Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ariebren schreef:Een quarter relaxter ??
Nou, dat weet ik nog niet zo.
Maar de quarter, dus ook de andere rassen hier op stal weten gewoon dat ze met het lange touwtje rustig achter je aan hobbelen.
Juist door het paard zeer kort vast te houden loopt hij voorbij je schouder.
En waar hoort een paard ????
Wie weet het ??
Antwoord is, achter de schouder van de begeleider en niet ervoor.
Ariebren schreef:Paard moet het afgeleerd worden, de eigenaar moet geleerd worden.
Daarom een post van mij in het begin van dit topic, over een droevige Voest die een half uur van zijn tijd bezig is geweest om de eigenaar te leren dat een paard op eigen benen achter de eigenaar moet lopen.
En lesje klaar, eigenaar pakt het paard weer beet onder zijn strot.
justkid schreef:Ik vind het echt heel vervelend als een paard bijvoorbeeld haast heeft om in zijn stal te komen en dan voor me uit probeert te lopen.![]()
Daar ben ik gewoon heel erg streng in, voor mij uit willen lopen is net zoveel passen weer achteruit zetten of omdraaien zodat ik weer voor loop.
Ariebren schreef:Dat gezwiep met het touw in de openings post wordt alleen maar gedaan om het paard erop te wijzen dat hij afstand moet houden van zijn eigenaar.
En dat moet gebeuren omdat de eigenaar zijn paard voorop heeft laten lopen.
Paard moet het afgeleerd worden, de eigenaar moet geleerd worden.
.
fransje23 schreef:Mijn paard loopt heel vaak voorop maar gezwiep met een touw is toch eigenlijk niet nodig. Ze trekt niet, stop als ik stop etc.
Het is een mooie simpele redenatie maar misschien iets te simpel?