[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:14

Lekker Natascha zo genieten van de kudde op het land. Ik kan daar zelfs nu in de kou intens van genieten, dat is het enige waar ik een koude kont voor over heb.
Timbers gaaf een veulen van je eigen merrie. ik wilde het altijd van Sonja, maar die bleek onvruchtbaar, maar nu heb gewoon merrie met veulen gekocht en ik geniet ervan dat ik moeders karakter terug zie in het veulen.

Met de kou ben ik helemaal klaar. Met mijn kudde gaat het goed, Jimmy lijkt zo agressief te zijn geweest door pijn in zijn schouder. Want nu op stal slaapt/ ligt hij heel veel 12 uur per dag of zo, bijna altijd als je de stal inloopt en nu accepteerd hij Pim ineens wel. Jimmy heeft ook een mega ontsteking in de schouder en nu dus medicatie, waar ik vandaag mee ben moeten stoppen want hij krijgt diarree van de antibiotica. Ik weet niet meer wat ik hiermee aan moet mijn brokkenpiloot.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:58

Dani62 schreef:
Vergeleken met de temperaturen bij jou stel ik me ontzettend aan Haha!, I know... Knipoog

valt wel mee hoor. Op dit moment doet nederland niet onder voor zweden, wat kou betreft. Bovendien vind ik de kou in nl vaak zo snijdend. Hier heb je vaker van die droge kou... die is goed te hebben

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:03

sonjim, wat een gedoe met je paardjes. Rot hoor, als hen iets mankeert

Twiggy.. heerlijk ja, lekker naar de kudde kijken. Ik word daar ook altijd heel rustig van.'Veel plezier met je etentje. Klinkt gezellig.

Ik heb mijn laptop met stick gefrituurd. Samen met mijn werk van een paar weken. Word je ook niet erg vrolijk van.
Morgen kijken of ze nog de data van de harde schijf kunnen halen. Anders krijg ik een paar stevige baaldagen.

Paardjes zijn weer netjes gekapt. Fijne smid heb ik nu. Vriendelijk en rustig met de paardjes. Paardjes gedragen zich nu ook voorbeeldig.
Hij dacht trouwens dat het geen luis was bij billy, maar eerder een bacteriele infectie of schimmel, wat vaak in de herfst ontstaat. Nu weet ik het dus niet meer. Wel of niet met sebacil behandelen. Het is tenslotte geen onschuldig middel

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:38

Ik zit er momenteel ook even helemaal doorheen. Eerst Sonja en nu mijn en haar beste maatje. houdt het dan nooit op.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:44

Wat kun je je dan een zorgen maken he, Sandra, als je paardje er slecht aan toe is... Sterkte met Jimmy, ik hoop dat hij snel wat beter wordt... Ach gut
Hoe is die ontsteking in zijn schouder gekomen trouwens? Of weet je dat niet...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:09

Hij heeft wat we op de echo hebben kunnen zien ondanks de moeilijke plek en de mega huid van de shet een scheur in zijn peesaanhechting aan de schouder. Revalidatie ongeveer 1 jaar, maar er zou binnen enkele weken verbetering moeten zijn en hij wordt slechter ipv beter.
Nu weer een mega ontsteking erin dus weer ontstekingremmers, maar dat verdragen zijn overgevoelige darmen dan weer niet. Nu vandaag geen medicaie gehad en meteen een enorme terugval, weer chagerijniger, warmer en kreupeler.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:33

@ Liljebo: Fijn dat het goed gaat met Daisy. Aankomen zal inderdaad wel lukken als de drukste weken met de pups voorbij zijn, het klinkt alsof ze het wel trekt zo. Lachen

@ Sonjim: Het zit ook totaal niet mee met je paarden, ik kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt. Hopelijk knapt Jimmy snel op.

@ Twiggy: Hoe was het etentje? Waar wil je eventueel op vakantie? Ik ben absoluut geen zomermens, dus ik vind het wel prima zo. Knipoog Vanaf mei t/m augustus ben ik meestal niet op mijn best. Zomerkleren komen er hier ook niet in.

Alleen de vorst en de gladheid mogen van mij wel snel wegwezen. Spikkel staat inmiddels al weken stil (vakantie er ook nog bij) en ik durf niks meer met haar te doen nu. Ze is gewoon hartstikke druk en springerig en de wegen en paden zijn nu ijsbanen geworden. No way dat ik daar nog ga wandelen met zo'n stuiterpaard. De staleigenaresse was het ook al opgevallen, die zei vanmiddag dat ze zich afvraagt hoe lang ik zal blijven zitten als ik eenmaal weer kan rijden. Duivel Ik ga eerst wel longeren denk ik zo. Tong uitsteken

Momenteel ben ik bezig met de grote schoonmaak van mijn huis. Ik heb gisteren wat nieuwe kleren en lingerie gekocht (50% korting bij Marlies Dekkers, dan mag het Knipoog ) en dat moet wel in de kast passen natuurlijk. Nu even Bokt-pauze!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:38

Sonjim, wat erg dat je zo'n enorm gedoe met je paardje hebt. Wat zul jij het moeilijk hebben nu. Al die zorgen en dat duurt nou al zo lang..... Ik leef met je mee, want het moet echt verschrikkelijk zijn. Ik hoop echt dat er snel vooruitgang in je situatie zit, ik duim heel, heel hard voor je!!! Ach gut

Liljebo, wat balen, zeg, van je laptop en al je werk weg!!! Boos!

RedPassion, dat je zo'n hekel aan de zomer kunt hebben..... Ik vind alle seizoenen wel wat hebben, maar het voorjaar staat nummer 1 met de zomer op een goede tweede plaats. Langer licht, wat warmer weer, zomerkleertjes, heerlijk!!! En de natuur vind ik dan ook schitterend. Nu ook, hoor, absoluut, maar meestal is januari een grijze, donkere maand met veel regen en ellende. Clown
Dan liever dit vriesweer Haha! . Hoewel ik geniet van alle schaatsers hier in het dorp (Loosdrechtse Plassen, he) en de enorm gemoedelijke sfeer (echt iedereen is vrolijk!!!), zie ik toch wel weer erg uit naar iets warmere temperaturen, zodat ik weer met Sam verder kan.

Het etentje gisteravond was helemaal GEWELDIG Go jij! Go jij! !!! 20 jaar later en het was alsof we geen dag ouder waren geworden Haha! . Ja, fysiek wel natuurlijk, maar mentaal eigenlijk niet (tuurlijk wel 'gegroeid' in het leven Knipoog ). Ik heb me echt bescheurd van het lachen, ouderwets weer. En lekker bijgeklest. Mooi om te zien ook hoe we allemaal een verschillend levenspad bewandelen. Ook herinneringen opgehaald, die ik eigenlijk was vergeten. We gaan weer afspreken, maar dan met al onze kinderen Clown . Met z'n 10en hebben we 18 kinderen geproduceerd. Nagelbijten / Gniffelen

Qua vakantie; nou, we hebben sowieso het idee opgevat om met 1 of 2 bevriende stellen te gaan, dus dat hangt nog even af van hen en hun beschikbaarheid. Sowieso richting zuiden, vliegvakantie en ik weet al een hele fijne, relatief rustige plek om heen te gaan, waar mijn voorkeur naar uit gaat, al hoewel ik nog wel even goed rond kijk, hoor. Lachen
Wil ook best naar een nieuwe plek, maar we hebben wel wat 'eisen' en tot nu toe kan ik niets vinden die al die eisen inwilligt. Haha!
Behalve dan die ene bekende plek, haha.... Maar goed, het is al leuk om je er in te verdiepen. Ja

Ing, ik ben morgenmiddag toch later op de dag bij Sam. D gaat weer schaatsen morgenochtend (en gelijk heeft 'ie).
Dus maandag dan maar?

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:20

sonjim schreef:
Ik zit er momenteel ook even helemaal doorheen. Eerst Sonja en nu mijn en haar beste maatje. houdt het dan nooit op.

Ach gut Ach gut Ach gut Hoop dat hij snel opknapt!!!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:33

Sonjim... wat een gedoe met je paardjes. Heel erg, als het iets mankeert en er zit geen schot in. Heel veel sterkte ermee. Ik hoop ook dat het snel beter gaat.

Twiggy.. klinkt erg gezellig, dat etentje. Aan welke plek in de vakantie denk je?

Ik hou ook wel van alles seizoenen, maar het voorjaar vind ik eigenlijk het mooiste.,.. fijn weer, langere dagen, maar nog niet teveel ongedierte. Jonge beestjes overal, alles wat groeit en bloeit... enz.

Ik zal ff puppy's spammen
Vandaag gefotografeerd... op volgorde:
Alfi, Axl, Demi, Didi, Djenti.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:52

Ach, wat een mooie en schattige pups Liljebo. Lovers
Dat worden heel leuke honden volgens mij!

@ Twiggy: Wat heerlijk dat het etentje zo geslaagd was! Klinkt heel gezellig, leuk dat je het na 20 jaar weer zo kan 'oppakken'.

Ik vind ook alle seizoenen wel iets moois hebben, de lange avonden in de zomer zijn zeker prettig. Maar de benauwende hitte en het 'moeten' dragen van zomerkleding, nee, daar pas ik voor....Herfst is favoriet bij mij; het onstuimige weer, de prachtige kleuren en het feit dat het dan weer lang duurt voor het zomer wordt. Knipoog

De winter die we nu hebben is wel echt een ouderwetse winter, geweldig! Met echt als enige nadeel dat je erg weinig met de paarden kan doen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:03

Bedankt.,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:02

Wat een stilte hier. Lachen
Iedereen een fijne zondag gehad?

Ik ben naar mijn ouders geweest (moeder was gisteren jarig) en heb dus eindelijk Rood weer kunnen zien. Ik blijf het bijzonder vinden, ik hoef maar 1 keertje 'Rood' te roepen vanuit de auto en de hele kudde pony's komt er aan gegaloppeerd. Zo lief. Lovers
We hebben even door het bos gewandeld met Rood en de hond, die waren allebei nogal enthousiast. Mijn moeder heeft nog foto's gemaakt, ik zal zo even kijken of haar drachtige buikje er mooi op te zien is en of er ook nog foto's zijn waar ik niet bij op sta, dan kan ik ze hier wel posten. Knipoog

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:18

@Sonjim: sterkte... Ik hoop heel erg dat je pony'tje snel opknapt!

@Liljebo: wat een schatjes!

@Redpassion: wil je zo graag anoniem blijven Knipoog ?!

Het voorjaar met de zomer er aan vast zijn ook mijn favoriet! In de zomer kan ik daarentegen weer heel erg lopen klagen over de hitte Haha!, maar toch zou ik zonder zomer echt depressief worden denk ik. Herfst vind ik niets, ik heb een hekel aan regen en storm. Dit weer vind ik wel weer iets hebben, prachtige natuur! En in de winter kom ik ook veel beter aan mijn nachtrust doordat het lekker koel is in huis (nadeel is dat ik 's ochtends niet zo goed m'n bed uit kan komen Haha!).

Het weekend zit er alweer op, helaas!! Ik heb het hele weekend in Den Haag gebivakkeerd (vriendje woont daar), maar ben blij dat ik weer thuis ben. Stiekem vind ik het niet zo'n leuke stad... Geef mij maar Amsterdam!

Morgen weer werken, ik heb geeeen zin... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:38

Dani62 schreef:
@Redpassion: wil je zo graag anoniem blijven Knipoog ?!

Ik ben altijd een beetje huiverig voor het plaatsen van foto's waar ik op sta op een forum dat zo groot is als deze... je weet nooit wie er allemaal meeleest. Ik vind het vervelend dat je hier je posts niet kan editten, dan kan ik de foto later niet weer weghalen als het niet goed voelt.

Ik vind Den Haag ook niet zo'n leuke stad, Amsterdam heeft zeker de voorkeur. Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:05

RedPassion schreef:
Ik ben altijd een beetje huiverig voor het plaatsen van foto's waar ik op sta op een forum dat zo groot is als deze... je weet nooit wie er allemaal meeleest. Ik vind het vervelend dat je hier je posts niet kan editten, dan kan ik de foto later niet weer weghalen als het niet goed voelt.

Ik vind Den Haag ook niet zo'n leuke stad, Amsterdam heeft zeker de voorkeur. Ja

Kan me er iets bij voorstellen, wat het plaatsen van foto's betreft. Knipoog
Ik ben trouwens zelf helemaal geen stedenmens meer. Ik ben een echt dorpsmens eigenlijk. Het is leuk om lekker even door te stad te slenteren, te shoppen, uit te gaan e.d., maar ik ben elke keer zo blij als ik ons dorp weer inrij, waar het nog zo lekker rustig, stil en groen is......... Maar goed, ik ben mijn wilde haren aan het kwijt raken blijkbaar. Clown

Wat ik fijn vind aan Den Haag is dat het strand lekker dichtbij is. Knipoog
Het is allemaal wat kleiner dan Amsterdam ook. Maar Amsterdam vind ik de sfeer weer veel leuker, wat wereldser, wat aparter. Verder zijn deze twee steden niet echt te vergelijken, denk ik. Haha!

Liljebo, wat zijn ze gegroeid, zeg!!! Schattig!!! Lovers

Qua vakantie: Ik weet een fantastische plek in Turkije, waar geen massa toerisme is, middenin een natuurgebied met een geweldig mooi en groot rustig strand. Mijn familie komt er al jaren, ik ben zelf er 2x geweest en heb nog af en toe contact via de mail met de zoon van de familie (wat echt lieve schatten zijn Lachen ). Heerlijk, groot en schoon huisje, zwembad erbij, leuk dorpje, je kunt naar het strand met de boot (door dat natuurgebied), fantastisch vegetarisch eten (die stoofpotjes, mmmmm!!) en de mensen daar, nou, daar kunnen de Nederlanders hier nog wat van leren qua vriendelijkheid (geldt net zo goed voor mij Clown ). Zulke lieve, vriendelijke mensen!! Ja
De grote, bekende badplaatsen daar trekken me totaal niet, maar dit is absoluut een pareltje. Knipoog

Maar we willen ook best graag naar Italie, alleen is dat zo'n eind rijden. Mijn dochter trekt dat (nog) niet. Daar wachten we nog even mee en nu we nog niet aan de schoolvakanties vast zitten, gaan we liever nog een keertje vliegen.
Maar als iemand nog een idee heeft, roep het gerust, want ik zit heel Zuid-Europa te bestuderen!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:27

Twiggy2008 schreef:
Kan me er iets bij voorstellen, wat het plaatsen van foto's betreft. Knipoog

Hihi, en toch ben jij de enige uit dit topic waarvan ik een beeld heb volgens mij. *LOL*
Oh, en van Inge bedenk ik me net, van de rest niet geloof ik.

Ik ben wel een dorpsmens wat betreft het houden van rust en natuur om me heen. Maar niet qua dorpsmentaliteit. Ik ben geboren in een klein dorp met hoofdzakelijk bekrompen mensen en naar zoiets wil ik nooit meer terug. Nu is Apeldoorn ook geen wereldstad en de Veluwe in het algemeen ook zo heel openminded nog niet, maar ik ben hier toch beter op mijn plek. Knipoog Gisteren was ik dus bij mijn ouders die nog in dat dorp wonen en dan valt des te meer op wat een rotdorp dat is. Ben echt heel blij dat ik daar weg ben.

Een echte vakantieganger ben ik niet, dus ik kan je niet helpen met het vinden van een leuke bestemming maar zo te lezen verdiep je jezelf er al aardig in. Haha!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:51

Wat een schatjes, Sandra! Lovers Ze zijn al wel gegroeid, he ?

Pfff Redpassion die van de herfst houdt! Ikzelf hou het meest van de zomer, heerlijk die warmte. Maar wat de paarden betreft hou ik het meest van de lente, zomers vind ik het vaak te heet om dingen te doen met m'n paard. Bovendien zijn er dan nog niet zoveel insecten e.d.
Herfst & winter... Nee daar vind ik niks aan. Veel te koud en te nat!

Tja meelezers.. Lijkt me sterk dat ik die heb, die zijn snel uitgelezen want ik post maar weinig. Eigenlijk alleen in dit topic. En ook al heb ik wel meelezers, dan genieten ze maar mee van mijn foto's & verhalen. Interesseert me niet. Vork

Hmm wij wonen nu 5 jaar in Bunnik, dorpje wat 5 km van utrecht af ligt. Bevalt mij heel erg goed, lekker rustig. Ja Wat af en toe wel vervelend is, is vervoer ivm uitgaan. Mag niet in m'n eentje terugfietsen want dan moet je door een bos waar al jaren verkrachters bezig zijn. Dus altijd met de taxi of de trein terug. Of fietsen met meerdere mensen.
Afgelopen maanden heb ik dan in Sevilla gewoond, midden in het centrum. Aan de ene kant heerlijk, alle winkels, uitgaansgelegenheden e.d. zo dichtbij. Aan de andere kant vond ik het veel te lawaaiig en druk.
Nee, geef mij dan toch maar een dorp. Haha!

Die plek in Turkije klinkt wel echt hemels, Natas. Lijkt mij ook wel wat. Lachen
Ik hou wel van op vakantie gaan. Liefst elk jaar een ander land. Ja Maar echt niet die badplaatsen waar je met zn weetikveelhoeveel mensen op een strand ligt. Brr nee. Nagelbijten / Gniffelen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:51

RedPassion schreef:
Hihi, en toch ben jij de enige uit dit topic waarvan ik een beeld heb volgens mij. *LOL*
Oh, en van Inge bedenk ik me net, van de rest niet geloof ik.

Ik ben wel een dorpsmens wat betreft het houden van rust en natuur om me heen. Maar niet qua dorpsmentaliteit. Ik ben geboren in een klein dorp met hoofdzakelijk bekrompen mensen en naar zoiets wil ik nooit meer terug. Nu is Apeldoorn ook geen wereldstad en de Veluwe in het algemeen ook zo heel openminded nog niet, maar ik ben hier toch beter op mijn plek. Knipoog Gisteren was ik dus bij mijn ouders die nog in dat dorp wonen en dan valt des te meer op wat een rotdorp dat is. Ben echt heel blij dat ik daar weg ben.

Een echte vakantieganger ben ik niet, dus ik kan je niet helpen met het vinden van een leuke bestemming maar zo te lezen verdiep je jezelf er al aardig in. Haha!

Klopt, ik heb gewoon foto's in mijn profiel staan. Knipoog

En van bekrompen mensen hou ik ook niet, maar dat valt hier ook erg mee, hoor. Zo'n dorp waar ze zijn van 'wat de boer niet kent, dat vreet 'ie niet' e.d. is ook niets voor mij. Ken trouwens ook zat bekrompen mensen die in een stad wonen. Haha!
Ze zitten overal, vrees ik, alleen leef je in een stad vaak wat anoniemer. Hier in het dorp ken ik echt niet iedereen, hoor, en ik denk dat het niet te vergelijken is met een dorp op het 'echte' platteland. We denken hier toch echt wel op z'n 'randstads', zeg maar. Knipoog
De kerk is hier ook niet het belangrijkste.

Qua landen in het zuiden, ben ik in elk land geweest, behalve Albanie Clown . Italie is mijn allergrootste favoriet qua verschillende landschappen, cultuur, het heerlijke eten (kunnen ze in Frankrijk nog wat van leren Haha! !!), steden en de mooie taal. Ibiza is ook erg leuk (zeker dat gedeelte waar niet gefeest wordt Knipoog ), Griekenland heeft hele leuke, mooie eilanden en ik vind de Grieken een vriendelijk volk, over het algemeen. Ik ging vroeger heel veel op vakantie, heerlijk!!! Nu ik weer huisdieren heb, wil ik niet zo vaak en lang weg, als ik heel eerlijk ben. Maar ik moet ook rekening houden dat mijn gezin wel wil. En als ik er eenmaal ben, vind ik het geweldig (ondanks het gemis van mijn schatjes thuis Verdrietig ).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:01

Inge, wil je best het adres geven, hoor!!! Het is er echt zo mooi en dat strand is geweldig!!! Het is beschermd gebied, vanwege de schildpadden, dus je moet 's avonds wel weer op een bepaald tijdstip van het strand af zijn. Je moet wat over hebben voor de natuur, toch? Heel leuk, gemoedelijk dorpje, mooie bergen met van die graftombes er in, echt geschiedenis, waar je naar kijkt.
En die familie is echt zo lief, net als het mannetje wat de tuin onderhoudt en het vrouwtje, die je appartement schoon maakt. Superschatten!!! De meeste gasten komen er al jaren, dus dat zegt ook wel wat.....

Mij krijg je in elk geval niet meer naar die beruchte badplaatsen, nu ik dit stukje Turkije ontdekt heb. Lachen

Maar goed, ben me nog aan het orienteren...... Want een nieuwe plek is natuurlijk ook wel erg leuk misschien. Sardinie ken ik nog niet, maar dat is zo prijzig. Clown

Meelezers kunnen aardig lastig zijn, als je pittige meningen hebt over bepaalde zaken. Vork
Maar ach, dan weten ze gelijk hoe je er over denkt, he. Knipoog
Verder vind ik het wel irritant als ze hier meelezen, want in zo'n HK deel je wat meer over je persoonlijke leven. Dus ik kijk wel wat meer uit wat ik zeg..... Maar als iemand dit continu mee leest, zegt het ook wel wat over iemand's leven, denk ik dan maar.
Ik bedoel, zou je nou echt niets beters te doen hebben? Rolleyes
Zo boeiend is het nou toch ook weer niet? Haha!
(en dan heb ik het over mijn eigen posts, he!!! Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:45

@ Inge: Ik vind de zomer hier altijd zo benauwd warm. Door die vriendin uit Porugal ben ik uitgenodigd om eens in de zomer te komen, daar is het wel warm maar ze beweert dat het niet benauwd is. Knipoog Dat ga ik dus nog een keer uitzoeken.
Ga jij trouwens nog naar Costa Rica? (daar waren toch plannen voor, of heb ik het weer helemaal verkeerd? Bloos )

@ Twiggy: Ik denk dat een 'randstad'dorp zeker anders is dan het dorp waar ik vandaan kom, de Achterhoek, het echte platteland dus. Clown
Bekrompen mensen zitten inderdaad overal (er woont er 1 onder me Haha!), maar hier in Apeldoorn liggen de verhoudingen wat beter gelukkig. Knipoog
Wat heb jij al veel van de wereld gezien zeg! Mij trekken vooral de Scandinavische landen heel erg.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:53

RedPassion schreef:
@ Twiggy: Ik denk dat een 'randstad'dorp zeker anders is dan het dorp waar ik vandaan kom, de Achterhoek, het echte platteland dus. Clown
Bekrompen mensen zitten inderdaad overal (er woont er 1 onder me Haha!), maar hier in Apeldoorn liggen de verhoudingen wat beter gelukkig. Knipoog
Wat heb jij al veel van de wereld gezien zeg! Mij trekken vooral de Scandinavische landen heel erg.

Nou, heb nog lang niet genoeg van de wereld gezien, hoor, maar Europa is al aardig bekend (Engeland vind ik ook erg leuk, van Portugal ken ik alleen de Algarve). Ik zou ook nog graag naar de Skandinavische landen willen, maar dat gaat nog wel komen als we weer van die autovakanties gaan doen in de toekomst. En dan slapen in van die houten hutten, geweldig!!
Dus Liljebo, wie weet komen we gezellig effe buurten dan. Haha!

En de hitte in Zuid-Europa is inderdaad heel anders dan hier in NL. Dat trek je vast wat beter.
Hahaha, ja, ik denk dat de Achterhoek heel anders is dan dit Loosdrechtse durpje. Knipoog
Maar ik vind het daar wel heel erg mooi, maar zou er ook niet echt willen wonen (alleen voor dat huisje met eigen weiland, maar verder?).

Apeldoorn is trouwens ook een hele mooie omgeving. Ik ben op landgoed Het Loo wel eens opgestegen in een luchtballon, ik ken de Apenheul en dat soort dingen, hahaha... De Veluwe, heerlijk om te rijden!!! En heb een vriendin, die daar oorspronkelijk vandaan komt. Hele lieve, intelligente, openminded en progressieve meid. Lachen
Je zit prima daar, toch?

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:58

Wat betreft de warmte in Zuid-Europa, dat is idd stukken beter uit te houden dan de Nederlandse hitte. Ja Toen ik in Sevilla (zuid-spanje) kwam, eind augustus, was het daar nog 40 graden. Maar zo voelde het echt niet, was prima uit te houden in de schaduw. In NL zou je dan een airco naast je moeten hebben. Clown

Deze zomer zal Turkije niet meer lukken ben ik bang, Natas, vakantie is al geboekt. Maar wie weet de zomer erop ! Of een meivakantie oid. Ja

En ja, RedPassion, ik ga nog naar Costa Rica. Om een lang verhaal kort te maken; ik wilde niet (meer) omdat ik Tjitse zo had gemist in Spanje en toen ik thuiskwam trof ik hem in zo'n vreselijke staat. Mijn ouders wilden echter dat ik wel zou gaan dus die hebben alles geboekt en vertelden mij dat daarna... Ontzettend boos geworden (ben ik eigenlijk nog steeds) . Heb nog geprobeerd eronderuit te komen, gevraagd aan de organisatie of het geannuleerd kon worden.. Dat kon niet, je kreeg je geld niet terug. En aangezien het gaat om best veel geld, is annuleren geen optie. Kan het mn ouders niet terug betalen oid, is het veel te veel voor.
Daar ben ik eind vorige week pas achter gekomen, dus ik weet zelf ook pas net dat ik wegga......
Ga ook al heel snel, 25 januari vlieg ik al..... Scheve mond

M'n ouders zijn schatten van mensen, maar zo frustrerend soms... Ze hebben allebei niet echt wat met dieren, meer mensen-mensen zegmaar... En omdat zij nooit echt ervaring met dieren hebben gehad, begrijpen ze niet goed hoeveel een dier voor je kan betekenen. En daarom vonden ze dat ik gewoon moest gaan, me niet moest laten 'beperken' door een paard, want het is 'maar' een paard.....

Lastige situatie gewoon... Tuurlijk, het is een mooie kans, om meer van de wereld te zien e.d. maarja, dan spreekt mn verstand... Mn emoties zeggen wat anders... Knipoog
Gelukkig weet ik wel dat Tjits heel goed verzorgd wordt, dat scheelt. Natascha gaat hem namelijk verzorgen voor me. Daar ben ik ontzettend blij mee, zo lief van haar. Kusje

Dus ik vlieg 25 januari heen, dan logeer ik eerst 1.5 week bij mijn familie daar en dan begin ik met het vrijwilligerswerk. En 26 april vlieg ik weer terug, precies 3 maanden dus...

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:07

Bunnik heb ik nog wel eens wedstrijd gereden (in een grijs verleden Clown ).

Timber liep gisteren niet goed Boos! maar ze heeft een raar wondje in haar kootholte zitten.......dus ik vermoed dat dat voor irritatie zorgt en dat in combi met de harde ondergrond en wat stijfheid door al die tijd weer "vrij".

Vandaag even aan de longe gehad om te kijken hoe ze liep, ze begon rot maar ging al snel weer haar eigen soepele passen maken. Fijn dus als de dooi doorzet want dan kunnen we weer aan de bak Tong uitsteken. Ze moet 100 kilo kwijt Bloos.

Ik kon lekker een uurtje eerder weg op mijn werk. Ik had echt geen zin meer, kon niet eens meer nadenken Clown dus gevraagd of ik weg kon want er waren toch genoeg mensen om de toko draaiende te houden. Fijn want nu had ik lekker de tijd voor Timber Vork

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:13

Nou, ik baal ook enorm dat Inge weggaat, hoor. Scheve mond Verdrietig
Ben net zo blij met haar gezelligheid bij de paarden en dan moet ze 3 maanden weg!!!! En Tjitse is inderdaad een heel gevoelig paardje, die haar echt heel erg gaat missen, dat zie ik ook wel aan hem, nu ik hem wat beter ken. Maar lieve Ing, ik ga hem heel goed voor je verzorgen, hoor!!! En ik hou hem goed in de gaten en zal je goed op de hoogte houden, foto's sturen en we gaan de maanden aftellen....
Als je terug komt is het weer LENTE!!! Alles weer groen, lammetjes op het land, vrolijke paarden, gras, langer licht en warmer. Lachen Lachen Lachen
Sammy en Tjits zijn gelukkig dikke vriendjes, dat scheelt ook. Ze stonden vanmiddag ook lekker samen te grazen achterin, echt zoet.

Dat plekje in Turkije is er volgend jaar ook nog (althans, daar ga ik vanuit, er kan ook ineens een aardbeving komen natuurlijk, je weet het niet Knipoog ). Het is er echt fijn, zeker voor je rust. Ben wel eens in mei geweest, alleen is de zee dan wel erg fris nog. Ik ga liever in september/oktober, want in de zomer is het echt te warm daar. Wel beter uit te houden dan hier, maar toch......

Costa Rica is wel erg mooi. Wil daar ook nog wel eens heen, ooit (en naar Tasmanie, Nieuw-Zeeland en Canada Haha! ). Twee vriendinnetjes van me (het zijn zusjes) zijn half Costa Ricaans (hun moeder komt daar vandaan) en heb er zoveel mooie verhalen over gehoord en mooie foto's van gezien. Je kunt er goed je Spaans oefenen. Wel een beetje van genieten, hoor, ook al snap ik dat dat erg moeilijk is, gezien de situatie......... Het is al zo snel, he.... Veel te snel. Maar dan ben je ook over 3 maanden weer terug, moet je maar denken. En dan ga je NOOOOOOOOOOOOIT meer zo lang weg, ok? Lachen