[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Timbers

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:40

Twiggy2008 schreef:
Vrijwel net zo oud dus. Clown

Even editten.....Vrijwel even JONG dus Clown

Tja ik ben vrijgezel he....heb een hoop vrijgezelle vriendinnen in dezelfde leeftijd ongeveer en dan ga je nog steeds naar tentfeesten om te hossen en springen Bloos. Ben ik met mijn nichtje aan het springen, komt er een lefgozertje uit haar klas een beetje maf doen tegen mij. Zegt mijn nichtje: "da's mijn tante hoor en die is al 36". Jongetje valt zowat flauw ROFL.

Maar ik schijn er uit te zien als halverwege de 20 dus dat is gunstig Go jij! Go jij!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:41

f6 alsof jij na al je da kosten zit te wachten op een huurverhoging.
Shetten kun je helaas niet scannen, kan wel maar bij mini's een groot risico op doorprikken van de darm, lijkt me een zinloos risico om te lopen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:43

Wat lastig voor jullie, zeg, die types...... Scheve mond

Gelukkig kan ik het prima vinden met mijn stallingseigenaren en is alles bespreekbaar. En is er eens wat, dan praten we erover. Die relatie vind ik belangrijker dan mijn relatie met bepaalde types, die ik ook op stal heb rondlopen, die totaal niets snappen van mijn natural benadering. Mij een biet, wat de wereld vindt daarvan Doei! . Zolang mijn paard maar gelukkig is en met mensen als Inge en straks ook Dani, kan ik gelukkig wel lekker onze gedachten uitwisselen. Lachen
Daar richt ik me liever op...... Maar goed, als je knalt met mensen waar je echt mee te maken moet hebben, dat lijkt me heel lastig.....

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:49

Mijn moeke bedoelt het wel goed, maar het feit dat ik maar half antwoord krijg en dus net niks weet, bah.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:54

sonjim schreef:
f6 alsof jij na al je da kosten zit te wachten op een huurverhoging.

Ach die huurverhoging zat er toch aan te komen.....we betalen echt belachelijk weinig en ik wist dat het er aan zat te komen.
De boer is op zich wel schappelijk hoor want hij wilde de huur van Es van de dagen dat ze er niet meer was zelfs met me verrekenen (dat gebeurt bij geen enkele stal volgens mij). Maar die stalgenoot doet er nogal moeilijk over.

Op zich heb ik ook niks met hem te maken verder hoor want we zijn met 4 meiden die eigenlijk alles onderling regelen (we staan er maar met z'n 5en). Maar hij heeft gewoon altijd wat te zeiken Gestoord. Maakt zijn leven in ieder geval een stuk zwaarder Tong uitsteken

Wel lachen want toen ik daar net kwam staan had hij commentaar dat mijn paarden de hele dag buiten stonden in de vrieskou, maar blijkbaar ben ik nog zo achterlijk niet want nu staan zijn paarden ook gewoon in de vrieskou. En vertelt hij mij dat een paard buiten hoort in een koppel.....toen ik dat de eerste jaren vertelde werd ik voor gek versleten, maar nu "leert" hij mij dat een paard veel moet bewegen en behoefte heeft aan sociaal contact Huilen van het lachen. Wist ik nog niet Blond

Citaat:
Shetten kun je helaas niet scannen, kan wel maar bij mini's een groot risico op doorprikken van de darm, lijkt me een zinloos risico om te lopen.

Da's jammer........is er niet een andere mogelijkheid om er achter te komen. Een urine test ofzo Blond

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:18

Urine test kan, maar dan moet je het wel op kunnen vangen, lijkt me best moeilijk. Ik denk zelf gezien haar buik vergeleken met foto's van het afgelopen jaar dat ze niet dragend is of beter gezegd niet meer.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 07:20

sonjim schreef:
Urine test kan, maar dan moet je het wel op kunnen vangen, lijkt me best moeilijk. Ik denk zelf gezien haar buik vergeleken met foto's van het afgelopen jaar dat ze niet dragend is of beter gezegd niet meer.

Dat is inderdaad lastig....toen met Es zei de DA ook voor Cushing onderzoek in eerste instantie dat ik urine kon opvangen (cortisol kunnen ze ook in de urine zien), maar dat was nog zo makkelijk niet.

Wel jammer als ze niet dragend is, maar soms zegt een buik ook niet alles. Wij hadden op een vroegere stal van ons een merrie die tot de laatste maand niet dik was EN ook nog hengstig was geweest dus de eigenaar had de hoop op een veulen opgegeven. Tot ze ineens in de laatste maand ging groeien zonder dat ze meer voer kreeg en toen bleek ze toch drachtig.

En de tinker van mijn stalgenootje kwam vrij verwaarloosd in Nederland aan....een gratenpakhuis waarvan nooit iemand had gedacht dat ze drachtig was. Tot ze ineens op een ochtend werd gebeld door haar toenmalige stalhouder of ze wist dat die merrie drachtig was.

Nu is vooral die laatste niet representatief voor jou want die van jou zijn niet verwaarloosd maar toch buik zegt niet altijd alles, hoewel jij kunt vergelijken met vorig jaar.

Wanneer zou ze moeten bevallen als ze drachtig is?

@liljebo al pups??????

Ik ga maar eens naar stal....paardjes buiten zetten en voeren en dan even uitmesten en doen en ook maar weer eens rijden Pling

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 09:35

Hey jongens... Ik kom even niet bijlezen... Ik duik zo mijn nest weer in.

Vandaag de derde dag dat ik met griep in bed lig, dat wordt geen oudjaarsfeestje voor mij... Huilen

Ik heb koorts, oor-en keelpijn, misselijk, duizelig en de hele verdere mikmak die bij griep komt kijken. Zo erg af en toe dat ik niet weet waar ik met mezelf heen moet. Heb net voor het eerst wat fruit gegeten, kreeg het haast m'n keel niet door, maar hoop dat ik het binnenhou... Ziek

Gisterenavond even m'n bed uit geweest, even op de bank gelegen, toen ik daarna de trap afliep ben ik gewoon keihard naar beneden gedenderd door m'n koortshoofd. Ik ben al m'n evenwicht kwijt blijkbaar... Verdrietig Nou ja, daardoor is mijn hele linkerkant ook nog eens bont en blauw en geschaafd, zíet er niet uuuiiit!

M'n mama komt elke dag langs om thee te maken en m'n bedje te verschonen Lovers.

Fijn uiteinde!!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 09:46

Arme dani... heel veel beterschap
Twiggy en timbers... geef de hoop maar op dat jullie ooit ernstig worden, als jullie nu nog zoveel wilde haren hebben. Ik ben nu 48 en spoor nog steeds niet helemaal...
Moet kunnen.
Sonjim... lastig probleem. Buik zegt idd niet alles. Toen ik in nl nog hielp bij gehandicapten rijden, kochten ze een tinker (in prima conditie). In het voorjaar kreeg ze opeens uier, maar was niet dik... Schijnzwanger? nee hoor... een paar dagen erna stond er een veulen bij.

Timbers... dat soort figuren heb je idd overal. Probeer je er niets van aan te trekken, want veranderen doe je hem toch niet
Eij hebben gelukkig alles in eigen beheer. Soms veel werk, maar je weet altijd precies wat er gebeurt.

Met daisy is het nog hetzelfde... veel slapen, afgewisseld met kreunen, piepen, graven, rillen enz... ben aan het wachten tot de weeen vol inzetten...van mij mag het nu wel gebeuren.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:19

ernstige mensen zijn saai dus ben blij dat kje zo uit je dak kunt gaan.
Dani beterschap.
liljebo succes met Daisy

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:46

weeen worden heftiger en daisy superonrustig. Ik mag geen stap uit de kamer zetten, want dan raakt ze in paniek
Arme dais.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:10

Arme Daisy!! Sterkte voor haar, hoor, Liljebo. En je hebt gelijk, ik word nooit 100% volwassen waarschijnlijk, maar dat wil ik ook helemaal niet. Haha!

En ook voor jou, Dani. Wat vervelend dat je zo ziek bent..... Beterschapsknuffel! Ach gut

Timbers, je hebt gelijk, we zijn bijna even JONG. Haha!
Ik moet zeggen dat ik op mijn 36e ook nog redelijk jong er uit zag, maar helaas beginnen de eerste rimpels en lijnen nu wel enorm door te zetten. Boos!
Maar verder mag ik niet klagen, maar waarom begint de ouderdom nou net in mijn gezicht en niet op een andere plek? Clown

Sonjim, ja, mensen die altijd ernstig en serieus zijn, die zich nooit meer laten gaan zijn idd erg saai. Knipoog

Lieve meiden, ik wens jullie allemaal een hele fijne, gezellige jaarwisseling en een gezond, gelukkig en liefdevol 2009. En dat geldt voor jullie paarden en andere huisdieren!!! Lachen

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:09

@Danie62 beterschap Ach gut
@liljebo....al puppies ?

Fijn te lezen dat we in ieder geval niet minder gek gaan worden naarmate we ouder worden ROFL
Zou dat strontmelige gedoe ernstig missen...heeft een mens ook wel eens nodig. Ik kan heeeeeeeeeel serieus zijn, maar liever niet te vaak Knipoog Schijnheilig

Lachen maakt het leven een stuk leuker!!!!!!!!!! Vandaar dat ik volgend jaar lekker met alle positiviteit tegemoet wil gaan zien.

Het was voor mij een raar jaar met veel emotionele achtbanen, maar volgend jaar gaat helemaal top worden. Als voorbode daarop heb ik vandaag schandalig geshopt Nagelbijten / Gniffelen. Een nieuw t-shirt, nieuwe sneakers, nieuwe laarzen, 2 nieuwe vestjes, een nieuwe spijkerbroek en een nieuwe riem en ik ben er helemaal blij mee Go jij! Go jij!

Krijg van mijn mams nog een mooie ring met daarin haren van Es verwerkt dus die moet geluk gaan brengen.

Mijn altijd negatieve stalgenoot vanmorgen even duidelijk gemaakt dat ik zijn altijd negatieve gedoe erg zat ben.....wil geen negativiteit meer om me heen, alleen maar mensen die toch positief willen denken Ja. Tegenslagen hebben we allemaal en op z'n tijd in zak en as zitten is ook wel eens nodig maar toch met een houding van mensen bedoelen dingen goed en het komt wel goed, zoiets.

Vandaag lekker gereden met Timber weer eens....niet veel bijzonders maar ik was gewoon erg trots dat ze ondanks jagers in de wei en knallende rotjes aardig bij me bleef en controleerbaar rightbrained was Haha!. Me = happy.

Om 23.45u ga ik weer naar stal om te kijken hoe ze het vuurwerk doorkomen........ze staan bij ons 's nachts binnen dus wij doen alle deuren dicht, de radio aan en ze krijgen lekker hun late voer dus ik denk dat het allemaal wel goed gaat.

Hoop dat het bij jullie ook allemaal goed gaat verlopen!!!! Dus een fijne jaarwisseling en alvast de aller aller aller allerbeste wensen voor het komende jaar, met als goed voornemen dat ik bij Twiggy, Dani en Inge langs ga komend jaar Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:10

Ik zie/hoor dat het in NL koud is, wat baal ik er stiekem van dat ik dat moet missen... Hopelijk houdt het even aan, zodat ik het ook nog meemaak. Knipoog
Verder is het hier nog steeds leuk, we maken er vanavond een groot feest van. Maar ik ben wel blij dat ik vrijdag en zaterdag mijn dieren weer zie hoor. Bloos

Fijne jaarwisseling allemaal en ik wens iedereen heel veel liefde, geluk en kracht voor 2009. Lachen

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 01:36

GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL Haha!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 10:40

Gelukkig nieuwjaar!!!

Wij hebben oud en nieuw vanuit de auto vuurwerk bekeken.
De bevalling met daisy wilde totaal niet vlotten, en na een aantal keer tel overleg met da gedurende de middag/namiddag, werd besloten dat ze naar het dierenziekenhuis moest, 90 km verderop. Daar gingen we om zes uur ´heen. Daarna een tijd van wachten, calcium toedienen, afwachten, wee opwekker toedienen, nog meer afwachten en uiteindelijk een keizersnee omdat de weeen gewoon te zwak waren en daisy uitgeput was.
Er waren 7 pups, waarvan eentje dusdanig misvormd dat ze die niet op gang hebben geholpen. Zes gingen mee naar huis. Ze leken prima in orde, maar vanacht is er eentje gestorven. Geen idee waaraan. We gingen pas om half vier naar bed, mijn man ging nog een keer kijken in de nacht en ik, alles leek in orde, maar toen we vanmorgen om negen uur opstonden, was er eentje dood. Nog geprobeerd om te reanimeren, maar zonder resultaat. Ik hoop dat de andere vijf het goed redden. Het zijn twee jongens en drie meiden en mams maakt het naar omstandigheden redelijk. Ze is alleen zo mager (zie je nu pas)
Ze wordt natuurlijk goed bijgevoerd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:39

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!! Go jij! Go jij!

Jee, Liljebo, jij hebt een nacht achter de rug, zeg..... En wat een bevalling voor zo'n hond; een mismaakte pup, eentje onverwacht overleden, pittig hoor. Scheve mond
Maar de gezonde puppies maken het goed? Fijn dat er goed voor Daisy gezorgd wordt nu, zeker als ze zo dun is. Zal ook best een aanslag zijn op zo'n lijffie, zo'n dracht. Ik moet er zelf niet meer aan denken en dan zou ik niet eens zoveel kinderen tegelijk krijgen Knipoog . Geef ze een dikke knuf. Lachen

Timbers, lijkt me heel gezellig dat je naar ons toe komt dit jaar!!! Ik ben ook al lekker aan het kleding kopen geslagen, heerlijk!!! Kreeg gisteren de H&M catalogus voor het voorjaar en de zomer ook weer binnen, hahaha.....

RedPassion, het blijft nog wel even koud hier, hoor, volgens mij...... Hoe is het daar geweest, in het mooie Portugal?

Ik heb nog geen idee hoe Sam erbij staat, maar Inge en ik hebben Tjitse en Sam gisteren op een vlak land gezet met wat bergen kuilgras. Ik denk dat ze in principe weinig last hebben gehad van het vuurwerk op de plek waar ze nu stonden. Helaas moesten we de Shets op de oude plek laten staan, dus Tjitse en Sam zijn het nieuwe jaar samen ingegaan. Het zijn echt maatjes geworden. Maar straks mogen ze weer naar de rest van de groep. Lachen

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:55

super dat sam en tjits zo goed met elkaar overweg kunnen.
Ik ben idd nog gesloopt van de afgelopen twee nachten (dfe nacht ervoor ben ik ook al bij haar gebleven omdat het toen begon met de onrust, die aan de bevalling vooraf gaat)
Mams en pups maken het goed. Ze is een lieve moeder. Natuurlijk krijgt ze nu vele lekkere hapjes om aan te komen. En ze wordt in de watten gelegd. Dat heeft ze wel verdiend.
Maar ik denk idd dat het erg zwaar voor haar was, die dracht.
Waarom die ene is doodgegaan, weet ik niet. Vraag me af of ik het had kunnen voorkomen als ik vaker was gaan kijken, maar misschien is het ook gewoon door de natuur zo geregeld omdat het wellicht teveel was voor haar.
Dais had iig totaal geen interesse in haar dode jong. Voor haar was het een afgedane zaak en ze besteed haar energie liever aan de levende pups.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 17:21

Nou, gelukkig maar dat ze zich wel bekommert om haar levende kleintjes. Zo is de natuur dan ook weer, he.... Sterkte voor jou en haar na die zware nachten. Ach gut

Ben net terug van Sam. Inge was me al voor geweest (heb je helaas gemist, Ing), de kudde stond weer bij elkaar. Het gaat echt heel goed!! Sam begint ook weer wat meer zichzelf te worden. Sinds Tjitse er staat, had 'ie nauwelijks nog oog voor mij. Apart om mee te maken, maar nu weet ik zeker dat ik gelijk had met mijn gevoel dat hij een maatje miste. Heb heerlijk gegrondwerkt, verder niets. Gelukkig zijn de bakken goed te doen bij ons en er was verder niemand...... Lekker rustig, hoor, zo samen bezig kunnen zijn. Lachen

Overigens is er een hoop aan de hand hier in Loosdrecht momenteel. Er zijn 5 schaatsers vermist op de Loosdrechtse Plassen. Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan werkelijk niet begrijpen dat je de Plassen op gaat Verward . Levensgevaarlijk!!! Er staat nu een trauma helicopter en alle andere hulpdiensten rijden af en aan......

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:57

Ik vind schaatsen op natuurijs toch al eng.... vooral als er diep water onder ligt. Hier verdrinken ook jaarlijks mensen, maar schaatsers zijn hier wel verplicht pikhouweel, touw en alarmfluitje bij zich te hebben als ze op de meren schaatsen.

Vanmiddag was daisy er ff slecht aan toe. Ze gaf flink over en ging rillend bij de kachel liggen. Pups waren ietsje afgevallen. Natuurlijk weer meteen de da gebeld, maar ik kon afwachten. Was normaal onder deze omstandigheden. Nu ziet ze er gelukkig weer een stuk beter uit. Ik geef haar kleine porties lichtverteerbaar eten en we stoken de kamer lekker warm

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:45

Je bent er maar druk mee, Liljebo....... Hoe koud is het bij jullie in Zweden eigenlijk nu?

Wat goed dat ze dat verplicht stellen bij het schaatsen. Zouden ze hier ook eens moeten doen Knipoog . De een na de ander zakt door het ijs....... Sigaar
Er zijn vanmiddag 4 mensen gered uit het ijskoude water. Een bewoner hoorde hen gelukkig om hulp roepen en heeft ze gered met behulp van een surfplank en enkele omstanders. Wat een geluk hebben die mensen gehad, zeg...... Een vrouw is naar het ziekenhuis gebracht met zware onderkoelingsverschijnselen. Brrrrrr........

We hebben hier wel een ijsbaan op een (niet al te diep) meertje, wat prima te doen is. Warme chocomelk, leuke verlichting, heel het dorp is er te vinden, heel gezellig. En nog vlakbij Sam ook. Ik kijk zo over de weilanden de weg over naar de ijsbaan. Haha!
Maar ja, sommige mensen willen blijkbaar meteen DE Plassen op. Levensgevaarlijk. Mij niet gezien, hoor.

Er is van de week ook al iemand gered die in Ankeveen door het ijs was gezakt. Ankeveense Plassen, nou daar wil je ook niet te water raken nu.....

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:11

Nee, ik vind het ook maar akelig als er diep water onder is.

Op dit moment is het -5, maar het is vannacht ergens tussen de -10 en de -15 geweest. Maar het wordt nog kouder...

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:32

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!! Heel veel gezondheid, liefde, geluk en paardenplezier voor het jaar 2009!!!!

Zo, ik heb oud en nieuw moederziel alleen op de bank 'gevierd'... Maar voelde me zo beroerd dat ik het eigenlijk helemaal niet erg vond op dat moment. Ik was woensdagmiddag toch maar even naar de HA geweest en heb een fikse keelontsteking... Ik voel me nu een stuk beter, koorts is gelukkig gezakt, ik word alleen heel moe van die aanhoudende keelpijn Verdrietig . Maar ik hoefde gelukkig niet aan de antibiotica.

Gefeliciteerd met de pups Liljebo! Ik hoop dat Daisy de kracht vindt om goed voor zichzelf en haar baby's te zorgen.

Ja, erg he van al die mensen die te water raken en vermist zijn. Ik moet er niet aan denken dat één van mijn vrienden zoiets in z'n hoofd zal halen Boos! . Ik houd zelf gelukkig helemaal niet van schaatsen, maar het is ook gewoon lévensgevaarlijk om nu de plassen op te gaan!

Timbers, haha, dat is nog eens een goed voornemen!

Twiggy en Inge, wat een prachtige foto's! Kan niet wachten om lekker gezellig met jullie mee te lopen in die mooie omgeving! En wat ontzettend leuk dat Sam en Tjits zulke goede maatjes zijn. Ik hoop dat het met Reina ook een beetje klikt Ja.

Whoehoe!! Ik ben éindelijk weer uit bed en een beetje fitter. Zelfs boterhammen gegeten, echt een mijlpaal haha!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:19

Fijn dat het weer beter gaat, dani. Met daisy en kids gaat het ook weer beter.
Snel ff foto's spammen. Het laken is wat vuil op de foto... sorry... ik verschoon natuurlijk regelmatig, maar had het net voor de foto's nog niet gedaan Bloos
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:41

Hier ook keelpijn Boos! ik heb al van alles en nog wat aan keeltabletten gekocht....de halve Kruitvat is leeg nu Clown
Vannacht amper geslapen dus ik doe een beetje rustig aan vandaag en vanavond. Straks nog even appelsap kopen (drink ik alleen als ik ziek ben Tong uitsteken ).

Mezelf nu maar weer eens van de bank af gaan halen en naar de paardjes.....vanmorgen wel al gereden en dat ging best fijn! Lekker aan een lang teugeltje sbw en travers geoefend. Timber is echt een heel fijn dressuurpaard Bloos en ze vind het het fijnste om zonder constante aanleuning te lopen. Ook wel een goede test want dan loopt ze echt op eigen benen en hangt ze tenminste niet op mijn handen. Maar ik kan wel merken dat ze meer conditie moet gaan kweken want ze houdt het gewoon nog niet zo lang vol om allemaal. Geeft niet want we hebben alle tijd Haha!

Niet helemaal NH maar mijn streven is eind van het jaar de half steps onder de knie hebben......geen doel op zich want als het niet lukt geen man over boord. Maar een streven geeft inspiratie om door te trainen Knipoog oh ja en alles gewoon op een simpele zacht onderlegde kaptoom uiteraard!

Op rechts zat ze wat vast dus als de bak het morgen toelaat ga ik maar weer terug naar de grond aan de kaptoom buigingsoefeningen doen in stap.

Lieve puppy's Lovers Sandra!!