[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:24

Vinden jullie een cross rope bridle/touwhalster scherp?
(krijg namelijk allemaal commetaar op mijn topic over mijn cross rope bridle Clown ) Ik zelf ervaar hem helemaal niet scherp, helemaal niet scherper dan een bit, hackmore of wat dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:27

De crb weet ik zo 123 niet welke dat ook alweer is.
Touwhalster vind ik wel scherp ja. Je zou een bontje op het neusgedeelte kunnen maken.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:27

Wat is er scherp aan dan? Het is maar touw, zit geen hefboom of wat dan ook aan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:28

ik had een bontje op de neusriem van mijn touwhalster en moest het er direct afhalen van Eddy Modde en weggooien en er nooooooit meer een bontje aandoen, dan komen je hulpen helemaal niet meer door zei hij en moet je nog veel hardere hulpen geven.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:29

Touw inderdaad. Het gaat niet alleen om de werking, maar ook om het materiaal. Het is hard en dun touw dat nogal hard/scherp in kan werken.

smurf1988

Visco haat bontjes, hij begint eerst als een gek te niezen een half uur lang, daarna te schuren aan zijn benen, zijn neus tegen het schot te duwen, echt alles probeerd hij om het af te krijgen. (heb het één keer geprobeerd en ben toen tot de conclusie gekomen dat het geen succes was Clown )

Anoniem

Pfoe.. bijgelezen.

Ik hoop dit jaar op een strenge winter, met zon Schijnheilig . Prachtig gezicht en tenminste niet van die zwarte derrie sneeuwrestjes, verblubberd weiland en veel regen. Maar ik geef het weinig kans... We krijgen vast zo'n drama winter en ergens in Maart volgend jaar weer sneeuw ofzo, net als in 2005.

Ik twijfel ook een Parelli pakket aan te schaffen, maar heb nu net het boek 'Grondwerk met Paarden' besteld en voor m'n verjaardag heb ik ook een aardig lijstje, dus ik betwijfel of ik zoveel geld eraan ga uitgeven. Er was een soort alternatief, Equiplay. Voorbeeldfilmpje gezien , meer niet. Eerste deel is 15 euro, maar ze worden duurder. Had gemaild, maar hoeveel duurder zeiden ze niet Clown . Heb je 'em al gekeken e_horse?

Met Keet ging het goed. Ze staat nu weer lekker achter (grootste land) tussen een stel schapen, een kalf, een Fries en een andere pony; Eén die mannen/vreemden haat en ook mij, ben één keer aangevlogen en heb een trap/hap kunnen ontwijken, dat was meteen de laatste keer dus nu vraag ik iedere keer of de boer der mee gaat halen. Gaat altijd met veel geklaag, maar dat moet maar Doei, doei . Gelukkig klonk er na 3 stappen een luide hinnik van ver en kwam ze weer eens aangestapt (alles gaat in stap, áltijd; Katie in draf is een zeldzame verschijning Clown ), verder niet zoveel gedaan..
Volgende week dinsdag komt de hoefsmid voor het hele zooitje op stal, waarschijnlijk is het voor Keet alleen even vijlen, er zijn er die het harder nodig hebben. De hoeven van de ezel staan half gekrult, de ander staat weer zwaar troonredend en een andere jaarling veel te lang, de ander staat scheef en Katie heeft alleen een raar 'flapje' voor, maar das ook het enige. Scheelt weer, want ze is bloedirritant bij hoefsmeden en heeft wel eens een rake klap gehad Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:30

En toen morrie? Heb je toen braaf naar Eddy geluisterd en het bontje er van af gehaald?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:31

crb heb ik ook, ik heb ze allemaal uitgeprobeert en heb nu de crosslink van Marylot (van Goedhard). Touwtjes ging Arabel ook dwars doorheen, zelfs al ging het bloeden dus dat was het niet helemaal op de neus. Crosslink bevalt me goed al hebben we het bitloos rijden voorlopig even opgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:33

Visconti schreef:
Visco haat bontjes

Misschien reageerde hij overgevoelig op dat soort bontje. Je kunt 'bontjes' maken van allerlei zacht materiaal. Bijv. een stukje (hoe heet dat ook alweer, van dat dikke, zachte spul) of een sponsje of wat dan ook, en daar een lapje stof overheen. Het hoeft dus niet letterlijk 'bont' te zijn.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:36

ja ik zat al te denken aan een soort stofje dat ze onder een halster hebben zodat het niet schuurt, alles wat kriebelt kan hij niet tegen Bloos
Maar goed, dat is een beetje achterhaald nu, ik ga hopelijk binnenkort een side pull kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:37

Dik zacht spul.... Neopreen?

& je hebt natuurlijk ook Kunstbont en echt lamswol...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:38

JoviBan schreef:
En toen morrie? Heb je toen braaf naar Eddy geluisterd en het bontje er van af gehaald?

uiteraar, ik had m'n hele vakantiegeld uitgegeven aan 3 dagen cursus dus ik heb alles gedaan wat hij zei in de hoop mijn level 1 te halen, zelfs wel 3 x sideways laten zien, terwijl ik dat erg slecht voor Morries kromme benen vind.... zonder enig succes achteraf: geen level 1 gehaald...... Huilen

Ik heb overigens nooit meer een bontje om het halster gedaan, zonder bontje gaat het stukken beter, ik hoef tegenwoordig meestal alleen maar te wijzen en te kijken en hij doet al wat ik wil

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:55

Visconti schreef:
Wat is er scherp aan dan? Het is maar touw, zit geen hefboom of wat dan ook aan.

ik hoorde gisteren van een kennis dat een paard van een van haar klanten met touwhalster was gaan hangen en z'n ene oor ernaast lag. dus hoezo niet scherp.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:57

ja het is touw , dat snijd. Maar de druk die een paard zet als hij gaat hangen kan een mensen hand nooit maken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:58

ze zeggen niet voor niets dat je een paard nooit mag vastzetten aan een touwhalster.... ik zet Morrie nooit vast, ook niet aan een ander halster (heb ik niet eens meer)
Steffi v.d.Laarse heeft me ooit vertelt dat de meeste schade aan de eerste halswervel ontstaat door hangen aan een halster... toen ze met Morrie bezig was, ging er een ander paard hangen en trok een halster + touw aan gort, toen vroeg ze of Morrie dat wel eens deed..... en vertelde ze dat..... doet ie gelukkig nooit

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:04

Visco gelukkig ook niet Is opzich best logisch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:35

Keet heeft het één keer gehad, dat ging per ongeluk. Ze kwam op en bleef ergens aanhangen, grond liep naar beneden af en in paniek is ze gaan hangen, duurde geen eens 5sec, halster begaf het al gauw onder zo'n enorme kracht en massa Nagelbijten / Gniffelen

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:37

Auk hangt nooit, raakt ook niet in paniek als hij op zijn eigen touw gaat staan, eigenlijk is hij bijna nergens van onder de indruk Clown

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:38

Kaylee wel pas om de haverklap. Nu zet ik ze vast door het touw gewoon om de paal oid heen te wikkelen. Heeft ze het idee dat ze vaststaat (anders loopt ze weg) maar ze kan niet gaan hangen. Vind het altijd een naar gezicht als ze gaat hangen komt veel paniek bij kijken.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:38

Miirthe: ik heb de dvd (equisense) bekeken en er staat eigenlijk niets nieuws in.. Het hangt ervan af hoeveel je al van paarden weet..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:49

het is hier noodweer, vreselijk, Morrie staat met nog maar 1 paard in de wei denk ik, de rest stond al op de plaat vanmiddag toen ik wegging.... ik hoop niet dat het de hele nacht zo door blijft hozen, dan moet ik morgen met lieslaarzen de wei in, want precies achter het hek is het 1 grote baggerzooi

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:53

Arme Morrie... oei en arme Harlie, hier is het ook niet echt lekker weer...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:03

Jullie raden het nooooooooooooooit...

Nou okee... raad eens...

Vraag 1:
Waren er problemen op het spoor tussen Amsterdam en Utrecht?
A) Ja
B) Nee

Vraag 2:
Reden de bussen in Noord-Brabant?
A) Ja
B) Nee

Vraag 3:
Is het niet een beetje idioot dat we nog geld betalen voor een service die er niet is?
A) Ja
B) Nee

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:15

eh nee, nee, nee?