[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:51

fijn als jonge paarden rustig zijn! Wij zijn bezig met 2 onbeleerde friese merries. Ook leuk, weer eens een ander karaktertype dan arabier.

Hebben vannacht trouwens voor het eerst de deuren van de stal naar het weiland open gelaten..

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:24

Leuk! Je merkt bij ons inderdaad ook dat de fries een heel ander type is dan Walter. Walter is qua karakter veel heter, veel meer richting arabier.

Die fries bij ons vindt alles wel best, die heeft een heel meewerkend karakter, al is ze naar andere paarden toe wel dominant

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:54

Even een ander onderwerp: waarom wil iedereen die handig is met bijvoorbeeld NH meteen een boek schrijven, en halen ze dan meteen alle nuttige informatie van hun sites af?
Is het niet een stuk leuker om gewoon de informatie te delen? Waarom moet er per se zoveel geld aan verdiend worden, ze verdienen vaak toch genoeg met lessen en clinics?

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:52

bij parelli staat nog wel veel. bij de meeste anderen laat het behoorlijk te wensen over...
en dingen o.g.v. klikkeren bijvoorbeeld kun je al helemaal niet terugvinden. Ja je kunt het boek kopen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:16

Op de site van inge teblick staat op zich nog wel wat leuks daar over...

Je ziet trouwens ook vaak ongeveer dezelfde teksten terug.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:22

Op de amerikaanse site van parelli staan inderdaad nog leuke dingetjes. Vanavond maar weer eens de printer aanslingeren, lang leve de laserprinter

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:40

dat vind ik ook! Je moet alle info steeds kopen, dmv een boek of cursussen.
Toen ik begon met zoeken naar NH had ik echt het idee dat er een aantal goeroes waren en dat je zelf het ei maar moest uitvinden. Vandaar dat ik ook niet voor 1 bepaalde 'stroming' heb gekozen maar van alles wat heb opgepikt.

Trouwens, de meeste dingen heb ik van mijn paarden zelf geleerd.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:22

Blegh, wat een rotweer zeg, ik ben helemaal koud nu. Ik fiets namelijk elke dag heen en weer tussen hengelo en enschede, maar met dit weer niet echt fijn.
Maar goed, ik moet de kou weer in, naar Walter.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:34

ja het is pisweer, ik heb een uur in de motregen met Morrie staan spelen en ik was doorweekt *yuk* en ook nog een gore blubberbak.....

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:56

ik rij (in de auto) iedere dag tussen Hengelo en Enschede, en als je er vandaag nog uit moet dan heb je mijn sympathie Wendy. Wat een drekweer hiero.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:09

Ik heb het overleefd hoor, gelukkig ben ik nog steeds niet van suiker

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:25

smurf schreef:
ja het is pisweer, ik heb een uur in de motregen met Morrie staan spelen en ik was doorweekt *yuk* en ook nog een gore blubberbak.....

ik had het over pisweer, mijn baas boos, ik mag niet zoveel ruwe taal gebruiken van hem... Ik zei dat pisweer een algemeen NL woord is, hij kende het niet?? "Zal wel weer uit westfriesland komen" nee dus

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:36

*haha* humor, neem je baas es mee naar Baarle Nassau, dan kan z'n woordenschat wat worden opgepimpt

mijn baas gaat zo af en tpe vreselijk uit z'n panty en je wil niet weten wat ie dan allemaal uitkraamt

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:41

Mijn baas (coordinator onderzoek) is ook niet van dat subtiele, maar dat zijn Tukkers toch al niet, en de mensen die hier komen wonen passen zich vaak al snel aan

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:45

Arabesk schreef:
smurf schreef:

ik had het over pisweer, mijn baas boos, ik mag niet zoveel ruwe taal gebruiken van hem... Ik zei dat pisweer een algemeen NL woord is, hij kende het niet?? "Zal wel weer uit westfriesland komen" nee dus

mijn baas zei gisteren wel 4 keer g met de v en de d (en dan sneller) in 1 minuut!

jullie hebben tenminste een bak!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:48

mijn "bak":

een stuk bagger van 10 x 15 ongeveer met aan 2 kanten schrikdraad en aan 2 kanten prikkeldraad en achter het schrikdaar een goep uiterst vervelende merries....... waarvan de helft dusdanig onder water staat dat ik er tot over m'n knieén in ga

*woepie*

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:55

onze 'bak' is ook meer een soort waterbak
ik doe nu oefeningen op het erf...

wie bestelt de zomer vast??

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:56

Ik heb geen echte bak, maar wel een afgezet stuk wei.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:01

*doet bestelling*

1 zomer graag, vanaf NU,.......

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:14

damn dvd 8 van leve 2 klapt eruit, heb ik dus maar de helft van gezien..... vastloper *ggrrrrrr*daarom maak ik normaal gesproken altijd een werkcopy.........

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:58

zomer...wat is dat ook alweer???

Anoniem

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:03

Onze bak is tijdelijk even (hoop ik, dat "even") niet in te rijden, maar wij hebben het BOS! Ondanks dat het regende, zijn we toch maar gegaan vandaag, rond de middag. In het bos hadden we helemaal geen last van de wind en regen, dus het was heerlijk en beslist niet koud.
Op de terugweg - tussen "thuis" (de pensionplek) en het bos moeten we over een pad dat behoorlijk "open" ligt - moesten we tegen de wind en regen in en Jovarna draaide een kwartslag naar links om vervolgens met haar kont tegen de wind in te gaan staan. Slim bedacht van d'r, maar zo kwamen we dus niet thuis . Omdat ik begreep dat het voor haar geen pretje moest zijn om tegen de bui in te lopen, ben ik afgestapt en ben rechts van haar gaan lopen. Dankbaar drukte ze haar hoofd tegen me aan, zo had ze beschutting tegen de wind en de regen, en zo zijn we naar huis gewandeld.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:28

haha ja dat doen die van ons ook altijd, beetje achter ons schuilen stelletje suikerklontjes!
We zijn ook veel te lief voor ze!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:30

Bah, voel me schuldig, kom er net achter dat Walter gisteren helemaal niet heeft buitengestaan omdat degene die ze buiten zet het niet handig vond voor de ijzers van zijn fries
Ook heeft ie zich niet aan de entafspraak gehouden... bah!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:08

en ja hoor, bingo, alle paarden stonden op stal, het regende behalve.... *tada* Morrie....... die stond zeiknat buiten in z'n uppie, maar goed, beter dan zonder vreten in z'n vlasbox....

Wij hebben ook een bos en hei, maar dan moet je eerst een half uur door het verkeer stappen en daar ben ik nog lang niet aan toe, sterker nog, ik begrijp niet dat ik het voorheen wel heb gedaan en ik begrijp van sommige anderen al helemaal niet dat ze het doen.....