhangen. :+
Heel heel misschien kom ik zelfs de 25e nog wel even, om echt afscheid nemen. Maar weet niet of dat zal lukken, ik vlieg 1 uur en moet er 2.5 uur van te voren zijn. Dan zou ik om 8 uur in de auto moeten zitten naar Tjits. Ik zie wel.

En RedPassion, heb je vliegles gehad van Spikkel of viel het mee ? :D

Heb een lekker rustig dagje vandaag. Vanmiddag lekker lang naar Tjits toe en verder hoef ik niks te doen. :)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:23

Inge.. de pups groeien als kool. Kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is om weer te vertrekken, maar het is niet anders en wellicht wordt dit ook een mooie ervaring.
Tjitse is dit keer echter in goede handen. Dat stelt dat wellicht gerust.

Twiggy... klinkt mooi, dat plekje van je in turkijen. In turkijen ben ik nog nooit geweest, maar van de andere zuidelijke landen, vond ik kreta het mooist. Maar eigenlijk ga ik nog veel liever naar de desolate gebieden van het noorden, zoals lapland. Daar is het echt zo mooi. En ik zou wel graag een keer naar canada willen.
Scandinavie is ook echt mooi, twiggy, dus als je ooit deze kant uitkomt, laat je maar wat weten. Bij ons kun je terecht voor reisinfo (mijn man trok al 20 jaar door zweden toen ik hem leerde kennen) en koffie.

Timbers... gelukkig dat timbers later weer beter liep. Ze heeft ook veel achter de rug en misschien levert dat bij paarden, net als bij mensen, ook lichamelijke kwaaltjes op. Maar blijkbaar gaat het nu toch weer beter.

Danii... Ik kan nog weinig zinnigs over toontje zeggen. Met de ogen komt het natuurlijk niet meer goed en wat de artrose betreft heb ik er geen zicht op. De wei is modderig met een bevroren ondergrond, dus glad en de paarden lopen uiteraard voorzichtig. FF afwachten dus.
Wel vandaag TTouch op hem geoefend en dat kon hij wel waarderen. :P

Sonjim.. jammer dat de nieuwe pony weg moet, maar goed van je om voor jimmy te kiezen. Arm paardje. Hopelijk komt het snel weer goed met hem.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:03

Liljebo heb je ook reisinfo over denemarken, daar wil ik dit jaar heen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:08

Denemarken weet ik niet zoveel vanaf. Alleen dat daar legoland is. :+

We zijn er wel altijd doorheen gekomen op weg naar zweden, maar vinden het allbei niet zo'n aantrekkelijke bestemming. Zodoende kan ik je daarin niet zo helpen. Weet alleen dat ergens mooie krijtrotsen schijnen te zijn...

Waarom niet gewoon ff doorrijden? kun je ff aankomen :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:16

MMMM heb je een beschrijving van de toppunten van zweden voor me. Dan kan ik mijn schatje misschien overhalen,. hoewel overhalen ik rij dus ik bepaal hoever ik rij.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:55

als je mij je interesses verteld, kan ik zeggen waar je wat kunt vinden...

Iedere streek in zweden heeft zijn eigen sterkte punten: het desolate lapland met samencultuur, het ruige, maar ook lieflijke dalarna waar de kunstenaars zitten, värmlandslân.. ook erg ruig tegen de noorse grens met enorm veel wild en natuurgebieden, de kust met oa smögen met zijn maanlandschap en kleurige huisjes, småland met de donkere bossen en moerassen, stockholm met veel kultuur, kroegen enzo om maar eens iets te noemen...
Ligt er dus maar net aan wat je zoekt.

Oh ja... en wij zitten er ook nog... natuurlijk ook een bezienswaardigheid :+

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:54

liljebo schreef:
Denemarken weet ik niet zoveel vanaf. Alleen dat daar legoland is. :+

En ze hebben Bent Branderup :P daar zou ik nou echt wel eens een trainingsweekje met mijn apekop willen volgens :j

Wat het is geweest bij Timber, geen idee maar ze gaat weer fijn. Gisteren begon ze nog met "handrem" erop maar vandaag ging ze gewoon lekker. Lekker werken om wat kilo's kwijt te raken en ik merk gewoon dat dat haar goed doet, ze wordt mooier en zit beter in haar vel :+:.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:51

Inge_ schreef:
Hoe is de enting van Reina gegaan Dani ? Heeft ze zich een beetje gedragen? ;)
De 24e ben ik er hoor! Dat wil ik niet missen. Denk dat ik die hele laatste dag bij Tjitse zal rondhangen. :+
Heel heel misschien kom ik zelfs de 25e nog wel even, om echt afscheid nemen. Maar weet niet of dat zal lukken, ik vlieg 1 uur en moet er 2.5 uur van te voren zijn. Dan zou ik om 8 uur in de auto moeten zitten naar Tjits. Ik zie wel.

Oké leuk! Dan heb ik in ieder geval een beeld van degene die bij Tjits hoort :D !

Reina heeft zich keurig gedragen bij de enting (zoals altijd eigenlijk :D.). Ik kon er zelf helaas niet bij zijn, de plicht roept ook gewoon door!

Reina is echt een zachtaardig en meewerkend paardje, zelfs al op deze jonge leeftijd. Het zal wel deels karakter zijn en deels rasbepaald (anda's staan er toch om bekend he). Misschien ook wel deels gevolg van huisvesting en haar onbevangen leventje als prinsesje op de erwt 8-) . Kweenie, kan een gevolg zijn van al deze factoren of niet ... Weet in ieder geval dat ik geen moeilijke aan d'r heb gehad en misschien ook niet ga hebben. Ik juich niet te vroeg natuurlijk, wie weet gaat ze me wel onwijs uitproberen op een gegeven moment! Ze gaat ook nog puberen enz, dus we moeten afwachten sowieso *D .

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:58

Goed dat Timbers beter gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:07

@ Sonjim: Wat ontzettend rot dat het met Jimmy nog niet beter gaat. Hopelijk krijgt hij wat rust als die pony weg is.

@ Inge: Lekker genoten van je rustige dagje en Tjits?

@ Dani: Klinkt als een fijn paard, ik denk dat het karakter van een paard er zo jong al duidelijk in zit hoor. Uiteraard spelen factoren van buitenaf wel mee -en de paardenpuberteit straks ;)- maar ik denk niet dat het veel zal veranderen.

Ik heb gisteren even in de bak op Spikkel gereden, ze was heel goed te hanteren gelukkig. ;) Had vandaag willen buitenrijden zodat ze zich echt even kon uitleven (het was te nat in de bak voor een galopje) maar ik heb zo'n baaldag dat ik dat ons maar niet heb aangedaan. Dan gaat het toch mis. Morgen weer een dag zullen we maar zeggen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:35

Timbers.. misschien een domme vraag, maar wie is Bent Branderup?
Fijn dat Timbers nu weer beter liep-

RP verstandig om niet naar buiten te gaan als je je dag niet hebt. Dat heeft toch altijd uitwerking op het paard. Maar ze was gelukkig geen pingpongballetje in de bak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:54

Wat een stilte hier...
Liljebo, hoe gaat het met jouw dieren?

Als ik me niet goed voel en toch iets met Spikkel ga doen resulteert dat meestal in de nodige botsingen tussen ons, dus dat doe ik gewoon niet meer. Ik vind het ook niet eerlijk om haar op te zadelen (figuurlijk ;)) met mijn psychische ballast.
Vandaag voelde ik me wat beter dus ik heb eindelijk weer buiten kunnen rijden. Ze was wel erg enthousiast op een gegeven moment, ze had de pas er flink in. Wel lekker hoor, even met zijn tweetjes uitwaaien, dat hadden we echt even nodig.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 09:17

RP dat geld volgens mij voor alle paarden(en andere dieren) maar sommigen zijn er idd nog gevoeliger voor. Hier is silja zo hypergevoelig voor stemmingen. Een kleine verkeerde gedachte en ze gooit d'r kont voor de krib.
Maar je hebt nu in ieder geval buiten met haar kunnen genieten.

Met de dieren gaat het verder goed. Bij toontje kan ik momenteel de situatie nog niet echt inschatten want de grond is weer keihard bevroren. En hiervoor was het spekglad omdat het modderig was met een bevroren ondergrond. Zal nog wel ff zo blijven, dus voorlopig voer ik gewoon de glucovet en wacht af. Verder is ie goed gehumeurd al hoest ie soms wat en heeft hij wat huidproblemen op zijn bibs.
Billy heeft nog zijn kale vlekken, maar ik vind het niet handig om hem nu met sebacil te wassen, gezien de temperaturen. DÁ dacht aan luis, maar hoefsmid gelooft er niets van. HIj ziet hetzelfde (geschuurde plekken met veel schilfers) bij veel paarden met dikke vacht na nattigheid. Zekerheidshalve krijgt hij lijnzaad. Ik heb wel het idee dat dat helpt, maar of het voldoende is...
Ik zie hem eigenlijk nooit schuren, dus heel ernstig last heeft hij volgens mij niet.
Met de rest gaat het prima. De pups groeien als kool en daisy wordt steeds meer de oude maffe spring in het veld.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:56

Gelukkig gaat het hier met iedereen en alle beesten weer beter. Lekker alleen maar goed nieuws. Jimmy staat nu niet meer bij de nieuwe die waarschijnlijk al verkocht is, en nu gaat het met Jimmy's been stukken beter. Yess

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:31

Inderdaad mooi dat het weer wat beter gaat met de beesten hier :) !!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:33

Hier gaat het ook fijn :j

Fijn dat Jimmy zich ook weer beter voelt!!!

Ik hoop wel dat de bak straks te doen is.....vanmorgen weer vorst in de grond :( en Timber moet echt even aan de slag blijven om al haar overtollige kilo's kwijt te raken en lekker soepel te blijven.

Straks dus maar even kijken of ik wat gymnastiserend grondwerk met d'r kan gaan doen *D

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:18

fijn sonjim. Dat is vast een hele opluchting

Timbers... hier is ook alles weer keihard bevroren. Duurt nog wel ff voordat ik echt met toontje aan het werk kan en kan zien of de glucovet helpt. Ben wel weer met de voorbereidingen begonnen voor grondwerk en lange teugelwerk, alles in stap. Hij vond er niets aan dat ik geen tijd voor hem had, dus nu las ik korte sessies in met al mijn aandachtzoekers.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:41

liljebo schreef:
Timbers.. misschien een domme vraag, maar wie is Bent Branderup?

Deze vraag had ik even gemist :o BB is een soort instructeur in de klassieke rijkunst en aangezien ik de academische rijkunst helemaal geweldig vind zou ik graag een keer een trainingsweekje bij hem volgen mét zwart draakje uiteraard.

We zijn weer flink aan het grondwerken a la BB zeg maar...vandaag schouder voor in draf en onze travers en renvers gaat ook steeds beter vanaf de grond. Nog effe en ik heb gewoon een super soepel gegymnastiseerd paard :7

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:54

Oh ok.... ik ken hem verder nietm maar klassieke rijkunst vind ik over het algemeen wel de moeite waard.
Als je straks een super soepel paard hebt, krijgen we dat natuurlijk wel te zien, neem ik aan :D

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:06

ook hier ff puppy update spammen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding