De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:51

Ja stom dat ik geen foto's heb genomen van de voetjes. En op alle foto's staan ze in het gras, dus niets te zien. Wel afwijking naar voetjes kijken, maar nog niet zover dat ik ze op beeld vastleg Haha!

Zeker iets van opgestoken ... vooral dat de lessen op een standaard manege niet kloppen; niets hakken naar beneden en tenen naar binnen en rijden vanuit je knieen en zo. Was wel grappig; ik reed eigenlijk dus al zoals we het nu moesten doen, maar vooral mijn ademhaling is een zeer groot aandachtspunt. En mijn center is niet zo stevig, maar komt ook door te hoge ademhaling. Dus ik weet waar ik aan moet werken en weet nu ook waarom ik af en toe het idee heb mijn evenwicht te verliezen.
Dus ja, zeker effect gehad. Daarbij vond ik Vanda een leuk, lief en aardig en zeker geduldig mens Pling

Leuke oefeningen waren ook het "paardspelen". Dus eentje paard, de ander de ruiter en dan zonder woorden aanwijzingen geven met lichaamstaal om te gaan lopen, halthouden en wenden en dat met diverse soorten ademhalingen en zo. Zo ook met bit in je hand en de ander aan de teugels. Jeetje wat een verschil als je "stijf" bent en dan denkt licht aan de teugels te trekken of als je ontspannen bent.

Dus ja echt leerzaam.

Groeten
Ingrid

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:56

Cookies schreef:
+:)+ nog 1 dag en dan komt Bob weer thuis OK dan!

Hyper! Hyper! Hyper!

Wowie Cooks! *o/*
Lekker hoor!! Blij?? moeten jullie aan elkaar wennen na zo'n tijd, of is het meteen weer helemaal O.K.? (hij was toch al eens eerder weg geweest?)
Nou...zullen we jou voorlopig hier wel niet zo veel meer zien...ben je aanhet bijkletsen met je man!! OK dan!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:14

Pellie schreef:
margreet, hoe is het met maanblindheid-paard?

Ik heb me er van het weekend niet zo mee bezig gehouden eerlijk gezegd...
Hij staat in ieder geval nog wel op z'n benen hoor! Maar geen flauw idee of het beter of slechter gaat....

Smurf, ik heb een mes voor je hoor! "met bijzonder fraai handvat in gekleurd houtdesign", Een "must" voor iedere actieve paardenliefhebber!
Is dat even wat.... Het "graai-gehalte" viel gelukkig erg mee, er lagen er nog genoeg!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:35

Meestal is Bob superlief als ie weer thuis komt en word ik helemaal in de watten gelegd. Haha! Deze week gaan we wat leuke dingen doen samen, voor zover dat lukt want ben nog niet helemaal beter.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:43

Cookies schreef:
Meestal is Bob superlief als ie weer thuis komt en word ik helemaal in de watten gelegd. Haha!

Je krijgt wat je verdient Knipoog , dus snel opknappen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 16:13

Zo ,wat een drukte hier Boos!

Cookies, nog lekker 1!!!!! nachtje slapen!!

Andor is weer bij laarakker geweest.
Zijn milt functioneert nog steeds niet naar behoren Boos!
Ik ben vanmorgen weer met een pollennetje gaan rijden, hielp geen barst, hij werd er knetterdruk van.
Eva maakte zich zorgen over zijn afveeg gedrag, en heeft bedacht dat hij toch een ontsteking in zijn hoofd heeft , mede ook gezien door het feit dat hij en extreem ontstoken oor had.
Alle medicijnen moet ik opmaken en van sommigen moet hij echt een tijd doorgaan.
Ik heb er ook weer een medicijn bij, om ontstekingen uit zijn hoofd te krijgen.
Ze hebben hem gemanipuleerd, Erik sloeg zelfs met een rubberen hamer op zijn bekken.
Qua gedrag.(dus linksom gaan, terwijl we rechtsom willen) ben ik goed bezig, dat bevestigden ze.

Toen ze de medicijnen ging doormeten, heb ik gevraagd of ze een pluk gras voor me wuilde testen en daar sloeg hij flink op uit. advies is dus geen weidegang. werd een heftige discussie en ik doe het NIET. Dan maar niet beter worden hoor.

Trouwens, als ik het gras niet had laten doormeten ,dan was er helemaal geen allergie voor gras en had ik hem dus gewoon op de wei kunnen laten.

Ze vonden hem leuk, zagen dat hij zich te pletter aan het denken was en ernstig gebruik heeft gemaakt van het deit dat hij ziek was Haha!
Ze noemden hem Ciske de Rat. Haha! Haha!

Hij moet nog wel eventjes naar de Tandarts, want ze had wat haakjes gevonden.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:29

Antheman schreef:
*knip8
Trouwens, als ik het gras niet had laten doormeten ,dan was er helemaal geen allergie voor gras en had ik hem dus gewoon op de wei kunnen laten.

*knip*

Am: deze snap ik niet helemaal...dan had hij de allergie toch evengoed gehad...maar had jij het gewoon niet geweten? Snap overigens dat je hem zijn weidegang niet wil ontnemen hoor! Maar lastig is het wel...toch?

Wel mooi dat je op de goede weg zit met links/rechts af e.d.
k.u.t. dat hij in zijn bol nog ergens ontstoken is!
Ging heen en terugreis voorspoedig?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:29

Antheman schreef:
Toen ze de medicijnen ging doormeten, heb ik gevraagd of ze een pluk gras voor me wuilde testen en daar sloeg hij flink op uit. advies is dus geen weidegang. werd een heftige discussie en ik doe het NIET. Dan maar niet beter worden hoor.

Je moet ook niet op de dingen vooruit lopen Knipoog

Jammer dat het algehele herstel nog even op zich laat wachten, maar er is wat verbetering .... dus positief blijven Ach gut

Smurf: hoe was het bij de ARBO-arts??

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 16:36

nienke07 schreef:
Antheman schreef:
*knip8

*knip*

Am: deze snap ik niet helemaal...dan had hij de allergie toch evengoed gehad...maar had jij het gewoon niet geweten? Snap overigens dat je hem zijn weidegang niet wil ontnemen hoor! Maar lastig is het wel...toch?

Ehh, als ik niks had gezegd over het gras, dan was het probleem er niet voor Laarakker, snappie! Ik weet al een jaar dat hij allergisch is voor gras. Ik probeer te vermijden dat hij in hoog gras komt, maar ja, soms MOET er omgeweid worden.

Wat trouwens ook meespeelt, is dat het hooi minder erg is dan 6 weken geleden. Liever niet, maar ja, erg dramatisch is het niet. En het zit in zijn hoofd, minder van de pollen ,dus vandaar dat ik er vrede mee heb om hem niet 24/7 op het koeienpad te houden.
Trouwens, dan krijgt hij weer hooi, is ook niet goed, en een gedrags probleem ,om dat hij niet op het gras mag en afgezonderd van de rest is.

Wel mooi dat je op de goede weg zit met links/rechts af e.d.
k.u.t. dat hij in zijn bol nog ergens ontstoken is!

Ging heen en terugreis voorspoedig?

Ja hoor! Alleen bij het erf afgaan ging hij naar links, nar de wei en we moesten naar rechts Haha! Direct ingegrepen en de weg voort gezet.
Terug was hij mega snel, hij had van die plakkertjes gekregen en dan gaat de energie stromen en daar werd hij erg druk van!

en zo k ut is die ontsteking niet ,dat is sneller te herstellen dan hooikoorts.

Ook nog gevraagd of hij over zijn allergie heen kan groeien en dat kan, maar kan ook niet zo zijn.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:53

AM: Ach So! Schnapp em!! Haha!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:09

Tja ach...Bram is nog steeds onregelmatig en wil liever niet op zijn zere been staan. Ik weet waar het vandaan komt en wat het is...om het te laten genezen zou hij dus in een stal moeten staan en er alleen maar gecontroleerd uit mogen komen. Dus staat Bram lekker buiten zich naar de knoppen te spelen met zijn vriendje.... Verdrietig

Ik voel dus met je mee Anth. Groot gelijk dat je hem nog buiten zet. Stom paard...allergisch voor gras....tututututut *schud hoofd meewarig* Ach gut

Jackie is vandaag geweest voor Bram zijn voetjes...als ik fut heb zal ik de fotootjes uploaden. Het gaat heel goed. Alleen heb ik Jacky horen zuchten...alles is hard bij die knol...hard hoorn, harde straal, harde zool (waar er geschrapt moest worden) en ook nog massief bot tussen zn oren Haha! Het is een echte vent...hij knijpt haar in dr billen Tong uitsteken

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 17:13

Beroerd dat Bram niet helemaal rad is!

Fotoos altijd leuk!

Ga nu een dutje doen Slapen

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:44

Fotoos
Allemaal van Bram.....
Afbeelding Links voor, voor het bekappen.
Afbeelding Rechts voor, voor het bekappen.

De rest is allemaal na afloop genomen
Afbeelding Rechts voor

Afbeelding Links voor

Afbeelding Rechts achter

Afbeelding Links achter

Afbeelding alles af!

En ja, die kneuzing hebben we gezien en dat is NIET het been waar hij op kreupelt...vraag maar eens aan Jacky, hij zet het been wel neer en steunt er op, maar aan de andere kant wilde hij ook liever niet het andere voetje optillen.... konden ze maar echt praten!!!! Verder heeft hij overigens dikke pret en staat niet zielig te simpen, hoor!!!! Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:15

*doet duit in het zakje*

Morrie heeft weer beenschurft, weer z'n achterbenen maar nu laag, dus waar ie altijd in de bagger staat. Hij mag niet meer in demodder èn niet op stal .... èn van Klaas niet in de wei.... schiet lekker op dus....*not*

Hij loopt weer met smurfenblauwe achterbenen rond........ Ach gut de komende 4 weken.....

Arbo verhaal staat bij de soepborden, de vorige keer had ik het hier gezet en zochten ze er daar naar, vandaar....

ik ga ff douchen, want er komt misschiennog iemand een tuig ophalen straks

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 18:20

Dan valt het wel me toch, BZ?

Als ie nog pret heeft ,en wil lopen...

Flinke kneuzing ja en ook flinke steunsels! Wow! mooi dat dat weer weg is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:48

Isapaardje schreef:
Zeker iets van opgestoken ... vooral dat de lessen op een standaard manege niet kloppen; niets hakken naar beneden en tenen naar binnen en rijden vanuit je knieen en zo. Was wel grappig; ik reed eigenlijk dus al zoals we het nu moesten doen, maar vooral mijn ademhaling is een zeer groot aandachtspunt. En mijn center is niet zo stevig, maar komt ook door te hoge ademhaling. Dus ik weet waar ik aan moet werken en weet nu ook waarom ik af en toe het idee heb mijn evenwicht te verliezen.
Dus ja, zeker effect gehad. Daarbij vond ik Vanda een leuk, lief en aardig en zeker geduldig mens Pling Groeten
Ingrid

Heee Ingrid,
ik was al nieuwsgierig naar je belevenissen Haha!
Ik heb precies hetzelfde probleem met mn ademhaling. Knipoog
Leuke foto trouwens, knap dat je op die snelle ijsco's zo kunt blijven zitten.
Volgende week heb ik maar liefst 2 lessen van Vanda!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:49

boerin Joke wilde ook wel eens met een echt paard slepen Clown die niet bokt, steigert en wegspringt:

Afbeelding

toen het begon te hozen, mocht ik het afmaken en wat was de bak weer mooi glad, als een spiegel! Cool

Naepir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:13

Isapaardje schreef:

Viel me wel op dat deze onbeslagen normaal bekapte ijslanders hele recht afgesleten tonen hadden met enorme opzet (zelf eraan gelopen, of misschien eraan getolt???)

Groeten
Ingrid

Ijslanders! Haha! Lijkt me echt heel leuk, zo'n Centered Riding Workshop.

Mijn, één keer natuurlijk bekapte en normaal traditioneel, ijslander heeft dat niet... maar hij tölt wel Cool Weliswaar nu niet onder het zadel.

Toen de bekapper was geweest, zei mijn instructrice iets van dat hij meer van de toon had afgehaald en minder van de hielen. Dit is nú niet zo'n probleem zei ze, maar wel als hij moet gaan tölten onder het zadel. Hij zou dan minder makkelijk kunnen afwikkelen.

Zou je ijslanders/ andere gangenpaarden anders moeten bekappen dan?

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:42

Wat ik begreep van iemand wiens dochter een ijslander heeft...is dat er speciale ijslander smeden zijn...*beetje klok en klepel verhaal* en dat ze inderdaad speciaal bekapt/beslagen worden....maar hoe en wat precies...????

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:48

bij Morrie tegenover staan 2 zussen met Ijslanders, véél Ijslander en zij bekappen zelf, komt geen smid bij die paarden!

Ze zijn erg Ijslands: pas inrijden als ze 10 zijn , de helft van de rit ernaast lopen en dat soort dingen...... nu is er weer eentje helemaal naar Frankrijk om een Ijslander te kopen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:38

blègh... amore het arabje van stal die laatst ook voor het eerst natuurlijk bekapt is, wordt straks ingeslapen. hij heeft linksachter gescheurde pezen... stalhouder heeft hem bijna uit het landje moeten dragen Verdrietig en dat terwijl hij sinds een paar weken verkocht was aan een vrouw die een knuffelpaardje zocht... morgen zouden ze hem komen ophalen!!!

ik ga morgen meteen het landje inspecteren want er moet dus iets zijn waardoor hij dit heeft en dat Gam en de anderen het ook kunnen oplopen!!! >;) als ik dit vanmiddag had geweten (ik was op stal) dan had ik meteen gezocht, nu is het al te donker

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 20:48

Pellie schreef:
blègh... amore het arabje van stal die laatst ook voor het eerst natuurlijk bekapt is, wordt straks ingeslapen. hij heeft linksachter gescheurde pezen... stalhouder heeft hem bijna uit het landje moeten dragen Verdrietig en dat terwijl hij sinds een paar weken verkocht was aan een vrouw die een knuffelpaardje zocht... morgen zouden ze hem komen ophalen!!!

ik ga morgen meteen het landje inspecteren want er moet dus iets zijn waardoor hij dit heeft en dat Gam en de anderen het ook kunnen oplopen!!! >;) als ik dit vanmiddag had geweten (ik was op stal) dan had ik meteen gezocht, nu is het al te donker

Verdrietig Verdrietig
hoe kan dat nou??

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:48

Pellie schreef:
blègh... amore het arabje van stal die laatst ook voor het eerst natuurlijk bekapt is, wordt straks ingeslapen. hij heeft linksachter gescheurde pezen... stalhouder heeft hem bijna uit het landje moeten dragen

Wat vreselijk zeg, er moet toch een oorzaak voor zijn. Hopelijk komt die gauw boven water.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:53

Jasses Pelli...wat een ellende.... Verdrietig

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:55

kweenie... ik ga me nu ook wat zorgen maken merk ik... *zucht* heb dan meteen altijd zoveel vragen maar wil niet als een zorgentrutje overkomen Rolleyes het zit ongeveer 8 cm. boven de kootholte, vrij hoog dus. en ik weet niet of het nu gescheurd of gesneden is, maaike zei gescheurd... *zucht* had beter toch zelf naar stal kunnen gaan, gam en ewald binnen zetten en mijn vragen stellen.