Kàn heel verhelderend zijn.......

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
gouda schreef:die ga ik morgen mailen/bellen als de smid is geweest.
opala schreef:Ik zeg niet dat ik weg ben, maar op dat punt ga ik niet met jullie mee.
nienke07 schreef:opala schreef:Ik zeg niet dat ik weg ben, maar op dat punt ga ik niet met jullie mee.
Jaaa! Deze keer hoor ik WEL bij jullie!!
Ik vind ook dat je niet kritisch bent als je zaken niet vanuit meerder standpunten bekijkt! ...en natuurlijk kijk je dan ook naar de intentie van de standpuntuitdrager...
Antheman schreef:gouda schreef:die ga ik morgen mailen/bellen als de smid is geweest.
????
iets zegt mij hier dat je dus meer vertrouwen hebt in je DA en fysio.
Apple schreef:Dat wat BZ zegt vind ik eigenlijk erg zinnig klinken.
smurf schreef:poe hee je bent ff een uurtje weg en er gaat een nb-er over op ijzers met zolen...... >;)
Iedere DA die bij ons op stal komt (en met de koeien met keizersnedes zijn dat er nogal wat) zegt zodra ze Morrie zien: die moet naar Utrecht, want z'n hoeven zijn véél te kort.... nu zegt mijn bekapper dat toevallig ook, maar de enige die er geen last van schijnt te hebben, is..... Morrie zelfdus ik laat die DA's lekker lüllen...... zit nu op een telefoontje te wachten van de DA, ze had om 13.30 tel.spreekuur, maar ze is nog niet terug op de kliniek..... moet ff advies over de beenschurft
Antheman schreef:Gouda,
Omdat ik het jammer vond als er ijzers bij Kay onderkomen en ik wel vertrouwen in Hans heb, hehe mond vol:
Het is nog steeds gebruikelijk dat NB niet wordt gezien als "het" middel in de reguliere wereld.
Nu weet ik van Hans dat hij een soort hars ofzo heeft gevonden, waar hij zijn eigen Haffies mee heeft geholpen!!! Ik zou hem dat toch nog even vragen ,want dan hoeven er geen ijzers onder! En de hiel kan dan wat hoger gezet worden.![]()
De hars wordt dan onder de hoef, ik weet niet precies of dat op de hele zool zit, of alleen de hoefwand, gegoten!
Daar loopt het paard dan op en kan de hoef dus rustig aangroeien.
gouda schreef:Antheman schreef:Gouda,
Omdat ik het jammer vond als er ijzers bij Kay onderkomen en ik wel vertrouwen in Hans heb, hehe mond vol:
Het is nog steeds gebruikelijk dat NB niet wordt gezien als "het" middel in de reguliere wereld.
Nu weet ik van Hans dat hij een soort hars ofzo heeft gevonden, waar hij zijn eigen Haffies mee heeft geholpen!!! Ik zou hem dat toch nog even vragen ,want dan hoeven er geen ijzers onder! En de hiel kan dan wat hoger gezet worden.![]()
De hars wordt dan onder de hoef, ik weet niet precies of dat op de hele zool zit, of alleen de hoefwand, gegoten!
Daar loopt het paard dan op en kan de hoef dus rustig aangroeien.
Maar blijf je dan niet houden dat je paard daarna weer raar gaat staan als die hars eraf is?
smurf schreef:schurft zijn beestjes die heel goed tegen tea tree kunnen, ik ga meteen met grof geschut er tegenaan: CTC spray: chloortetracycline ......daar kunnen ze echt niet tegen!
Antheman schreef:een soort hars ofzo
Margreet schreef:
Citaat:Via mijn leverancier kreeg ik een folder toegestuurd over de produkten van
VETTEC ADHERE, een in Amerika ontwikkeld product waarmee je in staat bent hoefwandcorrectie’s te maken.
Samen met een bevriende hoefsmid hebben we toen onze Haffies op ijzers met een luchtdrukzool gezet, waarbij we in de opgebouwde harswand hebben genageld omdat er geen hoefwand meer was om in te nagelen en we perse de hoefwand wilden sparen.
Al snel bleek dat dit een zeer precies karwei is want dit product hecht zich aan het eerste wat het tegenkomt, dus ook vocht , vet en vuil.
Toen we hiervan op de hoogte waren hebben we het geheel opnieuw aangebracht en het resultaat mag verbluffend genoemd worden. Vanaf dag 1 konden ze weer uit de voeten.
Citaat:smurf, zou imaverol niet helpen?