[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 08:07

ik heb nu de mazzel dat een stalgenoot ook over gaat op NB bij Wout, dan kunnen we de reiskosten delen.

Ik zie ineens bij het checken van mijn eigen gemaakte sites waarom ik ineens zoveel i-net probls heb: wanadoo/casema is overgenomen door Orange, er zou niets veranderen, maar van de week moest ik ineens proxy instellingen veranderen om überhaupt nog iets te kunnen en nu zie ik dat Orange gewoon Euronet is.... ik kan een vriendin die ook bij wanadoo zat niet eens meer mailen, goed geregeld allemaal weer, niet iedere verandering is een verbetering.....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 09:17

Bijgelezen. Mensjes allemaal prettig weekend. Ik heb nu 3 weken vakantie en zal veel minder posten. Posten doe ik liever in de baas z'n tijd Knipoog , maar ik lees wel

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 09:29

Auky schreef:
Ja, sloot is er. De drinkbakken worden ook gevuld uit deze sloot.
Op de een of andere manier heb ik het rare idee dat hij niet met zijn hoofd bij de grond kan Verward hij graast niet (oke, er staat ook niet zoveel gras meer, maar alle andere paarden grazen nog wel) en hij drinkt dus niet uit de sloot en de drinkbakken op de grond.
Daarom heb ik de bak nu hoger gezet, in de hoop dat hij nu wel gaat drinken.

Anouar staat ook meestal te suffen als ik kom, allemaal eigelijk. Ik denk dat ze 's nachts eten, als het wat koeler is

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 09:35

Shy staat bijna altijd te grazen als ik kom, het rare is dat ze alleen de bijna helemaal kaal stukjes eet en het nieuwe verse gras laat staan Verward

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:03

Morrie staat bij het hek of komt naar het toelopen als ie de auto ziet aankomen, nu moet ik eerst 10 minuten lopen, dus staat ie zeker voor het hek.
Ik heb al een paar keer gehda dat er toevallig een stalgenoot bij het hek stond, die laat Morrie er dan uit, dan loopt ieme tegemeot, scheelt mij weer 10 minuten lopen Clown

Morrie had een tap gehad van een paard met ijzers (er staan alleen maar paarden met ijzers op 1 na maar die staat er ;snachts niet bij) precies op z'n hak linksachter, bloeden als een rund en hij is nog kreupel ook Huilen
De wond uitgewassen en ontsmet, calendulaspray erop en veel vliegengel eromheen..... vanavond maar even zien hoe het eruit ziet.......doorgaans heelt ie snel

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:39

Morrie ook al Verdrietig Wat dat betreft vind ik eigenlijk dat het niet eerlijk is paarden met ijzers tussen blootvoetse paarden zetten. Die richten meestal veel meer schade aan met 1 banketstaaf bok of trap.
Bij kay is het trouwens ook dr hak linksachter.

Rot het die vliegen. Ik heb bij kay gister maar met groene leem/klei gesmeerd en flink betadine gesprayed.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:40

da's balen Morrie. Goed in de gaten houden met dit weer. Dat bloeden heeft dan hopelijk wel als voordeel gehad dat alle viezigheid eruit spoelt ipv dat het erin blijft zitten.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 11:43

iek! de boer kwam net naar me toe dat wel binnen nu en heel snel onze kast moeten hebben want ik de hoek waar onze spullen staan zitten heel heel heel veel katten vlooien Nagelbijten / Gniffelen
Mijn stiefmoeder zou de kast maken hopelijk is ze al ver Scheve mond

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 12:36

getver kattenvlooien *krijgt spontaan overal jeuk*

het grootste probleem bij ons ops tal is ratten, die vreten alles aan en op, tot hele sponzen aan toe.....

het is in de hele polder een groot probleem, erfenis van de MKZ, toen mochten ze niet gevangen worden, nu loopt er een heel leger rattenvangers rond, die hebben er een volledoige weektaak aan.....

Morrie zal het er zelf naar gemaakt hebben dat ie een trap gekregen heeft, hji is nu eenmaal de laagste in rang en zal zich daarnaar moeten gedragen, wordt ie te opdringerig, dan wordt er even een fase 4 uitgedeeld, alleen jammer dat het met hoefijzers gebeurd, maar daar is niets aan te doen......

Ik zorg dat zijn weerstand optimaal is en dan helen dergelijke wondjes doorgaans snel

k lag bijna in de sloot vanmorgen: de pomp deed het niet, de slang zat niet meer in de emmer, dus ik lag zo'n beetje op m'n buik tussen de brandnetels om het te verhelpen, komt Morrie me even "assisteren"...... het scheelde maar een haartje of ik had zwemles gehad, had de boer mij eruit kunnen trekken, zou ie wel leuk gevonden hebben..... Clown

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:20

Zo ben ik weer.

Kinke, het gekke is dat Auk verder wel helemaal gezond oogt. Zodra ik een emmer vul met water en 'm onder z'n nues hou, begint hij ook als een gek te drinken. Hij drinkt gewoon niet uit de bak Verward

Eten doet hij ook wel, maar niet veel. Hij eet de toppen van de planten (meestal distels) eraf, maar grazen van de grond doet hij niet.
Ik ga zo nog maar eens bij hem kijken. Als hij nog niet wil eten en drinken, gaat hij vanavond nog terug. Want zo kan ik m'n paard niet achterlaten voor 3 weken vakantie natuurlijk.

Bah, dit is nou de reden waarom ik hélemáál niet op vakantie wilde Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:32

Auky, het lijkt alsof Auk z'n hals niet kan strekken?
Je zou er een osteopaat naar kunnen laten kijken.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:38

Jovarna schreef:
Auky, het lijkt alsof Auk z'n hals niet kan strekken?
Je zou er een osteopaat naar kunnen laten kijken.

Dat vond ik zelf dus ook.
Toch vreemd dat hij dat doet sinds hij verhuisd is Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:39

Hoe heb je hem verhuisd? Met de trailer?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:39

nee, onder het zadel..

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:02

Ik ga maar weer eens een kijkje nemen bij mijn zorgenkind..
Doei!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:33

Balen zeg voor jullie Auky. Hoop dat het nu wat beter gaat ondertussen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:46

Heb heerliijk gereden.
Eerst 10 minuutjes gestapt en 10 minuutjes gedraaft om de spieren los te krijgen, daarna 30 minuten aan één stuk door gegalopeerd en vervolgens weer 10 minuten uitgedraaft en uitgestapt.
Anouar is niet moe te krijgen. Na dat galoperen wilde hij niet meer stappen, hij had de smaak te pakken Haha!
Hij was van top tot teen drijfnat van het zweet. Je wil niet weten wat voor troep er dan uit z'n vacht komt. Het zweet is gewoon zwart. Wel lekker om die troep er eens goed uit te zweten, daarna lekker afgespoeld en hij was weer heerlijk schoon zonder z'n vetlaag aan te tasten

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:47

even een vraagje... dinsdag gaan we natuurlijk mijn nieuwe paardje op halen. hoe zouden jullie dat doen met inscharen? eerst een stukje wei afzetten en hem daar in zetten... of meteen bij de rest van de kudde?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:49

Ik gooi Anouar altijd zo in de kudde. Maar Anouar is heel makkelijk. Hij wordt altijd meteen geacepteerd.
Vast omdat hij zo'n schatje is Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:50

ligt eraan hoe groot de kudde is en hoe ie is samengesteld.
Je zou het kunnen cvombineren met verkampen (als jullie dat doen)

je zet het nieuwe paard in de nieuwe wei, en dan de lagste in rang erbij, kijk het even aan, eentje hoger erbij enz. tot de leider erbij kan. Zo hebben we het de laatste keer met Morrie gedaan, die toen helaas 2 dagen laten weer werd weggestuurd door de stalhouder....

Eerst een dag en nacht achter een draadje zetten kan ook en dan weer de laagste erbij enz. de leider als laatste

Gewoon erbij zetten kan ook, maar dan moet je met genoeg mensen zijn om eventuele knokpartijen in de hand te kunnen houden.....(=ze uit elkaar te rammen)

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:55

de huidige kudde zijn 3 merries (leider 6, midden 12 en laagste 23 jaar) mijn nieuwe paardje is een ruin van 12 jaar.
toen sietske bij de andere twee kwam (die kwamen uit 1 kudde) heb ik dr gewoon bij gezet het is toen bij een beetje hinneke gebleven

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 15:03

sietske ken jij van haver tot gort, neem ik aan.... ken je jenieuwe paard ook al?
Weet je of hij dominant is of ondergeschikt?

Ik weet van Morrie dat hij absoluut niet dominant is, zich altijd laat trappen en bijten en in iedere groep delaagste in rang is, hij is altijd de sukkel..... daarom durf ik hem ook wel bij andere paarden te zetten, ik weet dat hij ze niets zal doen.

Een ruin bij merries kan ook gaan dekken en ik weet niet of de eigenaren van die merries daar zo blij mee zullen zijn, dat moet je dus ook even in de gaten houden.

Ik weet dat Morrie dekt, heb hem in Baarle Nassau als schouwruin bij guste merries gehad, maar het is helemaal niet zeker of jouw ruin ook dekt hoor.

Ik zou met een paard dat voor mij nieuw is niet teveel risico's nemen en gewoon een beetje voorzichtig inscharen.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 15:07

ja das waar Siets ken ik heel goed... volgends de vorige eigenaar is Netam ook heel braaf in de wei met andere paarden... voor de zekerheid toch maar een stuk van de wei af gaan zetten voor dinsdag. bedankt voor de tips!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 15:10

Nou weer bijgelezen..pfff Knipoog

Nu moet ik eerst wat eten en drinken. Vanochtend weer kleddernat geregend, is toch niet te geloven. Weer een wolkbreuk, paarden wel weer lief. Heb 2 keer af moeten stappen omdat er zogenaamd een enge verslindende waterval op het pad lag...

Lion King was mooi! Heel leuk gedaan maar wat verdienen ze daar grof geld aan. Helaas zagen wij net de hoek van het toneel niet waar zich veel afspeelde dus dat was een beetje jammer. Maar de sfeer was goed!

Ik heb straks nog even iets wat ik wil vragen. Ik heb een paard aangeboden gekregen die snel hoefbevangen word. Voor niks, maar bij ons moeten de paarden wel op de wei kunnen. Hebben jullie meer info over hoefbevangenheid?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 15:18

Ik weet heel weinig van hoefbevangen.
Maar mijn verstand zegt dat paarden die eenmaal hoefbevangen zijn geweest waarbij de witte lijn niet vanaf boven weer helemaal sterk is aangegroeid gevoelig blijven. Hoefsmeden timmeren er ijzers onder, in de kapotte witte lijn.
Ik denk dat je de hoefwand helemaal van de grond moet halen tot de hoef helemaal vernieuwd is. Dan heb je weer een sterke gezonde hoef.

Maar ik kan het best mis hebben, heb geen ervaring met hoefbevangen paarden. Anouar heeft het één keer een heel klein beetje gehad, maar ik was er zo snel bij dat het niet noemenswaardig was.