Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dani62 schreef:Vergeleken met de temperaturen bij jou stel ik me ontzettend aan, I know...

Vanaf mei t/m augustus ben ik meestal niet op mijn best. Zomerkleren komen er hier ook niet in. 
Ik ga eerst wel longeren denk ik zo. 
) en dat moet wel in de kast passen natuurlijk. Nu even Bokt-pauze! 
. Hoewel ik geniet van alle schaatsers hier in het dorp (Loosdrechtse Plassen, he) en de enorm gemoedelijke sfeer (echt iedereen is vrolijk!!!), zie ik toch wel weer erg uit naar iets warmere temperaturen, zodat ik weer met Sam verder kan.
!!! 20 jaar later en het was alsof we geen dag ouder waren geworden
. Ja, fysiek wel natuurlijk, maar mentaal eigenlijk niet (tuurlijk wel 'gegroeid' in het leven
). Ik heb me echt bescheurd van het lachen, ouderwets weer. En lekker bijgeklest. Mooi om te zien ook hoe we allemaal een verschillend levenspad bewandelen. Ook herinneringen opgehaald, die ik eigenlijk was vergeten. We gaan weer afspreken, maar dan met al onze kinderen
. Met z'n 10en hebben we 18 kinderen geproduceerd.
sonjim schreef:Ik zit er momenteel ook even helemaal doorheen. Eerst Sonja en nu mijn en haar beste maatje. houdt het dan nooit op.
Hoop dat hij snel opknapt!!! 

?!
, maar toch zou ik zonder zomer echt depressief worden denk ik. Herfst vind ik niets, ik heb een hekel aan regen en storm. Dit weer vind ik wel weer iets hebben, prachtige natuur! En in de winter kom ik ook veel beter aan mijn nachtrust doordat het lekker koel is in huis (nadeel is dat ik 's ochtends niet zo goed m'n bed uit kan komen
).
Dani62 schreef:@Redpassion: wil je zo graag anoniem blijven?!
RedPassion schreef:Ik ben altijd een beetje huiverig voor het plaatsen van foto's waar ik op sta op een forum dat zo groot is als deze... je weet nooit wie er allemaal meeleest. Ik vind het vervelend dat je hier je posts niet kan editten, dan kan ik de foto later niet weer weghalen als het niet goed voelt.
Ik vind Den Haag ook niet zo'n leuke stad, Amsterdam heeft zeker de voorkeur.

). Heerlijk, groot en schoon huisje, zwembad erbij, leuk dorpje, je kunt naar het strand met de boot (door dat natuurgebied), fantastisch vegetarisch eten (die stoofpotjes, mmmmm!!) en de mensen daar, nou, daar kunnen de Nederlanders hier nog wat van leren qua vriendelijkheid (geldt net zo goed voor mij
). Zulke lieve, vriendelijke mensen!!
Twiggy2008 schreef:Kan me er iets bij voorstellen, wat het plaatsen van foto's betreft.

Ik ben geboren in een klein dorp met hoofdzakelijk bekrompen mensen en naar zoiets wil ik nooit meer terug. Nu is Apeldoorn ook geen wereldstad en de Veluwe in het algemeen ook zo heel openminded nog niet, maar ik ben hier toch beter op mijn plek.
Gisteren was ik dus bij mijn ouders die nog in dat dorp wonen en dan valt des te meer op wat een rotdorp dat is. Ben echt heel blij dat ik daar weg ben.

Ze zijn al wel gegroeid, he ?
Veel te koud en te nat!
Wat af en toe wel vervelend is, is vervoer ivm uitgaan. Mag niet in m'n eentje terugfietsen want dan moet je door een bos waar al jaren verkrachters bezig zijn. Dus altijd met de taxi of de trein terug. Of fietsen met meerdere mensen. 
Maar echt niet die badplaatsen waar je met zn weetikveelhoeveel mensen op een strand ligt. Brr nee.
RedPassion schreef:Hihi, en toch ben jij de enige uit dit topic waarvan ik een beeld heb volgens mij.
Oh, en van Inge bedenk ik me net, van de rest niet geloof ik.
Ik ben wel een dorpsmens wat betreft het houden van rust en natuur om me heen. Maar niet qua dorpsmentaliteit.Ik ben geboren in een klein dorp met hoofdzakelijk bekrompen mensen en naar zoiets wil ik nooit meer terug. Nu is Apeldoorn ook geen wereldstad en de Veluwe in het algemeen ook zo heel openminded nog niet, maar ik ben hier toch beter op mijn plek.
Gisteren was ik dus bij mijn ouders die nog in dat dorp wonen en dan valt des te meer op wat een rotdorp dat is. Ben echt heel blij dat ik daar weg ben.
Een echte vakantieganger ben ik niet, dus ik kan je niet helpen met het vinden van een leuke bestemming maar zo te lezen verdiep je jezelf er al aardig in.
. Italie is mijn allergrootste favoriet qua verschillende landschappen, cultuur, het heerlijke eten (kunnen ze in Frankrijk nog wat van leren
!!), steden en de mooie taal. Ibiza is ook erg leuk (zeker dat gedeelte waar niet gefeest wordt
), Griekenland heeft hele leuke, mooie eilanden en ik vind de Grieken een vriendelijk volk, over het algemeen. Ik ging vroeger heel veel op vakantie, heerlijk!!! Nu ik weer huisdieren heb, wil ik niet zo vaak en lang weg, als ik heel eerlijk ben. Maar ik moet ook rekening houden dat mijn gezin wel wil. En als ik er eenmaal ben, vind ik het geweldig (ondanks het gemis van mijn schatjes thuis
).
)
Dat ga ik dus nog een keer uitzoeken.
)
), maar hier in Apeldoorn liggen de verhoudingen wat beter gelukkig. 
RedPassion schreef:@ Twiggy: Ik denk dat een 'randstad'dorp zeker anders is dan het dorp waar ik vandaan kom, de Achterhoek, het echte platteland dus.![]()
Bekrompen mensen zitten inderdaad overal (er woont er 1 onder me), maar hier in Apeldoorn liggen de verhoudingen wat beter gelukkig.
Wat heb jij al veel van de wereld gezien zeg! Mij trekken vooral de Scandinavische landen heel erg.

Toen ik in Sevilla (zuid-spanje) kwam, eind augustus, was het daar nog 40 graden. Maar zo voelde het echt niet, was prima uit te houden in de schaduw. In NL zou je dan een airco naast je moeten hebben.

).
maar ze heeft een raar wondje in haar kootholte zitten.......dus ik vermoed dat dat voor irritatie zorgt en dat in combi met de harde ondergrond en wat stijfheid door al die tijd weer "vrij".
. Ze moet 100 kilo kwijt
.
dus gevraagd of ik weg kon want er waren toch genoeg mensen om de toko draaiende te houden. Fijn want nu had ik lekker de tijd voor Timber
). Het is er echt fijn, zeker voor je rust. Ben wel eens in mei geweest, alleen is de zee dan wel erg fris nog. Ik ga liever in september/oktober, want in de zomer is het echt te warm daar. Wel beter uit te houden dan hier, maar toch......
). Twee vriendinnetjes van me (het zijn zusjes) zijn half Costa Ricaans (hun moeder komt daar vandaan) en heb er zoveel mooie verhalen over gehoord en mooie foto's van gezien. Je kunt er goed je Spaans oefenen. Wel een beetje van genieten, hoor, ook al snap ik dat dat erg moeilijk is, gezien de situatie......... Het is al zo snel, he.... Veel te snel. Maar dan ben je ook over 3 maanden weer terug, moet je maar denken. En dan ga je NOOOOOOOOOOOOIT meer zo lang weg, ok?