[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Timbers

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:15

Poema van mij snapt volgens mij ook niet dat hij kat is Clown die moet ook alles zien wat ik eet of drink en waar ik in mijn huisje ook ben zit er een kat aan mijn kont gekleefd zo ongeveer.

Hij mag wel op mijn slaapkamer en slaapt altijd bij me (toch nog een kerel in bed Duivel ). Hij kan snurken Bloos! en heel af en toe ligt hij heel eng diep te slapen....dan schrik ik wel eens want dan is hij helemaal slap en dan lijkt hij wel dood Bloos!. Het duurt dan ook altijd even voor ik hem terug heb op de wereld zeg maar als ik dat merk. Maar verder is hij geweldig Lovers Net als Timber die ik ook wel eens achter het behang wil plakken Lachen.

Al mijn huisdieren zijn gewoon fantastisch!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:37

Timbers Ach gut : na al je posten over je geparty had ik al zo'n vermoeden dat je wel weer een down moment zou krijgen binnenkort, dat klinkt misschien een beetje banketstaaf, maar helaas weet ik hoe het werkt met een rouwproces. Ik heb weliswaar nog nooit een paard verloren, maar wel andere huisdieren.
Toen ik geboren werd hebben mijn ouders een herdershond aangeschaft en toen wij beiden 15 waren hebben we haar in laten slapen wegens kanker, ze was mijn beste vriendinnetje, denk nog heel vaak aan dat beest ...

En mijn poesje, haar moeder was overleden en veel te jong kwam ze bij mij terecht, ik heb haar anderhalf jaar verzorgd en liefgehad, totdat ze op een avond niet meer thuiskwam... Die nacht stormde het en ben ik de hele nacht opgebleven om haar op te wachten. De volgende dag de hele buurt uitgekamd en bij alle buren aangebelt... Ik heb haar nooit meer teruggevonden en nog steeds vraag ik me bijna dagelijks af wat er toch met het arme ding gebeurd kan zijn...

Veel sterkte en laat inderdaad je verdriet maar toe!

Ook nog even positief nieuws: 24 januari is definitief! De mensen die nu al bijna een jaar voor haar zorgen wanneer ik er niet ben (mijn dank is zo groot!) gaan Reina zelf brengen naar haar nieuwe land en kuddemaatjes! Ik ben heel zenuwachtig (nu al!). We gaan het trailerladen nog een paar keer oefenen en hebben camera bewaking in de trailer... Gaat vast goed komen! Twiggy: moet ik M hier nog over in schakelen? Het plan is om al redelijk vroeg op de ochtend te komen!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:56

Timbers, hahaha, wat herkenbaar allemaal. Wat zijn het toch heerlijke beestjes ook, he? Lovers
Ik ben zo blij met die gezelligheid in huis. Ze voegen echt wat toe aan het hele gezin, elk dier heeft zijn eigen plek. Heerlijk!!!

Dani, bijzonder he, dat je jaren later nog met zo'n dier bezig kunt zijn op momenten. Wel heel lief en ik ben overtuigd dat die dieren deze liefde echt wel gevoeld hebben. Wat erg van dat poesje. Vreselijk, om niet te weten wat ermee gebeurd is. Is mijn zus zelfs een paar keer overkomen met katjes. Ik heb zelf 1x gehad (toen was ik begin 20, laaaaaang geleden Clown ) dat mijn poesje tijdens mijn vakantie was doodgereden. Een huisgenootje die haar verzorgde durfde het me niet te vertellen door de telefoon. Dus ik kwam terug en bij thuiskomst hoorde ik het verhaal en kon ik het ingevroren lijkje zien (ze had de dierenambulance gebeld) en het rode bandje met belletje ophalen. Vreselijk. Verdrietig

Nou ja.... genoeg ellende. Laten we genieten van onze nu levende dieren. Lachen

Dani, M weet al dat je de 24e komt met Reina. Hoe vroeg gaat het worden? Voor tienen al? Nee, toch? Clown Haha!
Ik ben geen vroege vogel, hoor, maar als het moet, sta ik er in mijn pyama (hmmm, ik heb geen pyama Cool ).

Vind het wel heel leuk dat je over een paar weekjes komt!!! Go jij! Go jij!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:04

Ik ben ook geen ochtendmens en al helemaal niet op mijn geliefde uitslaap-zaterdag ... Haha!
Ze willen in ieder geval voor de middag weer terug in Dalfsen zijn, omdat ze een voltige demo geven die middag. Ik denk dat het mét trailer en zónder files anderhalf uur rijden is, dus 10 uur zal een mooie schatting zijn Bloos .
Nou ja, ik ben ze al heeeel dankbaar dat ze Reina willen brengen dus ik laat de tijd dan graag een beetje van hun afhangen Knipoog.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:20

Dani verhuizen spannend. Ik ben momenteel heel a-natural bezig mijn pony's staan op stal. Doe ik normaal bijna nooit, maar zelfs mijn zeer anti stal paard loopt er vrijwillig in en wil er niet meer uit, vannacht was het hier rond de -20 dus erg koud. Mijn veulen vertoonde van de week precies dezelfde symptomen als Sonja toen de da aangaf dat ze last van de kou had, dus nu maar even noodoplossing. Ik kreeg ook het water niet meer open gehouden en dat is wel belangrijk natuurlijk.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:12

Sonjim, als jouw paarden dat aangeven, doe je er goed aan ze lekker binnen te zetten, hoor. Knipoog
Ik zou dat ook doen als ik aan de mijne merk dat hij het niet ok vindt buiten. Bij ons krijgen ze sowieso 2 a 3x per dag water aangeboden. Ik biedt Sam ook altijd aan, als ik er toch ben. Ze likken ook aan het ijs (bevroren plasjes op het land). Ojee, straks vriest hun tong vast. Vork
Dus ik heb tegen Sam gezegd dat 'ie even snel Vingers aflikken . Haha!

Dani, ik zorg dat ik rond tienen klaar sta bij Sam die ochtend. Ik ben dan meestal wel wakker, hoor, met kind slaap je niet zo lang uit over het algemeen (al heb ik wel een uitslaapdochter, hoor, echt!!), maar ik wil er ook een beetje uitzien (douche, haartjes gewassen, hahaha). En gelukkig heb ik de avond ervoor geen feestje of iets dergelijks, dus het komt wel goed. Uitslapen doe ik gelukkig wel wat vaker tegenwoordig, het blijft heerlijk!!!

Erg lief inderdaad dat zij Reina willen brengen. Wat een luxe, zeg, echt helemaal top!! Ja

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:27

Kan je je voorstellen dat Jimmy (type alla Sam voor wat betrefd opstallen) vrijwillig in de box gaat staan, ze staan wel 2 aan 2, dus niet alleen. Vanmorgen lagen Wieneke en Jimmy rug aan rug te slapen zei mijn moeke.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:02

Danii spannend hoor, de verhuizing. Krijgen we dan ook weer foto's

Sonjim... gewoon beetje kijken wat de paarden aangeven. Zou ik ook doen. Ze hebben hier de luxe dat ze in en uit kunnen hoe ze willen, maar als we verhuizen kan het tijdelijk anders zijn.
Gezien de grond hard bevroren is. kunnen we niet aan de schuilstal beginnen. Waarschijnlijk maken we dan boxen in de schuur en dan moeten we ze snachts ook binnenzetten tot april (schuilstal of snachts ff op stal zetten is hier verplicht omdat de paarden af en toe op een droge plek moeten kunnen liggen. )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:46

sonjim schreef:
Kan je je voorstellen dat Jimmy (type alla Sam voor wat betrefd opstallen) vrijwillig in de box gaat staan, ze staan wel 2 aan 2, dus niet alleen. Vanmorgen lagen Wieneke en Jimmy rug aan rug te slapen zei mijn moeke.

Wat schattig!!! Ja, kan me er iets bij voorstellen. Ik heb geen idee wat ik zou doen met -20. Maar dan wordt het sowieso proppen in de boxen, maar is te doen bij ons, hahaha.... Tjitse en Sammy in een box, hahaha..... Sam heeft echt een reserve speklaag, volgens mij. Clown
Hij valt ook niet af, maar ach, er is ook zat te eten (staat ook nog veel gras achterin het land, waar ze dagelijks naar toe trekken).

Wordt het vannacht minder koud?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:01

Toontje is eigenlijk ook te dik. Maar ik geef niet graag minder eten op het moment. Gras hebben ze vrijwel niet en ze krijgen vrij grof hooi, tweede oogst, dus met niet zoveel eiwitten. Verder onbeperkt stro en elke dag een handje brokken (nodig om de medicijnen toe te dienen)
Daar kun je zo slecht op gaan minderen. Maar hij heeft toch een kont.......... Bloos

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:35

Tjits is wel wat afgevallen de afgelopen week. Je ziet het vet over zijn hele lichaam verdwijnen; zijn achterhand valt in, strakkere buik, dunnere hals.
Denk dat het toch wel veel van hem vergt, die kou. En hij heeft dan eigenlijk onbeperkt ruwvoer nodig. Alleen is dat weer niet goed voor Sam en de Shets, die zijn veel soberder en worden dan moddervet. Clown
Toen ik erover begon tegen de staleigenaresse zei zij dat ze wat extra ruwvoer zou gaan bijvoeren. Of ik mag ik hem zelf ook elke dag even apart zetten om wat extra hooi te voeren. Lachen
Momenteel krijgt hij ook 2 pavo koeken ipv 1 per dag. Meer voor mn eigen gevoel. Nagelbijten / Gniffelen Het voer wat mijn holistische DA voorschreef voor hem, Equilin heet dat spul, eet hij niet. Nors opkijken Dus ben eigenlijk nog op zoek naar wat anders, met meer voedingsstoffen maar zonder suiker...

Ook loopt hij niet helemaal goed de laatste dagen. Arm paard. Ach gut

Was wel een mooi gezicht vandaag. Was er om 11 uur en de paarden stonden met zn 5en rondom de voerbak te knabbelen. Allemaal wit van de rijp. Heb er foto's van gemaakt met mn mobiel, zal is kijken of ik die op de computer kan zetten!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:02

Hey Ing, ik ga vanavond pas rond half 10 naar de kudde. Het was zo koud vandaag en dan moest ik met Nikki op de fiets en dat zag ik niet zo zitten. Straks rij ik even met de auto heen en weer. Tjits mag niet meer afvallen, hoor. Knipoog
Fijn om te lezen dat ze er vanmorgen goed bijstonden Lachen . Ik ben er morgenochtend weer, op tijd (moet ook op tijd weer weg, tegen half twaalf). Helaas kun je waarschijnlijk weer geen moer doen met die harde grond. Boos!

Liljebo, Toontje en Sam zijn van die paarden die vrij weinig nodig hebben. Sam had veel te veel gras afgelopenzomer, mede doordat de kudde te klein was voor die enorme ruimte, maar ook omdat er een paar natte zomermaanden bij waren, waardoor we voor het eerst sinds jaren teveel gras hadden. Was voorgaande jaren echt niet aan de orde bij 'drogere' of 'gemiddelde' zomers. Er staat nu zelfs nog heel veel gras, echt ongelofelijk!! Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat, maar sowieso is de groep nu groter en desnoods worden er nog 3 Fjorden bij gezet. Ik weet zeker dat het scheelt, het MOET schelen, anders heb ik een probleem. Verdrietig
Daarnaast wil ik met Sam deze zomer echt gerichter gaan werken (hij is dan 5 jaar). Hopelijk helpen al deze maatregelen.

Want aan graasmaskers en die ellende wil ik niet doen, dat vind ik niks. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:46

Liljebo, hoe gaat het met de pups?

Ik lees over het probleem van paarden op gewicht houden... ik ken het. Spikkel ziet er wel goed uit maar ze is door de kou -denk ik- wat afgevallen. Ik heb meer hooi aangeboden maar dat eet ze niet, als ze genoeg heeft gehad gaat ze er mee lopen spelen. Het zal wel goed zijn dan denk ik? Verder krijgt ze 1 Pavo koek per dag (maar die vind mevrouw niet zo lekker, het gaat nooit van harte Knipoog ) , 2 scheppen muesli en wortels.

Ze heeft in elk geval nog wel energie genoeg. Rijden lukt niet met dit weer en fietsen durf ik nog niet aan vanwege de gladheid. We gaan dus elke dag wandelen en dat vind ze te saai. Normaal is ze de rust zelve maar ik heb nu al een paar dagen een stuiterend paard naast me lopen. Haha!
Hoewel ik dit weer heerlijk vind mag het wel gaan dooien, dan kan ik haar lekker een stuk laten galopperen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:16

Tja... het is altijd schipperen met gewicht. Zoveel krijgt toontje toch ook echt niet en als ik minder voer, wordt silja weer te mager. De shetten moet ik idd ook heel sober voeren; beperkt hooi en onbeperkt stro. Altijd moeilijk, maar zodra de drukte van de verhuizing achter de rug is, ga ik toontje ook echt aan het werk zetten. Dat is ook nodig vanwege zijn artrose. (als de poeder tenminste werkt... zo niet... daar wil ik momenteel niet eens aan denken.) Voor spieropbouw wil ik graag longreining gaan doen. Ook met de shetten en ik denk dat het voor sil ook goed is. Daarmee kun je lekker spieren opbouwen en het is goed de combineren met parelli ed. Met billy wil ik trouwens ook wat VD gaan doen.

Redpassion... is ook niet ideaal, stuiterend paard met die gladheid. Maar ja.. je kunt idd niet veel met dit weer.
Met de pups gaat het heel goed. Ze komen goed aan. Zodra ze ong 10 dg zijn, maak ik nieuwe foto's

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:32

RedPassion, als Spikkel wel eten ter beschikking heeft, maar gewoon niet eet, kun je er vanuit gaan dat het ok is, hoor, lijkt mij. Dieren bouwen vaak in de 'vette tijd' (zomer) de reserves op en vallen dan in de winter weer af. Zolang het maar geen ongezonde vormen aanneemt, maar dat hou jij wel in de gaten. Daarbij krijgt jouw Spikkel prima te eten en is ze verder vrolijk, toch Lachen ? Gezien haar energie Haha! .... Nou, dan zal ik me er niet te druk over maken.... Joh, over een week of wat is deze kou voorbij en dan staat de volgende ellende te wachten: REGEN. Hahaha, geen idee wat voor weer het wordt, hoor, ik OH maar wat. Tong uitsteken Knipoog

Weer gesetteld trouwens in het ijskoude Holland?

Liljebo, ben jij goed in longreining?
Fijn dat het goed gaat met je puppybaby's. En met Daisy ook? Is ze weer wat bijgekomen? Al hoewel, zo'n hond is natuurlijk hartstikke druk met zoveel jonkies.

Ben vanavond bij de kudde geweest. Het was er zo vredig, echt heerlijk. De hele wereld was wit en mistig, al hoewel de maan recht boven mijn hoofd op ons neer probeerde te schijnen door de laaghangende bewolking. Tjitse stond bij de voerbak wat te knabbelen met Shetlander Cooky, waar nog heel veel kuil in lag. De ander twee Shets stonden met Sammy wat meer in het land te grazen. Sam kwam meteen voorzichtig aangelopen (harde, ietwat ongelijke grond) en hoopte dat ik wat te eten bij me had, maar helaas. Ik heb hem maar verteld dat hij nog genoeg te kanen had in de voerbak. Clown
Het blijft zo leuk dat die paarden ook precies weten bij wie ze horen blijkbaar. Ik ben niet zo heel lang gebleven, heb gewoon het vredige gevoel even intens opgenomen en ben toen weer naar huis gegaan. Sam liep met me mee naar het hek om me uit te kijken, zo zoet. Ik heb nu helemaal zo'n relaxt gevoel over die paarden buiten. Ze voelen zich prima, het is HUN tijd zonder mensen, zonder veel invloed van de menselijke wereld. Gewoon in de natuur, kudde zijn. Wat slapen, wat grazen, wat kroelen met elkaar, wat rondstappen en kijken of je nog kan spelen met een bevroren plasje op het land, echt zo gaaf....... Of ben ik nu aan het doorslaan, dat ik hier zo van kan genieten? Haha!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:06

Hier gaat het al weer beter.....ik ben net alleen om 19u in slaap gedonderd en ben nu dus klaar wakker Nors opkijken

Ben rare plannen in mijn hoofd aan het halen....om Timber misschien dit voorjaar te laten dekken Bloos
Timbertje is toch een beetje de weg kwijt en best een beetje lastig, vooral voor mijn stalgenootjes. Ze heeft maandag naar een stalgenootje staan bokken/trappen bij het binnen halen omdat zij haar eigen paard mee naar binnen wilde nemen en Timber eerst wilde en gisteren heeft ze dat meisje een blauwe schouder gebeten Bloos!

Nou is Timber een raar snijboon paard dat heel boos kan doen en zodra je haar aanraakt en gaat knuffelen meteen als een watje is. Daar schrikken mensen vaak van, maar de mensen die haar kennen weten dat dus die maken zich daar niet druk om. Maar dit liep wel een beetje uit de hand zeg maar. Gisteren wilde ik haar voetjes doen en kreeg ik een knie tegen mijn slaap omdat mevrouw geen zin had dus ze ging flink staan maaien.

Maar goed ze kunnen met dit weer hun energie ook niet echt kwijt......in de paddock lopen ze inderdaad ook voorzichtig over de hobbels en bobbels en de bak is kogelhard met ijs erin dus echt lekker even uit d'r plaat gaan kan niet . En normaal kreeg ze altijd veel aandacht van Es en werd ze toch mentaal bezig gehouden door Es door samen te kriebelen enzo. Ik heb haar dat in de koppel wel met een zien doen, maar heel zelden terwijl zij en Es echt dagelijks elkaar aan het verzorgen waren.

Dus ze mist echt haar maatje en de aandacht die ze van Es ook kreeg....misschien dus tijd voor een eigen baby Bloos Ze wordt 9 dit jaar dus dat zou qua leeftijd moeten kunnen en het is weer iets leuks om naar uit te kijken. Positief, spannend en gewoon leuk nieuw leven.
Heb al een hengst op het oog, gewoon keurig KWPN. Lekker saai Bloos maar ik hou het toch maar gewoon bij de saaie paardjes denk ik....dan ga ik er wel gewoon spannende dingen mee doen om zodat ze toch niet saai zijn Tong uitsteken

ALS ik haar ga laten dekken (als) dan wordt dat pas eind mei...mooi een eind april veulen als het in een keer lukt. Dan gaan ze bij ons meestal de wei in dus dat zou allemaal mooi zijn Ja.

Wel spannend hoor.....ik ben gek op veulies Lovers

Edit: vandaag trouwens heeeeeeeeeeeeeeeel veel aandacht gegeven. Het schurken wat ze met Es samen altijd deed lekker nagebootst en gewoon lekker veel samen geweest. Wat is dat toch fijn met je paardje Lovers. Ik mag haar rare karaktertje wel...hoe lastig dat af en toe is voor anderen ze blijft altijd mijn drakenbaby Lovers waar ik waanzinnig van hou Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 08:50

@ Liljebo: Fijn dat het goed gaat met de pups! Ben benieuwd naar de foto's Lachen
Een stuiterend paard is inderdaad niet fijn met de gladheid, ik ben dan zo bang dat ze onderuit gaat. Maar vooralsnog ben ik de enige die af en toe een glijer maakt. Knipoog

@ Twiggy: Ja, dat is ook zo. Ze is verder inderdaad gewoon vrolijk (niet altijd, maar dat is haar karakter, ze kan onwijs zuur zijn af en toe Clown ) en heeft nog volop energie. Objectief gezien is ze ook nog steeds op een goed gewicht maar ik kan toch met zulke dingen bezig zijn.

Ik ben weer gesetteld. Ja Mijn huis kan alleen wel een flinke schoonmaakbeurt gebruiken, daar heb ik nog geen zin in gehad, het was al zwaar genoeg om weer aan het werk te gaan. Knipoog Vandaag ben ik lekker vrij en ga ik shoppen in Amsterdam.

Wat heerlijk dat je zo kan genieten van de kudde. Ik vind totaal niet dat je doorslaat, ik kan dat net zo ervaren (al heb ik nooit een paard gehad die op zo'n prachtige plek staat). Soms denk ik dat ik 'raar' ben omdat ik zo van dat soort dingen kan genieten maar gelukkig vind ik in dit topic gelijkgestemden. Knipoog

@ Timbers: Oei, arm stalgenootje! Het is natuurlijk wel logisch dat Timber zich niet opperbest voelt nu, maar het is wel naar dat ze zulke dingen doet.
Spannend, misschien een veulentje! KWPN hoeft toch helemaal niet saai te zijn? Knipoog Ik hoop hoe dan ook dat Timber zich wat beter gaat voelen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:23

Timbers... klinkt idd alsof timbers het moeilijk heeft en dat is niet verwonderlijk. Ook zij heeft tijd nodig. Persoonlijk vind ik het idee om een veulen te fokken best een goed idee. Dat kan voor haar toch net dat zijn wat ze nodig heeft. Dus ik ben benieuwd.
Twiggy... ik ben niet goed in longreining, maar ik wil het gaan trainen met mijn paardjes omdat het een hele goede training is, zonder dat ze last hebben van gewicht op de rug. Goed om soepel te worden voor toontje en goed voor de shetjes, die nu eenmaal veel te klein zijn om te rijden.
Ik heb de dvd's van Piet Bakker aangeschaft en wil daarmee aan de slag. Uiteraard heel rustig aan en gewoon met stalhalster. Gezien parelli ook veel werkt met dubbele lijnen en ik er toch al mee bezig ben geweest, zou het eigenlijk moeten lukken (hoop ik) Gewoon een kwestie van heel langzaam opbouwen (bv in combinatie met het leiden vanuit de verschillende zones ed.) en alles een voor een doen. Als het niet lukt, weet ik wiens schuld het is en dat scheelt...

RP de smid komt vandaag, maar ik haal de paarden niet hierheen. Ook hier veel ijs en sneeuw waardoor de paarden hun energie niet kwijt kunnen en dan ga ik niet in mijn eentje de weg op met twee paarden. Mijn man is nl overdag niet thuis en in het donker zie je geen hout waar ze nu staan (in de bossen) Daarnaast doe ik al een aantal weken niets met hun vanwege de verhuizing, dus dan is het helemaal geen goed idee om de weg op te gaan.

Met daisy gaat het ook heel goed. Ze is een hele lieve mama, maar echt gewicht erbij wil nog niet zo lukken. Ze heeft onbeperkt brokken en krijgt extra hondenkoeken, vlees, bordjes pap en ze eet echt superveel. Maar echt aankomen... nee... ik denk dat de hondjes momenteel te veel vergen. Maar het komt wel goed over een paar weken, als ze minder gaat voeden. Gelukkig is ze goed fit en wil ze alweer mee de paardjes verzorgen (en in de wei rond rennen dus)

Van de paardjes genieten doe ik ook. Daarom is het zo heerlijk dat ze over een paar weekjes weer allemaal bij elkaar staan.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:49

Mooie beschrijving van gisteravond Natas, ik kan ook enorm genieten van dat soort taferelen. Lachen Gistermiddag was het ook zo heerlijk rustig, geen mens te bekennen op het erf.

F6, wat sneu dat Timber zich zo 'verloren' voelt... Logisch natuurlijk.. Maar voor jou niet zo fijn dat ze uithaalt naar jou (en andere mensen) ... Gaaf hoor, als je haar laat dekken!
Ik vind het toch wel erg jammer dat er geen Tjitse junior kan komen. Clown Enige nadeel van een ruin hebben. Knipoog

@ RedPassion, veel plezier vandaag in A'dam!

Fijn dat het goed gaat met Daisy, Sandra. Ben ook erg benieuwd naar foto's.

Pfff ik wilde net naar Tjitse gaan maar toen ik op het punt stond weg te gaan belde mn moeder om te zeggen dat ik thuis moest blijven 's ochtends want er komt iemand voor de verwarming. Rolleyes Dus we lopen elkaar weer mis Natas.. Zal je zo even mailen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:40

Het intens genieten bij de paarden buiten, ja heel herkenbaar.
Vooral bij heldere hemel en/of volle maan, ik heb dan niet eens een zaklamp nodig.
's Avonds bij de laatste voerbeurt ga ik altijd bij ze zitten en geniet ik enorm hoe mijn meiden hun voederbiet en winterpeen opeten en aan het hooi staan te knabbelen. Intense rust, heerlijk.

Timbers: een veulie (en kleindochter van Es) zou natuurlijk geweldig zijn. Enne, KWPN-ers zijn absoluut niet saai!! Knipoog

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:40

@Liljebo: ik ben benieuwd naar nieuwe foto's van je puppy's!

@Timbers: spannend dat je misschien denkt aan een veulentje. Ljikt mij het mooiste dat er is... Een veulen van je eigen geliefde merrie. Ik speel ook wel regelmatig met dat idee. JA, ik wéét het! M'n eigen merrie is zélf nog een veulen, HAHA! Maar ik bedoel ook gewoon over een jaar of tien ofzo Haha!.

@Twiggy: je slaat niet door hoor! Mag raar klinken, maar ik vind paarden ook het mooist wanneer de mens ze met rust laat en ze gewoon hun eigen ding kunnen doen op HUN land en in HUN kudde... Ja, daar geniet ik ook intens van! En jij beschrijft het zo mooi, dat ik helemaal blij wordt van het feit dat mijn paardje binnenkort ook op dat mooie land staat Lachen. Hier in de buurt, in de duinen, lopen konikpaardjes, ik ben ze helaas nog nooit tegengekomen, maar dat lijkt me ook zo prachtig om te zien, ik zou daar een hele dag naar kunnen kijken. Eigenlijk is dat alles dat ik wil voor mijn paard, veel ruimte en veel rust en veel stabiliteit en heel veel paard zijn. Eerste prioriteit is dat Reina gelukkig is wanneer ik er niet ben, dat ze paard is zeg maar. Pas daarna komt alles dat ik met haar wil, mijn band met haar, het rijden later... Dat is bijzaak...

@Everybody: fijne dag allemaaaaaaal!

Brrr, het is nog steeds zooo koud! Mijn metro kwam vanochtend niet opdagen (en er wordt uiteraard níets op de borden gezet/omgeroepen met enig uitleg over waar dat ding in godesnaam blijft Boos! .) Ik weet dat het overal koud is, maar op dát metrostation lijkt het altijd nog 10 graden kouder en de wind nog net iets scherper... Ik was op een gegeven moment echt bang dat mijn tenen, oren en vingers dood zouden vriezen Huilen van het lachen . Nou ja, ik heb het overleefd en zit nu weer lekker warm en droog in mijn kantoortje Haha!.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:53

Oren en tenen nog eraan zitten?
Nieuwe foto's komen na het weekend. Dan zijn ze ong 10 dg.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:02

Vergeleken met de temperaturen bij jou stel ik me ontzettend aan Haha!, I know... Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:04

Hoi allemaal, wat fijn om te lezen dat jullie ook zo van die momenten kunnen genieten Lachen Lachen Lachen !!!! Er zijn maar zo weinig mensen die dat echt begrijpen, heb ik het idee. Fijn om even te delen met gelijkgestemden. En idd Dani, er is vrijwel niets mooiers dan paarden onderling te zien, zonder menselijke invloed (al hoewel ik op dat moment er ook tussen zit of sta Knipoog ). Dat zijn voor mij zelfs DE rustmomenten in het leven....... Straks in de zomer zit ik vele avonden gewoon op het land intens te genieten, hoor. Daar kijk ik nu al naar uit.... Nu ga ik liever niet in het land zitten, want dan krijg ik een ijskoude kont, hahaha......

Timbers, een veulie is natuurlijk helemaal geweldig. Een kleinkindje van Essie ook, schattig!!! Als je het zo voelt en het kan, nou, gewoon doen!!! Go jij! Go jij!

Liljebo, je pups groeien zeker als kool, he. Knipoog
Ben ook benieuwd hoe ze er nu uitzien..... Lachen

Inge en Dani, ik moet zeggen dat ik echt HEEL blij ben dat jullie erbij zijn gekomen. Ok, Dani moet nog komen Clown , maar het is gewoon heel, heel erg fijn om samen dit soort dingen te kunnen delen en om samen gewoon te begrijpen van elkaar hoe we er in staan m.b.t. de paarden. Dat moest ik effe kwijt, hoor. Haha!
Ing, heb je gisteren nog iets gehoord over je reis?

RedPassion, ooooh, lekker shoppen. Hmmm, heb ik ook wel zin in *LOL* . Maar dan wel voor het voorjaar en de zomer, hahaha. Ben al een beetje aan het rondkijken voor de zomervakantie en als je die stranden ziet, dan wil je zomer, geloof me. Clown

Dani, wat vervelend dat je vanmorgen letterlijk in de kou stond. OV, ja, dat is vaak afzien bij extremer weer. Scheve mond
Gelukkig ben je nu weer helemaal opgewarmd. Werk ze nog even, straks is het weekend. Knipoog

Sonjim, hoe gaat het bij jou en de kou? En je paarden?

Ben net toch even met Nikki naar de paarden geweest, hoor, Ing (balen dat je niet weg kon!!!). Ik kon er vanochtend toch niets doen en toen ik las dat jij er ook niet was....). Het is er zo lekker rustig nu. Geen lesjes, want de bakken zijn kei- en keihard. Ze stonden lekker te dutten in de zon, alles was wit, al hoewel het wel smolt door de felle zon. Het is schitterend, helder weer. Ik baal wel nog steeds dat ik niets met Sam kan doen nu. Mijn les maandag kan ik ook weer cancellen, want het blijft nog zeker een week dit weer. Maar ik heb wel weer tijd voor andere zaken nu, dat is ook wel fijn. Heb vanmorgen mijn huis schoongemaakt, zelfs klusjes gedaan, waar ik anders nauwelijks aan toe kom Haha! .

Vanmiddag ga ik lekker tutten met een gezichts- en haarmasker, want vanavond heb ik een etentje georganiseerd met vroegere klasgenootjes van de middelbare school. We gaan met 10 meiden uit eten om lekker bij te kletsen en te zien wat er van ons terecht gekomen is 20 jaar later. Heb er echt zin in!!! Oude herinneringen ophalen van onze giechelklas van destijds. We hadden destijds ook veel last van onze hormonen, hahaha, pfff, als ik er nog aan terug denk ROFL ...... Dat wordt lachen en heel gezellig. En laat. Clown

Dus morgen weer brak, vrees ik. D gaat schaatsen, Ing, dus ik heb geen idee wanneer ik naar Sam kan. Kan eventueel Nik wel weer meenemen, maar ik zie nog wel..... Knipoog

Voor jullie allemaal: Een heel fijn WEEKEND!!!!! Go jij! Go jij!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:58

Zijn we elkaar net misgelopen Natas, ik was namelijk van 1 tot 3 bij de paarden! Wat mij betreft is het prima als je Nikki meeneemt morgen, ik let wel op haar als je wat met Sam wil doen. Geen probleem. Lachen
Veel plezier nog vanavond!

Was prachtig weer vandaag, alles wit en dan met een zonnetje erbij. Pling