[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel IIΙ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:18

dekoezegtboe schreef:
goedemorgen allemaal!

heb ik vakantie ben ik nog vroeg wakker Scheve mond maar goed van de week nog genoeg tijd om uit te slapen.

Ik heb ook het topic zitten lezen... ik ga me nu bijna schuldig voelen dat ik in mijn lekker warme woonkamer met een warme bak thee in mijn warme ochtendjas achter de pc zit. Maar als ik dan denk aan mijn ponies die zichtbaar genieten van het rollen in de modder (ik minder Knipoog ) moet ik heel hard lachen en denk ik, ik ben blij dat mijn ponies gelukkig zijn Lachen ondanks dat ze zwart zijn van de modder!

zo nu weer verder met de orde van de dag... ik had voor sietske een startrekk zadel... een super zadel Ja maar op Netam ligt het niet lekker... er blijft maar een smalle rand droog bij de ruggegraat (die wel wat uitsteekt) en bij onze laatste buitenrit was de ruggegraat zelfs nat! (al weer een tijdje geleden dus het komt niet door de wintervacht) ik ben nu op zoek naar een zadelmaker/zadelpasser voor advies. Aangezien zijn ruggegraat neit verzonken is denk ik niet dat boomloos voor ons de oplossing is Scheve mond
wie o wie kent er goede zadelmakers/zadelpassers en kan mij wat ervaringen vertellen Knipoog

Heb je het al eens geprobeerd met de panelen heel wijd uit elkaar?

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:21

Antheman schreef:

nee nog niet...Ik ga het wel proberen... maar ik heb er geen goed gevoel over Scheve mond maar ik sta overal voor open Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:24

@koe je zit toch niet zover van BZ af, vraag anders of zij even langs wil komen, zij kent de Startrekk van binnen en van buiten

Ik ga Morrie uit de blubber vissen, jackie komt z'n gebitje renoveren.....

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:25

Goeiemorgen!

Over een half uur gaat mijn collega zien wat voor ontaarde paardenbaas ik ben, omdat ik mijn paard heb verhuisd naar een modderige wei waar hij zonder deken in de regen staat Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:33

dekoezegtboe schreef:
Antheman schreef:

nee nog niet...Ik ga het wel proberen... maar ik heb er geen goed gevoel over Scheve mond maar ik sta overal voor open Knipoog

t mooie is dat je direcvt kunt controleren of t werkt!
Even rijden, zweetafdruk bekijken en je hebt een indruk.

Bij zowel An als Mer had ik de panelen ong 1 cm vanaf de rand vh klittenband geplakt. Merrit heeft hem nu zo´n 2 cm weg.
(Er is dus 2 cm klittenband te zien.) Een zeer ruim luchtkanaal. Andor heeft geen ST meer.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:33

Antheman schreef:
Anya schreef:
Mijn vraag: als het een peesonsteking is, is het advies volgens de kliniek: stalrust en stappen). Ik begin daar liever niet aan. Hebben jullie ervaring met de genezing van peesblessures van paarden gewoon op de wei? Of herkent iemand deze symptomen toevallig?

Artsen staan ook redelijk voor een raadsel. Nu kan ik natuurlijk wel een peesscan erbij laten maken... Ben ik weer 200 euro verder en het advies zal dan wel stalrust zijn.

Een paard van een vriendin staan nu op rust met een peesblessure. Op stal is voor dat paard geen optie omdat ze de hele boel afbreekt. We hebben haar eerst op een klein stukje land gezet zodat ze niet teveel kon lopen, maar daar bleef ze ook vervelend op doen. Nu staat ze dus gewoon bij de rest van de paarden. De pees is nog steeds erg warm en gevoelig. Ze is gescand, maar daar is niets op te zien, erg raar...

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:36

goeiemorgen, goh wat heb ik wakker gelegen van mijn paard in de blubberwei vannacht.....

Het heeft hier gelukkig niet echt hard geregend. Ik heb vandaag een meeting met iemand van het nhforum!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:39

evita_ schreef:
Ik heb vandaag een meeting met iemand van het nhforum!

Leuk Lachen
Wie?

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:44

Goedemorgen Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:46

e_horse schreef:
Goeiemorgen!

Over een half uur gaat mijn collega zien wat voor ontaarde paardenbaas ik ben, omdat ik mijn paard heb verhuisd naar een modderige wei waar hij zonder deken in de regen staat Haha!

tssss je hebt hem ook nog bewúst verplaatst naar die modderpoel Gestoord, terwijl Harley zo'n mooie box had op die pensionstal Clown

schandalig Haha!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:56

mogge Clown

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:14

Goedemorgen!

@ arno: met de mini-penny-ankies valt het reuze mee. het is namelijk B voor de paarden (en de meeste ankie-penny's is spe rijden op een pony) of voor pony's als de ruiter ouder is als 18.

Witte heet eigenlijk Icatra, maar das geen normale naam. De vorige eigenaar noemde hem altijd "die witte", en ik heb het bij Witte gehouden.

Orlanda heeft op de manege Orlando en Orlanda geheten. Orlando is een jongensnaam vind ik, dus ik hou het bij Orlanda.

Verder hebben we hier nog 2 naamloze vissen,en onze katten Kiki, Susy en Lyla. Alle loslopende wilde konijnen, eekhoorns en fazanten in de tuin hebben geen naam Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:54

kan iemand in het natural-normal topic een mooi verhaaltje schrijven over de hoefgroei. Er wordt nu gezegd dat het goed is als je paard lang op hetzelfde ijzer kan staan. Dus dat de hoef recht naar beneden groeit. Kan iemand goed verwoorden dat dat juist niet goed is?? (ivm de conische (of hoe schrijf je dat) vorm ??)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:59

Ik heb vandaag ook een meeting Haha!
Met Wendy. Die komt theedrinken Ja

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:59

Anya schreef:
Ik heb vandaag ook een meeting Haha!
Met Wendy. Die komt theedrinken Ja

Klopt... vanavond Haha!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:07

Ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe bitloos hoofdstel. Ik rij nu met de cross rope bridle en dat gaat heel goed als ik er maar niet aan kom Clown Zo snel ik wil gaan dressuren vind hij het inrritant worden en word hij saggie en gaat met kop slaan enz.
Ik zat te denken aan een bosal, hier iemand nog suggesties?
Het is vooral voor buitenritten en dressuur, dr cook heb ik al geprobeerd en dat werkte niet.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:07

Gezelli!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:08

Ik zou zeggen de Dr. Cook, maar als dat niet werkt weet ik het ook niet...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:09

En een gewoon touwhalster?

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:10

of een indian bosal?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:12

Ja die heb ik ook maar daar doet hij het nog slechter op. Ik heb het gevoel dat hij het irritant vind als hij schuift ofzo. Op een buitenrit rij ik hem aan een lang teugeltje en dan gaat het goed, maar zosnel ik de teugels oppak komt er een soort van protest. Niet dat hij vervelend doet ofzo, alleen hij schud met het hoofd en lecht zijn oren in zijn nek. En dat terwijl hij absoluut niet zuur is van zich zelf.

Een bosal leek me wel goed omdat die minder schuift en toch heel zacht is, of een side pull.

Wat is een indian bosal? Nagelbijten / Gniffelen

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:13

jij bent toch ook lid van het nhforum? daar staat uitgelegd hoe je hem moet maken... skey heeft er daar een gemaakt en evenaar nu ook.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:13

oke bedankt, ga even kijken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:14

_angela_ schreef:
kan iemand in het natural-normal topic een mooi verhaaltje schrijven over de hoefgroei. Er wordt nu gezegd dat het goed is als je paard lang op hetzelfde ijzer kan staan. Dus dat de hoef recht naar beneden groeit. Kan iemand goed verwoorden dat dat juist niet goed is?? (ivm de conische (of hoe schrijf je dat) vorm ??)

Er wordt niet gezegd dat het goed is, kwestie van interpreteren zodat je gelijk krijgt, kijk dat bedoelen we nu maar.

Er wordt gezegd dat het WEL kan, mits die hoef die hoefgroei heeft. Als er niets veranderd aan voetstanden en het afrollen gewaarborgd is, is na een paar weken vaak of het zelfde of juist beter vanwege de slijtage, dan is er geen verschil in een ijzer dat er net onder is geslagen of 3 maanden geleden. Maar volgens mij snap je niet wat er bedoelt wordt en daarom deze reaktie.

Hoevelen paarden die nooit ijzers hebben gehad, al van jongs af aan flink gepresteerd hebben in verschillende takken van paardensport hebben slijtage en gelijke problemen als gezegd wordt dat ELK beslagen paard gaat krijgen?? Daar ben ik wel benieuwd naar of er een sluitend bewijs is. Ik persoonlijk denk nl dat er maar weinig paarden zijn die ijzerloos hoog mee lopen en al jaren die trainingen doen. Dus gelijke mate van belasting hebben ondergaan om een eerlijk onderzoek te gaan starten.

Wellicht is dat een onderzoek dat over 10 jaar wel uitgevoerd kan gaan worden omdat er meer zijn die ijzerloos zijn dan 10 jaar geleden.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:15

dit is een HK topic, geen discussie topic Boos!