[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:44

Ok even voorstellen:
Het stippen/vlekken hondje... toekomstige mama Daisy
Zwart spook: toekomstige papa, alesko.

Afbeelding
Afbeelding

Puppels hebben er nog geen zin in... nog steeds geen weeen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:57

Hopelijk komt het snel op gang liljebo!!
Is het slijmverlies een betrouwbare parameter bij honden dan? Heb ik niet geleerd namelijk. Heb je laatste tijd getemperatuurt?
Ben erg benieuwd wat voor pupjes eruit komen, je maakt wel fotos he?

Ik kom net terug van controle bij orthopedisch chirurg, alles is goed! Moet pas over 3 maanden weer terug Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:27

Goed nieuws Zwerte.
Liljebo mooie honden.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:46

Morgen ga ik bijlezen, nu geen tijd meer voor, moet zo weer weg. Lachen

Wilde alleen even wat foto's plaatsen van vandaag. Natascha & ik waren naar de hei/het bos geweest met onze paardjes. Was echt heel erg leuk, prachtige omgeving is het. En helemaal vanaf de rug van je paard Knipoog

Tjits & ik
Afbeelding

Natas & Sammy
Afbeelding

Tjitse & Sam zijn dikke vriendjes (terwijl Tjits er net een week staat Bloos! ) , zo lieten we ze aan het eind van de dag weer achter. Lovers
Afbeelding

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:50

wat een heerlijke foto's!!! Pfff wat mis ik het rijden zeg!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:52

Ik heb al heeeeeel lang niet gepost hier, hou het echt niet bij....
Lees wel regelmatig her en der wat bij en nu zie ik deze foto's en moet ff reageren!
Inge wat fijn dat Tjits het zo naar zijn zin heeft en dat Sam en hij vriendjes zijn... leuke foto;s van de hei! Ze doen het toch maar goed die 2 Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:48

Wat een schitterende foto's je ziet aan alles dat iedereen het naar zijn/haar zin had. Tjiste weer een beetje de oude?

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:03

Ik meld me hier bij deze even af...
Ik ben zo druk met reis voorbereiden en andere dingen dat ik even geen tijd heb om te bokken.

Tot 6 april! Dan ben ik weer terug in Nederland Hyper!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:05

Veel plezier geniet ervan Airiin. Is er inmiddels een besluit genomen over Roxy, ivm de mogelijkheid om haar naar AdB te brengen.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:08

Dat is allemaal nog steeds onduidelijk, ik wou dat mijn ouders gewoon bij 1 besluit konden blijven...
AdB wordt het sowieso niet, daar kan ze maximaal een maand heen en het kost mega veel geld.
Bovendien zijn haar beide spronggewrichten helemaal opgezet en warm, ze loopt ook echt niet meer rad in draf nu. Ze wou zelfs niet met me spelen toen ik daar een paar dagen geleden was. Verdrietig

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:12

Moeilijk Airiin. Als ze zich echt heel anders is gaan gedragen zou ik erover nadenken wat voor haar het eerlijkste is. Heel veel sterkte en geniet van je maanden weg.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:24

Zoooooo, heel even alles bijlezen, hoor. Knipoog

Airiin: Mooie reis, geniet ervan Go jij! Go jij! !!! Zag toevallig vandaag de foto's van een van mijn beste vriendinnetjes die in Tasmanie woont. Zij heeft 7 weken door Nieuw-Zeeland gereisd. Wat een heerlijk uniek land!! Echt schitterend, hoor!! Ja Lachen
Veel sterkte met Roxy. Lijkt me wel heel moeilijk om zo weg te gaan...... Verdrietig
Tot in april (jee, dan is het weer lente, lijkt nog zo ver weg!!!)

Rosita: Jaaaaa, Sam en Tjits doen het super samen Knipoog . Sam heeft eindelijk weer een echt maatje gevonden!!! Zo fijn om te zien. Ze staan regelmatig koppie aan koppie te grazen, echt zo lief. Tjitse is ook echt een schat, hoor. Lovers

Zwerte, ja, kan me voorstellen dat je het rijden mist. Al hoewel ik zelf ook lang heb moeten wachten met rijden (Sam was toen hij bij mij kwam veel te jong natuurlijk en ik heb heel geduldig het juiste moment afgewacht) en het afgelopen jaar heeft ook niet alles meegezeten, waardoor we alsnog vrij weinig gereden hebben. Een paard in je eentje inrijden is echt niet makkelijk en al helemaal niet zo'n type als Sam. Clown
Inge snapt wel wat ik bedoel inmiddels, hahaha...... Knipoog
Hij is ongelofelijk sterk en je moet zo ongelofelijk consequent zijn continu. Zodra je ook maar 1 steekje laat vallen, ben je de pineut, want hij is ongelofelijk slim, hahaha. Ja

Liljebo, aaaaah, wat lief, puppies on the way!!! Ik heb niet veel verstand van honden, maar een nestje midden in de winter? Lachen
Spannend....... En hoe is het met Toontje nu? Al die zorgen.....

Dani, hahaha, ik had dat vroeger ook ALTIJD. Mijn privacy was zo belangrijk voor me..... Hoe leuk het ook was, al dat samen zijn, altijd kwam weer die behoefte om weer even op mezelf te zijn. Was ook altijd blij als ik weer even 'rust' had in mijn eigen huisje. Maar goed, op een dag ga je er voor om samen te wonen en nu zou ik niet meer zonder mijn schatje kunnen. Grappig hoe dat dan blijkbaar toch kan veranderen. Maar jij bent nog jong, geniet lekker van je leventje zo. 'Vast zitten op elkaar's lip' kun je nog lang zat, als je ooit wilt. Knipoog

Ben trouwens wel heel benieuwd wanneer je wilt gaan komen met Reina. M vroeg er een paar keer naar afgelopen week, maar het maakt haar echt niet uit wanneer, hoor. Zij zijn er toch wel. Dus neem je tijd, he! Lachen

Ik ben heel blij met Inge en vandaag hebben we besloten dat we elkaar ook gaan helpen. Zitlessen doen, elkaar's lessen bekijken, zodat we bij 'huiswerk' elkaar kunnen ondersteunen. En met het inrijden van Sam is hulp van iemand die er net zo instaat, heel fijn!!
Daarnaast is het gewoon heel gezellig, zeker nu onze paardjes ook zo close samen zijn. Dus Dani, kom er ook snel gezellig bij, leuk!

Sonjim, prachtig liedje, mooie woorden..... Ook heel mooi om te zien hoe dit alles jouw gevoel raakt. Dat een dier dit met je kan doen, heel lief...... Ontroerend..... En wat een zoeties, die Shetjes van jou. Ik ben dol op Shetlanders, vindt ze echt zo schattig en slim. Heerlijk hoe ze de kinderen bij ons soms aanpakken, hahaha...... Zo puur en eerlijk. En uitgekookt. Hou ik erg van. Haha!

Timbers, mooie foto, hoor. Lachen
Fijn dat je zo'n leuke avond hebt gehad. Heerlijk he, gieren van het lachen..... Heel belangrijk om dat af en toe weer even mee te maken. Ik heb me dat een tijdje geleden ook gerealiseerd, dat ik teveel bezig ben met van alles en nog wat, maar ook moet zorgen voor van die heerlijke lachavondjes met goede vrienden. Doet je zo goed, he. Ja

Nou, ik check mijn konijntjes buiten nog even (brrrr, het is zo koud!! Maar ze hebben een hele berg stro/hooi en ik heb het hok wat afgedekt, zodat er wat 'warmte' in blijft) en ga dan lekker slapen. Tot later!!! Doei!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:24

Heel moeilijk aiirin... maar evengoed een prettige reis straks
Inge... mooie foto's. Gaat het weer goed met tjits?
Zwerte... normaal gesproken komt de bevalling ong 12 - 24 uur na het verliezen van melkachtig slijm op gang. Hier dus ff niet...
Maar goed... temp heb ik niet gedaan omdat ze dat verschrikkelijk vindt. Ze is enorm stressgevoelig en op dit moment vermijd ik stress liever. Ik zie wel als het op gang komt. Ik laat haar gewoon niet alleen.
Natuurlijk ga ik jullie spammen als ze er zijn. Maar zover is het dus nog niet
Twiggy.. fijn dat het zo goed klikt tussen de paarden en jou en inge. Gezellig.
Nestje in de winter is bij hondjes geen uitzondering. Teefje wordt gemiddeld ong twee keer per jaar loops. Maakt niet uit... ze zitten toch binnen en de nestkist is in de woonkamer. Heb ik straks ook zeker genoeg te doen.
Van Toontje kan ik nog weinig zeggen. Die moet eerst een maandje medicijnen slikken voordat we meer duidelijkheid hebben.

Verder hier erg druk met de verhuizing. Nog ff

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:59

Pfffff ik ben een partij brak Bloos
Gisteravond een feestje.....veeeeeeeeeeeeeelste gezellig uiteraard en uiteindelijk toch maar overstag voor een smirnofje (vind ik zoooooo lekker Vingers aflikken ). Om een uurtje of 3 eindelijk een beetje in aan het doezelen, belt mijn lieve nichtje van 16 waar ik was Clown Lekker ding was ook op dat feestje en zocht mij, maar ja ik moest vanmorgen weer om 8u op mijn werk zijn (dus om 7u ging gewoon de wekker Tong uitsteken )

Nou ja het was maar voor een ochtendje, de middag had ik weer vrij dus net stalletje gemest, Timber was beweging gegeven en voetjes gevijld. Mijn stalgenootje haalt ze zo binnen dus ik ga even een uurtje Slapen

Op mijn leeftijd hakt maar 3 of 4 uurtjes slaap er wel in Sigaar

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:46

Hoe oud ben jij ook alweer, Frances? Haha!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:07

Twiggy2008 schreef:
Hoe oud ben jij ook alweer, Frances? Haha!

'
als we zo gaan beginnen, haak ik af Clown Haha!

Daisy is onrustig geworden en bibbert af en toe. De weeen beginnen dus in te zetten, dus nu blijf ik bij haar.
Maar het kan goed morgenmiddag worden eer de pups er zijn.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:11

Ik ben 25 (+11) hoezo dat Clown

Is er bij jullie nog plek.....

Pffff ben het effe zat op stal door één triest figuur Slapen Die meiden zeggen dat ik me niet druk moet maken maar ik heb het he-le-maal gehad met die vent Boos! Bij hem heb IK het altijd gedaan....ik krijg altijd een bek en overal de schuld van. Ook al ben ik ergens niet eens bij in de buurt geweest is het toch mijn schuld Nors opkijken . Ik heb Urhi Geller krachten Clown

Een jaar of wat terug had een stalgenoot bedacht dat de kasten verhuisd moesten worden, dus die was dat gaan doen......ik was er niet eens in de buurt geweest, was niet mijn idee. Maar IK had het toch gedaan want het was mijn idee dus was hij kwaad op mij en had hij over mij geklaagd bij een ander stalgenootje. Toen die had gezegd dat ik er niks mee te maken had had hij gezegd: "jawel hoor het was haar idee" Nors opkijken Ik heb hem toen even verteld dat ik daar niet van gediend was....als ik iets heb gedaan mag hij me er op aanspreken maar als ik ergens niet eens iets van weet ben ik best pissed als ik de schuld krijg van iets wat ik niet eens gedaan heb.

Maar goed nu begin mijn stalgenootje had bedacht een laagje zout over de hoefslag te gooien zodat die zacht bleef....komt hij gisteren bij mij verhaal halen. Zij liep er ook rond hij heeft er met geen woord over gerept tegen haar, want ja dat zal Frances wel bedacht hebben. En er was iets niet opgeruimd bij het kuilgras en dat had ik ook gedaan (terwijl Timber al een paar dagen hooi krijgt wat ik voor Es heb ingekocht) Rolleyes De kuilverpakkingen ruim ik ook nooit op blijkbaar......want dat zal Frances wel gedaan hebben.

En dat de waterbakken bevroren waren gisteren had ik ook gedaan....ik heb nl. winterse krachten Nagelbijten / Gniffelen Ik kan het laten vriezen en dooien op commando Pling Mijn stalgenootje staat in een open deur water emmers te vullen, gaat hij tegen mij zeiken dat de deuren dicht moeten blijven....want ja dat is vast ook mijn idee dat zij de deur open liet staan....

Gooi je van de bovenste kuil baal kuil naar beneden, denk je aardig te zijn want zo hoeven je stalgenoten niet de ladder op, krijg je toch een bek Bloos! dat je er een puinhoop van maakt en dat je nooit wat doet om je rommel op te ruimen (tja de wei zomer klaar maken en het zand wat we in de bak geschept hebben enzo is hij in geen velden of wegen te bekennen dus laten we niet beginnen over dat ik niets doe daar, en als hij zijn paard weer eens niet op de trailer krijgt help je ook een handje mee maar goed dat is vanaf nu dus echt niet meer het geval).

Dus ik had vanmiddag de hooizakken gevuld en een kleine kruiwagen gras zodat de rest daar makkelijk bij kon en pissed op het bord geschreven "heb de hooizakken al gevuld en een kleine kruiwagen, hoop niet dat ik daar iemand mee beledigd heb". Heel slecht van me dat weet ik Bloos maar nu komt de grap...volwassen man van in de 50 schrijft daar dan onder "ik heb de waterbakken vanmorgen gevuld, hoop niet dat ik daar iemand mee beledigd heb" ROFL

Zoooooooooooooooooooo zielig ROFL ROFL

Hoop dat ik hem morgen tegen kom en dat hij er over begint want dan kan hij hem krijgen van me Stoom uit je oren Triest figuur!
Laatst bijgewerkt door Timbers op 30-12-08 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:11

Heel veel sterkte voor Daisy dan, Liljebo!!!
Pffff, als ik nog aan weeen denk, word ik al gek. Clown

Slaap je vannacht dan wel?

Hihihi, wij 'oudjes' moeten ons niet aangesproken voelen, hoor. Je bent zo oud als je je voelt. Soms voel ik me 18, soms 25 en soms 80. Zeker na een paar nachten weinig slaap, maar ja.... Moet zeggen dat ik me wel anders voel na een feestje met weinig slaap dan na een nacht met ziek kind..... Is niet te vergelijken. Geef mij dat feestje maar dan. Clown

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:13

F6 dat klinkt alsof je heeeeel oud bent. Valt toch wel mee geloof ik of niet?
Klinkt wel als een gezellig feest. Lekker even je zinnen verzetten.

Liljebo spannend een hond die moet bevallen.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:18

Ach je bent zo oud als je je voelt inderdaad (en vandaag voelde ik me 80 Clown )
Morgenochtend maar wel vroeg mijn bedje uit en dan met Timber weer eens rijden......zaterdag heb ik les Nagelbijten / Gniffelen

Edit: ik ben 36 Tong uitsteken

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:19

Ik wil ook niet met haar ruilen...
Ennuh slapen... ja... ik heb een deken gepakt en ga dadelijk op de bank liggen. Maar echt slapen... ik zit bij ieder geluidje rechtop. Maar ik ga toch proberen om een beetje slaap te pikken.
Afgelopen nacht trouwens ook een poos rechtop in bed gezeten. Er rende iets door de kamer. Een aantal keer. Ik en manlief alles afgezocht maar niets gevonden. Duurde ong half uur. Daarna was het weg. Het maakte aardig wat kabaal. Wat het dan ook was.... Bloos!

Timbers... waarom ga je niet optreden. Met jouw krachten kun je makkelijk rijk worden. Clown
Jammer hoor... zo'n figuur op stal.

Over leeftijd wil ik niet praten...
vergeleken met jullie ben ik bejaard. Clown

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:22

liljebo schreef:
Timbers... waarom ga je niet optreden. Met jouw krachten kun je makkelijk rijk worden. Clown
Jammer hoor... zo'n figuur op stal.

Ik zat ook te denken om me maar op te geven voor de nieuwe Uhri Geller.....zou toch mooi zijn dat ik de cameralens kan laten bevriezen en invloed kan uitoefenen op het weer. Als het regent is dat nl. ook mijn schuld Clown.

En zo makkelijk is mijn naam toch niet Blond

Citaat:
Over leeftijd wil ik niet praten...
vergeleken met jullie ben ik bejaard. Clown

Het kan dus nog erger dan al bijna richtig 40 begrijp ik (hahaha en mijn nichtje stelde me gisteren voor aan haar vriendinnen als haar oude tante ROFL, ze geloofden het eigenlijk niet want ze hebben geen van allen een tante die in een tentfeest op de muziek raar staat te hossen en springen Huilen van het lachen )

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:27

F6 ik had je jonger in gedachten, niet dat 36 oud is. Als ik dat wel oud vind zit er hier een oude man in huis, oeps.

F6 vervelend zo'n mensen op stal, ik heb ook al vaker gezegd dat ik enorm blij ben met mijn eigen weitje en nu mijn merrie bij mijn ouders staat, merk ik hoezeer ik gehecht ben aan mijn vrijheid en het weten wat er met mijn paard gebeurt. Mijn zus dacht lief te zijn en heeft de kerstdagen voor mij mee uitgemest, ik heb haar vriendelijk verzocht dat niet meer te doen, ik haat dat. Ga ik vandaag met mijn moeder bespreken dat ze Wieneke echt minder moet gaan voeren zegt ze dat doe ik al ik heb het eten gehalveert, zo zonder overleg, bah. En volgens mijn zus voert ze het dubbele van wat ze aan mij zegt, dus ik denk er hard over na om haar in de wei terug te zetten alleen een probleem als ze niet dragend is staat ze samen met haar hengstveulen van 7 maanden die nog niet rijp genoeg is om te castreren, dus wat is wijs. Ik heb maar een schuilstal, dus als ik haar op de wei zet en ik wil moeder en zoon gescheiden houden heb ik weer een ander probleem.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:31

Sterkte vannacht, Liljebo!!! Maar brrrr, wat rende er door je huis heen, joh?
En je bent nog lang niet bejaard, gekkie. Haha!

Timbers, ooooh, dan ben ik maar twee jaartjes ouder dan jij, hahaha...... Vrijwel net zo oud dus. Clown
Sta jij ook nog heerlijk te dansen en uit je dak te gaan? Nou, ik ook hoor. En is het niet op een wild feestje dan is het wel hier in huis op de tafel. Vraag mijn man en mijn dochter maar, die zijn wel wat gewend van me. Bloos

Enne.... wat vervelend, die vent bij jou op stal. Nors opkijken

Sonjim, ik zou dat gebemoei met mijn dieren ook niet zo trekken..... Gedoe ook allemaal. Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:35

Dat is inderdaad lastig met een hengstje er bij........kun je haar niet laten scannen op dracht dan weet je of je haar er bij kan zetten of niet? Weet niet of dat met shetten kan hoor Bloos

Op zich hebben wij ook alle vrijheid en kunnen we in alles ons gang gaan. De boer waar ik sta is erg makkelijk, zomers alleen wel verplicht 24/7 op het land (alsof wij dat erg vinden ROFL ) en verder zoeken we het maar uit. Wat wij willen is prima. Alleen die zeik vent dan (niet de boer maar mijn stalgenoot)....hij is weer eens in een sjaggo bui en dan is hij niet te genieten.

Met Es toen ook in het begin heel negatief en ze was zielig en weet ik veel wat, terwijl iedereen het toen nog zag zitten. Ik elke keer in de put als ik hem maar gesproken had. En tegen de tijd dat ik besloten had dat het niet meer ging, ging hij ineens zeggen dat dat nog allemaal wel erg drastisch gedacht was en dat ik makkelijk nog van alles kon proberen, oh ja en dat foto's maken geen zin had want daar kon je vaak toch niets op zien Gestoord

Het is zo'n "het glas is altijd half leeg" type zeg maar, over alles negatief. Als het regent is het te nat en als de zon schijnt te warm, en ik kan heel slecht tegen dat soort figuren Misselijk

We hebben huurverhoging gehad dus daar zal hij ook wel boos over zijn.....en dat zal ook wel mijn idee geweest zijn, aangezien ik het brein van anderen kan beïnvloeden met mijn magische krachten Schijnheilig