Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Wendy schreef:Je hebt toch in het verleden met bit gereden? Waarom per se bitloos als het met bit wel goed ging?
Visconti schreef:
het is net wat goed gaan vind. Ik kon mijn paard in de krul rijden ja, maar hij was heel loperig, paniekerig etc. Zonder bit is hij veel rustiger, wil hij niet onder me uit lopen.
En het is niet zo dat mijn paard ongemolijk is ofzo, ik kan prima dressuren met hem op een cross rope bridle ik heb alleen het gevoel dat hij het touw niet al te prettig vind, dus zoek ik een hoofdstel van leer, of in ieder geval van zachter materiaal.

).. Ik rij Bruut tegenwoordig in de bak dus *noodgedwongen* met bit... als we niet gymnastieken, draagt hij zijn touwhalster...
, wat jij zoekt staat onder 'paardenpraat'
Alleen je ziet ze bijna alleen maar in het bruin 
Citaat:Een Brits paard dat zijn stalgenoten 's nachts wakker hield met oorverdovend gesnurk, kan dankzij een operatie weer vrij ademhalen. Het gesnurk van Rocky klonk als een misthoorn en was twee weilanden verder te horen.

dat ging heel goed tot fenna het op dr heupen kreeg en al bokkend en stijgerend rondjes liep voor het hek om vervolgens in rengalop terug naar de 2 andere ponies te gaan. Netam wilde er natuurlijk achter aan... maar ik kon netjes met hem terug lopen naar de rest
hij heeft zich niet los gerukt en ik kon hem stilzetten op life down
ik ben echt trots op mijn mannetje!!
hij is zo super lief en reageerd meestal zo goed... maar het is en blijft een fjord die zijn eigen fjordenpower kent
maar hij koos er nu voor om bij mij te blijven
want als hij wil dan gaat hij en dan kan niemand hem houden.