[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:33

mijn stalhouders vinden het belachelijk en zielig dat Morrie met deze kou zonder dekens buiten moet staan van mij.
Ik vind het weer zielig dat hij zonder onbeperkt hooi buiten moet staan, ze voeren hooi alsof ze cavia's houden bij ons en duwen er bergen fastfood-biks in. Op vrijwel iedere box staat: minder hooi, meer biks, alleen bij Morrie staat er géén biks, méér hooi......

Ik vind het nog veel zieliger dat die arme paarden op ijzers de komende week boxarrest hebben, sommigen komen er dus gewoon echt helemaal niet uit...... Ik wil niet weten wat dat met het hoefmechanisme doet, maar op 1 of andere raadselachtige wijze komt het altijd weer goed.......

johnnie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:35

Juist, Ik hoor dit steeds vaker dat je niks meer hebt in te brengen hoe je wenst je paard te stallen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:37

helemaal niet in het Gooi, er is een wachtlijst, voor jou 10 anderen die niet zeuren en alles pikken.....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:39

Hier is er geen wachtlijst op zich, veel mensen vinden mijn stalling veel te basic. Op zich zit ik daar dus niet mee, maar wel dat er dus van te voren gezegd is dat de paarden elke dag op de wei staan en dat verder alles in overleg gaat.

De andere 2 meiden die daar een paard hebben staan kan ik het prima mee vinden, dus ik wil ook wat dingen met hen bespreken hierover. Op zich wil ik niet weg, maar er moet wel wat veranderen

En hoefmechanisme heeft die man nog nooit van gehoord, maar de andere 2 ook al niet

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:44

Nou dan ga maar eens les geven Wendy Misschien overtuig je de een of de andere wel en ja onwetende mensen kunnen toch aan het denken worden gezet lijkt me

Een goede band is altijd handig

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:46

Trouwens, ik ga zaterdag naar een cursus natuurlijk bekappen bij Pien van Paard Natuurlijk in Belgie.
Lijkt me heel spannend om de hoeven zelf onder hande te kunnen nemen na verloop van tijd.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:47

Ik geef al les, aan mijn 2 stalgenotes... de ene bij het rijden, de andere met loswerken. Niet dat ik nu zo'n expert ben, maar blijkbaar heb ik toch meer ervaring dan zij

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:48

johnnie schreef:
Trouwens, ik ga zaterdag naar een cursus natuurlijk bekappen bij Pien van Paard Natuurlijk in Belgie.
Lijkt me heel spannend om de hoeven zelf onder hande te kunnen nemen na verloop van tijd.

Leuk! Ik vond het een heel leuke cursus!
Heb je je toets al gemaakt?

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:50

Nee, ik heb de link wel op de pc staan maar de cursus moet nog komen, ik hoop morgen. Tis wat vroeg dag maar ik heb de heledag tijd om te leren.

Ik moet nog kapmateriaal halen of ik bestel ze daar kan ook, veel prijsverschil zal er n,iet in zitten denk ik of hoe deed jij dat?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:53

Ik heb het gewoon terplekke aangeschaft. Ze lieten je toen ook met goedkope mesjes van divoza oefenen om het verschil te laten zien, jeetje, wat een prut is dat zeg!
De mesjes e.d. die zij verkopen zijn prima mesjes. De s-rasp heb ik niet, tijdens de cursus ging het me prima af met de gewone.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:02

Ik denk dat ik dit ook doe. Ik heb 3 paarden dus dat wordt oefenen

johnnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:04

Wendy schreef:
Ik geef al les, aan mijn 2 stalgenotes... de ene bij het rijden, de andere met loswerken. Niet dat ik nu zo'n expert ben, maar blijkbaar heb ik toch meer ervaring dan zij

Oké, maar les over het natuurlijk paarden houden bij de eigenaar

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:08

Hoi, mag ik me nog aanmelden voor dit topic, of is het daar te laat voor

Helemaal natuurlijk ben ik niet , maar goed... ze mogen zoveel mogelijk buiten, de fokmerrietjes het jaar rond, en de stalpaarden in de zomer...
En in de winter altijd een volle ochtend of middag in de bak saampjes.
Ik shop eigenlijk meer overal wat, wat me handig lijkt.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:13

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:40

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:04

ik zit te ontdooien, m'n paard staat uit te zweten op stal, hij kreeg 2 vriendjes te spelen in de bak, ik was eigenlijk van plan om te gaan Parellien, de attributen stonden al klaar, maar de vriendjes met huisarrest waren leuker.....

ik heb aan de kant gestaan en ben nu dus bevroren......

Tegen half 6 wordt het toch echt wel donker hoor..... ik kan haast niet wachten tot het weer 's avonds licht is

johnnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:42

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:48

wij ook: een bouwlamp die altijd in de ogen schijnt, maar dan moet je het eerst voor elkaar krijgen om je paard van z'n box in de de bak zien te krijgen in het donker...... obstakeltraining, dus daar begin ik gewoonweg niet aan.

Ik zal ook nooit in het donker gaan rijden, Morrie is heel erg schrikkerig in het donker en ik ben hartstikke nachtblind.... het 1 zal ongetwijfeld met het ander te maken hebben

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:08

Ik heb mijn bouwlamp in de hoogte staan zodat het meeste licht naar boven schijnt. Die lampen in je ogen is natuurlijk niks dat klopt.
Ik heb voldoende zicht zo.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:12

de boer heeft hem aan de voorgevel van de boerderij gespijkerd ergens heel hoog, kunnen we dus ook niet bij......

het geeft ook veel schaduwen en dat vindt Morrie erg vervelend..... volgens alle bekende oogtesten is Morrie stekeblind, maar ik denk dat hij met 1 oog slecht ziet. Z'n ogen zitten ook heel verschillend w.b. hoogte, als je het weet, is het een heel raar gezicht

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:15

Das rot voor Morrie en natuurlijk voor jouw.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:21

we sporen allebei niet in het donker, dus we gaan gewoon nooit iets doen in het donker, is het ook opgelost.....

ik woon ook niet in een buurtje waar je voor je plezier in het donker de deur uit gaat overigens......

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:00

wow wat gaan we ineens snel!

Water was keihard bevroren in de stal! 1 van onze paarden moest bijna constant met zn neus in het piepkleine gaatje in het ijs staan met zn neus. Zodat het niet weer dichtvroor

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:04

ja sommige paarden zijn zo slim, bij ons is het weer met emmers water slepen.... het water in de badkuip buiten was vamiddag ook alweer bevroren, maar volgens de boer drinken paarden maar 2 x per dag: na het eten.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:11

Wij vullen nu met enigszins lauw water, dat bevriest wat minder snel en komt dan ook niet zo koud in de maag terecht (Jovarna vindt ijskoud water maar niks, tutjuhhhhh ).
Ik ben thuis al op zoek gegaan naar een plastic bal om die in de waterbak te leggen; het schijnt dat door de beweging van de bal het water dan niet bevriest.
Toch maar even naar de speelgoedwinkel?!