De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:11

Gouda...heb je ergens een redelijk recente foto van je paard, van opzij gezien, waar ook de benen goed opstaan en liefst in een natuurlijke, ontspannen houding? En dan ook nog een oude foto, maar verder identiek???? Leg ze eens naast elkaar en zoek de verschillen.....
Kàn heel verhelderend zijn....... Pling

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 14:14

gouda schreef:
die ga ik morgen mailen/bellen als de smid is geweest.

????

iets zegt mij hier dat je dus meer vertrouwen hebt in je DA en fysio.
Laatst bijgewerkt door Antheman op 05-04-05 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:14

opala schreef:
Ik zeg niet dat ik weg ben, maar op dat punt ga ik niet met jullie mee.

Jaaa! Deze keer hoor ik WEL bij jullie!!
Ik vind ook dat je niet kritisch bent als je zaken niet vanuit meerder standpunten bekijkt! ...en natuurlijk kijk je dan ook naar de intentie van de standpuntuitdrager...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 14:15

nienke07 schreef:
opala schreef:
Ik zeg niet dat ik weg ben, maar op dat punt ga ik niet met jullie mee.

Jaaa! Deze keer hoor ik WEL bij jullie!!
Ik vind ook dat je niet kritisch bent als je zaken niet vanuit meerder standpunten bekijkt! ...en natuurlijk kijk je dan ook naar de intentie van de standpuntuitdrager...

Maar dan nog had je MIJ even moeten citeren OOP. Want IK was het niet met je eens.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:21

Vertrouw mijn bekapper ook hoor. Baal er ook van als kay niet meer natuurlijk bekapt kan blijven worden. Hij kan heel goed met haar overweg bij andere mannen/smeden/uberhaupt mensen die voteje willen hebben laat ze zich vallen. Bij de buigproef wou ze dat ook bij de da. Weet wel dat de da/fysio een andere kijk hebben op hoeven maar geloof dat mijn fysio/da niet tegen nb zijn maar in dit geval moeten de hoeven weer wat hoger van achteren worden. Hoefbekapper hoefde nooit veel te doen bij kaylee had ik het idee als ik op straat liet sleten ze vanzelf best wel. Dus denk dat ze zelf gewoon een rare stand heeft (ontwikkeld) heb zelf niet echt veel kijk op standen enz. dus vertrouw altijd op de da en fysio als ze zeggen dat het mis is. En mijn gevoel. Iets zegt dat ze gewoon niet goed staat en hoe zei het onafhanelijk van elkaar brengen geloof en zie ik het wel.

Antheman schreef:
gouda schreef:
die ga ik morgen mailen/bellen als de smid is geweest.

????

iets zegt mij hier dat je dus meer vertrouwen hebt in je DA en fysio.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:21

Dat wat BZ zegt vind ik eigenlijk erg zinnig klinken Lachen.

Heb je foto's van haar benen toen je haar net had, en dan bijvoorbeeld zo rond elke 3 maanden tot nu? Dan kun je precies zien wat er veranderd Lachen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:24

Zal eens kijken. Heb er pas vanaf 28 aug en ze word vanaf november natuurlijk bekapt. Dus foto's van ervoor heb ik wel maar hele omgelukkige van vlak na het ongeluk van 2 sept en na een maand boxrust. Zit nu op mijn werk morgen ben ik vrij en zal ik eens even in het archief spitten.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 14:27

Gouda,

Omdat ik het jammer vond als er ijzers bij Kay onderkomen en ik wel vertrouwen in Hans heb, hehe mond vol:

Het is nog steeds gebruikelijk dat NB niet wordt gezien als "het" middel in de reguliere wereld.

Nu weet ik van Hans dat hij een soort hars ofzo heeft gevonden, waar hij zijn eigen Haffies mee heeft geholpen!!! Ik zou hem dat toch nog even vragen ,want dan hoeven er geen ijzers onder! En de hiel kan dan wat hoger gezet worden. Pling
De hars wordt dan onder de hoef, ik weet niet precies of dat op de hele zool zit, of alleen de hoefwand, gegoten!
Daar loopt het paard dan op en kan de hoef dus rustig aangroeien.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:34

Apple schreef:
Dat wat BZ zegt vind ik eigenlijk erg zinnig klinken Lachen.

Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:38

poe hee je bent ff een uurtje weg en er gaat een nb-er over op ijzers met zolen...... >;)

Iedere DA die bij ons op stal komt (en met de koeien met keizersnedes zijn dat er nogal wat) zegt zodra ze Morrie zien: die moet naar Utrecht, want z'n hoeven zijn véél te kort.... nu zegt mijn bekapper dat toevallig ook, maar de enige die er geen last van schijnt te hebben, is..... Morrie zelf Clown dus ik laat die DA's lekker lüllen...... zit nu op een telefoontje te wachten van de DA, ze had om 13.30 tel.spreekuur, maar ze is nog niet terug op de kliniek..... moet ff advies over de beenschurft

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 14:43

smurf schreef:
poe hee je bent ff een uurtje weg en er gaat een nb-er over op ijzers met zolen...... >;)

Iedere DA die bij ons op stal komt (en met de koeien met keizersnedes zijn dat er nogal wat) zegt zodra ze Morrie zien: die moet naar Utrecht, want z'n hoeven zijn véél te kort.... nu zegt mijn bekapper dat toevallig ook, maar de enige die er geen last van schijnt te hebben, is..... Morrie zelf Clown dus ik laat die DA's lekker lüllen...... zit nu op een telefoontje te wachten van de DA, ze had om 13.30 tel.spreekuur, maar ze is nog niet terug op de kliniek..... moet ff advies over de beenschurft

ohja, de beenschurft......
Vanavond verslagje he!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:45

voor mensen die geen koudbloeden gewend zijn, klinkt beenschurft heel eng en besmettelijk enzo, maar het komt eigenlijk heel vaak voor bij koudbloeden, wordt ook vaak verward met mok en rasp.......
ga bij Wanda's paarden maar eens beentjes voelen, vaak zie je het niet, maar voel je het wel!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 14:46

Merrit heeft lichte rasp in zijn knieholte, heb ik onder controle met tea tree, wat jij zo lekker vindt ruiken Cool

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:47

schurft zijn beestjes die heel goed tegen tea tree kunnen, ik ga meteen met grof geschut er tegenaan: CTC spray: chloortetracycline ...... Sigaar daar kunnen ze echt niet tegen!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:03

Antheman schreef:
Gouda,

Omdat ik het jammer vond als er ijzers bij Kay onderkomen en ik wel vertrouwen in Hans heb, hehe mond vol:

Het is nog steeds gebruikelijk dat NB niet wordt gezien als "het" middel in de reguliere wereld.

Nu weet ik van Hans dat hij een soort hars ofzo heeft gevonden, waar hij zijn eigen Haffies mee heeft geholpen!!! Ik zou hem dat toch nog even vragen ,want dan hoeven er geen ijzers onder! En de hiel kan dan wat hoger gezet worden. Pling
De hars wordt dan onder de hoef, ik weet niet precies of dat op de hele zool zit, of alleen de hoefwand, gegoten!

Maar blijf je dan niet houden dat je paard daarna weer raar gaat staan als die hars eraf is?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 15:08

gouda schreef:
Antheman schreef:
Gouda,

Maar blijf je dan niet houden dat je paard daarna weer raar gaat staan als die hars eraf is?

Geen idee! Bekijk zijn site nog eens, volgens mij staat daar ook iets over die hars op!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:11

Gouda:
Je kan Hans natuurlijk altijd mailen of vanavond even rustig bellen en 'de boel' met em doorspreken....
Sterkte!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:45

smurf schreef:
schurft zijn beestjes die heel goed tegen tea tree kunnen, ik ga meteen met grof geschut er tegenaan: CTC spray: chloortetracycline ...... Sigaar daar kunnen ze echt niet tegen!

gaan we even opzoeken.....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:50

Afbeelding

Clown

één of ander geneesmiddel niet buitengewoon schokkend gevaarlijk helaas... Haha! een antibioticum

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:52

Morrie

volgens de DA die er laatst was mocht ik het alleen voor rotstraal gebruiken,mijn eigen DA heeft helaas nogniet teruggebeld: kalverenseizoen......allemaal keizersnedes

nienke07

joh! dat is toch gewoon dat spul wat Smurf gebruikt als 'haarlemmer olie'?? (oftewel 'overal' goed voor??!! Clown )

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:54

smurf, zou imaverol niet helpen?
Of gewoon wassen met halamid Clown

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 15:58

Margreet schreef:
Antheman schreef:
een soort hars ofzo

www.vettec.com ?

Dit schrijft hij op zijn site, ja dus!
Citaat:
Via mijn leverancier kreeg ik een folder toegestuurd over de produkten van
VETTEC
ADHERE, een in Amerika ontwikkeld product waarmee je in staat bent hoefwandcorrectie’s te maken.
Samen met een bevriende hoefsmid hebben we toen onze Haffies op ijzers met een luchtdrukzool gezet, waarbij we in de opgebouwde harswand hebben genageld omdat er geen hoefwand meer was om in te nagelen en we perse de hoefwand wilden sparen.
Al snel bleek dat dit een zeer precies karwei is want dit product hecht zich aan het eerste wat het tegenkomt, dus ook vocht , vet en vuil.
Toen we hiervan op de hoogte waren hebben we het geheel opnieuw aangebracht en het resultaat mag verbluffend genoemd worden. Vanaf dag 1 konden ze weer uit de voeten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:01

Citaat:
smurf, zou imaverol niet helpen?

dat is voor luis, niet voor schurft!

Vorig jaar kreeg ik CTC voor schurft, ikheb het nu precies zo gedaan als toen, alleen zonder de spuiten en antibiotica die ik toen een week moest spuiten en waar Morrie zker 8 weken erg veel last van heft gehad.

Het is nu nog niet tot bloedens toe en Morrie stampt nog niet van de jeuk, ik heb het gewoon op tijd gezien dit keer.