De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:03

Imaverol is eigenlijk bedoeld tegen schimmel zelfs, dus geen luis, maar wellicht dat het ook werkzaam is tegen andere micro-organismen, vandaar dat ik er op kom.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 16:04

Volgens mij helpt Imaverol echt niet tegen luis hoor!

Nieuwste middel tegen luis is Veerust! Eerst goed wassen en dan insprayen met veerust.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:05

smurf schreef:
voor mensen die geen koudbloeden gewend zijn, klinkt beenschurft heel eng en besmettelijk enzo,

Schuft dan denk ik aan beestjes die gangetjes maken in de huid, jak. Nou hopelijk is Morrie er gauw van af.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:06

o ja voor schimmel..... Ziek wordt enorm vaak gebruikt bij ons op stal..... alle paarden hebben altijd schimmel volgens de eigenaren....

net zoals frontline, dat spoten wij ook in de flaporen van de leonbergers tegen oormijt......ook zo'n lekker middeltje

Als veerust helpt, zal Morrie van de zomer niets krijgen, dat spuit ik altijd riant op!

Otiderm helpt ook tegen schurft..... een middel voor oormijt bij honden

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 16:08

smurf schreef:
o ja voor schimmel..... Ziek wordt enorm vaak gebruikt bij ons op stal..... alle paarden hebben altijd schimmel volgens de eigenaren....

net zoals frontline, dat spoten wij ook in de flaporen van de leonbergers tegen oormijt......ook zo'n lekker middeltje

Als veerust helpt, zal Morrie van de zomer niets krijgen, dat spuit ik altijd riant op!Otiderm helpt ook tegen schurft..... een middel voor oormijt bij honden

Ik had An gewassen met teatree en daarna Frontline erop.
Was Laarakker niet van gecharmeerd, Veerust moest het zijn!
Ik had het ook al in de Bit gelezen, zij dus ook Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:11

frontline heb ik niet meer in huis sinds ik geen honden meer heb, maar veerust ligt in de auto..... wel 5 bussen, nog van vorig zomer

ik blijf echter maar even bij de CTC tot ik de DA gesproken heb.......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:35

Halamid is puur vergif, wat je in sterk verdunde mate op de muren van varkens en kippestallen smeert. Het is zeker niet de bedoeling om dit op een dier te smeren.

Veerust is sinds vorig jaar niet meer geschikt voor paarden (Zie bijsluiter nieuwe bussen).
Ook al zo'n smerig chemisch goedje.

Mijn meiden moeten weer eens nagekeken worden door een smid, ik heb Hans Verloo gebeld. Kijken of ie terugbelt Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:53

Dacht je dat ik dat van die Halamid serieus bedoelde?! -----> Clown <------

Zolang Veerust nog gebruikt mag worden op koeien voor menselijke consumptie durf ik het wel op m'n paard te spuiten.

Ik heb eens wat zitten lezen over schurft en wat ik steeds weer tegen kom: Behang eraf scheren! Schurftmijten houden van een beschutte omgeving, die haal je dan dus weg en je kunt er beter bij met je behandelmiddelen.
Als middel om te behandelen ben ik "Neguvon" tegengekomen. Nooit van gehoord, ga ik nu even uitzoeken!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:00

Citaat:
Schurft
Schurft bij paarden zien we vooral bij trekpaarden met veel haarbehang en wordt vooral veroorzaakt door de schurftmijt.

We zien schurft bij het paard vooral als een beenschurft en dan vooral aan de achterbenen. In het begin zien we vooral korsten en schilfers ter hoogte van de benen waarbij de paarden onrust en jeuk vertonen, frequent gaan stampen met de benen en vooral veel schuren met de benen. Wanneer dit onvoldoende vlug behandeld wordt, kan het evolueren naar een erge huidaandoening waarbij sterke verdikking en verhoorning van de huid optreden.

De meeste symptomen van beenschurft zien we in de winter. De overdracht van paard tot paard gebeurt meestal door nauw contact.

De diagnose wordt gesteld aan de hand van de voorgeschiedenis, het ras, de symptomen en vooral aan de hand van microscopisch onderzoek van het afkrabsel van de aangetaste huiddelen.

De behandeling bestaat vooral uit het afscheren van het beenbehang en het verwijderen van de korsten : de schurftmijten houden immers van een beschutte omgeving. Door het wegscheren van het beenbehang zullen ook de producten waarmee we de schurftmijten willen doden, met bijvoorbeeld Neguvon, beter tot bij de mijten komen. Het wassen van de ledematen moet herhaald worden na 3, 5 en 10 dagen om de schurftmijten die nog uit de eitjes vrijkomen ook af te doden.

bron

Neguvon

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:34

Heb net mijn bekapper verteld en het 'probleem' voorgelegd. Zat een uur aan de telefoon Bloos ik heb altijd zoveel vragen. Hij zei dat hij de 1e keer bij het bekappen het gehad heeft over Kaylee's stand en dat ze een gebroken voetas heeft voor. Ik ben een beetje vergeetachtig en meen me wel zoiets te herinneren dat hij dat gezegd heeft. Maar van die voetas dat woord ken ik pas sinds een maand of wat dat zal hij wel aangehaald hebben maar dan was dat abracadabra voor mij Bloos Hij wou daar niets aan doen omdat ze anders misschien niet meer zou lopen want stand veranderen mag niet.

Hij begreep dat ik er iemand anders naar wou laten kijken omdat ik die druk voel van da enzo. Hij had zelfs wel iemand die hij dan aanraadde als smid. Mocht ik beslissen tot ijzers over te gaan enmocht Kaylee er alleen maar slechter van worden dan kan ik hem gewoon opbellen staat hij de volgende dag klaar om ze er weer af te halen. Hij heeft mij ook gewezen op het 'gevaar' van aanpraten van zooltjes ed. echt heel tof dat hij het zo opvatte.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:45

Citaat:
Behang eraf scheren

ik heb het meeste eraf geknipt, maar het zit alleen aan de voorkant van de benen, en daar zit niet veel haar.

Ik trok er vanmiddag in 1 klap een halve kliko vol haren af, dus ik heb maar ff stevig doorgepoetst, de zomerkleur komt alweer tevoorschijn nu!

Alle korsten zijn al van de benen af, dus ik was precies op tijd met de schurft ontdekken dit keer, heb er ervaring mee.......

Ben lekker zonder zadel de polder in gegaan, reuze spannend want de waterkipjes zitten wer in de sloten en die doen altijd precies wat je niet verwacht! Er stond wel héél véél wind......en het was erg koud zonder jas....

O ja Margreet: vanmiddag neusriem weggebracht, net alweer opgehaald, is al gerepareerd dus!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:01

Vanmiddag om half 2 is Bob geland met de KDC10. Nou ja geland, ze hebben hem op de landingsbaan gekwakt en moesten daarna vol in de remmen. Standaard procedure. We zitten nu lekker aan het (zelfgekochte) gebak. Haha! Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:02

gouda moeilijk hoor... al die verschillende wijsheden en adviesen!!

hier een foto van amore zijn been. het verhaal is toch iets anders. VA gaf eigenaar wel optie om naar de kliniek te gaan voor onderzoek en operatie maar gaf 50% kans. eigenaar zit nogal op zijn centen dus koos om het niet te doen. stalhouder bood aan om operatie te betalen maar nee, ook dat niet. amore heeft van 5 tot 10 uur zonder pijstillers gestaan omdat eigenaar eerst wilde afwachten wat ze nu met hem gingen doen dit maakt het allemaal een stuk zuurder hoor...

Afbeelding

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:16

Cooks! Joppietof! En nou wil ik je de komende dagen hier niet zien Knipoog Knipoog Haha! Haha! Haha!

Pellie: Wat een horror story Stoom uit je oren Wat zijn er toch wonderlijke (paarde)mensen op de wereld....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:16

getver wat een wond zeg........

en wat een verhaal erbij...... Boos!

ben toch wel benieuwd hoe ie aan die wond is gekomen, stonden er paarden met ijzers bij in die wei?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:21

enige oplossing die we kunnen bedenken om er achter te komen hoe dit nu gebeurd is, is een animal communicator erbij te roepen. smurf, jij adviseert nog wel eens iemand toch?

geen paarden met ijzers in de wei nee.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:50

nee hoor, ik adviseer niemand, alleen depennybitch kan met reed overleden dieren "praten" en Cecilia v.d.Drift, maar die scijnt het nogal druk te hebben, heb evt. wel een tel.nr. voor je van haar

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 21:07

Owwww Pellie, mijn maag draait om Huilen

Erg hoor, dat het zo heeft moeten gaan.

Sugermiss: hoe kan het dan dat Veerust nog steeds in de handel is?

Gouda: heel goed hoor dat je met Hans gebeld hebt! Voelt het nu wat rustiger voor je?

Smurf: je schurft klinkt niet heftig, gelukkig maar.

Cookies: Lekker dat Bob er weer is!!!!!

Merrit heeft weer eens last van zijn hormonen Haha!
Vanmorgen ging hij van koeienpad naar de wei in stuiterende rengalop naar achteren Haha! bokkend en wel.
Nu was het lekkker rondscheuren en flink naar me kijken, maar niet blijven staan.
Ik heb een grote skippybal gekocht en die schopte ik steeds naar hem toe. Hij keek de bal zo ongeveer weg Haha! Het mocht niet helpen. Gelukkig kwam stalgenoot voor haar eigen Haf en hielp me even Ziek Daarna heerlijk gereden!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:25

de DA belde net nog terug, het liep een beetje uit allemaal!

Heel verhaal, als de schurft niet weggaat kan ik...*tada* Sebacil halen, zij halen het uit Luxemburg, een fles waar je levenslang genoeg aan hebt voor 70 euro!

Maar aangezien het wel goed schijnt te gaan met de schurft kijken we het even aan.

Ze is erg geintersseerd in NB, ze komt kijken als ze in de buurt is en maakt zich zorgen om de voetas, die moet volgens haar gebroken zijn als je een paard laag in de hielen zet, wat zij niet wist is dat we de tonen ook bijwerken, ze komt het dus in het echt bekijken.
Van Strasser had ze ook nog nooit gehoord..... *foei*

Ze had al behoorlijk wat paarden doorgestuurd naar Utrecht die door de eigenaren behoorlijk verpest waren met zelf bekappen................. Cool

Aangezien het met Morrie wel goed gaat, laat ik haar kijken, leg ik het haar uit en wie weet wordt ze wel zo nieuwsgierig dat ze een foto wil maken Pling

Vorig jaar hadden ze een "wormenvoorlichtingsavond" voor de klanten, dit jaar komt er een "mokavond" en volgend jaar wil ze zich verdiepen in bekappen. Ze heeft 2 jaar geleden 3 maanden in Amerika gezeten om te leren tandartsen, dus het is wel een pittige tante!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 21:45

Wie is die dame Smurf?

Prettig dat ze openstaat voor van alles en nog wat!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:50

Wat fijn dat je dierenarts open staat voor NB!Zeker een fanatieke tante dat ze zoveel interesse gebieden heeft. Mijn da kende het begrip nb ook maar gaf er geen mening over eigenlijk.

Ik belde net mijn ouder op hebben zij de uitslagen gehad van een dierenlab. Dus ik zeg maak die envelop maar open allemaal waardes eiwit iets van rond de 50 en nog meer van die getallen. Had dat niet bij de dierenarts terecht moeten komen die uitslagen beetje vaag. Vroeg mij al af waar de uitslagen bleven die zouden er ma of dinsdag zijn. Nu is mijn ouders adres mijn postadres en kom morgen niet in de buurt want ben vrij. Nu ben ik wel benieuwd naar die uitslagen snap zelf niets van die cijfertjes:= Sigaar

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:51

AM: Mannen en hormonen....! Knipoog

Smurf: Prettig zo'n pittig dinkie als dierenarts!
Laatst bijgewerkt door nienke07 op 05-04-05 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:52

Gouda: heel goed hoor dat je met Hans gebeld hebt! Voelt het nu wat rustiger voor je?

[/quote]
Ja had ik eerder moeten doen eigenlijk meteen vrijdag na het bezoek na van de da. Het is echt een toffe vent kreeg net een mailtje met allerlei info en plaatjes over beenstanden enzo.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 21:52

Citaat:
Nu ben ik wel benieuwd naar die uitslagen snap zelf niets van die cijfertjes:=

pb ze ff door aan Jantien of Ingeo, die weten er wel uitleg aan te geven denk ik

Ik ben ook speciaal bij deze DA-praktijk gegaan omdat ik wist dat er een super paardenarts zit, eerst waren er 2 vrouwen, 1 is er weggegaan en daar is een man voor in de plaats gekomen, die heeft Morrie ingeent vorige maand en daar was ik minder blij mee, maar goed....

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 21:55

nienke07 schreef:
AM: Mannen en hormonen....! Knipoog

Mijn vent mag best meer hormonen hebben Haha!